Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 61

Onderwerp: 2.0 TFSI, plotseling meerdere foutcodes (tpms, abs, handrem, lichten, ...)

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI, plotseling meerdere foutcodes (tpms, abs, handrem, lichten, ...)

    Ok, bedankt voor de info Baas!

    En inderdaad, ik begrijp ook niet goed waarom je de volledige motorsoftware weer opnieuw zou moeten overschrijven voor de programmatie van éénzelfde ABS module, maar zoals je wel al hebt gemerkt ben ik een enorme leek op dit vlak, en ik vertel maar wat de garage mij verteld hé ;-)

    Nog eens een laatste vraagje:

    is er een mogelijkheid als ik kan controleren dat de ABS sensoren nog steeds goed werken? Ik heb namelijk iemand op het internet tegengekomen (heb al massa's opgezocht ondertussen omtrent mijn problemen) en die had hetzelfde probleem als ik. Bleek dat er een ABS sensor stuk was... ABS sensor vervangen en alles weer perfect in orde.

  2. #22
    Baas J's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    646
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI, plotseling meerdere foutcodes (tpms, abs, handrem, lichten, ...)

    Dan zou je een foutmelding in de regelmodule krijgen ipv dat de hele regelmodule er mee kapt.
    S5 2013 Coupé: --VCDS Zeeland-- Bekijk mijn showroom topic voor retrofits aan mijn vorige A5! Geretrofit: B&O, Side Assist, FIS, Bluetooth, Keyless Go+Entry, S5 interieur, zelfdimmende binnenspiegel, klapspiegels, Side Assist, alarm, etc !

  3. #23
    Baas J's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    646
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI, plotseling meerdere foutcodes (tpms, abs, handrem, lichten, ...)

    Voor wat betreft de 3 zekeringen;

    S123 (40A)
    zekering.jpg

    Deze bruine zekeringhouder zit achter de bestuurderskant dashboardafdekking.
    ST2 -SC- zekering 6 (5A)
    ST2 -SC- zekering 10 (25A)
    zek3.jpg
    S5 2013 Coupé: --VCDS Zeeland-- Bekijk mijn showroom topic voor retrofits aan mijn vorige A5! Geretrofit: B&O, Side Assist, FIS, Bluetooth, Keyless Go+Entry, S5 interieur, zelfdimmende binnenspiegel, klapspiegels, Side Assist, alarm, etc !

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI, plotseling meerdere foutcodes (tpms, abs, handrem, lichten, ...)

    Wederom bedankt Baas, top van je!!!

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard 2.0 TFSI, plotseling meerdere foutcodes (tpms, abs, handrem, lichten, ...)

    Update:

    zonet de ABS zekering gecontroleerd en deze blijkt dus nog perfect in orde te zijn...



    Nu begin ik dus ook meer en meer te vrezen dat de ABS module wel degelijk stuk is en dit is dus een kostelijk grapje om ze te laten vervangen.

    Ondertussen heb ik wat rondgekeken op het internet en ECU Repair Centre in Helmond zou deze kunnen herstellen. Maar jammer genoeg, doen zijn enkel de herstelling en dus geen in- en uitbouw van de ABs module. Maar het enigste dat opgestuurd moet worden, is het elektronisch onderdeel (en dus niet die metalen blok waar alle leidingen op aangesloten zitten).

    Toevallig iemand een DIY hoe ik deze elektronische blok zou kunnen demonteren?
    Laatst gewijzigd door Pikey; 14-01-17 om 12:57.


  6. #26

    Standaard Re: 2.0 TFSI, plotseling meerdere foutcodes (tpms, abs, handrem, lichten, ...)

    Volgens mij is dat niet heel moeilijk, kijk even in het A5 topic van Peet die heeft op die manier zijn autovoorzien van autohold en bandenspanningscontrole. Het scheelt je het opnieuw moeten afvullen en ontluchten van je complete remsysteem (geen pretje).

  7. #27
    Baas J's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    646
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI, plotseling meerdere foutcodes (tpms, abs, handrem, lichten, ...)

    JINXED, Peeet heeft de complete pomp laten vervangen bij Audi (dus wel afvullen en ontluchten) omdat zijn oude pomp de functies die hij erbij wilde niet ondersteunde. Ontluchten is handmatig geen pretje maar bij de garage doen ze het gewoon volautomatisch.
    Laatst gewijzigd door Baas J; 18-01-17 om 09:40.
    S5 2013 Coupé: --VCDS Zeeland-- Bekijk mijn showroom topic voor retrofits aan mijn vorige A5! Geretrofit: B&O, Side Assist, FIS, Bluetooth, Keyless Go+Entry, S5 interieur, zelfdimmende binnenspiegel, klapspiegels, Side Assist, alarm, etc !

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: 2.0 TFSI, plotseling meerdere foutcodes (tpms, abs, handrem, lichten, ...)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pikey Bekijk Berichten
    Update:

    zonet de ABS zekering gecontroleerd en deze blijkt dus nog perfect in orde te zijn...



    Nu begin ik dus ook meer en meer te vrezen dat de ABS module wel degelijk stuk is en dit is dus een kostelijk grapje om ze te laten vervangen.

    Ondertussen heb ik wat rondgekeken op het internet en ECU Repair Centre in Helmond zou deze kunnen herstellen. Maar jammer genoeg, doen zijn enkel de herstelling en dus geen in- en uitbouw van de ABs module. Maar het enigste dat opgestuurd moet worden, is het elektronisch onderdeel (en dus niet die metalen blok waar alle leidingen op aangesloten zitten).

    Toevallig iemand een DIY hoe ik deze elektronische blok zou kunnen demonteren?
    Zie DIY -> http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1629766

    Ik heb de hele pomp gewisseld voor een versie, met TPMS en holdassist ondersteuning.
    Door Audi wordt er gezegd, dat je de pomp & de elektronische eenheid niet mag scheiden.
    Zie word.doc in de DIY
    Maar is hier door enkele leden wel bevestigt, dat dan kan.

    Kijk ook eens naar je codering, of die wel klopt, die vindt je ook in de DIY

    Peeet

    PS heb hier nog een komplete ABS/ESP pomp met elektronische eenheid liggen, mag je voor 100€ van me hebben.
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI, plotseling meerdere foutcodes (tpms, abs, handrem, lichten, ...)

    Bedankt voor de info en link Peeet!!!

    En inderdaad, ik heb ook al vernomen dat de pomp en elektronisch gedeelte wel degelijk gescheiden kan en mag worden. Eigenlijk lijkt het mij vrij eenvoudig: er is geen communicatie met de ABS module, dus deze werkt sowieso niet. Dus als ze er nu wel op zit of niet, het maakt toch geen verschil uit.

    Nu, maandag gaat mijn A5 binnen en voor een 300 euro zou de module gedemonteerd, hersteld en opnieuw gemonteerd worden, dus dat lijkt me toch echt een héél scherpe prijs waarvoor ik er zelf niet aan kan beginnen.

    Hopelijk kan de module nog hersteld worden anders moet er een andere in en kost het me wel iets meer.

    @ Peeet: hoe kan ik u "privé" bereiken betreffende de ABS pomp die je nog hebt liggen?
    Laatst gewijzigd door Pikey; 20-01-17 om 08:25.

  11. #30
    Baas J's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    646
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI, plotseling meerdere foutcodes (tpms, abs, handrem, lichten, ...)

    Waarom heb je die andere pomp dan nog nodig...of ben ik nou gek?
    S5 2013 Coupé: --VCDS Zeeland-- Bekijk mijn showroom topic voor retrofits aan mijn vorige A5! Geretrofit: B&O, Side Assist, FIS, Bluetooth, Keyless Go+Entry, S5 interieur, zelfdimmende binnenspiegel, klapspiegels, Side Assist, alarm, etc !

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI, plotseling meerdere foutcodes (tpms, abs, handrem, lichten, ...)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baas J Bekijk Berichten
    Waarom heb je die andere pomp dan nog nodig...of ben ik nou gek?
    Stel dat mijn defecte module niet hersteld kan worden, dan zou er een andere, revisie pomp in moeten komen. Dit zou, volgens de garage waar ik de herstelling laat uitvoeren, ongeveer het dubbele kosten. Dus als ik dan eventueel de pomp van Peeet zou kunnen overnemen en deze laten installeren, zou het toch een pak schelen in prijs.

    Trouwens nog eens een vraag:

    heeft er iemand enig idee waarom de parkeersensoren gelinkt zouden zijn aan de ABS module? De garage vond het vreemd waarom de parkeersensoren niet meer zouden werken met een defecte ABS module.

  13. #32
    Baas J's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    646
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI, plotseling meerdere foutcodes (tpms, abs, handrem, lichten, ...)

    Het is toch veel goedkoper om meteen dan de pomp te wisselen?!?! Dus nu kost het je 300 en dan straks misschien aanschaf andere pomp en weer montage.

    Heb je überhaupt al gekeken of je een 1AS of 1AT pomp hebt, ook niet onbelangrijk...

    Als je die pomp van Peeet zou overnemen en laat monteren (ik denk 1,5u a 2u werk al met al, zoveel stel het nml. niet voor) dan zou je zeg 150 á 200 + 100 in totaal kwijt zijn.
    S5 2013 Coupé: --VCDS Zeeland-- Bekijk mijn showroom topic voor retrofits aan mijn vorige A5! Geretrofit: B&O, Side Assist, FIS, Bluetooth, Keyless Go+Entry, S5 interieur, zelfdimmende binnenspiegel, klapspiegels, Side Assist, alarm, etc !

  14. #33

    Standaard Re: 2.0 TFSI, plotseling meerdere foutcodes (tpms, abs, handrem, lichten, ...)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pikey Bekijk Berichten
    Bedankt voor de info en link Peeet!!!

    En inderdaad, ik heb ook al vernomen dat de pomp en elektronisch gedeelte wel degelijk gescheiden kan en mag worden. Eigenlijk lijkt het mij vrij eenvoudig: er is geen communicatie met de ABS module, dus deze werkt sowieso niet. Dus als ze er nu wel op zit of niet, het maakt toch geen verschil uit.

    Nu, maandag gaat mijn A5 binnen en voor een 300 euro zou de module gedemonteerd, hersteld en opnieuw gemonteerd worden, dus dat lijkt me toch echt een héél scherpe prijs waarvoor ik er zelf niet aan kan beginnen.

    Hopelijk kan de module nog hersteld worden anders moet er een andere in en kost het me wel iets meer.

    @ Peeet: hoe kan ik u "privé" bereiken betreffende de ABS pomp die je nog hebt liggen?
    Je kan nog geen PB versturen, omdat je nog geen 100 berichten hebt geschreven.
    Je kunt goldmember worden voor 25€ per jaar, dan kun je gelijk PB versturen, en veel meer voordelen
    Of zet je email adres hier maar ff neer, dan email ik je wel.

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI, plotseling meerdere foutcodes (tpms, abs, handrem, lichten, ...)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Je kan nog geen PB versturen, omdat je nog geen 100 berichten hebt geschreven.
    Je kunt goldmember worden voor 25€ per jaar, dan kun je gelijk PB versturen, en veel meer voordelen
    Of zet je email adres hier maar ff neer, dan email ik je wel.

    Peeet
    Ik had al een vermoeden dat het iets te maken zou hebben met het aantal posts dat je moet doen vooraleer je pb's kan versturen.

    Hier heb je alvast mijn email Peeet:

    christophe_r6@hotmail.com

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI, plotseling meerdere foutcodes (tpms, abs, handrem, lichten, ...)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baas J Bekijk Berichten
    Heb je überhaupt al gekeken of je een 1AS of 1AT pomp hebt, ook niet onbelangrijk...

    Als je die pomp van Peeet zou overnemen en laat monteren (ik denk 1,5u a 2u werk al met al, zoveel stel het nml. niet voor) dan zou je zeg 150 á 200 + 100 in totaal kwijt zijn.
    Geen flauw idee welke pomp (1AS of 1AT) ik heb. Zoals je ondertussen wel al hebt gemerkt, ben ik een echte leek

    En het verschil tussen beide pompen ken ik ook niet. Ik kan wel zeggen dat ik de bandenspanningscontrole heb op mijn Audi (weet niet als dat er iets mee te maken heeft).

    Maar ik heb er hier wel een foto van, misschien zegt deze iets meer...

    IMG_7167.jpg

  17. #36
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.291
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI, plotseling meerdere foutcodes (tpms, abs, handrem, lichten, ...)

    Je hebt dan de 1at pomp omdat je bandenspanningscontrole erop hebt zitten.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI, plotseling meerdere foutcodes (tpms, abs, handrem, lichten, ...)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Je hebt dan de 1at pomp omdat je bandenspanningscontrole erop hebt zitten.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
    Ok, weeral wat wijzer geworden

    Bedankt voor de info Remi!

  19. #38
    Baas J's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    646
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI, plotseling meerdere foutcodes (tpms, abs, handrem, lichten, ...)

    Dan kun je de pomp van Peeet ook wel vergeten.
    S5 2013 Coupé: --VCDS Zeeland-- Bekijk mijn showroom topic voor retrofits aan mijn vorige A5! Geretrofit: B&O, Side Assist, FIS, Bluetooth, Keyless Go+Entry, S5 interieur, zelfdimmende binnenspiegel, klapspiegels, Side Assist, alarm, etc !

  20. #39

    Standaard Re: 2.0 TFSI, plotseling meerdere foutcodes (tpms, abs, handrem, lichten, ...)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baas J Bekijk Berichten
    Dan kun je de pomp van Peeet ook wel vergeten.
    De pomp niet, die zijn gelijk,
    is alleen het elektronische gedeelte, dat bepaald 1AT of 1AS

    Peet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI, plotseling meerdere foutcodes (tpms, abs, handrem, lichten, ...)

    Maar met uw elektronisch gedeelte Peeet, ben ik wel mijn bandenspanningscontrole kwijt (als ik het goed begrijp).

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •