Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 105

Onderwerp: Centrale vergrendeling weigert (soms)

  1. #61
    tim captein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    846
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kritje Bekijk Berichten
    Vorige winter het probleem gehad met de bestuurdersdeur die niet opent met de AB, wel van binnenuit.
    De rest van het jaar geen probleem gehad.
    Sinds vorige week, nu het weer kouder is, komt het probleem weer terug.

    Ik heb de pdf http://www.audiforum.nl/forum/attach...6&d=1447859555 gedownload en ga deze week is het deurpaneel eraf halen om te kijken waar het aan ligt.
    Succes! Heb het nu 2x gehad, eerst de bijrijderskant en laatst de bestuurderskant. ik heb die pdf ook gebruikt en bij mij hielp het niet bij de bijrijderskant de andere niet geprobeerd. Ik had er sloten met index a inzitten en nu sloten met index c, deze passen net 1 op 1 maar heb via bm onderdelen en adapterkabel gekocht, de nieuwere sloten met index c schijnen minder vaak problemen te geven.

  2. #62
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.549
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    @kritje
    De PDF is heel duidelijk, alleen hier en daar wat beroerde vertalingen.
    Tijdens het demonteren wel goed opletten dat de beide "palletjes" goed worden gemonteerd. Vanaf de achterkant van het slot kun je door twee gaatjes de palletjes goed op de nokjes drukken. Klinkt misschien allemaal wat cryptisch maar als je er mee bezig bent wordt het wel duidelijk. Het gaat om de her montage (zoals op foto 21). Op foto 24 zie je de beide gaatjes die ik bedoel.
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

  3. #63

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    46
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Thumbs up Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Ook ik had dit probleem.

    misschien voor jullie interessant om te weten is dat ik het ook geprobeerd heb om het slot uit elkaar te halen en de electro motortjes te repareren door de contacten in te spuiten met contact spray en de stekkertjes wat te verbuigen zodat ze beter contact maken heeft bij mij geholpen en het probleem opgelost.

  4. #64

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    49
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Thumbs up Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Goedeavond,

    Mijn CV aan de bestuurderszijde gaat niet meer open met de afstandbediening, moet hem met het sleutel die je eruit kan trekken openen.
    De deur (bestuurszijde) sluit wel normaal met de afstandbediening en alle andere deuren hebben verder geen problemen.
    Als ik in de auto zit en ik sluit en open de deur met de afstandbediening dan werken allen deuren maar als ik uitstap en doe precies hetzelfde weigert de bestuurderskant.
    Ik ben een redelijke leek op dit gebied en dit is mijn eerste bericht op dit forum.
    Wie kan mij een goed advies geven wat te doen?

    Alvast bedankt voor jullie inbreng.
    Gr. Dennis

  5. #65
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.655
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Welkom hier!
    Kan hier geen verklaring voor bedenken, zou beginnen met (laten) uitlezen.

    Doet-ie het voortdurend zoals je het beschreven hebt, of soms wel, soms niet? In het laatste geval zou ik het portierslot LV verdenken.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001


  6. #66

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    49
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Thanks voor je reactie.
    Uitlezen hebben we vorige week gedaan en geeft een foutcode op de betreffende portier (lv).
    Het begon met soms wel soms niet maar nu sinds enige tijd helemaal niet meer.
    Wat ik niet snap is dat het wel werkt als je in de auto zit en je vergendeld de deuren met de afstandsbediening maar zo gauw je buiten staat weigert lv.
    Het is voor mij niet logisch dat ik het slot moet gaan vervangen maar misschien wel de enige oplossing of schoonmaken / lipjes verbuigen zoals eerder in dit onderwerp al ergens benoemd werd.
    Mocht er iemand een betere / simpelere / goedkopere oplosssing hebben hoor ik het graag....

  7. #67
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.655
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennisviske Bekijk Berichten
    Wat ik niet snap is dat het wel werkt als je in de auto zit en je vergendeld de deuren met de afstandsbediening maar zo gauw je buiten staat weigert lv.
    Nee, dat is idd niet te verklaren, dat zou niet moeten kunnen.
    Is dat echt constant zo? Niet toevallig als je dat zo een keer probeert, maar ook bij b.v. 10 keer achter elkaar?
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  8. Ad
  9. #68
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.509
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennisviske Bekijk Berichten
    Goedeavond,

    Mijn CV aan de bestuurderszijde gaat niet meer open met de afstandbediening, moet hem met het sleutel die je eruit kan trekken openen.
    De deur (bestuurszijde) sluit wel normaal met de afstandbediening en alle andere deuren hebben verder geen problemen.
    Als ik in de auto zit en ik sluit en open de deur met de afstandbediening dan werken allen deuren maar als ik uitstap en doe precies hetzelfde weigert de bestuurderskant.
    Ik ben een redelijke leek op dit gebied en dit is mijn eerste bericht op dit forum.
    Wie kan mij een goed advies geven wat te doen?

    Alvast bedankt voor jullie inbreng.
    Gr. Dennis

    Gisteren slot vervangen lnker achter deur. Alles werkt weer prima. Keyless deur openen ook 👍

    image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg
    Laatst gewijzigd door AndreCabriAvant; 03-02-17 om 08:33. Reden: Foto toegevoegd
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI

  10. #69

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    49
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Vandaag een aantal uurtjes bezig geweest om te proberen het slot te repareren (alles eruit, slot open en schoon gemaakt, pinnetjes iets verbogen)
    Helaas is het niet gelukt en krijg nu de deur lv helemaal niet meer op slot, voorheen ging hij alleen op slot en niet meer open.
    Net voor we begonnen werkte ineens alles weer en was het uvel opgelost maar door een onverklaarbare reden belande we weer in de oude situatie.
    Om een definitieve oplossing te krijgen ga ik het slot maar vervangen want kom er verder niet meer uit.
    Heb je nog een tip waar ik het beste een nieuw slot kan bestellen?

  11. #70
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.655
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Ja, slot vervangen lijkt dan wel de beste oplossing.

    Hopelijk heb je het onderdeelnr van het slot genoteerd, kun je gaan googlen. Ik heb voor mijn ex-A6 ooit een gebruikt RV slot via de onderdelenlijn gekocht voor 40 Euro en dat heeft jaren prima gewerkt. Imitatiesloten zijn ook te krijgen voor ongeveer dezelfde prijs maar daarover lees je toch wel slechte ervaringen. Voor mijn Q5 heb ik in 2015 een nieuw RV slot bij de dealer gekocht, 136 Euro.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  12. #71

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Het blijft bijzonder dat zoiets cruciaals niet onder 'levenslange' garantie valt, immers stel je voor er gebeurd een ongeluk, waarbij het noodzakelijk is de deur snel te openen van buitenaf (auto te water, brand noem maar op). Dan blijkt er zo'n weigerachtig slot in te zitten waar men al jarenlang van op de hoogte is dat niet open gaat, persoon in de auto is buiten bewustzijn en men buiten maar trekken aan de klink...ongelooflijk. Het heeft weinig met leeftijd of km te maken, sommige auto's vertonen al heel vroeg in hun leven weiger achtige sloten andere wat later en soms ook alleen bij bepaald weer type (kouder). Ik geloof dat men bij VAG toch wel een aantal hele structurele problemen door het hele gamma heen heeft lopen. Portiersloten, extreem olie verbruik, snel verslijtende wiellagers, kapotte oliepompen of extreme vervuiling daarvan waardoor deze niet meer werkt, vroegtijdig versleten draagarmen / rubbers, distributiekettingen, zuigerveren, vroegtijdig verslijten van schokbrekers, verkeerd frictie materiaal voor koppelingen (daardoor is in het begin menig Touran TDI afgebrand), kapotte EGR kleppen (en EGR koelers), problemen met stuurhuizen (oa het rastersturen, problemen met elektrische stuurpompen (uitval of kortsluiting en daardoor in enkele gevallen brand), interne vervuiling van direct ingespoten benzine motoren (Carbon build up), matige automaten (multitronic en sommige dag7 transmissies(2 massa vliegwielen en koppelingspeoblemen)), problemen met hechting / afwerking van lak (daardoor roest, denk aan de randen van de voorschermen/deuren A4/A5, roestende achterkleppen Passat B6 / B7 (bij oa kentekenverlichting) de Polo 6R had last van corrosieve reacties rond de felsnaden / kitranden(motorkap / deuren / achterklep). Gasdempers/veren waren ooit (Lupo, Polo etc) standaard om de motorkap open te houden, die zijn wegbezuinigd in 2005 bij de introductie van de Polo 9N3 net als veel materiaalgebruik was die auto eigenlijk een achteruitgang t.o.v. zijn prefacelift voorganger (de 9N) en die was eigenlijk al minder mooi gebouwd (lees meer kentterplastic en goedkope constructies, zoals bijvoorbeeld voor de montage van de achterlichten) dan de Polo 6N2 die hij verving. Over doe gasdempers, deze verslijten tegenwoordig vrij snel, bij een gemiddelde VAG station zijnde na een jaar of 5 bij de achterklep gewoon op, de klep blijft en nog net staan maar dat was het. Bij diverse merken en modellen zijn problemen geweest met vervormende voorruiten (oa A3 8V en de Skoda Octavia). Dan bij de diesels de Bosch brandstofpompen die vervroegd kapot gaan, dan vergeten we maar even alle elektrische zaken die voortijdig de geest geven, key less go antennes, kachelkleppen, kachelmotoren en weerstanden, cd/dvd loopwerken, uitvallen van dashboard/tellerverlichting (A4/A5/Q5), verlichting die kapot gaat niet zo zeer de lamp (slijtage deel) maar bijvoorbeeld de hoogte verstelling, reflectoren die hun coating verliezen, lekkages / condensvorming, gekozen materiaal is eigenlijk niet slijtage vast (of extreem gevoelig voor invloeden van buitenaf) en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Misschien wordt het tijd dat men iets meer verantwoordelijkheid gaat nemen, ipv struisvogelen en net doen alsof men een bepaalde klacht nog nooit eerder aan de hand heeft gehad, de klant is koning was het principe ooit....

    Overigens is het bij de andere (Duitse) merken niet veel beter, ook daar is de som van de verschillende (onderdeel leveranciers) al lang niet meer dat wat het geweest is, namelijk een dure maar wel degelijke auto. Deutsche Gründlichkeit das war einmal...

    We belanden qua auto's meer in een weggooi cultuur, bouwen voor een korte periode van gebruik en daarna is het klaar, daar waar volgens mij nu juist behoefte is aan een duurzaam product dat mogelijk met kleine aanpassingen gebouwd is voor een langere periode. Wat dat betreft waten de auto's uit de jaren 90 en begin 2000 beter alleen was de markt er toen nog niet rijp voor. Als ik zie hoe degelijk die auto's vaak zijn gebouwd (A4 uit 1999 bijvoorbeeld) die hebben vaak zelfs nog de eerste uitlaat, vaak omdat het goed ontworpen was, niet gemaakt tegen de laagste prijs van twijfelachtig pisbakkenstaal/materiaal die ook een fatsoenlijke oppervlakte behandeling ontbreekt. Volgens mij is het medio 2002/2003 bij VAG langzaam de verkeerde kant op gegaan, maar misschien pis ik te veel azijn.
    Laatst gewijzigd door JINXED; 06-02-17 om 12:29.

  13. #72

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    49
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Het is alweer ff geleden maar ik heb inmiddels het slot vervangen voor een gloednieuw orgineel exemplaar.
    Achteraf gezien meteen moeten doen dat had een hoop tijd bespaard.
    Uiteindelijk het probleem opgelost en de kosten waren rond de 100,-

    Bedankt voor de reacties......

  14. #73

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    46
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Beste forum leden, ik ben nieuw hier en heb sinds kort een a4 avant b8 aangeschaft, een heerlijke wagen maar ook een met de nodige fabrieksfoutjes waaronder dus ook de centrale vergrendeling.
    Ik heb het slot al uit elkaar gehaald en de contacten wat strakker gezet van de twee motortjes en ingespoten met contactspray zoals ik hier op het forum gelezen had.
    Dit werkte een week goed maar daarna er toch weer mee opgehouden.

    Nu heb ik een nieuw slot besteld uit jawel china die moet nog aankomen en daarna inbouwen.
    ik wil jullie hier graag van op de hoogte houden omdat als dit goed werkt en andere hebben interesse kan dit in grotere aantallen gekocht worden en wordt het echt een heel stuk goedkoper voor iedereen.

    hoe denken jullie hier over?

  15. #74

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    46
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Maar helaas nu weer het zelfde euvel na een week goed gedaan te hebben.
    Nu maar een nieuw slot besteld.
    Laatst gewijzigd door A4 B8; 20-03-17 om 12:30.

  16. #75
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.655
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4 B8 Bekijk Berichten
    Maar helaas nu weer het zelfde euvel na een week goed gedaan te hebben.
    Nu maar een nieuw slot besteld.
    Begrijp ik niet.... Eergisteren schreef je dat je een nieuw slot hebt besteld in China, en gisteren zat het slot er al een week in??
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  17. #76
    kritje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    322
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4 B8 Bekijk Berichten
    Maar helaas nu weer het zelfde euvel na een week goed gedaan te hebben.
    Nu maar een nieuw slot besteld.
    nieuw slot koste mij zo'n €100 en na zelf installatie gedaan te hebben deed alles het weer !
    Wal een beetje gehannes met je arm zo in de deur. Je komt er slecht bij, kleine ruimte, hebt een zaklamp nodig om te zien wat je doet en sommige kabeltjes zijn lastig terug in te haken.
    Audi A4 B8 Avant 1.8 TFSI Multitronic S-line
    Volvo V50 2.0 D
    Audi A3 Sportsback 1.6 FSI

  18. #77

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    46
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Het oude slot wat ik uit elkaar gehaald heb en de contacten heb hersteld heeft het een week gedaan. Dus niet het nieuwe slot😉

  19. #78

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Even een oud probleem weer naar voren gehaald.

    Mijn Q5 2011 heeft sinds een paar dagen ook last van het probleem dat rechtsachter het portier niet open gaat nadat ik de cv gebruik op de sleutel.

    Van binnenuit gaat hij wel open.

    Ik had eerst het kinderslot erop dacht dat het daar aan lag. Maar waarschijnlijk ligt het dus aan het weer??

    Moet ik nu even wachten tot het weer wat warmer wordt?

    Nog meer mensen hier last van met het koude weer?

  20. #79
    Jay47's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    43
    Posts
    307
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Zelfde issue hier, heb een A4 B8 2008.
    Ben 4 weken op vakantie geweest kom terug en bestuurders deur gaat niet meer open van buiten.
    Eerst is dit begonnen met passagiers deur rechtsachter.
    Ga topic wel ff doorlezen om te kijken wat ik kan doen.

  21. #80

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling weigert (soms)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennisviske Bekijk Berichten
    Vandaag een aantal uurtjes bezig geweest om te proberen het slot te repareren (alles eruit, slot open en schoon gemaakt, pinnetjes iets verbogen)
    Helaas is het niet gelukt en krijg nu de deur lv helemaal niet meer op slot, voorheen ging hij alleen op slot en niet meer open.
    Net voor we begonnen werkte ineens alles weer en was het uvel opgelost maar door een onverklaarbare reden belande we weer in de oude situatie.
    Om een definitieve oplossing te krijgen ga ik het slot maar vervangen want kom er verder niet meer uit.
    Heb je nog een tip waar ik het beste een nieuw slot kan bestellen?
    Via Ebay kosten ze nieuw (vanuit duitsland) vanaf ca 50/55 euro voor de voordeuren en de achterdeuren.
    Ebay link
    Dus niet gaan klooien met gebruikte motoren/sloten van de sloop, dan weet je ook niet wat je krijgt, gewoon nieuw bestellen dus (heb ik ook gedaan voor mijn linker voordeur), je krijgt hierop ook weer gewoon garantie namelijk.


    Nu is echter mijn rechter achterdeur ook al defect, de ene keer doet ie het wel de andere keer niet....
    Laatst gewijzigd door B3rt; 16-12-17 om 21:15.

Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •