Pagina 4 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 147

Onderwerp: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

  1. #61

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    49
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Jazeker, zonder kosten, was hem twee dagen kwijt. Zie mijn eerdere bericht.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #62

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Dat is mooi om te horen dat ze toch een goede service
    geven audi.Nou hopen op het goede ik hou jullie op de hoogte gr Ersoy.

  3. #63

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Zo even een update na de olieweging.Heb dus 10 mei een olieweging gehad mbt olieverbruik,en gisteren al een melding dat de olie te laag is.Aantal km die ik heb gereden na de olieweging was 600 km.Vandaag naar de audi gegaan en hebben berekend dat het olieverbruik 1.74L is op 1000 km,en de melding dat ik in aanmerking kom voor een modificatie dus dat is goed nieuws.Er zijn geen enkele kosten die ik moet betalen alleen het advies gekregen om de ketting mee te veranderen als dat nodig is en daar ben ik mee akkoord gegaan kosten tussen 300 en 450 euro maar dan hebben we dat ook gehad.Auto wordt 6 juni gerepareerd en kost 3 dagen voor de reparatie hopen dat we dan van het probleem af zijn.

  4. #64
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.311
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ersoy Bekijk Berichten
    Zo even een update na de olieweging.Heb dus 10 mei een olieweging gehad mbt olieverbruik,en gisteren al een melding dat de olie te laag is.Aantal km die ik heb gereden na de olieweging was 600 km.Vandaag naar de audi gegaan en hebben berekend dat het olieverbruik 1.74L is op 1000 km,en de melding dat ik in aanmerking kom voor een modificatie dus dat is goed nieuws.Er zijn geen enkele kosten die ik moet betalen alleen het advies gekregen om de ketting mee te veranderen als dat nodig is en daar ben ik mee akkoord gegaan kosten tussen 300 en 450 euro maar dan hebben we dat ook gehad.Auto wordt 6 juni gerepareerd en kost 3 dagen voor de reparatie hopen dat we dan van het probleem af zijn.
    Dat is goed nieuws.
    Dan kun je eindelijk genieten van je Audi.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  5. #65

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Ja bedankt remi66 ik mag het zo hopen ja.Ik hou jouw nog wel op de hoogte ivm de aanpassingen die we hebben gedaan.👍👍


  6. #66
    dweep's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    30
    Posts
    675
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ersoy Bekijk Berichten
    Zo even een update na de olieweging.Heb dus 10 mei een olieweging gehad mbt olieverbruik,en gisteren al een melding dat de olie te laag is.Aantal km die ik heb gereden na de olieweging was 600 km.Vandaag naar de audi gegaan en hebben berekend dat het olieverbruik 1.74L is op 1000 km,en de melding dat ik in aanmerking kom voor een modificatie dus dat is goed nieuws.Er zijn geen enkele kosten die ik moet betalen alleen het advies gekregen om de ketting mee te veranderen als dat nodig is en daar ben ik mee akkoord gegaan kosten tussen 300 en 450 euro maar dan hebben we dat ook gehad.Auto wordt 6 juni gerepareerd en kost 3 dagen voor de reparatie hopen dat we dan van het probleem af zijn.
    Succes, mijn 1.8 vorige week de olieweging afgerond met 1,33l op 1000km. Ik ben ook toevallig 6 juni aan de beurt voor of een nieuw blok of een zuigerrevisie. Ben benieuwd.
    Audi A5 B8 Sportback (current car)
    Audi A4 B8 Sedan Monza Zilver
    Rijden op lucht - AirRide system | See my showroom topic!

  7. #67

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    49
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Zo dat is goed nieuws. Goede zaak dat ze het nu standaard netjes oplossen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. Ad
  9. #68

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Zo vandaag de dag dat ik mijn audi naar de dealer heb gebracht.Vermorgen gebracht en vanmiddag telefoontje gekregen van de dealer dat er nog een probleem was.Nou bleek dat de nokkenas is versleten en dat het niks mee te maken had met de olieprobleem,kosten 900 ex.Was wel even schrikken gevraagd of er nog wat anders was maar gelukkig alleen de nokkenas.Nou wederom de garage gebeld waar ik de auto vandaan heb en gelukkig nemen zij de kosten voor hun zelf.Maar nu is mijn vraag is het echt daadwerkelijk zo dat het niks met het olieprobleem te maken heeft of is er meer aan de hand.gr Ersoy

  10. #69

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Nokkenas schade is vaak een gevolgschade van een te lage oliedruk of tekort aan olie in de cilinderkop dan valt (tijdelijk) de smering en koeling weg en loopt de nokkenas in (dat er geen tijdelijk geen of te weinig olie kan worden aagezogen kan dan weer komen door te rijden met een te laag oliepeil). Het is dus een beetje een kip en ei verhaal...wanneer ik Audi was had ik het meevervangen (kosteloos) feit blijft dat de 1.4TFSI (met z'n eigen problemen als oa kantellende zuigers, distributiekettingen, kapotte turbo's en superchargers), de 1.8TFSI (slechte distributiekettingen en olieverbruik/ vervuiling) en de 2.0TFSI heel slecht zijn uitontwikkeld en willens en wetens nog steeds problemen onder het vloerkleed verdwijnen waardoor de consument de rekening mag betalen. De hoeveelheid Audi's en VW's op mobile.de met 'motorschaden' bij ook al lage km-standen (zeg vanaf 65dkm) is t.o.v. andere merken echt hoog. Natuurlijk is Dld een groot land met veel VAG producten maar veel auto's komen niet het internet op en worden dus 'stilzwijgend' verkocht of gerepareerd (al dan niet op kosten van de eigenaar).


    Verzonden vanaf mijn mobiel
    Laatst gewijzigd door JINXED; 07-06-17 om 07:23.

  11. #70

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Vandaag de auto opgehaald en gelukkig alles vervangen wat vervangen moest worden.Zuiger modificatie en bijkomende onderdelen nokkenas vervangen plus ketting vervangen en nou genieten can deze mooie auto bedankt allemaal voor jullie reactie's

  12. #71

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Hier ook afgelopen week de revisie gehad, nadat Audi had geconstateerd dat de auto een olieverbruik had van 2,17 liter op 1000km.

    Ketting en kettingspanners zijn meevervangen. Ben de auto 2,5 dagen kwijt geweest, maar kreeg netjes en kosteloos een leenauto. Top geregeld. Uiteraard houdt ik het olieverbruik nog even in de gaten, maar het zou zo goed als 0 moeten zijn nu.

    Audi A4 B8 2010
    114.000km
    1.8tfsi MT

  13. #72
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JINXED Bekijk Berichten
    Nokkenas schade is vaak een gevolgschade van een te lage oliedruk of tekort aan olie in de cilinderkop dan valt (tijdelijk) de smering en koeling weg en loopt de nokkenas in (dat er geen tijdelijk geen of te weinig olie kan worden aagezogen kan dan weer komen door te rijden met een te laag oliepeil). Het is dus een beetje een kip en ei verhaal...wanneer ik Audi was had ik het meevervangen (kosteloos) feit blijft dat de 1.4TFSI (met z'n eigen problemen als oa kantellende zuigers, distributiekettingen, kapotte turbo's en superchargers), de 1.8TFSI (slechte distributiekettingen en olieverbruik/ vervuiling) en de 2.0TFSI heel slecht zijn uitontwikkeld en willens en wetens nog steeds problemen onder het vloerkleed verdwijnen waardoor de consument de rekening mag betalen. De hoeveelheid Audi's en VW's op mobile.de met 'motorschaden' bij ook al lage km-standen (zeg vanaf 65dkm) is t.o.v. andere merken echt hoog. Natuurlijk is Dld een groot land met veel VAG producten maar veel auto's komen niet het internet op en worden dus 'stilzwijgend' verkocht of gerepareerd (al dan niet op kosten van de eigenaar).


    Verzonden vanaf mijn mobiel

    Vind het ook een beetje smerig verhaal, dat die versleten nokkenas niks met het tekort aan olie(druk) te maken heeft. Proberen ze toch een extra centje eruit te slaan ofzo ? Maar was @ersoy op de hoogte van de eventuele olie problemen waar dit blok mee te maken kan hebben ? Had je het na gevraagd bij de garage waar je hem had gekocht ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  14. #73

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2017
    Leeftijd
    33
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrankenNiels Bekijk Berichten
    Hier ook afgelopen week de revisie gehad, nadat Audi had geconstateerd dat de auto een olieverbruik had van 2,17 liter op 1000km.

    Ketting en kettingspanners zijn meevervangen. Ben de auto 2,5 dagen kwijt geweest, maar kreeg netjes en kosteloos een leenauto. Top geregeld. Uiteraard houdt ik het olieverbruik nog even in de gaten, maar het zou zo goed als 0 moeten zijn nu.

    Audi A4 B8 2010
    114.000km
    1.8tfsi MT

    Bij welke garage ben je geweest als ik vragen mag?

  15. #74

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JeroenKam Bekijk Berichten
    Bij welke garage ben je geweest als ik vragen mag?
    Cardon & Verwijlen in Echt

  16. #75

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Beste allen,

    Ik wil graag een 2008 audi a4 avant 2.0 tfsi kopen met 211 pk. Hij staat te koop bij een bedrijf die occasions huurt en verkoopt. Deze is niet aangesloten bij bovag. De audi heeft 165.000 op de teller en er staat bij dat de motor reeds een modificatie heeft gehad. Nou is mijn vraag; Stel dat ik deze audi koop en achteraf blijkt dat het toch een te hoge olieverbruik heeft. Kan ik dat dan aanhalen op het bedrijf of bij audi zelf? Ik wil het sowieso verder onderhouden bij audi. Wat kan ik het beste doen? Ik hoop graag dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
    Groeten,
    Can
    Laatst gewijzigd door emrecanbolat; 31-07-17 om 12:34.

  17. #76
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.652
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    "Ook de modificatie heeft de auto gehad (uiteraard bij de dealer)" lees ik in de advertentie.

    De vraag is dan welke modificatie, wat is er precies gedaan, wanneer, bij welke km stand. Navragen bij de betreffende dealer is het beste.
    In het geval er nieuwe zuigers zijn geplaatst, welke zuigers zijn er gebruikt? De wat oudere modificaties zijn uitgevoerd met het "tussentype" zuiger, er zijn er zat die vervolgens het olieverbruik probleem weer terugkregen....
    Ik zou er maar vanuit gaan dat je zelf voor de kosten opdraait als de auto het probleem toch blijkt te hebben, tenzij je een goede schriftelijke garantie op dit specifieke punt kunt bedingen.....
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  18. #77

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    "De motor is compleet reviseert 3 jaar geleden, dat betekend dat alles is aangepakt zoals:



    * Nieuwe zuigers met andere schraapveren
    * Distributie-ketting met toebehoren vervangen
    * Nieuwe lagers
    * Cilinderkop klaargemaakt
    * Nokkenas + nokkenasversteller

    Op de motorrevisie is niet bezuinigd. Ik heb vorige week nog contact gehad met het revisiebedrijf in Huissen."

    Dit is wat het bedrijf zegt over de modificatie.
    Laatst gewijzigd door emrecanbolat; 01-08-17 om 10:52.

  19. #78
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.652
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    De twijfel die (althans bij mij) blijft knagen is deze.

    Drie jaar geleden was de door Audi gebruikte zuiger van het type dat het olieverbruiksprobleem niet oploste. Dwz na een x aantal km's verstopten de afvoeren van de schraapveren weer net hard zo als bij de originele zuigers.
    De zuiger die Audi sinds eind 2015 gebruikt is (eindelijk) okay.

    Het is dus niet uitgesloten dat de auto nu, drie jaar later, hetzelfde probleem weer opnieuw heeft......
    Als je er meer over wilt lezen, zie: http://www.hartogtuning.nl/oh_ht_news.php?f=84

    Een eenduidige schriftelijke garantie op olieverbruik is m.i. de enige manier om dit risico te vermijden.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  20. #79

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Leeftijd
    43
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    Sinds enige tijd volg ik dit onderwerp al omdat ik ook in de markt ben voor een A4 1.8 TFSI met de welbekende problemen. Nu heb ik er een gevonden met een respectabele kilometerstand van 180dkm en een volledige dealer onderhoudshistorie.
    Door een familie lid die bij PON werkt heb ik ook de uitdraai uit Elsapro kunnen krijgen en hierin staan een aantal dingen waarvan ik hoop dat iemand er mij iets meer over kan vertellen.

    Bij kilometerstand 94879 datum 2013-02-04 is deze auto voorzien van diverse nieuwe onderdelen om het olieverbruik tegen te gaan. Hierbij zijn er onder andere 4 nieuwe zuigers met artikelnummer 06H107065DF in gekomen. Wie kan mij vertellen of dit de juiste zuigers zijn om het probleem op te lossen?

    Bij kilometerstand 138839 datum 2015-02-26 is er een nieuwe distributieketting 06K109158AD en kettingspanner 06K109467K in gekomen. Ook hier had de TFSI een probleem mee lees ik veelvuldig. Kan iemand mij vertellen of dit de gemodificeerde kettingspanner is die gebruikt dient te worden i.v.m. het overslaan van de ketting in het verleden?

  21. #80
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.652
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Modificatie vanwege hoog olieverbruik 2.0TFSI

    De zuigers zijn van het type dat gebruikt werd in de 1.8 TFSI tot 1/02/2016. Vanaf die datum mag die niet meer worden gebruikt en is vervangen door het laatste verbeterde type, nr 06H107065DL. Zie ook mijn post #78 hierboven, dus helaas toch weer oppassen voor olieverbruik.... Zou interessant zijn om erachter te komen hoe Pon omgaat met een herhalingsklacht... In elk geval zijn de drijfstangen al vervangen door de 23 mm zuigerpinversie, dus dat scheelt weer 800 Euro mochten de zuigers weer verstopt zijn...

    De nummers van de distributieketting en de spanner zijn van het laatste type, dus okay.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

Pagina 4 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •