Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 26

Onderwerp: Dashboardkastje kapot gegaan

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Posts
    95
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Dashboardkastje kapot gegaan

    Nouja een van de bevestigingspunten (zie foto's)20130320_220525.jpg20130320_220459.jpg20130320_220507.jpg

    Is dit een veel voorkomend probleem? Of ben ik de enige met dit probleem. Ik opende het kastje en hij brak zomaar af.
    Hebben jullie eventueel ideeen om dit zelf op te lossen?

    Alvast bedankt

  2. #2

    Standaard re: Dashboardkastje kapot gegaan

    Je kan er een klein scharniertje erop zetten

  3. #3

    Standaard re: Dashboardkastje kapot gegaan

    Gebeurt vaker - is een bekend probleem bij de 8E's. Amerikaanse fora staan er vol mee. Enige remedie is het vervangen van het klepje, of de hele kast als je dat makkelijker vindt.

    Kast verwijderen met een aantal 8mm bouten, stelt weinig tot niets voor (3 bovenin, 2 aan de zijkant als je 't klepje bij de deur loswipt, en misschien nog een van binnenuit). Scharnieren zitten met zelfborgende metalen pallen in plastic omhulsels; zijn een crime om te verwijderen, maar 't kan.

    Meer info:
    http://www.euroaddiction.net/forum/b...ge-repair.html

    (zie latere foto's met een grote kniptang - dat is de rottige metalen pin).

    Succes!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Dashboardkastje kapot gegaan

    Tig uitroeptekens uit de titel verwijderd.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard re: Dashboardkastje kapot gegaan

    Ah, klinkt bekend, is bij onze A3 ook gebeurd, super-irritant, want het punt waar-die is afgebroken is niet de klep, maar het vaste deel
    Da's dus niet zo makkelijk gerepareerd, komt op een heel nieuw kastje, ik geloof dat de dealer al iets van 200 euro riep ...
    Gelukkig gaat-ie nog wel dicht, dus voorlopig heb ik het nog even zo gelaten.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic


  6. #6

    Standaard re: Dashboardkastje kapot gegaan

    Gewoon even op Ebay scoren voor een paar tientjes. En dan meteen doorpakken en een met koelkast op de kop tikken.

    Mijn probleem is meer dat het kastje al een jaar in de schuur ligt en ik nog steeds met een defect exemplaar in de rondte rijd.

  7. #7

    Standaard re: Dashboardkastje kapot gegaan

    Die koelkast is dik, maar waardeloos. Te klein voor een 0,5 liter Spa flesje, en neemt zo veel ruimte in dat je ook niks anders meer in dat kastje kwijt kan. Twijfel nog of ik spijt heb van die mod.


    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  8. Ad
  9. #8

    Standaard re: Dashboardkastje kapot gegaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030 Bekijk Berichten
    Gewoon even op Ebay scoren voor een paar tientjes.
    Ehh ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob-A2 Bekijk Berichten
    .... het punt waar-die is afgebroken is niet de klep, maar het vaste deel
    Dan is het waarschijnlijk een heel nieuw deel van het dashboard?
    En ik hoef geen koelkast hoor ...
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    48
    Posts
    31
    Kudos
    0

    Standaard re: Dashboardkastje kapot gegaan

    Wat ik heb gedaan is zoals Bastet al aangaf de gehele dashboard kast verwijdert, daarna de scharnieren verwijdert. Als je goed kijkt zie je dat de scharnieren en de bevestiging op de klep hol zijn. Ik heb bij de gamma Bison Kombi Plastic gekocht is een soort van 2 componenten lijm voor plastic.
    Deze moet je eerst mengen en daarna aanbrengen. Het aanbrengen heb ik gedaan door ook de holle gedeeltes met deze lijm op te vullen hierdoor krijg je een veel groter vlak wat contact maakt met de klep. Daarna na het uitharden een beetje schuren en zwart maken.
    Wat je ook moet doen is de oorzaak aanpakken en dat is de remcylinder (zit aan de zijkant) deze is in de loop van tijd stroef geworden waardoor er te veel spanning op de scharnier komt en deze breekt. Op deze manier ben je met een paar tientjes klaar.

    Succes

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Posts
    95
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Dashboardkastje kapot gegaan

    Heel erg bedankt voor de reacties, ik ga komend weekend de dashboardkastje eens loshalen om te kijken of ik in staat ben om het klusje te klaren met de genoemde oplossingen.

  12. #11
    Antoineveld's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    248
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Dashboardkastje kapot gegaan

    Bekend probleem, komt zeer vaak voor. Zoals bander al aangeeft is de boosdoener de demper. Deze moet je dus aanpakken anders heb je vroeg of laat weer hetzelfde probleem. Ik heb het scharnier ook geplakt met 2 componenten lijm, maar heb er eerst ook nog een schroef ingedraaid. Na werkt alles alweer enkele maanden prima. Het dempertje heb je voor ongeveer 15-20 euro een nieuwe bij de dealer. Wat men ook wel eens wil doen is het insprayen, maar de vraag is hoelang dit helpt.

  13. #12
    Audi drivertje
    Guest

    Standaard re: Dashboardkastje kapot gegaan

    de cilinder open maken en een beetje O-ringen vet aan de O-ring doen
    dat werkt heel goed, en blijft ook goed werken

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Posts
    95
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Dashboardkastje kapot gegaan

    Ik heb geprobeerd de dashboardkast te maken, maar het lukt niet echt... zijn orginele scharnieren niet los te krijgen? Met andere scharniertjes wilt het niet lukken en ook heb ik de cilinder niet kunnen vinden.

  15. #14
    Rodelschwein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    1.452
    Kudos
    56
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Dashboardkastje kapot gegaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barca199 Bekijk Berichten
    Ik heb geprobeerd de dashboardkast te maken, maar het lukt niet echt... zijn orginele scharnieren niet los te krijgen? Met andere scharniertjes wilt het niet lukken en ook heb ik de cilinder niet kunnen vinden.

    Als je de afdekplaat aan de rechterkant van het dashboard verwijdert zie je de cilinder meteen zitten, zit ook de stekker van de verlichting op. Kijk anders is naar de link die @Bastet hierboven heeft gegeven: http://www.euroaddiction.net/forum/b...ge-repair.html
    Laatst gewijzigd door Rodelschwein; 30-03-13 om 19:17.
    Audi A4 (B6) Avant 2.5 V6, S-Line, Mingblauw
    Audi Q5 (8R) 2.0 TFSI
    S-Line, Lavagrijs parel


  16. #15

    Standaard re: Dashboardkastje kapot gegaan

    Cilinder zie je zitten als je aan de zijkant van je dashboard het covertje losklikt. Als je het handschoenkastje eruit hebt, zit-ie aan de passagierskant aan de zijkant (rond buisje dat remmend werkt).

    Ik zou een 2e hands zoeken op marktplaats/ebay etc..
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  17. #16
    Rodelschwein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    1.452
    Kudos
    56
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Dashboardkastje kapot gegaan

    Nieuw kost een Cilinder ook de kop niet .
    Audi A4 (B6) Avant 2.5 V6, S-Line, Mingblauw
    Audi Q5 (8R) 2.0 TFSI
    S-Line, Lavagrijs parel


  18. #17
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    Gaatje in de cilinder boren werkt 100x beter dan blijven invetten ieder jaar.
    Audi A2 1.4 aua

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Posts
    95
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Dashboardkastje kapot gegaan

    Heel erg bedankt voor jullie reacties

    Ik heb toch maar voor een simpele (tijdelijke) oplossing gekozen, namelijk bison lijm. De hydraulische pomp heb ik los gekoppeld van de scharnier en heb de twee gebroken stukken aan elkaar gelijmd. Nadeel is wel dat de lamp in het dashboardkastje niet meer werkt. Nu hopen dat het goed uitpakt

  20. #19
    Coen Bergmans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    43
    Posts
    3.813
    Kudos
    163
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Dashboardkastje kapot gegaan

    is spuit preventief 1 of 2 keer per jaar de demper van binnen in met wd40, ik heb nergens last van gelukkig (5min werk)

    zoals coupe zegt, gaatje boren werkt ook prima maar dan ben je wel wat remming kwijt
    Laatst gewijzigd door Coen Bergmans; 04-04-13 om 20:21.
    Audi Q5 2.0TFSI S-Line Quattro JD Engineering 290pk / 430Nm

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Dashboardkastje kapot gegaan

    Ik heb al vaker gehoord/ gelezen dat WD 40 schadelijk zou zijn op langere termijn omdat het de plastic componenten zou uitdrogen.
    In plaats van WD40 gebruik ik siliconenspray, kost geen tientje en is bedoeld voor plastic/ kunstoffen delen te smeren.
    Halfjaarlijks preventief smeren en je hebt nergens last van. (je voelt wel aan als het remelement stroever wordt)

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •