Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 45

Onderwerp: ACC en max snelheid

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard ACC en max snelheid

    ls,
    Net een paar dagen mijn nieuwe A4 maar zit met een vraagje.
    Ik heb zo'n beetje alle opties maar een krijg ik niet aan de praat (en de dealer ook niet)
    Met het Predictive efficiency assistant systeem zou je de Acc moeten kunnen aanzetten en de auto zou dan zelf de maximum snelheid moeten aanhouden (of als je dat instelt 5,10 of 15 km daarboven)
    Dit krijg ik niet voor elkaar.
    Wat doe ik fout?

  2. #2

    Standaard Re: ACC en max snelheid

    Ik vraag het me ook af. Hij herkent de borden meestal goed, maar ik heb nog niet meegemaakt dat hij snelheid aanpast. Ik heb ook geen relevante instelling weten te ontdekken.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: ACC en max snelheid

    melding van mijn dealer:

    Inmiddels zijn we zover dat de importeur aangeeft dat er meerdere dealers dezelfde opmerkingen hebben geplaatst.
    De importeur heeft te kennen gegeven dat er momenteel testen door de fabriek plaatsvinden in Nederland op diverse wegen.
    Er wordt gezegt dat het alleen in NL niet werkt i.v.m. wegsituaties en ander type verkeersborden, maar jij kreeg het ook al niet voor elkaar in Duitsland zelf, dus dat lijkt mij niet het probleem.

    Tevens schijnt er een technisch conflict te zijn met de camera in de spiegel en de radarsensoren in de bumper.
    Ook het MMI schijnt een tweetal opties niet in het menu 'car' te hebben die er wel schijnbaar op horen te zitten, namelijk "Verkeerstekenherkenning" en Adaptive Cruise Control".

    Ook onze 3 proefrit auto's voor de landelijke actie (24-uur proefrijden) welke alle pakketten aan boord hebben, hebben deze MMI functies niet en werkt het afremmen op de borden en wegsituaties niet.

    I.v.m. de landelijke proefritactie is de druk vanuit de importeur hoog om het probleem te ontdekken en op te lossen, echter tot op heden is dit nog niet het geval.
    Wij worden op de hoogte gehouden omtrent ontwikkelingen hierover, uiteraard hoor je dan ook direct van ons.

  4. #4
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: ACC en max snelheid

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gompie23 Bekijk Berichten
    Wij worden op de hoogte gehouden omtrent ontwikkelingen hierover, uiteraard hoor je dan ook direct van ons.
    Wedden dat je niks meer hoort?

    Peter

  5. #5
    icomment's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    329
    Kudos
    2
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: ACC en max snelheid

    Wil je ons wel op de hoogte houden, ik dacht dit namelijk ook. De auto zou zichzelf moeten aanpassen aan de snelheid. Ook in Duitsland werkt dit niet bij mij.
    De borden geven echter (digitaal) wel heel vaak de juiste informatie weer, dus dat lijkt me niet het probleem te zijn.


  6. #6

    Standaard Re: ACC en max snelheid

    Herkennen verkeersborden werkt maar halfslachtig. Dynamische verkeersborden worden bijvoorbeeld prima herkend, behalve 'einde alle verboden'. En de tijdgebonden snelheidsborden waar het tegenwoordig van stikt, daar kan het systeem ook niets mee. Je hebt er werkelijk niets aan in Nederland. Tja, daar rijd ik 90% van mijn kilometers.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: ACC en max snelheid

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A5 Fan Bekijk Berichten
    Wedden dat je niks meer hoort?

    Peter
    Wedden van wel! Ken je mij nog niet😉

  8. Ad
  9. #8
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: ACC en max snelheid

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gompie23 Bekijk Berichten
    Wedden van wel! Ken je mij nog niet😉
    Nee dat telt niet. Afwachten en niet zelf "zeuren"... :-)

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: ACC en max snelheid

    en zonder zeuren :-)

    de officiële reactie van Audi Nederland inzake de regelende functie van de adaptive cruisecontrol.

    Audi A4 - Predictive Efficiency Assist
    Eén van de nieuwe features in het assistentiepakket “Tour” op de nieuwe Audi A4 en Q7 is de predictive efficiency assist. Dit assistentiesysteem is ook in de A4 en Q7 CLT’s behandeld en u hebt dit systeem in Duitsland ook zelf kunnen ervaren.

    Het systeem heeft twee verschillende functies:

    1. Een adviserende functie op het moment dat de adaptive cruisecontrol niet is ingeschakeld.
    2. Een regelende functie op het moment dat de adaptive cruisecontrol is ingeschakeld en er een actieve routegeleiding is ingesteld.

    Helaas hebben wij, na een aantal vragen vanuit de dealerorganisatie, van Audi AG moeten vernemen dat de tweede functie vooralsnog niet in Nederland werkt en dus ook niet te activeren is bij in Nederland geleverde auto’s.
    De predictive efficiency assist met regelende functie is op dit moment maar voor een beperkt aantal landen in Europa (waaronder Duitsland) beschikbaar.

    Note van Gompie23 : bovenstaande is onzin. Ik heb mijn auto in ingolstad opgehaald en 1000km in Duitsland gereden. Daar werkt het ook niet

    Audi AG kan op dit moment nog niet bevestigen of de regelende functie op termijn ook voor Nederland beschikbaar wordt en of reeds geleverde auto’s dan alsnog gebruik kunnen maken van deze functie.
    Wij zullen zo spoedig mogelijk de omschrijving m.b.t. predictive efficiency assist hierop aanpassen in onze communicatiemiddelen.

    Helaas staat deze functie ook in het instructieboekje vermeld zonder een toevoeging dat hier een landenbeperking aan zit. Ook staat deze meeruitvoering beschreven in de documentatie behorende bij de 24hr test drive.
    Wij adviseren u dan ook dit bericht binnen uw dealerbedrijf onder de aandacht te brengen en (geïnteresseerde) klanten hiervan op de hoogte te stellen.

    Helaas geen bericht met een oplossing, uiteraard houden wij je op de hoogte zodra hier nieuws over verschijnt.
    Laatst gewijzigd door gompie23; 14-04-16 om 16:36.

  11. #10

    Standaard Re: ACC en max snelheid

    Wat audi bedoelt is dat het alleen op auto's werkt die in de betreffende landen zijn afgeleverd. Zelfde met advanced lane assist van mb.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    nog steeds niet van Audi. slecht hoor

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: ACC en max snelheid

    Nee hier blijft het ook stil.
    Ik wil de mogelijkheid onderzoeken om Audi officieel in gebreke te stellen.
    Dus 1. Ik zoek medestanders. Immers met zijn allen staan wij sterk
    2. Is er misschien een advocaat of jurist in ons midden die ons daar bij kan helpen?
    Laatst gewijzigd door gompie23; 17-07-16 om 11:06.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    ben vandaag gebeld. Audi probeert het op te lossen. maar ik word door mijn garage financieel gecompenseerd 😃

  15. #14
    sand0kan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    266
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: ACC en max snelheid

    Is dat de functie met het knopje LIM op de acc? Kan er niets over terugvinden in de handleiding nl. dat die automatisch aanpast maar denk dat ik eroverheen lees.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: ACC en max snelheid

    Nee dat is wat anders. In vele filmpjes op het internet van audi is dit te vinden dat de ACC zich aanpast aan de max snelheid. Dit blijk dus in de Nederlandse versie niet te werken.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2015
    Leeftijd
    38
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: ACC en max snelheid

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gompie23 Bekijk Berichten
    Nee dat is wat anders. In vele filmpjes op het internet van audi is dit te vinden dat de ACC zich aanpast aan de max snelheid. Dit blijk dus in de Nederlandse versie niet te werken.
    In de Belgische versie alvast geen probleem.. Maar als ik Nederland binnen kom krijg ik wel een melding dat de efficiëntie assistent niet meer beschikbaar is, waaronder dus ook die ACC met max. snelheid.
    Heeft er al iemand recentelijk deze functie met een Nederlandse wagen in Belgie getest?

    Is er misschien iets in de Nederlandse verkeerswet die deze functie niet toelaat?
    Laatst gewijzigd door RubberDucky; 10-08-16 om 13:07.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: ACC en max snelheid

    Kan kloppen. Mijn auto doet het in belgië ook niet. (geen enkel land). Dit heeft te maken met het kaartmateriaal die in de Nederlandse uitvoering meegeleverd word. Ik ben inmiddels door audi al ruimschoots gecompenseerd voor dit probleem :-)

  19. #18
    sand0kan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    266
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: ACC en max snelheid

    Nu maak je me toch nieuwsgierig. Kan je me wellicht pm sturen daarover heb nl ook acc

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Audi A4 B9 2.0 TFSI S-tronic Matrix, B&O, PQI velgen, ACC, Virtual Cockpit, 360 parking en meer...

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: ACC en max snelheid

    Ik kan je niet PMen maar ik heb €1000 compensatie gekregen. Een als er een oplossing van Audi komt word die geïmplementeerd?

  21. #20
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: ACC en max snelheid

    Wat ik graag zou doen bij @gompie23 is jou software eens uitlezen en kijken of hier iets mee kunnen bereiken een aantal zaken die je in het car menu niet hebt kan ik zo fixen voor je. Tevens zou ik graag naar probleem willen meekijken
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •