Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Interieurverwarming werkt niet

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Interieurverwarming werkt niet

    Ik heb sinds een paar dagen last van een niet werkende ventilator. Hij valt soms helemaal uit en als die aangaat blaast hij nooit helemaal goed en ook niet hard, zelfs niet als je hem in de hoogste stand zet. Ik ben daarom naar een Audi dealer bij mij in de buurt geweest en die heeft de auto even uitgelezen. De kachel ventilator blijkt niet te werken. De motor van de kachel en de regelaar moeten worden vervangen. Helaas is het niet zo goedkoop 775,-. Ik vroeg ook even naar wat de onderdelen kosten, omdat ik me afvroeg of ik het niet misschien zelf kon vervangen, die bedroegen 600,-. Ik heb even op internet rondgekeken de onderdelen kosten per stuk ongeveer rond de 100,- dus ik vraag me dan af hoe ze bij een bedrag van 600,- uitkomen? Ik vraag me ook af of de motor van de kachelventilator überhaupt wel kapot is, want hij blaast wel maar heel erg ongecontroleerd. Zijn er nog mensen die hetzelfde hebben ervaren?

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.640
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverwarming werkt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jokerk77 Bekijk Berichten
    ... ik vraag me dan af hoe ze bij een bedrag van 600,- uitkomen?
    Ter info, de dealerprijzen zijn ongeveer 300 Euro voor de aanjager, en 600 Euro voor de "weergave- en bedieningseenheid" (incl BTW).
    Vraag blijft of ze echt allebei kapot zijn....
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Interieurverwarming werkt niet

    Er is niks mis met de bedieningseenheid. Alleen met de aanjager en de regulator volgens de dealer. Het is me ook opgevallen dat er een best hard getik uit de voorkant van de auto komt als de verwarming werkt. Mag ik ook vragen waar je die prijzen vandaan haalt? Is daar een site voor?

  4. #4
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.640
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverwarming werkt niet

    Sorry, mijn fout. De aanjagerregelaar (8K0 820 521 B) kost iets van 270 Euro bij de dealer.
    De prijzen komen uit een Duitse Etka (het onderdelenprogramma van VAG), uit ervaring weet ik dat de NL prijzen zo'n 20% hoger liggen.
    Het getik komt misschien uit de ventilator? Misschien eerst eens eruit halen om 'm te bekijken voordat je gaat bestellen?
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Interieurverwarming werkt niet

    Ik ben er achter gekomen dat het getik ergens anders vandaan komt en het alleen komt als de motor koud is, maar het is niet iets ergs. Weet je misschien ook waar de aanjagerregelaar zit? Uit wat filmpjes van YouTube ben ik er ook achter gekomen dat de kachelmotor net achter de opslagruimte voor de passagiersstoel zit.


  6. #6
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.640
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Interieurverwarming werkt niet

    Regelaar zit op de onderkant van de motor (afgaande op onderdelenboek).
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •