Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 54

Onderwerp: Retrofit Avant facelift achterlichten

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Retrofit Avant facelift achterlichten

    Heb een A4 B8 avant van 2008 met standaard achterlichten (gloeilampjes).

    Ik zou graag de facelift achterlichten plaatsen (met led lichtband onderaan).

    Op http://www.motor-talk.de/forum/fl-ru...-t3793965.html
    al heel wat info gevonden. Er zijn verschillende mogelijkheden voor deze ombouw... Ik zou graag de manier van kufatec volgen; maar zelf de bedrading en codering uitvoeren.

    Heeft er al iemand een kufatec set ( standaard > FL LED) ingebouwd?

    K.tec werkt met een adapter om de bedrading te wijzigen + aan elke kant 2 nieuwe draden (om vb rem en richtingaanwijzer aan te sturen). Heeft iemand de pinout van deze adapter?

    Kan iemand met vcds de codes uit module 46 eens uitlezen na het gebruik van de kufatec dongle (vooral de waarden 181 tot 213)?
    Gaat wel over de uitvoering standaard naar facelift led (led naar facelift led is verschillend).
    Bedankt!

  2. #2

    Standaard re: Retrofit Avant facelift achterlichten

    Neem even contact op met Leon/Sander, de forum sponsor Audiwereld : http://www.vagwereld.nl/exterieur-de...-8k-avant.html

    Die hebben er al vele gedaan: http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...ml#post1290527

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  3. #3
    akoutrik's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    82
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Retrofit Avant facelift achterlichten

    Hallo Vendo,

    Heb vandaag upgrade standaard naar facelift led laten uitvoeren door Leon en Sander van Audiwereld. Toch nog al wat werk, je moet wel weten wat je doet. Resultaat mag er zijn, mooie upgrade en geld waard. Resultaat zie link hierboven
    Car: Audi A4 30TDI Avant Tiptronic quattro - MTM tuned 285HP - Phantom Black - 2008
    Bike: BMW F800s Roadster Hammer nbr 8-10, 1 in NL :-) - 85HP - Night Black - 2008
    Pedals: Specialized Camber Expert - 0,85HP (?) - Satin Black - 2014

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Retrofit Avant facelift achterlichten

    Akoutrik, bedankt voor de reactie.
    Heb ze ondertussen zelf ingebouwd + gecodeerd met vcds. Heb ook zelf de stekkers aangepast (afzonderlijke stekkers en kabels besteld + omgepind). Is wel wat werk. Heb ook de bekabeling iets anders gedaan dan bij de set van kufatec. Ik heb de remlichten op afzonderlijke kanalen. Zo kan je een code meegeven waardoor de binnenste remlichten niet meebranden als de achtermistlichten ingeschakeld zijn (zoals origineel bij de FL).
    Was een paar uur werk, maar zeer tevreden van het resultaat.

  5. #5
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Retrofit Avant facelift achterlichten

    Mooi werk! Foto's?
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Retrofit Avant facelift achterlichten

    Zo ziet het er uit.

    pink.jpglicht2.jpglicht_rem2.jpgmist.jpgmist_rem.jpg

    opm: wanneer de mistlamp aan is dan zal het middenste remlicht niet oplichten (zoals origineel bij de FL)
    Laatst gewijzigd door vendo; 09-11-12 om 15:27.

  7. #7
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Retrofit Avant facelift achterlichten

    Prachtig! Maakt het een hele andere auto en lijkt gelijk 4 jaar jonger
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Retrofit Avant facelift achterlichten

    @Quest: de A5 blijft mijn favoriet...
    Zie ik bij daar bij jou ook FL-achterlichten? Nice.

  10. #9
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Retrofit Avant facelift achterlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vendo Bekijk Berichten
    @Quest: de A5 blijft mijn favoriet...
    Zie ik bij daar bij jou ook FL-achterlichten? Nice.
    Jazeker
    Ik had in eerste instantie wel een beetje twijfels aangezien het niet de goedkoopste modificatie is. Maar ik geniet er nog elke dag van. Staat (ook in jouw geval) gewoon een stuk strakker en meer van deze tijd.
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  11. #10
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Retrofit Avant facelift achterlichten

    Blijft een mooie upgrade die facelift achterlichten!

    Is het wisselen naar facelift achterlichten gewoon plug&play als je nu al led pre-facelift achterlichten hebt? Of zijn er dan ook nog veel aanpassingen nodig?
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

  12. #11

    Standaard re: Retrofit Avant facelift achterlichten

    Is niet plug & play. Leon heeft geloof ik wel wat stekkers moeten aanpassen bij een LED > LED conversie. Op site van audiwereld.nl staat ook om bij LED > LED even contact op te nemen.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    34
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Retrofit Avant facelift achterlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vendo Bekijk Berichten
    Akoutrik, bedankt voor de reactie.
    Heb ze ondertussen zelf ingebouwd + gecodeerd met vcds. Heb ook zelf de stekkers aangepast (afzonderlijke stekkers en kabels besteld + omgepind). Is wel wat werk. Heb ook de bekabeling iets anders gedaan dan bij de set van kufatec. Ik heb de remlichten op afzonderlijke kanalen. Zo kan je een code meegeven waardoor de binnenste remlichten niet meebranden als de achtermistlichten ingeschakeld zijn (zoals origineel bij de FL).
    Was een paar uur werk, maar zeer tevreden van het resultaat.
    Hallo,

    Deze post is al wel een tijdje geleden. Maar ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb een A4 avant b8 van 2008 zonder LED.
    Ik zou deze graag willen ombouwen naar de recentere LED-band van 2013-2014.. In nederland (Groningen) doen ze het voor 750€ incl. btw.
    Maar dit is van mij thuis uit ongeveer 3 uur rijden. En 750 euro is echt wel het maximum dat ik voor zo'n upgrade wil betalen.
    Wat heeft het jou zelf in totaal allemaal gekost? En heb je misschien een soort van schema hoe alles moet aangesloten worden?

    Thanks

  14. #13
    akoutrik's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    82
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Retrofit Avant facelift achterlichten

    Hoi Jens,

    Ik heb het bij @Leon @audiwereld laten doen. 100% tevreden met het resultaat . De prijs is natuurlijk niet niks maar ik heb er tot op nu geen moment spijt van gehad als ik een avant met standaard achterlichten uit 2008 zie rijden Dus neem even contact met leon op.

    Groeten
    Axel
    Car: Audi A4 30TDI Avant Tiptronic quattro - MTM tuned 285HP - Phantom Black - 2008
    Bike: BMW F800s Roadster Hammer nbr 8-10, 1 in NL :-) - 85HP - Night Black - 2008
    Pedals: Specialized Camber Expert - 0,85HP (?) - Satin Black - 2014

  15. #14
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard re: Retrofit Avant facelift achterlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vendo Bekijk Berichten
    Heb een A4 B8 avant van 2008 met standaard achterlichten (gloeilampjes).

    Ik zou graag de facelift achterlichten plaatsen (met led lichtband onderaan).

    Op http://www.motor-talk.de/forum/fl-ru...-t3793965.html
    al heel wat info gevonden. Er zijn verschillende mogelijkheden voor deze ombouw... Ik zou graag de manier van kufatec volgen; maar zelf de bedrading en codering uitvoeren.

    Heeft er al iemand een kufatec set ( standaard > FL LED) ingebouwd?

    K.tec werkt met een adapter om de bedrading te wijzigen + aan elke kant 2 nieuwe draden (om vb rem en richtingaanwijzer aan te sturen). Heeft iemand de pinout van deze adapter?

    Kan iemand met vcds de codes uit module 46 eens uitlezen na het gebruik van de kufatec dongle (vooral de waarden 181 tot 213)?
    Gaat wel over de uitvoering standaard naar facelift led (led naar facelift led is verschillend).
    Bedankt!
    @vendo: kan je me je email adress eens zenden aub. Ik kan je blijkbaar geen pm's zenden. Heb vraagjes ivm facelift achterlichten (ik woon in uw regio).

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    48
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Retrofit Avant facelift achterlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vendo Bekijk Berichten
    Akoutrik, bedankt voor de reactie.
    Heb ze ondertussen zelf ingebouwd + gecodeerd met vcds. Heb ook zelf de stekkers aangepast (afzonderlijke stekkers en kabels besteld + omgepind). Is wel wat werk. Heb ook de bekabeling iets anders gedaan dan bij de set van kufatec. Ik heb de remlichten op afzonderlijke kanalen. Zo kan je een code meegeven waardoor de binnenste remlichten niet meebranden als de achtermistlichten ingeschakeld zijn (zoals origineel bij de FL).
    Was een paar uur werk, maar zeer tevreden van het resultaat.
    Beste vendo,

    Ik zoek nog een schema hoe ik de draden moet verbinden van de inner naar de outer .
    Ik maak zelf de stekkers namelijk en hoop dat jij misschien een schema heb voor me op kufatec staat alleen voor de inner het schema maar niet voor de outer.
    Heb zelf nu halogeen ga naar led heb wel de stekkers en lichten nu moet ik alleen weten hoe ik alles aansluit welke draad naar waar moet.

    Hoor graag van je

  17. #16

    Standaard retrofit Avant Facelift achterlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronaldvisser Bekijk Berichten
    Beste vendo,

    Ik zoek nog een schema hoe ik de draden moet verbinden van de inner naar de outer .
    Ik maak zelf de stekkers namelijk en hoop dat jij misschien een schema heb voor me op kufatec staat alleen voor de inner het schema maar niet voor de outer.
    Heb zelf nu halogeen ga naar led heb wel de stekkers en lichten nu moet ik alleen weten hoe ik alles aansluit welke draad naar waar moet.

    Hoor graag van je
    DIY gemaakt door @EJ Quattro -> http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1707942

    Duitse PDF's en codering in topic v @Baas J -> http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1676952

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    48
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: retrofit Avant Facelift achterlichten

    Beste Peeet,

    Bedankt ik kom er niet helemaal uit ik ga van halogeen naar facelift led achterlichten,
    nu heb mijn auto 4 pins stekker en het worden er 5 pins stekker zoek een schema met de kleuren van de kabels en waar ze heen gaan zoals hier
    weet alleen niet of dit het goede schema is

    http://www.audizine.com/gallery/show...887524&cat=500

  19. #18
    tim captein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    846
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: retrofit Avant Facelift achterlichten

    @Ronaldvisser dat is zeker de goede. Ik heb afgelopen zaterdag mijn halogeen achterlichten vervangen door facelift led achterlichten en heb dit stroom schema aangehouden en daarbij onderstaande coderingen. Inlogcode (security acces) van module 46 is 16017
    Je gaat inderdaad van 4 draden naar 5 (in de stekker) plus nog 1 extra als brug dus 6 draden. Inbouwhandleiding van kufatech gebruiken dan met het lukken.
    facelift led stroomschema.jpg Deze codering gebruiken bij de stekker (pin) layout van het plaatje codierung-stg-46 facelift led.pdf
    Dit is een inbouwhandleiding waar duidelijk omschreven staat hoe en wat je los moet halen facelift-led-heckleuchten-audi-a4-8k-avant-deutsch-1.pdf

  20. #19

    Standaard Retrofit Avant facelift achterlichten

    Heb je PDF in @Baas J zijn topic wel bekeken ?
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  21. #20
    tim captein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    846
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit Avant facelift achterlichten


Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •