Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 43

Onderwerp: Geluid versnellingsbak/koppeling

  1. #1
    dionysos1973's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    180
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Geluid versnellingsbak/koppeling

    Mijn A4 van juni dit jaar is vorige week bij de dealer geweest omdat de koppeling kraakte en de versnellingsbak geluid maakt bij het ontkoppelen. Dat laatste was tijdens de proefrit met een monteur lastig te reproduceren. Maar als we al iets hoorden tijdens de testrit was het volgens hem normaal. Na 2 dagen kon ik hem weer ophalen en bleek er een modificatie te zijn toegepast rondom het koppelingspedaal.

    Toch is het geluid niet helemaal weg. Als ik in de 1ste, 2de en soms de 3de versnelling rijd en ik ontkoppel is er een geluid te horen alsof er ergens speling in de aandriijflijn zit. Ook het schakelen zelf geeft wat geluid, maar ik ben bang dat dit laatste typisch Audi is. Ik weet ook niet meer of dit geluid nieuw is, of dat dit al sinds dag 1 is en me het nu pas opvalt. Ik merk wel dat ik wat ongemakkelijk begin te schakelen omdat ik het geluid probeer te vermijden.

    Iemand die dit herkend?
    Nu: 2011 A4 Avant 1.8 TFSI 118KW PLS B&O Edition, Briljantrood, Lichtpakket, Isofix
    Juni: 2014 A3 Sedan 1.4 TFSI CoD PLS B&O, Scuba, Alu, MMI+, Verw. Stoelen, Park. Sens, Full-LED

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Geluid versnellingsbak/koppeling

    Ik heb exact hetzelfde in mijn A4. Wilde er nog naar laten kijken. Klinkt inderdaad of er wat los zit/rammelt.
    Audi A4 Avant Pro Line S B&O 1.8tfsi met ABT. Extra: MMI Plus, Servotronic, Sportonderstel, Licht en regensensor, zelfdimmende binnenspiegel, auto hold assist.

  3. #3
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    50
    Posts
    460
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Geluid versnellingsbak/koppeling

    Ik heb een diesel en bij het ontkoppeling hoor ik ook een licht geluid. Het is ook licht voelbaar in de auto. Onder de 3000rpm voel je het niet, maar schakel ik boven de 3000rpm, dan voel je het wel. Hopelijk geeft het geen extra slijtage. Het is zo'n zacht geluid dat ik niet verwacht dat de dealer ook maar enige actie zal ondernemen.
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    60
    Posts
    69
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Geluid versnellingsbak/koppeling

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dionysos1973 Bekijk Berichten
    Mijn A4 van juni dit jaar is vorige week bij de dealer geweest omdat de koppeling kraakte en de versnellingsbak geluid maakt bij het ontkoppelen. Dat laatste was tijdens de proefrit met een monteur lastig te reproduceren. Maar als we al iets hoorden tijdens de testrit was het volgens hem normaal. Na 2 dagen kon ik hem weer ophalen en bleek er een modificatie te zijn toegepast rondom het koppelingspedaal.

    Toch is het geluid niet helemaal weg. Als ik in de 1ste, 2de en soms de 3de versnelling rijd en ik ontkoppel is er een geluid te horen alsof er ergens speling in de aandriijflijn zit. Ook het schakelen zelf geeft wat geluid, maar ik ben bang dat dit laatste typisch Audi is. Ik weet ook niet meer of dit geluid nieuw is, of dat dit al sinds dag 1 is en me het nu pas opvalt. Ik merk wel dat ik wat ongemakkelijk begin te schakelen omdat ik het geluid probeer te vermijden.

    Iemand die dit herkend?
    Mijn A4 is ook van juni dit jaar en ik heb dezelfde klachten. Pedro van Hartog Tuning wilde mijn auto zelfs niet tunen voordat het probleem verholpen zou zijn. Auto is op 21 juli terug geweest bij de dealer. Krakend en tikkend koppelingspedaal is verholpen maar aan de rammel en bijgeluiden in de versnellingsbak is nog niets gebeurd (ook met name in zijn 1, 2 en 3). Dealer erkent het bestaan van de bijgeluiden, maar wil eerst een vergelijkingstest uitvoeren op een andere A4 met dezelfde specs om te kijken of e.e.a. binnen de "marge" valt. Ik heb hierbij aangegeven dat ik hierbij aanwezig wil zijn, zodat ik het ook zelf kan ervaren. Wordt vervolgd....

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Geluid versnellingsbak/koppeling

    Persoonlijk vind ik het zeer opvallend dat 2 problemen die je erg veel tegenkomt bij Audi (Trillende besturing en rammel versnellingsbak) na 2 modeljaar wijzigingen nog steeds gewoon voorkomen, waarna ze ook weer melden dat het echt niet zo vaak voorkomt.

    Mijn 3 weken oude A4 heeft ook last van beide. Als ik nu mijn auto een cijfer zou moeten geven zou het, juist doordat het bekende problemen zijn, geen voldoende zijn.
    Audi A4 Avant Pro Line S B&O 1.8tfsi met ABT. Extra: MMI Plus, Servotronic, Sportonderstel, Licht en regensensor, zelfdimmende binnenspiegel, auto hold assist.


  6. #6
    dionysos1973's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    180
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Geluid versnellingsbak/koppeling

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo M Bekijk Berichten
    Mijn A4 is ook van juni dit jaar en ik heb dezelfde klachten. Pedro van Hartog Tuning wilde mijn auto zelfs niet tunen voordat het probleem verholpen zou zijn. Auto is op 21 juli terug geweest bij de dealer. Krakend en tikkend koppelingspedaal is verholpen maar aan de rammel en bijgeluiden in de versnellingsbak is nog niets gebeurd (ook met name in zijn 1, 2 en 3). Dealer erkent het bestaan van de bijgeluiden, maar wil eerst een vergelijkingstest uitvoeren op een andere A4 met dezelfde specs om te kijken of e.e.a. binnen de "marge" valt. Ik heb hierbij aangegeven dat ik hierbij aanwezig wil zijn, zodat ik het ook zelf kan ervaren. Wordt vervolgd....
    Ik ben zeer benieuwd! Ik vind het toch weer jammer dat ik een auto koop (eh, lease) van 46K met dit soort eigenaardigheden
    Nu: 2011 A4 Avant 1.8 TFSI 118KW PLS B&O Edition, Briljantrood, Lichtpakket, Isofix
    Juni: 2014 A3 Sedan 1.4 TFSI CoD PLS B&O, Scuba, Alu, MMI+, Verw. Stoelen, Park. Sens, Full-LED

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    60
    Posts
    69
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Geluid versnellingsbak/koppeling

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dionysos1973 Bekijk Berichten
    Ik ben zeer benieuwd! Ik vind het toch weer jammer dat ik een auto koop (eh, lease) van 46K met dit soort eigenaardigheden
    Jammer is eigenlijk niet het juiste woord: ik rij de auto privé en van een auto in deze prijsklasse mag je verwachten dat dit soort problemen niet optreden.
    Ik ben overigens wel "blij" dat ik niet de enige ben met dit soort problemen, dit sterkt me in de gedachte dat er wel degelijk iets aan de hand is waar wat aan moet gebeuren....

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Geluid versnellingsbak/koppeling

    ja je vraagt je af, waarom een modificatie op een koppelig pedaal bij een auto van nog geen 2 maand?
    Waarom vindt dit niet tijdens de productie plaats?

  10. #9

    Standaard Re: Geluid versnellingsbak/koppeling

    Heb sinds vorig jaar een prachtige nieuwe a4 avant (automaat) en meteen abt laten tunen. Eigenlijk meteen al last van een bak welke bij het optrekken zeer abrupt is. Wanneer je vanuit stilstand te snel van de rem op het gas gaat klapt de bak er enorm in. Tevens is het best wel eens schrikken, zeker voor passagiers die het niet gewend zijn. De dealer heeft er ook mee gereden en vond het ook wel vreemd. Er is dit jaar nieuwe software (update) voor de bak opgezet en de tuning is nogmaals uitgevoerd. (garantiewerk uiteraard) Het probleem is echter niet minder geworden. Ik kan me niet voorstellen dat dit normaal is.
    Ik ben dan ook erg benieuwd naar ervaringen van andere audi rijders.

  11. #10

    Standaard Re: Geluid versnellingsbak/koppeling

    Nog iets gevonden op www.motortalk.de

    Mensen gaan hier zelf een scharnierpunt smeren ergens bij de pedalen. Dit schijnt beter te werken dan de modificaties die Audi uitvoert.

    tevens is er een bulletin 2021653/4 over het koppeling probleem.
    Ik weet niet of dit van toepassing is op de genoemde problemen.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Geluid versnellingsbak/koppeling

    Ben morgen toevallig bij de dealer omdat ze problemen hebben met de tuning, kan ik mooi hierover beginnen.

    Heb overigens met een 3 weken oude auto nog nooit zoveel bij de dealer gestaan als met deze Audi. "Voorsprong door losse schroefjes"
    Audi A4 Avant Pro Line S B&O 1.8tfsi met ABT. Extra: MMI Plus, Servotronic, Sportonderstel, Licht en regensensor, zelfdimmende binnenspiegel, auto hold assist.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    60
    Posts
    69
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Geluid versnellingsbak/koppeling

    Gisteren een mail gestuurd naar de dealer met een verwijzing naar dit draadje (dit om aan te geven dat ik niet de enige ben met deze klachten).
    Hierbij aangegeven dat ik erop vertrouw dat ze de klachten met de nodige zorgvuldigheid zullen afhandelen en dat er oplossing komt die je van een premium merk als Audi mag verwachten.
    Vandaag antwoord gehad van de dealer:
    Ze hebben een melding gemaakt naar afdeling techniek om daar de A-4 te laten beoordelen.
    Dit houd in dat mijn auto naar Pon Leusden gaat ter beoordeling.
    Wordt vervolgd...

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    60
    Posts
    69
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Geluid versnellingsbak/koppeling

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PWM Bekijk Berichten
    Ben morgen toevallig bij de dealer omdat ze problemen hebben met de tuning, kan ik mooi hierover beginnen.

    Heb overigens met een 3 weken oude auto nog nooit zoveel bij de dealer gestaan als met deze Audi. "Voorsprong door losse schroefjes"
    En, wat zei de dealer...?

  15. #14

    Standaard Re: Geluid versnellingsbak/koppeling

    Heb het ook gehad met een A3, auto naar PON. Dit ivm bijgeluid stuurhuis.
    Antwoord product eigenschap. Verwacht er niet teveel van.

    Grtz


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo M Bekijk Berichten
    En, wat zei de dealer...?

  16. #15
    dionysos1973's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    180
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Geluid versnellingsbak/koppeling

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo M Bekijk Berichten
    En, wat zei de dealer...?
    Ja, ik ben ook benieuwd
    Nu: 2011 A4 Avant 1.8 TFSI 118KW PLS B&O Edition, Briljantrood, Lichtpakket, Isofix
    Juni: 2014 A3 Sedan 1.4 TFSI CoD PLS B&O, Scuba, Alu, MMI+, Verw. Stoelen, Park. Sens, Full-LED

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    60
    Posts
    69
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Geluid versnellingsbak/koppeling

    Mijn A4 komt morgen terug na de beoordeling door de afdeling Techniek van Pon. Wat ik al vreesde is waarheid gebleken: ze hebben geen noemenswaardige afwijking gevonden en dus ook niets aangepast. Eerlijk gezegd weet ik nu niet hoe het verder moet, adviezen in deze zijn welkom....

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Geluid versnellingsbak/koppeling

    Sorry dat ik nog niks heb laten weten. Ik heb de dealer gemeld dat ik eerst het ABT probleem opgelost wilde hebben, ik kan toch moeilijk 2x per week naar de garage.

    Helaas is er nu een probleem bij gekomen. Ik dacht dat er wat los zat in het dashboard, maar het blijkt mijn versnellingsbak te zijn die in zijn 6 gaat rammelen op de snelweg.

    De Volvo van mijn vrouw uit 1991 zit beter in elkaar.
    Audi A4 Avant Pro Line S B&O 1.8tfsi met ABT. Extra: MMI Plus, Servotronic, Sportonderstel, Licht en regensensor, zelfdimmende binnenspiegel, auto hold assist.

  19. #18
    HJR
    Guest

    Standaard Re: Geluid versnellingsbak/koppeling

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PWM Bekijk Berichten
    Sorry dat ik nog niks heb laten weten. Ik heb de dealer gemeld dat ik eerst het ABT probleem opgelost wilde hebben, ik kan toch moeilijk 2x per week naar de garage.

    Helaas is er nu een probleem bij gekomen. Ik dacht dat er wat los zat in het dashboard, maar het blijkt mijn versnellingsbak te zijn die in zijn 6 gaat rammelen op de snelweg.

    De Volvo van mijn vrouw uit 1991 zit beter in elkaar.
    de kwaliteit valt vies tegen zeg! ik zou redelijk uit mn dak gaan als je dus nieuw zo'n bak koopt en dan krijg je dat...

  20. #19
    dionysos1973's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    180
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Geluid versnellingsbak/koppeling

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo M Bekijk Berichten
    Mijn A4 komt morgen terug na de beoordeling door de afdeling Techniek van Pon. Wat ik al vreesde is waarheid gebleken: ze hebben geen noemenswaardige afwijking gevonden en dus ook niets aangepast. Eerlijk gezegd weet ik nu niet hoe het verder moet, adviezen in deze zijn welkom....
    Ongelooflijk, maar ook ik was hier al bang voor. Ik heb met mijn vorige Volvo V50 ook van alles gehad terwijl ik dacht (na jaren Seat gereden te hebben) eindelijk in het premium segment te mogen vertoefen. Maar ook daar rammels in het dashboard, luidsprekerresonanties, rammelend onderstel, etc. Het was natuurlijk naief om te denken dat dat bij Audi niet zou zijn...
    Nu: 2011 A4 Avant 1.8 TFSI 118KW PLS B&O Edition, Briljantrood, Lichtpakket, Isofix
    Juni: 2014 A3 Sedan 1.4 TFSI CoD PLS B&O, Scuba, Alu, MMI+, Verw. Stoelen, Park. Sens, Full-LED

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Geluid versnellingsbak/koppeling

    ik begrijp dat het een slechte ervaring is bij een overstap van het ene naar het andere merk, maar je moet ook weten dat wat jij tegenkomt eerder uitzonderlijk is bij audi.
    In onze familie rijden we al jaren audi (en vw) uit alle 'tijdperken' en nog nooit heeft iemand problemen gehad.

    mvg

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •