Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: A4 2011 stuurt zwaarder vanaf 40 km/u (met servotronic)

  1. #1

    Standaard A4 2011 stuurt zwaarder vanaf 40 km/u (met servotronic)

    Hallo Allen,

    Ik heb onlangs een Audi A4 gekocht met Servotronic, ik merk direct dat als ik 40km en harder rij, de auto een stuk zwaarder stuurt.

    Is dit normaal? en kan ik hier iets aan doen? ik heb zelf een AUDI a3 sportback uit 2006 gehad, maar die stuurde ook vanaf 40km veel lichter.

    - vagcom voor rijgedrag is ook geactiveerd, maar als ik comfort of indivueel instel, merk ik geen verschil.
    - winterbanden
    - onder de 40km stuurt de audi heel licht.

    gr,

    es

  2. #2
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A4 2011 stuurt zwaarder vanaf 40 km/u (met servotronic)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door watjijwilt Bekijk Berichten
    Hallo Allen,

    Ik heb onlangs een Audi A4 gekocht met Servotronic, ik merk direct dat als ik 40km en harder rij, de auto een stuk zwaarder stuurt.

    Is dit normaal? en kan ik hier iets aan doen? ik heb zelf een AUDI a3 sportback uit 2006 gehad, maar die stuurde ook vanaf 40km veel lichter.

    - vagcom voor rijgedrag is ook geactiveerd, maar als ik comfort of indivueel instel, merk ik geen verschil.
    - winterbanden
    - onder de 40km stuurt de audi heel licht.

    gr,

    es
    Hoe heb je het met vagcom geactiveerd? Of wat heb je precies gedaan.

    Stuur wordt inderdaad rond de 40km/u wat zwaarder. Ligt ook een beetje wat voor banden je hebt, breedte etc.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #3
    RobertS3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 2011 stuurt zwaarder vanaf 40 km/u (met servotronic)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Hoe heb je het met vagcom geactiveerd? Of wat heb je precies gedaan.

    Stuur wordt inderdaad rond de 40km/u wat zwaarder. Ligt ook een beetje wat voor banden je hebt, breedte etc.
    Is dit standaard rond de 40km/u of is dit ook nog variabel te programmeren? Ik heb namelijk ook servotronic maar ergens rond de 15km/u wordt het sturen al zwaarder.

  4. #4
    willempieb's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Leeftijd
    42
    Posts
    47
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: A4 2011 stuurt zwaarder vanaf 40 km/u (met servotronic)

    Als je stil staat gaat het heel licht, ga je rijden gaat het wat zwaarder, vanaf 40kmh wordt het nog zwaarder.

    Ik heb drive select laten programmeren en op comfort staan, anders wordt het al na 15knh zwaarder inderdaad.

  5. #5
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A4 2011 stuurt zwaarder vanaf 40 km/u (met servotronic)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RobertS3 Bekijk Berichten
    Is dit standaard rond de 40km/u of is dit ook nog variabel te programmeren? Ik heb namelijk ook servotronic maar ergens rond de 15km/u wordt het sturen al zwaarder.
    Dan inderdaad Drive Select laten coderen, dan kun je je stuur op Comfort zetten en dan wordt het rond de 40km zwaarder.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com


  6. #6

    Standaard Re: A4 2011 stuurt zwaarder vanaf 40 km/u (met servotronic)

    Audi drive select codering pre-facelift, zie PDF VCDS opties -> http://www.audiforum.nl/forum/downlo...p?do=cat&id=16

    Audi drive select, pre-facelift hardware schakelaar retrofit -> http://www.audiforum.nl/forum/model-...ml#post1309280


    Peeet


    Audi drive select, facelift codering & hardware schakelaar retrofit -> http://www.audiforum.nl/forum/model-...ml#post1522008
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  7. #7

    Standaard Re: A4 2011 stuurt zwaarder vanaf 40 km/u (met servotronic)

    @Peet Dat was inderdaad de oplossing.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •