Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 34 van de 34

Onderwerp: Deurvergrendeling A4 2008 werkt niet aan 2 deuren (of af en toe)

  1. #21
    juste's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    32
    Posts
    38
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Deurvergrendeling A4 2008 werkt niet aan 2 deuren (of af en toe)

    Hallo,

    Ik heb nu ook met 78xxx km op de teller dezelfde problemen, hoorde dat het slot van de bestuurdersdeur de storingen geeft?

    Juste

  2. #22
    vfrdreamer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    52
    Posts
    121
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Deurvergrendeling A4 2008 werkt niet aan 2 deuren (of af en toe)

    vandaag een afspraak gemaakt met de dealer in Emmerich (dld) , nieuwe slot rechts voor € 220.00 incl montage .

  3. #23
    juste's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    32
    Posts
    38
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Deurvergrendeling A4 2008 werkt niet aan 2 deuren (of af en toe)

    €220 is nog te doen, ik laat de mijne eerst maar eens uitlezen voordat ze dalijk het verkeerde slot gaan vervangen ^^

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    589
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Hallo,

    Ik heb vandaag ook problemen bij de bestuurderskant. Ik hoor een rare klik in de handvat en het voelt ook heel slap aan wanneer ik de hendel open trek. De deur is niet te openen van buiten.
    Van binnenuit is het wel te openen.

    Deurslot kapot? Wel belachelijk op een km stand van 67xxx

    Heeft iemand een schema hoe je de deurbekleding kan demonteren? Audi A4 2011

    T gekke van alles ik heb de sleutel erin gestopt en links en rechts gedraaid en ja hoor, de deur krijg ik nu wel open en dicht. Paar keer getest en 1x bleef die weigeren, nogmaals sleutel erin en ja nu doet die t NOG wel. Alleen ik hoor nu een rare klik wanneer ik de hendel van binnen of buiten trek, wat bij de andere deuren niet is.

    Wat zou dat kunnen zijn?

    De hendel werkt nog wel goed alleen een rare klik blijft aanwezig. Het lijkt alsof de hendel wilt haken. Als ik snel achter elkaar de hendel trek, dan krijg ik de deur niet open, dan moet ik weer de hendel rustig open en dicht trekken voor de juiste werking.

    Weet iemand de oorzaak?
    Laatst gewijzigd door tom; 17-10-17 om 18:51.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Deurvergrendeling A4 2008 werkt niet aan 2 deuren (of af en toe)

    Ik lees hier veel over het probleem met het slot of de deurgreep aan de buitenkant. Ik heb het juist andersom. Van de week de deur opengedaan van de binnenkant uit. *pats* Er brak aan de binnenkant iets af waardoor de deurgreep (binnenkant auto) nu lam is. Wil ik uitstappen dan moet ik eerst het raampje opendoen en dan de deur openen via de de deurgreep aan de buitenkant. Die doe het prima.

    Deurpaneel verwijderd en nu blijkt de staalkabel die naar het portiersslot gaat te zijn afgebroken. Precies op het punt waarop de kabel overgaat in een haakje wat in de deurgreep haakt. Op geen mogelijkheid zelf te repareren aangezien het net op een verbinding is afgebroken. Uiteraard kun je zelf zo'n kabeltje nergens bestellen, althans zo lijkt het wat mijn verwoede pogingen om dit kabeltje te vinden op internet heeft me nog niets opgeleverd.

    Dan maar naar de dealer waar ik geheid een compleet slot moet kopen voor een leuk bedrag waar dat kabeltje aan vast zit. :/

    20150320_152656.jpg
    Laatst gewijzigd door Floyd-Raalte; 20-03-15 om 17:14.


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    406
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Deurvergrendeling A4 2008 werkt niet aan 2 deuren (of af en toe)

    of kijk even op www.bm-onderdelenshop.nl

  7. #27

    Standaard deurvergrendeling a4 - 2008 werkt niet aan 2 deuren (of af en toe)

    Zoek op eBay.de naar bowdenzug

    http://m.ebay.de/itm/131157520148?nav=SEARCH

    €16,90

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Deurvergrendeling A4 2008 werkt niet aan 2 deuren (of af en toe)

    Bedankt voor jullie reactie! Dat had ik zelf nooit gevonden. 'Bowdenzug'! Hoewel die op e-Bay een ander soort bevestiging heeft. Ik zie daar aan het uiteinde namelijk een bal-koppeling zitten en geen haakje zoals het origineel heeft. Verder op Ebay gezocht maar vooralsnog geen juiste haak-koppeling.

    Op BM onderdelenshop vindt ik wel het complete slot voor 53 euro incl. verzending. Mocht de dealer een hogere prijs rekenen voor dat kabeltje dat kan ik alsnog voor het onderdeel van de BM onderdelenshop gaan.

    59599.jpgbowdenzug.png

  10. #29
    jeffreyh1992's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    31
    Posts
    132
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Deurvergrendeling A4 2008 werkt niet aan 2 deuren (of af en toe)

    Helaas heb ik dit ook gehad . Slot rechts achter is stuk. Vervangen incl montage voor €150,-
    Het oude slot uit elkaar gehaald , heeft niets met micro switchen te maken.Het is een mechanische deel van plastic wat de boosdoener is.
    Audi Q5 3.0 TDI 12/2008 305PK 650NM JD-Engineering Stage 2
    Audi A4 Avant 1.8 TFSI 11/2009 245PK 365NM JD-Engineering Stage 2
    Audi A3 Sportback 2.0 TFSI Quattro 07/2005 245PK 360NM Stage 1

  11. #30

    Standaard re: Deurvergrendeling A4 2008 werkt niet aan 2 deuren (of af en toe)

    Zo'n bowdenkabel is gewoon los te bestellen bij de dealer, kost ook niet de hoofdprijs paar tientjes.
    Laatst gewijzigd door JINXED; 22-03-15 om 15:44.

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Deurvergrendeling A4 2008 werkt niet aan 2 deuren (of af en toe)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris47 Bekijk Berichten
    Zo'n bowdenkabel is gewoon los te bestellen bij de dealer, kost ook niet de hoofdprijs paar tientjes.
    Je hebt gelijk, ik heb hem inmiddels binnen en het koste inderdaad maar een paar tientjes. Dat is dan een mooie meevaller!
    Nu nog de vervanging. Ik heb het deurpaneel (bekleding) los. Ik krijg echter de kabel niet uit het slot in de deur. Als ik de nieuwe kabel bekijk dan lijkt de bevestiging veel op de remkabel van een fiets. Het is moeilijk zichtbaar aangezien het echt in de deur zit en daar kun je maar moeilijk bij. Laat staan iets zien. Ben bang dat ik de deur verder moet demonteren maar voor dat ik daar aan begin zoek ik eerst een handleiding.

  13. #32

    Standaard re: Deurvergrendeling A4 2008 werkt niet aan 2 deuren (of af en toe)

    Vandaag slot rechtsvoor vervangen. Nieuw is exact hetzelfde artikelnummer, er lijkt dus geen gereviseerd model te zijn. Zodoende gekozen voor 2e hands (€50 incl. verzenden).

    Bijlages heb ik even in volgorde gezet. Dit is voor de voordeuren, achter is weinig anders.

    Opmerkingen:
    1. Doe dit met beleid. Het liefst met een plastic tool, anders maak je krassen.
    2. Volgens mij hoeft dit alleen als je een deur met slotcilinder hebt..
    3. Doe dit ook met beleid! Pas op voor de 'zachte bekleding' van de zijkant van het opbergvak.
    4. Voorzichtig, er zitten nog draadjes vast :-)
    Even de afdekkap waar de bowdenkabel doorheen gaat eruit halen (vanaf bovenaf naar je toe trekken).
    5. Misschien handiger eerst het portierslot los te schroeven zodat je eenvoudiger de kabels los kan halen.
    6. Spreekt voor zich
    7. Spreekt voor zich
    Laatst gewijzigd door Nenna; 07-04-15 om 22:54.

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    35
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard re: Deurvergrendeling A4 2008 werkt niet aan 2 deuren (of af en toe)

    Vandaag ook aan de slag gegaan met het vervangen van het portierslot rechtsachter (passagierszijde). Helaas lijkt het erop dat er meer dan 1 versie van het portierslot is...
    Nadat ik het oude portierslot uit de deur gehaald had zag ik dat de stekkers verschillen.

    Oude slot
    IMG_0543.jpg

    Nieuwe slot
    IMG_0544.jpg

    Iemand die dit eerder meegemaakt heeft?

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Deurvergrendeling A4 2008 werkt niet aan 2 deuren (of af en toe)

    Van het weekend ook maar eens bezig gegaan met de portierssloten van de bijrijders kant en linkerpassagierskant. (dus geen deur met Slotcilinder) Hieronder mij bevindingen van een 'zelf reparatie' waarbij ik ten eerste wilde controleren of de elektromotoren in de sloten zelf goed contact maakten.

    Deurbekleding verwijderen. 2x plastic kap verwijderen en daarna een stuk of 5 torx 25 schroeven losmaken. Ik gebruik hierbij gewoon een platte schroevendraaier en mijn verstand. Rustig aan is het toverwoord.Dan de verschillende kabeltjes losmaken incl. de bowden trekkabel. Deurbekleding is nu aan de kant.

    Direct begonnen met het losschroeven van het slot zelf. (2 keer een M8 sterbout zijaanzicht deur) Het slot valt dan in de deur welke je gemakkelijk op kunt pakken uit het gat in de deur. Verwijder vervolgens de 2 trekkabels. Allemaal niet zo spannend. Ze kunnen er maar op 1 manier in. Ook de stekker even lospeuteren en het slot kan uit de deur.

    Slot op de werkbank open geschroefd. 4 sterboutjes en 8 kleinere sterboutjes. Hier opletten want wanneer je de boel lostrekt kun je veertjes lostrekken. Dat wil je liever niet. Vervolgens kapje eraf en de motoren inspecteren. Ik heb ze van de pinnen afgehaald en de pinnen geschuurd en iets getordeerd met een tang. Zo maken de pinnetjes nu altijd contact. Direct de plastic tandwielen schoongemaakt met een tandenborstel en WD40 smering gegeven. Kapje erop en klaar.

    En dan wordt het lastig. De boel moet weer in elkaar. Er zit een best complex mechaniekje met veertjes in het slot. Het betreft 2x een plastic as. Blauw en Wit bij de bijrijdersdeur en Blauw en oranje bij de achterdeur rechts. Dus de sloten verschillen! Met de deur achter had ik geen problemen, hoewel het wel een gemier was om die veertjes weer onder spanning terug te krijgen op de plastic as. De deur voor links was echt een rotklus. Op de een of andere manier kreeg ik de boel wel weer in elkaar maar werkte het blauwe asje niet meer. Hij ging wel open maar helaas tot halve stand wanneer ik hem 'op slot' deed. Uiteindelijk met een compressor schoongespoten en met WD40 de boel gesmeerd. Hij werkt weer!

    Een dag later en de deur rechtsvoor werkt niet meer lekker. Soms wel soms niet. Dit betreft de deur waarbij ik het plastic slotmechaniek niet lekker werkend kreeg. De motor (het oorspronkelijke probleem) werkt echter prima!

    Advies:
    Mocht ik met de gedane ervaring dit opnieuw moeten doen voor de deuren voor, dan kocht ik direct nieuwe 2de hands sloten. De deuren achter lijken makkelijker hoewel ik ook daar wellicht voor nieuwe sloten ga. (ze werken nu, maar voor hoe lang?) De tijd om een deur uit te bouwen en een slot te verwijderen, nieuw slot erin, deur weer inbouwen, schat ik op maximaal een uur. Ik denk zelfs veel minder wanneer je meerdere deuren moet doen. Je wordt er handig in. ECHTER, het openhalen van het slot, en dan met name het slotmechaniek zelf, wat toch echt open moet wil je bij de motoren komen, duurt erg lang. Ik ben er uren mee bezig geweest. En dan krijg ik dus 1 slot kennelijk toch niet goed in elkaar.
    Laatst gewijzigd door Floyd-Raalte; 16-10-17 om 12:40.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •