Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Lekkage panoramadak Audi A4 TFSI uit 2010

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Lekkage panoramadak Audi A4 TFSI uit 2010

    Ik ben vanmorgen bij een universele garage geweest om een lekkage te onderzoeken in mijn Audi A4 2.0 TFSI uit 2010.

    Probleem: wanneer het hard regent stroomt er een straaltje regenwater vanuit onder mijn dashboardkastje (bijrijderskant) naar mijn mat.

    Analyse: geen verstopping in de afvoer onder parafan, geen lekkage bij mijn voorruit. De lekkage komt vanuit mijn panoramadak. Het dak zit schijnbaar in een bak en in de hoeken zitten drains voor de afwatering van het regenwater. Rechtsvoor drain werkt goed en is niet verstopt. De hemel is deels open gehouden en men heeft gezien dat er een lekkage is ergens bij de bak. Het water loopt dan over mijn hemel naar beneden. Mijn hemel is niet doordrenkt.
    Om echt goed te kijken waar een breuk, scheur of iets dergelijks is, zal de hemel volledig eruit moeten. (schatting 4 uur werk)
    In het meest gunstige geval is het een scheurtje die met speciale kit kan worden gerepareerd. In het ergste geval is de bak niet meer te repareren en moet er een nieuw afwateringsbak worden geplaatst. (kosten 1000 euro incl. voor het materiaal).

    Ik kan mij niet voorstellen dat er een hele nieuwe bak moet worden geplaatst van een auto die net 5 jaar oud.
    Onbekend is of de voorruit ooit is vernieuwd by the way.

    Vraag is: is iemand bekend met dit probleem?

    P.s ik ga niet het traject in met Audi over coulance. Hier heb ik weinig vertrouwen in. Ik wil het gewoon opgelost hebben, maar dan het liefst niet voor 1400-1500 euro.

  2. #2

    Standaard Re: Lekkage panoramadak Audi A4 TFSI uit 2010

    Bekend probleem, afvoer is verstopt, is hier al velen malen voorbij gekomen.
    Als je de zoek functie van AF gebruikt : ''lekkage dak''
    Zal je de oplossing vinden.

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage panoramadak Audi A4 TFSI uit 2010

    Hoeft geen verstopping te zijn. Bij mij is de aansluiting van de slang op de plug van de bak lek. Ik heb zelf de hele kofferbak uitgebouwd en de Avant kan nu naar de dealer voor reparatie. Ik ben benieuwd... Ook ik vind het erg vreemd dat dit nu al lekt na amper 5 jaar.

    Groeten, Niels
    Audi A4 Cabriolet 2.4 Multitronic B6
    Audi A4 Avant 3.2 FSI Quattro S-Tronic B8

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •