Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: Welke ET waarde geschikt

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Welke ET waarde geschikt

    Hallo Audi liefhebbers,
    Volgende maand komt mij nieuwe Avant 2.0TDI Ultra. Ultra wordt afgeleverd op maximaal 17" ivm co2 uitstoot/bpm. Na aflevering moeten er toch andere wielen onder, liefst 19".
    Audi heeft de mooie 5V spaak 19" 8,5j met et40. Alleen de prijs is niet zo mooi....
    Deze velgen worden gemaakt door MAM uit Duitsland. Echter in de vrije handel is deze maatvoering niet beschikbaar. De velgmaat is 8J en de etwaarde is verkrijgbaar in 30'en 45.
    Het is de bedoeling om 245-35-19 te gaan rijden, gelijk aan de Audi velg.
    MAM heeft deze velg ook in 18", et waarde is 35.

    Wat is wijsheid, 19" met et 30'of 45, of toch terug naar 18" met et 35?
    Graag jullie advies hierin!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    54
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke ET waarde geschikt

    Nou heb ik absoluut geen verstand van ET waarden etc maar ik heb de standaard 17 inch velgen die bij het model hoorden voor bijbetaling op basis van inruil voor aflevering laten vervangen door wat mooiere 18 inch S-line velgen. Audi heeft hier een speciale folder van waar ook 19 inch velgen bij staan.

    Ik kreeg dus niet de standaard 17 inch maar de 18 inch tegen bijbetaling - volgens mij circa 800 euro minder dan wat de 18 inch anders los zouden kosten. Het is maar een idee.
    Laatst gewijzigd door mikeynl; 18-04-17 om 18:15.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke ET waarde geschikt

    Dank voor je tip. Dat gaat helaas niet met een Ultra uitvoering vanwege die co2 uitstoot en de lagere bpm die daar bij hoort. Dus ook al wil je, je krijgt ze niet besteld. En 19" is weer duurder in de lease dus dat is ook weer lastig te regelen.
    Vandaar achteraf monteren. Sportonderstel is standaard bij de Ultra dus dat is weer wel mooi.

  4. #4
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke ET waarde geschikt

    Origineel 19 inch is inderdaad 8,5J ET40. Meer dan 5mm afwijken van ET is over het algemeen niet wenselijk. Houd hier dus rekening mee. ET30 lijkt mij echt een no-go. ET45 valt weer iets mee naar binnen, maar is wellicht weer op te lossen met een spacer.

    Heb je de Duitsland route overigens al geprobeerd wat betreft originele wielen? Hier heb ik een gloednieuwe 19 inch originele set vandaan, scheelde even duizend piek met de NL prijzen...
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

  5. #5

    Standaard Re: Welke ET waarde geschikt

    Hier ET 45 8,5 J en banden 255/35/19 past perfect en rijdt super!
    Velgen niet orgineel Audi dus.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  6. #6

    Standaard Re: Welke ET waarde geschikt

    Hierbij nog een plaatje.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    54
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke ET waarde geschikt

    Bijtelling is toch juist veranderd? 22% voor alles? De mijne zijn dus na de bestelling maar vlak voor de aflevering op inruilwaarde gewijzigd.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke ET waarde geschikt

    Heel vet! Waar heb je deze vandaan en hoe heten deze velgen?

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke ET waarde geschikt

    22% voor alles inderdaad echter je fiscale waarde hangt ook af van de uitstoot die jouw auto genereert. Kijk maar eens in de Audi folder daar zie je de CO2 uitstoot en de BPM die dan wordt geheven. Hoe groter je bandemaat, hoe hoger de bpm die er bij komt.
    Die Ultra is een uitvoering waar ze met iets meer opties een lagere fiscale waarde hebben bereikt. Een beetje milieubewuste auto zullen we maar zeggen.
    Dit hebben ze bereikt door wat aan de cw-waarde te doen zoals een sportonderstel (vandaar mijn keuze), begrensd op 210km/u, gesloten lamellen grill en maximaal op 17".
    Sowieso lastige constructies, ik had een Sport Ultra met Pro Line en trekhaak besteld, krijg nu een Sport Ultra lease edition met exact hetzelfde erin/erop maar de fiscale waarde is 3000,- lager omdat een deel achteraf wordt gemonteerd....wel 1-2 weken langer wachten voordat dit gedaan is.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke ET waarde geschikt

    Ik weet van de 5mm afwijking. Omdat deze velg 8J is ipv 8,5J scheelt dat aan weerszijde 6,4mm. Als je die van de Et40 aftrekt zit je op ET33. Dan komt Et30 al aardig in de buurt. Althans de velg zal ca. 3,5mm verder naar buiten staan dan die 8,5J. En dat is ook weer niet optimaal. Ik weet niet of deze beredenering juist is, maar krijg er wel hoofdpijn van...:-)
    Spacer van 5mm is misschien een oplossing voor de ET45, ik lees dat niet iedereen een voorstander is om die te gebruiken. Wat is wijsheid..

    Super tip over Duitsland! Ga ik ook nog even proberen, dank je

  12. #11

    Standaard Re: Welke ET waarde geschikt

    Deze komen van Wheelpoint uit Uden. Zou de type zo niet weten, maar dat weten ze daar wel met de foto.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke ET waarde geschikt

    Top dank je!

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke ET waarde geschikt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koosspierings Bekijk Berichten
    Deze komen van Wheelpoint uit Uden. Zou de type zo niet weten, maar dat weten ze daar wel met de foto.
    Nog 1vraag, hoe deed je dat met tpms bandenspannings sensoren? Of zitten deze er niet op
    Grt marcel

  15. #14

    Standaard Re: Welke ET waarde geschikt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scuba ultra Bekijk Berichten
    Nog 1vraag, hoe deed je dat met tpms bandenspannings sensoren? Of zitten deze er niet op
    Grt marcel
    Deze zitten er niet op hij meet omtrek wiel dus heeft niks met velgen te maken.
    Ik heb een ultra sport proline S 190 pk s tronic diesel. Heb de standaard velgen daar ingeruild gaven een nette prijs terug.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke ET waarde geschikt

    ik rijd ook op 19" Rijd niet zo mooi en stil als de Originele banden maar staat wel super.
    IMG_3777.jpgIMG_3681.jpg
    Links de zomer velg rechts de 18" wintervelg
    Laatst gewijzigd door gompie23; 21-04-17 om 07:08.

  17. #16

    Standaard Re: Welke ET waarde geschikt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scuba ultra Bekijk Berichten
    Hallo Audi liefhebbers,
    Volgende maand komt mij nieuwe Avant 2.0TDI Ultra. Ultra wordt afgeleverd op maximaal 17" ivm co2 uitstoot/bpm. Na aflevering moeten er toch andere wielen onder, liefst 19".
    Audi heeft de mooie 5V spaak 19" 8,5j met et40. Alleen de prijs is niet zo mooi....
    Deze velgen worden gemaakt door MAM uit Duitsland. Echter in de vrije handel is deze maatvoering niet beschikbaar. De velgmaat is 8J en de etwaarde is verkrijgbaar in 30'en 45.
    Het is de bedoeling om 245-35-19 te gaan rijden, gelijk aan de Audi velg.
    MAM heeft deze velg ook in 18", et waarde is 35.

    Wat is wijsheid, 19" met et 30'of 45, of toch terug naar 18" met et 35?
    Graag jullie advies hierin!
    OEM A4-B9/8W waarden uit EKTA -> http://www.audiforum.nl/forum/model-...-uit-ekta.html

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  18. #17

    Standaard Re: Welke ET waarde geschikt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    OEM A4-B9/8W waarden uit EKTA -> http://www.audiforum.nl/forum/model-...-uit-ekta.html

    Peeet
    Dat topic vraagt wel om wat vernieuwing . Inmiddels zijn er 5 extra velgen, 6 extra wintervelgen en de bandenmaten kloppen ook niet allemaal.

  19. #18
    Servicepack's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    582
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke ET waarde geschikt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scuba ultra Bekijk Berichten
    Heel vet! Waar heb je deze vandaan en hoe heten deze velgen?
    http://www.wheelpoint.nl/velg/88808/...dedicated/paky dit zijn alleen de 20"..
    A4 Avant BL B9 2.0 TDI S-tronic, Scuba, S-line interieur, Black optiek, verwarmde stoelen en 19" RS4 2016
    A3 Limousine Proline S, Daytona, Panorama dak, verwarmde stoelen, Black optiek en RS6 2014

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •