Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: MMI versie: MHI2_ER_AUG22_P3346 -> Apple carplay

  1. #1

    Standaard MMI versie: MHI2_ER_AUG22_P3346 -> Apple carplay

    Dag heren,

    Weet iemand of deze versie van je MMI Plus systeem, Apple carplay ondersteunt op een draadloze manier?


    Ik overweeg de Charge only usb te vervangen door een data usb poort, type nummer: Voor Audi Accessoires A4 B9 A5 8W Q5 Q7 Fy Usb Hub Carplay Android Auto Smartphone Interface Adapter 8W0 035 736 8V0 035 708


    Toch wil ik eerst zeker weten dat ik met een software update van het MMI niet voorkom dat ik alles los moet halen.

    Mijn MMI is op dit moment: MHI2_ER_AUG22_S2148

    Deze MMI is geflashed, heb nieuwe kaarten '24 en ook de Apple carplay functie zie je als tegel in de instellingen, maar als ik de telefoon verbind (charge only) gebeurt er niks. Logisch.

    Ik vind het zo gek, je zou zeggen dat via de WIFI enkel een software update nodig zou zijn...

    Wat is de makkelijkste weg naar een apple carplay zonder een Chinees product. Ik behoud liever alles origineel.

    Dank!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2023
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: MMI versie: MHI2_ER_AUG22_P3346 -> Apple carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door engelbertink Bekijk Berichten
    Dag heren,

    Weet iemand of deze versie van je MMI Plus systeem, Apple carplay ondersteunt op een draadloze manier?


    Ik overweeg de Charge only usb te vervangen door een data usb poort, type nummer: Voor Audi Accessoires A4 B9 A5 8W Q5 Q7 Fy Usb Hub Carplay Android Auto Smartphone Interface Adapter 8W0 035 736 8V0 035 708


    Toch wil ik eerst zeker weten dat ik met een software update van het MMI niet voorkom dat ik alles los moet halen.

    Mijn MMI is op dit moment: MHI2_ER_AUG22_S2148

    Deze MMI is geflashed, heb nieuwe kaarten '24 en ook de Apple carplay functie zie je als tegel in de instellingen, maar als ik de telefoon verbind (charge only) gebeurt er niks. Logisch.

    Ik vind het zo gek, je zou zeggen dat via de WIFI enkel een software update nodig zou zijn...

    Wat is de makkelijkste weg naar een apple carplay zonder een Chinees product. Ik behoud liever alles origineel.

    Dank!
    Met charge only kastje krijg je carplay niet aan de praat in de auto.
    Er zijn twee optie's:
    1. Je besteld de kastje wat je hierboven opnoemt en betaald daar rond de 200 euro's aan
    2. Je besteld de zelfde setje maar dan alleen de usb dongle en niet de hele kastje. Dit kost dan ronde de 50 euro.

    Om Carplay draadloos te maken heb je weer een apparte kastje nodig die je bij de zelfde chinees kan bestellen. Dit kastje sluit je aan op je Carplay usb poort wanneer het actief is gemaakt en zo heb je draadloos Carplay.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •