Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 42

Onderwerp: Iemand ervaring met EA 189 terugroepactie ("sjoemeldiesel")?

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Iemand ervaring met EA 189 terugroepactie ("sjoemeldiesel")?

    Ah, is dat Pedro. Duidelijke uitleg!

  2. #22

    Standaard Re: Iemand ervaring met EA 189 terugroepactie ("sjoemeldiesel")?

    http://www.audiforum.nl/forum/audifo...wel-ok-14.html

    Dit linkje even toevoegen voor het geheel...., hoorde laatst een geupdate auto lekker koud tikken (zoals oude diesels, niet sterk, maar voor mij alles bepalend :-)).

    Occasion met of zonder update zien we straks op autoscout etc...

  3. #23
    knalselder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    394
    Kudos
    27
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Iemand ervaring met EA 189 terugroepactie ("sjoemeldiesel")?

    En in dat topic stelt Pedro november 2016 nog dat de EGR haast nooit problemen stelt/stelde... dat was dan voor de update vermoedelijk? Ik behoud mijn gezond wantrouwen (=gezond verstand) en zal mijn 2.0TDI maar laten updaten als het verplicht zou worden (wat het nu niet is, althans niet in België). Dan komt ie waarschijnlijk ook meteen te koop. Vertrouwen kan je niet opleggen, dat moet je verdienen.
    Laatst gewijzigd door knalselder; 14-05-17 om 07:14.

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    209
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Iemand ervaring met EA 189 terugroepactie ("sjoemeldiesel")?

    wou ook me 2.0 tdi brengen voor een update, maar laat maar zitten nu....
    ik ga het niet doen, kan me ook niet voorstellen dat de nieuwe software goed is voor je blok, de originele software is toch juist precies afgesteld op de blok.

    EGR is sowieso niet de sterkste punt bij vag modellen, dus deze nog meer in risico brengen lijkt me niet verstandig....
    Audi A3 8P S-Line 2.0 TDI

  5. #25
    knalselder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    394
    Kudos
    27
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Iemand ervaring met EA 189 terugroepactie ("sjoemeldiesel")?

    Deze morgen nu ook in België in het nieuws. Er worden steeds meer problemen gemeld na de software-update. Natuurlijk wordt het probleem door de invoerder geminimaliseerd: het gaat om een heel beperkt aantal wagens en het ligt niet aan de update, maar aan slecht onderhoud.


  6. #26

    Standaard Re: Iemand ervaring met EA 189 terugroepactie ("sjoemeldiesel")?

    Ehmm, even dit topic helpen, dus bij deze, waar rook is vuur :-)
    Ze lossen nu alles op met "vertrouwen bouwende maatregelen" blijkbaar bij Audi.de, ipv echte garantie, een leuk verhaal helemaal gratis.
    Wat een soap ondertussen :-) Wel een mooie bevestiging eigenlijk wat allemaal fout kan gaan, PDF roetfilter lijkt er niet bij te staan...


    Van Audi site:
    Welche Teile werden durch die Vertrauensbildende Maßnahme abgedeckt?
    -
    Die Vertrauensbildende Maßnahme gilt für insgesamt 11 Bauteile des Abgasrückführungssystems, des Kraftstoffeinspritzsystems und des Abgasnachbehandlungssystems: Lambdasonde, Temperaturfühler, Umschaltventil Abgasrückführung, Ventil Abgasrückführung, Differenzdrucksensor, Einspritzdüse, Hochdruckpumpe, (Kraftstoff-) Verteilerleiste, Druckregelventil, Drucksensor, Einspritzleitung.

  7. #27

    Standaard Re: Iemand ervaring met EA 189 terugroepactie ("sjoemeldiesel")?

    Hebben er meer forumleden een aangetekende brief ontvangen van Audi met verzoek tot update? Bij mij na twee keer normale brief nu deze keer zelfs aangetekend. Briefjes van Audi zijn nog altijd prachtig met zelfde inhoud zonder expliciete vermelding van garantie.

    Ook in Buitenland toevallig bij de dealer geweest (uitlaatgasdruk sensor bleek defect na 120 kkm, staat dus helemaal los van de update, maar wel mooi geel lampje van motor ecu, plug and play gelukkig), moest hier duidelijk melden dat ik geen update wilde, dus wel goed om te weten dit expliciet te melden bij Dealer bezoek ook in buitenland. Dit krijgt dus iedere B8 denk ik, want sensor zag eruit als nieuw, behalve dat ik veel km's met sleurhut heb gemaakt met deze auto (40 kkm ongeveer)
    Laatst gewijzigd door autodriver; 29-07-17 om 11:42.

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Iemand ervaring met EA 189 terugroepactie ("sjoemeldiesel")?

    Hier gisteren ook een aangetekende brief van Audi gehad. Ga maandag maar eens bellen met de dealer. Auto is getuned door JD door de vorige eigenaar.
    Heb reeds contact gehad met JD maar die vragen ook weer €599 als ik de tuning opnieuw laat doen. Vind dat nog best wel prijzig,had gehoopt op toch een vorm van coulance.

  10. #29
    MrA1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    202
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q2
    Land
    Land

    Standaard Re: Iemand ervaring met EA 189 terugroepactie ("sjoemeldiesel")?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corvette1 Bekijk Berichten
    Hier gisteren ook een aangetekende brief van Audi gehad. Ga maandag maar eens bellen met de dealer. Auto is getuned door JD door de vorige eigenaar.
    Heb reeds contact gehad met JD maar die vragen ook weer €599 als ik de tuning opnieuw laat doen. Vind dat nog best wel prijzig,had gehoopt op toch een vorm van coulance.
    Chapeau als je dat voor elkaar krijgt

    Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
    Audi A1 1.6 tdi 116 pk S-tronic

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Iemand ervaring met EA 189 terugroepactie ("sjoemeldiesel")?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrA1 Bekijk Berichten
    Chapeau als je dat voor elkaar krijgt

    Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
    Ik bedoel dan niet gratis hoor,maar als ze nou gezegd hadden 50% korting ofzo.
    Dus blijf maar gewoon rijden met de sjoemeldiesel.

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Posts
    40
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Iemand ervaring met EA 189 terugroepactie ("sjoemeldiesel")?

    Ik heb de update laten doen eind maart. heb een A4 B8 met CAGA 105kw, niet getuned. bij een km van ongeveer 210.000

    Kreeg de APK gratis, een wasbeurt voor de auto en een accupack om je telefoon op te laden. kreeg een aantekening in het boekje en een extra bewijs/certificaat dat de update gedaan is.

    Wat ik ervan merk is dat het eigenlijk niet zo veel uitmaakt qua rijgedrag. wel heb ik het gevoel dat ik soms iets hogere toeren rijd dan normaal.

    Verder geen verschil in vermogen, snelheid of brandstofgebruik.

    Denk dat er wel een punt gemaakt is dat het ook voornamelijk aan het onderhoud ligt. ik ben van mening als je niet goed zorgt voor je bolide... laat hij je gewoon aan de kant staan.

    Ik onderhoud die van mij gewoon goed. (niet overdreven) gewoon alle problemen op tijd oplossen, scheelt een hoop kosten op een gegeven moment als je het laat bestaan.

    Ik heb gewoon goede ervaringen met mijn auto, ook na de update. Heb inmiddels zon 10.000km gereden met de nieuwe software... geen problemen tot nu toe.

    Ik denk dat iedereen het voor zich moet weten. Als je de auto getuned hebt en je moet het bedrag opnieuw betalen om het opnieuw te laten doen... dan zou ik ook nog een keer achter mijn oor krabben.

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2016
    Posts
    102
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Iemand ervaring met EA 189 terugroepactie ("sjoemeldiesel")?

    Yep hier ook en er komt ook een tweede oproep actie ivm nieuwe update. Kunnen sturen wat ze willen maar ik ga toch niet tenzij ze de tuning betalen

  14. #33

    Standaard Re: Iemand ervaring met EA 189 terugroepactie ("sjoemeldiesel")?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DoktorAmca Bekijk Berichten
    Ik heb de update laten doen eind maart. heb een A4 B8 met CAGA 105kw, niet getuned. bij een km van ongeveer 210.000

    Kreeg de APK gratis, een wasbeurt voor de auto en een accupack om je telefoon op te laden. kreeg een aantekening in het boekje en een extra bewijs/certificaat dat de update gedaan is.

    Wat ik ervan merk is dat het eigenlijk niet zo veel uitmaakt qua rijgedrag. wel heb ik het gevoel dat ik soms iets hogere toeren rijd dan normaal.

    Verder geen verschil in vermogen, snelheid of brandstofgebruik.

    Denk dat er wel een punt gemaakt is dat het ook voornamelijk aan het onderhoud ligt. ik ben van mening als je niet goed zorgt voor je bolide... laat hij je gewoon aan de kant staan.

    Ik onderhoud die van mij gewoon goed. (niet overdreven) gewoon alle problemen op tijd oplossen, scheelt een hoop kosten op een gegeven moment als je het laat bestaan.

    Ik heb gewoon goede ervaringen met mijn auto, ook na de update. Heb inmiddels zon 10.000km gereden met de nieuwe software... geen problemen tot nu toe.

    Ik denk dat iedereen het voor zich moet weten. Als je de auto getuned hebt en je moet het bedrag opnieuw betalen om het opnieuw te laten doen... dan zou ik ook nog een keer achter mijn oor krabben.
    Hoop voor je dat het zo blijft. Probleem is dat indien je wel problemen hebt, je de oude software niet terug krijgt, en de coulance van VW nul komma nul is bij 200 kkm uiteraard.

  15. #34
    MrA1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    202
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q2
    Land
    Land

    Standaard Re: Iemand ervaring met EA 189 terugroepactie ("sjoemeldiesel")?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door autodriver Bekijk Berichten
    Hoop voor je dat het zo blijft. Probleem is dat indien je wel problemen hebt, je de oude software niet terug krijgt, en de coulance van VW nul komma nul is bij 200 kkm uiteraard.
    Klopt niet.. In bepaalde groepen krijg je wel coulanze , zeer veel zelfs

    Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
    Audi A1 1.6 tdi 116 pk S-tronic

  16. #35

    Standaard Re: Iemand ervaring met EA 189 terugroepactie ("sjoemeldiesel")?

    Het zou toch juist voor iedereen hetzelfde moeten zijn, maar eigenlijk bedoel ik garantie, coulance = discussie, het is VW zijn probleem toch, ook zo houden lijkt me :-)

  17. #36
    MrA1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    202
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q2
    Land
    Land

    Standaard Re: Iemand ervaring met EA 189 terugroepactie ("sjoemeldiesel")?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door autodriver Bekijk Berichten
    Het zou toch juist voor iedereen hetzelfde moeten zijn, maar eigenlijk bedoel ik garantie, coulance = discussie, het is VW zijn probleem toch, ook zo houden lijkt me :-)
    Het is ook voor iedereen hetzelfde, het hangt allemaal van de audi dealer af.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
    Audi A1 1.6 tdi 116 pk S-tronic

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Posts
    40
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Iemand ervaring met EA 189 terugroepactie ("sjoemeldiesel")?

    Ik ben het met MrA1 eens. het ligt echt aan de dealen er wat voor contact je met de servicemensen hebt.

    Ik heb inmiddels ruim 20 k achter de rug zonder problemen. Ik verwacht ook geen problemen als ik mijn auto een beetje ken.
    Belangrijk is ook om je auto niet te overbelasten door te lang te snel (lees te hoge toeren) te rijden. Af en toe is het goed voor de motor. Ik rijd altijd wel lekker door.

  19. #38

    Standaard Re: Iemand ervaring met EA 189 terugroepactie ("sjoemeldiesel")?

    https://www.test-aankoop.be/zoeken?k...=1&startFrom=0

    ben nog steeds heel blij zonder de update :-) Blijft ook zo uiteraard !

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Iemand ervaring met EA 189 terugroepactie ("sjoemeldiesel")?

    Inmiddels dit jaar een 2013 150pk tdi uit Dld gehaald die al de sjoemelupdate bij Audi had gehad. Wilde laten verwijderen maar dat gaat blijkbaar niet omdat dit de 1e update was die deze auto kreeg (chippen naar 190 wel gelukt :-). En men dus niet de vorige update terug kon zetten. De originele software (dus zonder updates) is blijkbaar niet aan te komen. Iemand soortgelijke ervaring. Nu rij ik al bijna 30d KM met de aanpasssing (en de auto al langer). Vind alleen het verbuik hoger van de 2013 iets hoger dan de 2010 tdi(e)
    Laatst gewijzigd door Frits77; 15-08-18 om 13:47.

  21. #40
    monsierleloure
    Guest

    Standaard Re: Iemand ervaring met EA 189 terugroepactie ("sjoemeldiesel")?

    Wat is belangrijker?
    Die 3 euro besparing op diesel op jaarbasis of een leefbaar milieu en schonere kinderlongetjes?
    Specifiek kinderlongetjes voor een meer dramatische effect.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •