Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Passen deze velgen en banden: 7x17 ET42 met 225/50?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Passen deze velgen en banden: 7x17 ET42 met 225/50?

    Hallo Audiliefhebbers! Mijn eerste post dus even een korte introductie zoals op forums geloof ik wel een goed gebruik is Mijn naam is Luc en heb sinds 2 weken een A4 avant Pro-line S 2.0 tdi (170 pk) uit 2011 en ben er enorm content mee. Voorganger was een A3 uit 2004 (2.0 fsi automaat), een heel verschil wel.

    Nu heb ik de optie om bij de garage waar de auto is aangekocht een set winterbanden + lichtmetaal over te nemen. Ik ben er niet helemaal zeker van of dit gaat passen. Ik heb uiteraard jullie topics al doorgespit en de verschillende velg-en bandenmaten afbeeldingen voor de B8 bekeken. Onderstaand is de velg + band waar het om gaat:

    4F0071497G

    7Jx17H2 ET42

    Band 225/50/17 (continental winterband)

    Deze velg komt geregeld voor onder de A4, alleen dan in een andere variant (ET 46, verder wel gelijke specs). Nu zeg ik (de bekende 5 mm afwijkingsregel hanterende) dat dit moet kunnen en misschien zelfs wel mooier staat dan de ET 46 variant. Een S uitvoering (in ieder geval het onderstel welke 30 mm lager is) met velgen die wat verder naar binnen liggen vind ik tenslotte nogal lelijk.

    Wat vinden jullie Audi geeks hiervan? Alvast dank voor jullie hulp!

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Passen deze velgen en banden: 7x17 ET42 met 225/50?

    Topictitel aangepast zodat de vraag duidelijk is.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.314
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Passen deze velgen en banden: 7x17 ET42 met 225/50?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lucvisser Bekijk Berichten
    Hallo Audiliefhebbers! Mijn eerste post dus even een korte introductie zoals op forums geloof ik wel een goed gebruik is Mijn naam is Luc en heb sinds 2 weken een A4 avant Pro-line S 2.0 tdi (170 pk) uit 2011 en ben er enorm content mee. Voorganger was een A3 uit 2004 (2.0 fsi automaat), een heel verschil wel.

    Nu heb ik de optie om bij de garage waar de auto is aangekocht een set winterbanden + lichtmetaal over te nemen. Ik ben er niet helemaal zeker van of dit gaat passen. Ik heb uiteraard jullie topics al doorgespit en de verschillende velg-en bandenmaten afbeeldingen voor de B8 bekeken. Onderstaand is de velg + band waar het om gaat:

    4F0071497G

    7Jx17H2 ET42

    Band 225/50/17 (continental winterband)

    Deze velg komt geregeld voor onder de A4, alleen dan in een andere variant (ET 46, verder wel gelijke specs). Nu zeg ik (de bekende 5 mm afwijkingsregel hanterende) dat dit moet kunnen en misschien zelfs wel mooier staat dan de ET 46 variant. Een S uitvoering (in ieder geval het onderstel welke 30 mm lager is) met velgen die wat verder naar binnen liggen vind ik tenslotte nogal lelijk.

    Wat vinden jullie Audi geeks hiervan? Alvast dank voor jullie hulp!

    Gaat waarschijnlijk passen. Ze horen alleen onder een A6 thuis, dus even op de naafgatdiameter letten. Die moet 66,5 mm zijn, anders passen ze dus niet. Mag ik zo vrij zijn wat je voor die wielen moet betalen en wat de profieldiepte van de banden is?
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Passen deze velgen en banden: 7x17 ET42 met 225/50?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superavenger69 Bekijk Berichten
    Gaat waarschijnlijk passen. Ze horen alleen onder een A6 thuis, dus even op de naafgatdiameter letten. Die moet 66,5 mm zijn, anders passen ze dus niet. Mag ik zo vrij zijn wat je voor die wielen moet betalen en wat de profieldiepte van de banden is?
    Ik lees afwisselend 66,5 en 66,6 als ik op het velgtype zoek. Ik kan ze overnemen voor 250 euro met ongeveer 6,5 mm profiel. Natuurlijk wel omdat ik de auto er heb gekocht en ik nog even mocht nadenken of ik de winterbanden er wel of niet bij wil. Ik wilde eigenlijk ook 18 inch voor de winterbanden maar dan kom je als snel op een (vind ik te) brede band, vandaar dat het waarschijnlijk toch deze worden (mits ze passen).

  5. #5
    ferre's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2015
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Passen deze velgen en banden: 7x17 ET42 met 225/50?

    kijk ook even het DOT nr. na om er zeker van te zijn dat die al geen 6 jaar oud zijn.
    greetz
    ferre


  6. #6
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.314
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Passen deze velgen en banden: 7x17 ET42 met 225/50?

    66,5 of 66,6. Dat komt op hetzelfde neer. Dan heeft de velg in ieder geval geennaafgatdialmeter van 57,1 mm.
    Mooie prijs. Zeker als de winterbanden nog 6,5 mm profiel hebben. Inderdaad even kijken naar de DOT. Als de banden nog niet te oud zijn er zeker bij nemen. Met 18 inch kom je op 245-40-18 uit. Staat wel mooi.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lucvisser Bekijk Berichten
    Ik lees afwisselend 66,5 en 66,6 als ik op het velgtype zoek. Ik kan ze overnemen voor 250 euro met ongeveer 6,5 mm profiel. Natuurlijk wel omdat ik de auto er heb gekocht en ik nog even mocht nadenken of ik de winterbanden er wel of niet bij wil. Ik wilde eigenlijk ook 18 inch voor de winterbanden maar dan kom je als snel op een (vind ik te) brede band, vandaar dat het waarschijnlijk toch deze worden (mits ze passen).
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •