Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: Knoppen aan stuur vervangen

  1. #1

    Standaard Knoppen aan stuur vervangen

    Hoi,

    Ik heb gezien dat ik blijkbaar geen plus stuur gekozen heb. (Spijtige zaak) Zou het makkelijk zijn om de knoppen van de plus op de kop te tikken (binnen x maanden als er wat meer stukken beschikbaar zijn) en deze in mijn huidig stuur stoppen?
    Indien ja: zou dit zomaar werken of is hier een VAGCOM voor nodig voor deze knoppen te activeren?
    Laatst gewijzigd door Olburgs; 11-06-16 om 13:05.

  2. #2
    TonnieT
    Guest

    Standaard Re: Knoppen aan stuur vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olburgs Bekijk Berichten
    Hoi,

    Ik heb gezien dat ik blijkbaar geen plus stuur gekozen heb. (Spijtige zaak) Zou het makkelijk zijn om de knoppen van de plus op de kop te tikken (binnen x maanden als er wat meer stukken beschikbaar zijn) en deze in mijn huidig stuur stoppen?
    Indien ja: zou dit zomaar werken of is hier een VAGCOM voor nodig voor deze knoppen te activeren?
    Hoi Olburgs!
    Of je de knoppen kunt vervangen weet ik niet. Het stuur i.i.g. wel.
    Deze worden al aangeboden via ebay.

    http://www.ebay.de/itm/Original-Audi...EAAOSwFNZWw3mN

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    45
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Knoppen aan stuur vervangen

    Iemand inmiddels al een antwoord op Olburgs vraag? Ben ook benieuwd, want heb het zelfde dingetje, wil alleen wel het hele stuur vervangen
    Laatst gewijzigd door a4bas; 23-05-17 om 19:21.

  4. #4
    TonnieT
    Guest

    Standaard Re: Knoppen aan stuur vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olburgs Bekijk Berichten
    Hoi,

    Ik heb gezien dat ik blijkbaar geen plus stuur gekozen heb. (Spijtige zaak) Zou het makkelijk zijn om de knoppen van de plus op de kop te tikken (binnen x maanden als er wat meer stukken beschikbaar zijn) en deze in mijn huidig stuur stoppen?
    Indien ja: zou dit zomaar werken of is hier een VAGCOM voor nodig voor deze knoppen te activeren?
    Deze vraag had ik ook nog een keer bij het Chit chat A4-B9 MY 2016 topic gesteld. Helaas ook geen reactie op gehad.
    Knoppen zijn bij ebay.de eenvoudig te vinden.

    Naamloos.jpg

    Zou fijn zijn als je de knoppen kunt vervangen, zonder dat je de airbag moet demonteren of het stuur half uit elkaar te halen.
    Laatst gewijzigd door TonnieT; 23-05-17 om 20:15.

  5. #5
    tim captein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    846
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Knoppen aan stuur vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TonnieT Bekijk Berichten
    Deze vraag had ik ook nog een keer bij het Chit chat A4-B9 MY 2016 topic gesteld. Helaas ook geen reactie op gehad.
    Knoppen zijn bij ebay.de eenvoudig te vinden.

    Naamloos.jpg

    Zou fijn zijn als je de knoppen kunt vervangen, zonder dat je de airbag moet demonteren of het stuur half uit elkaar te halen.
    Zonder stuur en airbag eruit te halen zal dit niet gaan lukken.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    45
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Knoppen aan stuur vervangen

    Heb een stuur gekocht met alle knoppen. Nu alleen airbag er nog uit. Lastig klusje ivm knelklipjes ipv schroeven bij het stuur / airbag van de b8. Iemand een idee hoe of hier een trucje voor is?
    Laatst gewijzigd door a4bas; 29-05-17 om 17:57.

  7. #7
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Knoppen aan stuur vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a4bas Bekijk Berichten
    Heb een stuur gekocht met alle knoppen. Nu alleen airbag er nog uit. Lastig klusje ivm knelklipjes ipv schroeven bij het stuur / airbag van de b8. Iemand een idee hoe of hier een trucje voor is?
    inhammetje van het stuur daar het klipje van airbag los klikken met bv schroevendraaier (wel op contact zetten om stuur te kunnen draaien ) zit met 2 klipjes vast die zitten ongeveer bij je stuurbediening als de airbag los is van contact halen/laten en dan pas de stekker los
    zie hier how -to
    https://www.youtube.com/watch?v=BazD2SnXmZg

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    45
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Smile Re: Knoppen aan stuur vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    inhammetje van het stuur daar het klipje van airbag los klikken met bv schroevendraaier (wel op contact zetten om stuur te kunnen draaien ) zit met 2 klipjes vast die zitten ongeveer bij je stuurbediening als de airbag los is van contact halen/laten en dan pas de stekker los
    zie hier how -to
    https://www.youtube.com/watch?v=BazD2SnXmZg
    Gelukt, Stuur zit erin en werkt allemaal top.
    Dank je.

    Ik heb hiermee dus een mooi standaard stuur liggen. Mocht iemand interesse hebben
    Laatst gewijzigd door a4bas; 30-05-17 om 12:48. Reden: tekst toevoegen

  10. #9
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Knoppen aan stuur vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a4bas Bekijk Berichten
    Gelukt, Stuur zit erin en werkt allemaal top.
    Dank je.

    Ik heb hiermee dus een mooi standaard stuur liggen. Mocht iemand interesse hebben
    mooi dat het gelukt is en natuurlijk een plaatje bij het praatje is ook goed

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    45
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Knoppen aan stuur vervangen

    IMG_6647.jpgHad hem al klaarstaan om op af te zetten
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door a4bas; 30-05-17 om 20:05.

  12. #11
    TonnieT
    Guest

    Standaard Re: Knoppen aan stuur vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a4bas Bekijk Berichten
    IMG_6647.jpgHad hem al klaarstaan om op af te zetten
    Mooi dat het toch redelijk eenvoudig was om het stuur te vervangen. Tenminste zo lijkt het door je berichtgeving.

    Heb je nog VAGCOM aanpassingen moeten maken?

    Ben ook wel nieuwsgierig hoe je het de airbag weer hebt vast gekregen. Het filmpje van Johnny Boy laat namelijk alleen zien hoe je het allemaal losmaakt en niet hoe je het weer terug plaatst. Lijkt me niet makkelijk met de klipjes.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    45
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Knoppen aan stuur vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TonnieT Bekijk Berichten
    Mooi dat het toch redelijk eenvoudig was om het stuur te vervangen. Tenminste zo lijkt het door je berichtgeving.

    Heb je nog VAGCOM aanpassingen moeten maken?

    Ben ook wel nieuwsgierig hoe je het de airbag weer hebt vast gekregen. Het filmpje van Johnny Boy laat namelijk alleen zien hoe je het allemaal losmaakt en niet hoe je het weer terug plaatst. Lijkt me niet makkelijk met de klipjes.
    Ja te simpel eigenlijk. Airbag is er met een wat grotere schroevendraaier, en wat gepiel er zo uit. ( wel stuur helemaal naar je toe halen, dan heb je veel meer ruimte. Dit zie je op het filmpje niet ) Airbag kan je vervolgens zo in het nieuwe stuur klikken. Hoef je geen kracht voor uit te oefenen.
    Ook werkt alles zonder VAGCOM.

  14. #13
    TonnieT
    Guest

    Standaard Re: Knoppen aan stuur vervangen

    Hoi a4bas,

    Ik zie op de foto's dat je geen VC hebt, maar de standaard klokken. Heb je nu door het vervangen van het stuur met de knoppen ook meer mogelijkheden/instellingen in je kleurenscherm tussen de klokken? Of maakt het geen verschil met het standaard multifunctionele stuur?

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    45
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Knoppen aan stuur vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TonnieT Bekijk Berichten
    Hoi a4bas,

    Ik zie op de foto's dat je geen VC hebt, maar de standaard klokken. Heb je nu door het vervangen van het stuur met de knoppen ook meer mogelijkheden/instellingen in je kleurenscherm tussen de klokken? Of maakt het geen verschil met het standaard multifunctionele stuur?
    Echt veel extra instellingen zijn er niet. Je kan de klok makkelijker op '0' zetten, en je kan bij de audio kiezen tussen de diverse audio ( bt, cd, etc) Je kan nu heen en weer tussen de tabbladen wat voor mij fijner is dan elke keer alleen naar rechts kunnen. Mij was het te doen om het zappen van muziek. Bij het vorige stuur ging dat niet. En hij oogt net even strakker😉

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Knoppen aan stuur vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a4bas Bekijk Berichten
    Echt veel extra instellingen zijn er niet. Je kan de klok makkelijker op '0' zetten, en je kan bij de audio kiezen tussen de diverse audio ( bt, cd, etc) Je kan nu heen en weer tussen de tabbladen wat voor mij fijner is dan elke keer alleen naar rechts kunnen. Mij was het te doen om het zappen van muziek. Bij het vorige stuur ging dat niet. En hij oogt net even strakker😉
    Kan je een specifieke track kiezen nu? Bv: SD kaart > Map X > Submap Y > Track Z

    Lukt op de kleuren display de map nu? GPS tab, gps knop: kaart weergave


    Heb ook kleuren display en basic knoppen, maar schrik van de airbag te ontkoppelen of stuur losmaken dus zou de nieuwe knoppen erin willen plaatsen.
    Laatst gewijzigd door enira; 09-06-17 om 18:16.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    45
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Knoppen aan stuur vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door enira Bekijk Berichten
    Kan je een specifieke track kiezen nu? Bv: SD kaart > Map X > Submap Y > Track Z

    Lukt op de kleuren display de map nu? GPS tab, gps knop: kaart weergave


    Heb ook kleuren display en basic knoppen, maar schrik van de airbag te ontkoppelen of stuur losmaken dus zou de nieuwe knoppen erin willen plaatsen.
    Specifieke track kiezen kan nu wel. Ik heb helaas ook geen kleurenscherm. ( dat zou ik er nog wel in willen ).
    Airbag eruit halen was voor mij ook even een dingetje, maar achteraf super simpel ( beetje middelmaat schroevendraaier, stuur helemaal naar achter trekken en een beetje pielen en hij is in 10 seconden los. Airbag kabeljes wel pas losmaken als contact uit is. Stuur wisselen nog simpeler.
    Het is altijd even wennen om aan zo'n nagelnieuwe auto te knutselen.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •