Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Trekhaak plaatsen B8 zonder voorbereiding, hoe koeling plaatsen?

  1. #1

    Standaard Trekhaak plaatsen B8 zonder voorbereiding, hoe koeling plaatsen?

    Mijn Audi A4 B8 van 2009 is zonder trekhaak voorbereiding.
    Nu heb ik een trekhaak gekocht van Westfalia en een kabelboom erbij gekocht zonder trekhaak voor bereiding.
    Dit bovenstaande lijkt mij allemaal plug en play.

    maar nu de koeling
    standaard heeft mijn wagen alleen de 400MM fan zitten zoals hieronder te zien is.


    Nu heb ik dus een koelpakket gekocht op Ebay met de 350mm en de 400mm fan erin zoals hieronder.


    moet ik dit coderen met de vagcom?
    zoja wat moet ik dan coderen?
    en zou ik deze kunnen vervangen zonder heel mijn voorfront te demonteren?
    Laatst gewijzigd door Ron099; 01-10-15 om 19:12.

  2. #2

    Standaard Re: Trekhaak plaatsen B8 zonder voorbereiding, hoe koeling plaatsen?

    niemand die mij de bovenstaande vragen kan beantwoorden?

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Trekhaak plaatsen B8 zonder voorbereiding, hoe koeling plaatsen?

    Ik heb een 2.0 tdi 120 pk, trekhaak achteraf gemonteerd en slechts één koelventilator, heb met de caravan van 900 kg aan de haak nog geen koelproblemen gehad, zelfs niet bij het aanschuiven aan de tunnels van Lyon terwijl het 35 °C was. Zolang je niet het uiterste verlangd zal dit geen probleem vormen. Ik rij in 5de versnelling 100 - 110 km/uur op vlakke stukken, licht bergop is dit zelfde snelheid in 4de. De 6de versnelling kan ik met de caravan niet gebruiken.

    gr. Erik

  4. #4
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak plaatsen B8 zonder voorbereiding, hoe koeling plaatsen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ron099 Bekijk Berichten
    moet ik dit coderen met de vagcom?
    zoja wat moet ik dan coderen?
    en zou ik deze kunnen vervangen zonder heel mijn voorfront te demonteren?
    Monteren gaat alleen na verwijderen van de radiator compleet met het ventilatorhuis. Voorbumper eraf, laadluchtkoeler eraf, rechterkoplamp en -steun eruit, aircocondensor opzij zwenken enz.
    Of er iets moet worden gecodeerd: volgens de schema's zou er niets extra's hoeven te worden aangesloten, het regelapparaat J793 (op het ventilatorhuis gemonteerd, goed zichtbaar op de foto's) regelt de ventilatoren, dus als je geluk hebt zou er ook niets hoeven te worden gecodeerd.... Succes!
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  5. #5
    Cedric23's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    30
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Trekhaak plaatsen B8 zonder voorbereiding, hoe koeling plaatsen?

    hallo,
    ben ook vanplan een trekhaak te monteren,
    maar aanwat kan ik juist zien of wagen hier reeds is voor uitgerust ? kwa elektronica etc ?
    alvast bedankt !
    groetenn


  6. #6

    Standaard Re: Trekhaak plaatsen B8 zonder voorbereiding, hoe koeling plaatsen?

    Ik heb ook onlangs een trekhaak laten plaatsen op mijn wagen ( 2.0 TDI 100kw) en die heeft ook geen trekhaakvoorbereiding. Ik heb ook niks laten veranderen aan de koeling. Ze zeiden dat dit niet nodig was als je niet constant zware lasten trekt. Af en toe een aanhangwagentje om mee naar het containerpark te rijden kan geen kwaad.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •