Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Verandering uitlaatgeluid S4 S-Tronic

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    37
    Posts
    40
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Verandering uitlaatgeluid S4 S-Tronic

    Hey allemaal!
    ik heb een tijd terug hier een topic geopend in verband met getik in een koude motor. Dit was dus een geleider van de distributieketting die vervangen moest worden, dit werd ook gedaan.
    Een hele ingreep waarbij de motor eruit moest. De auto rijdt weer zoals het moet en problemen lijken van de baan, alleen valt me op dat het uitlaatgeluid, vooral bij terugschakelen wel heel stil is geworden. Geen pops meer, bij opschakelen heel af en toe.

    Ik ben eens bij een mechanieker bij Audi om info gaan vragen maar die was kort met antwoorden, langsgaan bij een erkende tuner was zijn mening.

    Zou dit niets zijn dat softwarematig op te lossen is? Of zijn er hier andere S4 bestuurders die me kunnen zeggen dat het tussen mijn 2 oren zit.

    Alvast bedankt voor het lezen!

  2. #2
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.663
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Verandering uitlaatgeluid S4 S-Tronic

    Een cutout?

    https://m.youtube.com/watch?v=NkyMW7aPrYc

    https://m.youtube.com/watch?v=TDBA-kkBNIE

    https://m.youtube.com/watch?v=6EksTfFZnx8

    Of ff met THS-automotive uit Den Bosch bellen wat voor uitlaat ze kunnen leveren.
    Laatst gewijzigd door Bert A4; 16-02-17 om 22:46.
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    37
    Posts
    40
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Verandering uitlaatgeluid S4 S-Tronic

    Dag Bert.
    Nog niet van gehoord en lijkt me wel leuk om later eventueel te doen.
    Op zich vind ik de uitlaat wel goed klinken bij optrekken maar het zijn die details (pops) die mij ontbreken. Nu moet ik wel zeggen dat ik maar 3 weken heb gereden voordat die ingreep plaatsvond, dus kan ook zijn dat er toevallig wat pops waren en nu zo 1 keer om de 2 weken
    Ik tank ook 98 maar weet niet of dat veel te maken heeft.

  4. #4
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Verandering uitlaat geluid, Audi S4 B8 S-Tronic.

    Je kan hem ook wat rijker af laten stellen bij een tuning, incl de bypass zou een hele dikke combinatie zijn.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Benzine
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    37
    Posts
    40
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Verandering uitlaatgeluid S4 S-Tronic

    Ja Reggy. Ik denk dat het de beste optie is, heb al contact gelegd met een tuner die zegt dat het best normaal klinkt nu. Even de tijd nemen om rustig mijn opties door te gaan, er zijn er wel wat.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    37
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Verandering uitlaatgeluid S4 S-Tronic

    ik rijd zelf ook een s4 en ik weet denk ik wel wat je bedoelt. Als het goed is kan ik je binnenkort meer vertellen. Bij mij moet namelijk ook de ketting enz vervangen worden....grrrr. Maar ik houd je op de hoogte van het geluid daarna. Wat waren bij jou de kosten trouwens ongeveer? En waar heb je dit laten doen?

    grtzz
    Laatst gewijzigd door Ruudjuhhh; 23-02-17 om 20:22.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    37
    Posts
    40
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Verandering uitlaatgeluid S4 S-Tronic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruudjuhhh Bekijk Berichten
    ik rijd zelf ook een s4 en ik weet denk ik wel wat je bedoelt. Als het goed is kan ik je binnenkort meer vertellen. Bij mij moet namelijk ook de ketting enz vervangen worden....grrrr. Maar ik houd je op de hoogte van het geluid daarna. Wat waren bij jou de kosten trouwens ongeveer? En waar heb je dit laten doen?

    grtzz
    Hey Ruud, spijtig om te horen dat gij ook die ingreep moet ondergaan . Ik zou je niet kunnen zeggen wat het in totaal kost want het viel onder garantie.
    Ik moest het in een plaatselijke garage waar de garantie was laten maken, volgens mechanieker was het een klein 1000€ aan onderdelen en zo'n 4 werkdagen aan werkuren.

    Hopelijk komt alles goed! Hou me op de hoogte.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •