Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Is cruise control adaptief in de B9?

  1. #1

    Standaard Is cruise control adaptief in de B9?

    Hallo,
    Ik had tot twee jaar terug een Audi A3 met adaptieve cruise control en stop&go (file assist). Super handig in file verkeer. Nu ben ik aan het kijken voor een A4 sedan occasion.
    Voor de A3 waren dit losse opties, maar voor de A4 wordt mij niet duidelijk of dit kan en wat de juiste optie is.

    Op de website doet Audi nog altijd of het verschillende dingen zijn: https://www.audi.nl/nl/web/nl/innova...e-control.html

    Een cruise control die automatisch aanpast aan de snelheid van je voorganger is super fijn rijden. Ook het aanschuiven in de file met tikje gas of aantikken cruise control hendel was erg fijn. Dat wil ik ook in mijn volgende auto.

    Weten jullie welke opties of combinaties van opties dat dan moeten zijn? Als het kan, is er dan een verschil met ' gewoon cruise' en kun je dat herkennen op foto's van occasions?


    Groet!

  2. #2

    Standaard Re: Is cruise control adaptief in de B9?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hieronymus Bekijk Berichten
    Hallo,
    Ik had tot twee jaar terug een Audi A3 met adaptieve cruise control en stop&go (file assist).
    Super handig in file verkeer.
    Nu ben ik aan het kijken voor een A4 sedan occasion.

    Kun je dat herkennen op foto's van occasions?

    Groet!
    Radarbollen links & rechts (afstandmeting) onder je bumper.

    Peeet
    Laatst gewijzigd door Peeet; 10-05-24 om 07:13.
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  3. #3

    Standaard Re: Is cruise control adaptief in de B9?

    Audi-cruise-handles.jpg

    Uit dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=cC5QFY_1oqk heb ik bovenstaand screenshot...
    Geldt dat ook voor de A4?
    In mijn A3 had ik namelijk de onderste met de afstand bepaler. Dat gaf aan hoe dicht hij op je voorganger ging rijden. En dan maakte het ook adaptief. Want hij ging nooit harder dan je ingestelde cruise snelheid, maar wel langzamer. Dus je hoeft niet bang te zijn dat je op je voorganger 'inloopt' en de auto ineens op de noodrem gaat staan. (schrok mij kapot toen een geleende opel astra dat wel deed....)

  4. #4

    Standaard Re: Is cruise control adaptief in de B9?

    Ja

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  5. #5

    Standaard Re: Is cruise control adaptief in de B9?

    Bedankt voor je reacties Peeet, maar ik begrijp er geen snars van. Ik heb ondertussen ontdekt dat het onderdeel is van "Assistentiepakket Tour" en je zou verwachten dat dit een populair pakket is voor deze typische 'lease auto' . Ik heb nog geen een advertentie gevonden bij autoscout met een A4 B9 waar duidelijk 'adaptief' bij cruise control staat of waar een foto bij zit waar je het cruise control hendeltje met de 'distance +/-' te zien is.

    Uit de 2021 handleiding blijkt inderdaad dat het gaat om dat extra hendeltje. Ik heb ook ergens gelezen (maar kan nu niet meer vinden) dat je die distance ook via MMI kon instellen (bij oudere modellen wellicht?)


  6. #6

    Standaard Is cruise control adaptief in de B9?

    Zie 2e post, als je radarbollen ziet, L&R onder de bumper in de roosters, dan adaptieve cruisecontrol



    Ja klopt instellen kan via MMI

    Peeet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Peeet; 12-05-24 om 15:59.
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •