Pagina 39 van 73 EersteEerste ... 2935363738394041424349 ... LaatsteLaatste
Resultaten 761 tot 780 van de 1460

Onderwerp: Olieverbruik 2.0 TFSI

  1. #761

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Bij mijn auto zijn het de lange afstanden die het verbruik doen toenemen bij een week korte stukjes is er niets aan de hand.
    Auto rijdt verder prima maar is toch een slag minder dan mijn vorige MG-ZT die lag echt als een tank op weg.

  2. #762

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    51
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Even een update: inmiddels heeft de lokale dealer Poppe de zuigers vervangen voor €2400,- (normaal kost dit €4200,-) hulde aan Poppe! Ik heb deze auto niet eens bij Poppe gekocht!
    Ik voel me door AUDI en PON wel in de kou gezet; bij een bij de fabriek bekende fabricage fout zoals deze, past alleen een terugroep actie of een 100% coulance regeling, ook als de auto 5,5 jr is en 74000 km heeft gereden.

  3. #763

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Hallo Straycat en MWT, bedankt voor jullie reacties.
    Zoals gezegd , heb nog wel even tijd, daar mijn huidige auto golf gti perf. pas 10 maanden oud is .
    Wil t.z.t. dus bij nieuw model zeker rijden met quattro en ongeveer evenveel pk als mijn huidige gti en dat is 230 pk.

    Tegen die tijd ben ik zelf 67 en zal mijn partner misschien zeggen : Marcel koop maar een prius of een twingootje, haha

  4. #764
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.297
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    in Amerika is Audi/VW dus door de knieën gegaan:

    http://www.dailyreportingsuite.com/p...e_class_action

  5. #765
    PatrickNB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred44nl Bekijk Berichten
    in Amerika is Audi/VW dus door de knieën gegaan:

    http://www.dailyreportingsuite.com/p...e_class_action
    Coulance regeling is daar bijna verdubbeld. Ben benieuwd of dit invloed gaat hebben op de regeling in NL/Europa.


  6. #766

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    67
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Goedenmiddag,

    Ik ben redelijk nieuw hier.

    Ik heb net mijn oliepeil bijgevuld, maar het verklikker lampje gaat niet uit, heeft iemand hier ook ervaring mee?

    Het gaat om een A4 B8 2.0 TFSI Avant Quattro, occasion bij een Audi dealer gekocht.

    Na 7000 moest er een liter bij, wel veel vergeleken bij mijn oude B7 2.0 TFSI Quattro avant.

    Majah als ik dat zo lees valt het nog mee.

    Maar als iemand weet hoe ik dat Olielampje kan resetten zou ik zeer geholpen zijn.

    Fijne avond, groeten Karel

  7. #767

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Hallo allemaal,

    Kunnen we geen aandeelhouders worden van de oliemaatschappijen ?

    Mijn nieuwe A4 van 2010 met 2.0 Tfsi motor (110.000 km) gebruikt op dit moment 1 liter olie op 336 km !!
    (ja jullie lezen het goed...)
    Vanaf het 1e jaar heeft de auto veel olie gebruikt maar volgens Audi was dit allemaal binnen de norm (welke norm ?)
    (2x olie laten wegen, heeft mij ook al het nodige gekost aan huur van vervoermiddel)

    De laatste weging was 1,6 liter op 1.000 km.

    Bij mijn vorige Audi's heb ik nooit een liter olie hoeven bijvullen.

    Audi wil nu een coulance aanbieden van 70% op onderdelen (niet op manuren)

    Is dit redelijk ?

    Groet,
    (ik ga snel weer een liter bijvullen....)

  8. Ad
  9. #768

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Sinds een half jaar ben ik ook de trotse eigenaar van een audi A5 dubbel s-line 2.0 tfsi uit 2009. Wat mij opviel was het hoge olieverbruik. Namelijk in het begin 1 liter op de 800 km toen had de auto 62000 km gelopen. Op dit moment 1 liter op de 400-450 km! Ik heb gelezen dat dit een kwaal is van deze blokken maar zo erg als ik het heb ben ik nog niet tegen gekomen op de forums. Nu is mijn vraag wat kan ik hier het beste tegen doen? Was bij de audi garage langs gereden en die dachten aan een motor revisie zuigerveren etc. Dit lijkt mij niet echt logisch gezien de kilometers. De auto is altijd in onderhoud geweest bij audi en heeft recent een grote beurt gehad bij de 60000.

  10. #769

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    67
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Toch zou ik het laten doen met zo'n verbruik! Eerst wel eens informeren hoeveel je zelf dient te betalen (coulance regeling)
    Op dit forum vind je veel info over mensen die het reeds lieten doen en sindsdien tevreden zijn.

  11. #770

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Ben ook nieuw hier en sta aan de vooravond van het kopen van een A4 Avant 2.0 TFSI. Ik heb er lang voor gespaard maar nu ik deze verhalen allemaal lees begin ik toch wel te twijfelen...........

    Ik vroeg me af: is er een manier om snel en duidelijk te achterhalen of een auto overmatig olie verbruikt? Is dit bv te zien aan uitlaat of bij het starten van de auto?

    Ik heb een aantal auto's op het oog en eentje staat bij een universele autohandelaar, is wel netjes dealer onderhouden.
    Kan of mag een Audi dealer op basis van kenteken meer informatie geven met betrekking tot reparatieverleden en/of mankementen?

  12. #771
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Volgens mij kun je gewoon kenteken laten checken bij de dealer wat betreft geregistreerd door Audi uitgevoerd onderhoud.
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  13. #772

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    hallo,

    ik ben sinds juli 2014 in het bezit van een audi tt mk2 2.0tfsi 200pk bj 2008 autmatic gekocht met 41000km
    1ste eigenaar een oude vrouw , rustig met gereden is drive niet uit geweest volgens schoonzoon, ze reed er ook alleen maar mee in het weekend, dus weinig km.
    heb in juli direct groot onderhoud laten uitvoeren. rustig mee gereden de eerste 1.5maand en stilletjes opgevoerd.
    nu 8000km verder heb ik al 2L olie moeten bijvullen omwille dat in mijn auto het lichtje gaat branden van min olie.
    normaal vind ik dit niet , oke ik doe veel korte afstanden , maar weekelijks is dit toch wel een rit van 30 a 40 km bij.
    rij altijd rustig op koude motor , geef pas gas bij warme motor.
    5januari spring ik toch even binnen bij mijn dealer.
    ik hoor graag wat jullie er van vinden.

    grtz bram

  14. #773

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jack69 Bekijk Berichten
    hallo,

    ik ben sinds juli 2014 in het bezit van een audi tt mk2 2.0tfsi 200pk bj 2008 autmatic gekocht met 41000km
    1ste eigenaar een oude vrouw , rustig met gereden is drive niet uit geweest volgens schoonzoon, ze reed er ook alleen maar mee in het weekend, dus weinig km.
    heb in juli direct groot onderhoud laten uitvoeren. rustig mee gereden de eerste 1.5maand en stilletjes opgevoerd.
    nu 8000km verder heb ik al 2L olie moeten bijvullen omwille dat in mijn auto het lichtje gaat branden van min olie.
    normaal vind ik dit niet , oke ik doe veel korte afstanden , maar weekelijks is dit toch wel een rit van 30 a 40 km bij.
    rij altijd rustig op koude motor , geef pas gas bij warme motor.
    5januari spring ik toch even binnen bij mijn dealer.
    ik hoor graag wat jullie er van vinden.

    grtz bram
    1 liter op 4.000 km dus. Imo niet zoals het hoort, maar waarschijnlijk niet extreem genoeg voor enige vorm van coulance oid. Ik zou er zelf ook (nog) niets aan laten doen in dat geval. In de gaten houden, maar dit is nog wel te overleven (4x per jaar litertje bijvullen).
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  15. #774

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Ja normaal vind ik dit ook niet.
    Maar ik was van plan voor hem in januari te laten chippen daarom dat ik graag weet wat er gaande is.
    Grtz

  16. #775

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sham27 Bekijk Berichten
    1 liter op 4.000 km dus. Imo niet zoals het hoort, maar waarschijnlijk niet extreem genoeg voor enige vorm van coulance oid. Ik zou er zelf ook (nog) niets aan laten doen in dat geval. In de gaten houden, maar dit is nog wel te overleven (4x per jaar litertje bijvullen).
    Ja normaal vind ik dit ook niet.
    Maar ik was van plan voor hem in januari te laten chippen daarom dat ik graag weet wat er gaande is.
    Grtz

  17. #776

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Ben bij de dealer langs geweest, vond dit ook niet normaal, hij. Stelde eerst een reiniging voor 3 tal busjes en dan zou de auto 2 tal uur stationair moeten draaien, en nadien klein onderhoudje voor de vuile olie te laten vervangen kost zou 60 euro zijn.
    2 de was iets toevoegen in de olie zo dat deze een soort laag zou leggen.. Zou eerder een oplapmiddel zijn..
    3 de turbo laten controleren en heel de motor opleggen zoude de kosten oplopen naar de 2000 euro.
    Natuurlijk heel fijn.. Maar dit ga ik toch niet zelf betalen.
    Grtz

  18. #777

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Weet niet welke dealer jij ben geweest Jack69 maar dit is echt de grooste kolder die ik gelezen heb.
    Het enigste wat helpt is nieuwe zuigers drijfstangen .
    De gene die je dit probeert aan te smeren moet direct zijn dealerschap en garage worden ontnomen .

  19. #778

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Hebben alle 2.0 TFSI motoren hier last van ? Ik lees veel over modellen van 2009 en 2010. Ik sta op het punt om een A5 SB 2.0- TFSI B8 uit april 2011 te kopen met 120.000 op de teller. Hoe kan ik zien of deze motor ook het olie probleem heeft ?

  20. #779

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarioS Bekijk Berichten
    Hebben alle 2.0 TFSI motoren hier last van ? Ik lees veel over modellen van 2009 en 2010. Ik sta op het punt om een A5 SB 2.0- TFSI B8 uit april 2011 te kopen met 120.000 op de teller. Hoe kan ik zien of deze motor ook het olie probleem heeft ?
    Ik heb een A4, van juli 2010 met 80000 op de teller, gekocht. Niet bij een Audi dealer en zonder garantie. "Wat kan er nou aan een Audi mankeren".
    Binnen 1000 km gaf de boordcomputer aan dat er olie bijgevuld moest worden.
    Naar de Audidealer. Oké, probleem kennen we. Olieweging in gang gezet. Na 1000 km terug. Verbruik 0,7ltr per 1000.
    Komt voor coulanceregeling in aanmerking. Materiaal ±2500 euro voor de importeur, uren voor mij (inclusief de verplichte longlife beurt 2700 euro) zucht.
    Toch gedaan, je kunt voor dat geld een heleboel olie kopen, maar ik had geen zin in steeds bijvullen.

    En nu jouw vraag: een olieweging bij de dealer is de beste methode.
    Een proefrit van minstens 500 km, en dan de electronische peilstok in de gaten houden kan ook.
    Je kunt met de verkoper afspreken dat hij het olieverbruik apart in de garantie opneemt.

    Je kunt met de auto bij een dealer langsgaan, die kan zien of er eerder een olieweging heeft plaatsgevonden. (bij mijn auto was dat bij 50000 km uitgevoerd werd mij verteld) waarschijnlijk was het verbruik toen niet hoog genoeg, maar het probleem was dus bij de toenmalige eigenaar bekend.
    De dealer kan uiteraard ook zien of de revisie (nieuwe zuigers en zuigerstangen) al is uitgevoerd.
    De dealer kan je waarschijnlijk ook vertellen welke coulanceregeling voor "jouw" auto geldt.

    Nog iets anders; heeft die A5 Quattro aandrijving? Dat is wel lekker met dat vermogen.

    Succes met je beslissing.
    Laatst gewijzigd door Skriemer; 11-01-15 om 20:42.
    Vanaf 2014: A4 Avant, 2010, 2.0 TFSI, 211PK, S-Tronic, Quattro, Monza-zilver, S-Line
    Vanaf 2007: A4 Sedan, 2001, 2.5 TDI, 180PK, Tiptronic, Quattro, Denimblue
    Vanaf 2002: A4 Sedan, 1996, 1.9 TDI, Donkerblauw

  21. #780
    Tosko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Hoi iedereen,

    Ik heb inmiddels veel gelezen omtrent de olie verbruik probleem bij verschillende audi's.

    Ik heb mijn oog laten vallen op een Audi A5, maar ik lees alleen maar olie problemen met een tfsi motor.

    Hebben de TDI modellen hier ook last van? Weet iemand dit toevallig?
    Laatst gewijzigd door Tosko; 12-01-15 om 13:08.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •