Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 27

Onderwerp: MMI3G vs MMI3G plus in een A5 uit 2013

  1. #1

    Standaard MMI3G vs MMI3G plus in een A5 uit 2013

    Beste mede-Audi-gekken,

    Recentelijk heb ik mijn eerste Audi gekocht. Het betreft een Audi A5 uit mei 2013. Deze is uitgerust met een MMI3G, met een navigatie DVD en 2 SD-kaartjes achter het klepje. Er zit geen AMI poort en de "knop" heeft geen joystick.
    Ik ging er eerlijk gezegd vanuit dat ik gewoon Bluetooth kon streamen aangezien hij wel Bluetooth kon verbinden met mijn telefoon. Helaas was dat streamen niet het geval. Aangezien ik hiermee Spotify erg mis ben ik gaan informeren wat de "retrofit" mogelijkheden zijn.

    Nu heb ik 2 opties.
    De eerste is om een AMI poort in te bouwen en daar een Bluetooth connector aan te hangen. De kosten hiervan zijn erg te overzien (circa 250 euro)
    De tweede is om de MMI3G unit compleet te vervangen door een MMI3G Plus. Dit is een stuk duurder (circa 1550 euro), maar biedt als ik het goed begrijp nog meer voordelen. Vandaar een aantal vragen:
    1) Zo kan ik dan volgens mij de parkeersensor aan de achterkant ook "visueel" zien, klopt dat?
    2) Ik zit er daarnaast over te denken om een achteruit-camera te installeren welke dan ook beeld op het scherm zou moeten tonen?
    3) Klopt het dat de MMI3G Plus met een hogere resolutie scherm werkt? Ik vind het scherm van mijn auto een beetje tegenvallend qua scherpte.
    4) Ik heb gelezen dat de navigatie dan ook '3d' weer kan geven en de rijbaan weergeeft in een soort splitscreen?
    5) Zijn er nog meer voordelen te noemen voor het upgraden naar de Plus?

    Sorry voor mijn wellicht op het oog simpele vragen; ik heb uitgebreid gegoogled maar kom een aantal elkaar tegensprekende antwoorden tegen. Wellicht dat ik daardoor ook foute aannemingen doe... vandaar dat ik het de experts hier maar vraag!

  2. #2
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard MMI3G vs MMI3G plus in een A5 uit 2013

    Alle vragen kan ik met "ja" beantwoorden. Al moet eea wel met VAGcom worden vrijgezet maar dat is geen probleem.

    Ook is de gesproken aanwijzing per zin in te spreken ipv per letter.


    @Leon van Audiwereld is de man die dit alles voor jou kan realiseren.
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  3. #3

    Standaard Re: MMI3G vs MMI3G plus in een A5 uit 2013

    Bedankt voor de reactie, ik zal eens met Leon contact opnemen!

  4. #4
    phoenix's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Leeftijd
    62
    Posts
    385
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI3G vs MMI3G plus in een A5 uit 2013

    Ik heb ook een A5 uit 2013 en heb 3G plus, maar op vraag 1 zou ik nee moeten antwoorden. Bij de PFL dus van voor 2012 kon dat inderdaad wel. Als @Quest of @Leon dat wel voor elkaar heeft gekregen op de FL A5 zou ik graag weten hoe dat in VAGCOM te activeren is.
    Laatst gewijzigd door phoenix; 09-01-17 om 20:04.

  5. #5
    Baas J's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    646
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI3G vs MMI3G plus in een A5 uit 2013

    Een MMI 3GP voor 1550?? Dat kan echt veeeel goedkoper, of bedoelde je inclusief ander bedieningspaneel en scherm?
    S5 2013 Coupé: --VCDS Zeeland-- Bekijk mijn showroom topic voor retrofits aan mijn vorige A5! Geretrofit: B&O, Side Assist, FIS, Bluetooth, Keyless Go+Entry, S5 interieur, zelfdimmende binnenspiegel, klapspiegels, Side Assist, alarm, etc !


  6. #6
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: MMI3G vs MMI3G plus in een A5 uit 2013

    Ik ben het eens met wat phoenix zegt. Alleen de parkeersensoren weergave gaat niet bij een A5 van 2013, dan heb je namelijk een facelift versie. Vergeet ook niet dat je met een 3G Plus ook dvd vrij kunt laten schakelen en dvd's op af kunt spelen
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  7. #7
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: MMI3G vs MMI3G plus in een A5 uit 2013

    Alleen zijn punt 1 & 2 toch ook mogelijk op de MMI3G ? Voordelen met de MMI3G plus zijn dan bijvoorbeeld 3d weergave, birds eye view, mogelijkheid tot HDD , Video (tijdens rijden) , rijbaan afscheiding, en navigatie op de HDD zodat je 2 kaartjes voor muziek kan gebruiken.

    Persoonlijk vind ik de meerwaarde nog tegenvallen in de praktijk. Tenminste als ik het goed begrijp gaat het over dezelfde versie die ik nu heb ? Of is het degene met de roterende menu structuur ? Die heeft dan (vind ik) wel meer voordelen omdat deze ook met bestanden de albumart kan laten zien bijvoorbeeld. Maar anders vind ik met de MMI3G plus het grootste voordeel die rijbaan afscheiding met de navi. Maar hier staat ipv met de nieuwere MMI3G Plus niet de max snelheid op de map bijvoorneeld. Ook is het omslachtig om video te krijgen op de auto, originele DVD is nodig en zelf gebakken schijfjes ging bij mij helaas niet zonder stotteren. En met die nieuwe kan je dat via de SD kaartjes doen.

    Zou je dan niet meteen upgraden naar de nieuwste MMI ? Met dat roterende menu? dat was toch ook een mogelijkheid ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  8. Ad
  9. #8
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: MMI3G vs MMI3G plus in een A5 uit 2013

    Dat is ook de versie die hij wilt bouwjaar 2013..
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  10. #9

    Standaard Re: MMI3G vs MMI3G plus in een A5 uit 2013

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Zou je dan niet meteen upgraden naar de nieuwste MMI ? Met dat roterende menu? dat was toch ook een mogelijkheid ?
    Ik denk dat dat inderdaad de versie is waar ik naar toe wil. Het is zo duur omdat (volgens mij) ook het scherm, de MMI-knop e.d. geupgraded moeten worden. Maar ik ga binnenkort maar eens informeren hoe dat precies zit.

  11. #10

    Standaard Re: MMI3G vs MMI3G plus in een A5 uit 2013

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jordenc Bekijk Berichten
    Beste mede-Audi-gekken,

    Recentelijk heb ik mijn eerste Audi gekocht. Het betreft een Audi A5 uit mei 2013. Deze is uitgerust met een MMI3G, met een navigatie DVD en 2 SD-kaartjes achter het klepje. Er zit geen AMI poort en de "knop" heeft geen joystick.
    Ik ging er eerlijk gezegd vanuit dat ik gewoon Bluetooth kon streamen aangezien hij wel Bluetooth kon verbinden met mijn telefoon. Helaas was dat streamen niet het geval. Aangezien ik hiermee Spotify erg mis ben ik gaan informeren wat de "retrofit" mogelijkheden zijn.

    Nu heb ik 2 opties.
    De eerste is om een AMI poort in te bouwen en daar een Bluetooth connector aan te hangen. De kosten hiervan zijn erg te overzien (circa 250 euro)
    De tweede is om de MMI3G unit compleet te vervangen door een MMI3G Plus. Dit is een stuk duurder (circa 1550 euro), maar biedt als ik het goed begrijp nog meer voordelen. Vandaar een aantal vragen:
    1) Zo kan ik dan volgens mij de parkeersensor aan de achterkant ook "visueel" zien, klopt dat?
    2) Ik zit er daarnaast over te denken om een achteruit-camera te installeren welke dan ook beeld op het scherm zou moeten tonen?
    3) Klopt het dat de MMI3G Plus met een hogere resolutie scherm werkt? Ik vind het scherm van mijn auto een beetje tegenvallend qua scherpte.
    4) Ik heb gelezen dat de navigatie dan ook '3d' weer kan geven en de rijbaan weergeeft in een soort splitscreen?
    5) Zijn er nog meer voordelen te noemen voor het upgraden naar de Plus?

    Sorry voor mijn wellicht op het oog simpele vragen; ik heb uitgebreid gegoogled maar kom een aantal elkaar tegensprekende antwoorden tegen. Wellicht dat ik daardoor ook foute aannemingen doe... vandaar dat ik het de experts hier maar vraag!
    1) kan op beiden niet, bij een facelift, kan evt op beiden wel, met een kleine aanpassing
    Zie DIY topic, PDC achter zichtbaar maken op een facelift -> http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1635775

    2) kan op beiden, zie DIY topic rear camera -> http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1720584

    3) klopt, resolutie is groter op de 3G+

    4) klopt, werkt alleen op de 3G+

    5) Harddisk navigatie ipv DVD en ook nog GB over voor muziek


    Peeet

    Meer retrofit inspiratie in mijn Showroom DIY topic -> http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1518797
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  12. #11

    Standaard Re: MMI3G vs MMI3G plus in een A5 uit 2013

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phoenix Bekijk Berichten
    Ik heb ook een A5 uit 2013 en heb 3G plus, maar op vraag 1 zou ik nee moeten antwoorden. Bij de PFL dus van voor 2012 kon dat inderdaad wel. Als @Quest of @Leon dat wel voor elkaar heeft gekregen op de FL A5 zou ik graag weten hoe dat in VAGCOM te activeren is.
    Kleine goedkope aanpassing nodig, slim inkopen voor 25€ zie DIY

    DIY PDC achter zichtbaar maken op een facelift -> http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1635775



    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  13. #12

    Standaard Re: MMI3G vs MMI3G plus in een A5 uit 2013

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    1) kan op beiden niet, bij een facelift, kan evt op beiden wel, met een kleine aanpassing
    Zie DIY topic, PDC achter zichtbaar maken op een facelift -> http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1635775

    2) kan op beiden, zie DIY topic rear camera -> http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1720584

    3) klopt, resolutie is groter op de 3G+

    4) klopt, werkt alleen op de 3G+

    5) Harddisk navigatie ipv DVD en ook nog GB over voor muziek


    Peeet

    Meer retrofit inspiratie in mijn Showroom DIY topic -> http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1518797
    Precies wat ik hoopte! Inmiddels ook contact met Leon gehad, dus nu even sparen

    PS: De mainunit, het bedieningspaneel, het scherm en de omlijsting van het scherm, plus de bekabeling worden aangepast. En natuurlijk de laatste software versie en kaarten. Vandaar de wat hoge prijs!
    Laatst gewijzigd door jordenc; 11-01-17 om 11:24.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Wink Re: MMI3G vs MMI3G plus in een A5 uit 2013

    Beste,

    Heb hier hetzelfde probleem. Een A5 (06-12) facelift met MMI 3G basic.

    Kun je liever niet alleen een AMI erop laten zetten en erna met behulp van een Miracast apparaat je telefoon projecteren op de scherm.
    Heb je veel betere navigatie, videos etc in 1 keer.

    Kun je mij vertellen waar je die AMI laat installeren, 250 euro vind ik de moeite wel waard.
    Wellicht kan hij ook de verborgen functies voor mij vrijschakelen.

    gr
    San

  15. #14
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: MMI3G vs MMI3G plus in een A5 uit 2013

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanrot Bekijk Berichten
    Beste,

    Heb hier hetzelfde probleem. Een A5 (06-12) facelift met MMI 3G basic.

    Kun je liever niet alleen een AMI erop laten zetten en erna met behulp van een Miracast apparaat je telefoon projecteren op de scherm.
    Heb je veel betere navigatie, videos etc in 1 keer.

    Kun je mij vertellen waar je die AMI laat installeren, 250 euro vind ik de moeite wel waard.
    Wellicht kan hij ook de verborgen functies voor mij vrijschakelen.

    gr
    San
    Verborgen functies? Je wilt de vcds aanpassingen laten doen bedoel je. Kijk in het vcds locatie topic of check onderschriften van mede-forummers. Peeet zit bijv in Zeeland, Jockjam tegen de Belgische grens aan, Carpediem in Brabant, Leon in Utrecht, Remi in het oosten en ik zit weer in het westen van randstad.

    Kan er een miracast apparaat dan op AMI in de 3G Basic? In de a3 kan het wel, maar in de a4/5..dat weet ik nog niet.
    Laatst gewijzigd door Rainesh; 19-01-17 om 13:45.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: MMI3G vs MMI3G plus in een A5 uit 2013

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Verborgen functies? Je wilt de vcds aanpassingen laten doen bedoel je. Kijk in het vcds locatie topic of check onderschriften van mede-forummers. Peeet zit bijv in Zeeland, Jockjam tegen de Belgische grens aan, Carpediem in Brabant, Leon in Utrecht, Remi in het oosten en ik zit weer in het westen van randstad.

    Kan er een miracast apparaat dan op AMI in de 3G Basic? In de a3 kan het wel, maar in de a4/5..dat weet ik nog niet.
    Hoi bedankt voor je reactie. Ja ik bedoelde ook vcds aanpassingen. Ik wil dit graag laten doen, ben niet handig en heb de tijd er niet voor.
    Mooi dat je in het westen zit, ik zit zelf namelijk in Rotterdam.

    Ik bedoelde een apparaatje zoals dit:
    https://www.alibaba.com/product-deta...572638320.html

    Je kunt dit volgens mij makkelijk aansluiten op je AMI. Het apparaatje creëert een wifi netwerk, waarna je je telefoon of tablet gewoon kunt casten.
    Wellicht heb je betere merken (heb liever zelf ook een betere merk), er zijn er heel veel via ebay of allibaba te vinden.

  17. #16
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: MMI3G vs MMI3G plus in een A5 uit 2013

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanrot Bekijk Berichten
    Hoi bedankt voor je reactie. Ja ik bedoelde ook vcds aanpassingen. Ik wil dit graag laten doen, ben niet handig en heb de tijd er niet voor.
    Mooi dat je in het westen zit, ik zit zelf namelijk in Rotterdam.

    Ik bedoelde een apparaatje zoals dit:
    https://www.alibaba.com/product-deta...572638320.html

    Je kunt dit volgens mij makkelijk aansluiten op je AMI. Het apparaatje creëert een wifi netwerk, waarna je je telefoon of tablet gewoon kunt casten.
    Wellicht heb je betere merken (heb liever zelf ook een betere merk), er zijn er heel veel via ebay of allibaba te vinden.
    Ik zit in Voorburg, stuur maar een mail naar rainesh@hotmail.com als je langs wilt komen

    Heb ze weleens gezien, maar nooit echt in verdiept. Dus kan je helaas niet zeggen welke goed is of niet. Je zou bijv in het A3 8V topic kunnen kijken, daar hebben een aantal ook miracast werkend gekregen.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  18. #17
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI3G vs MMI3G plus in een A5 uit 2013

    Bericht is achterhaald
    Laatst gewijzigd door robasto; 20-01-17 om 14:31. Reden: Kwestie al behandeld. Antwoord overbodig. Post gedelete.
    The desire to know is natural to all good people.

  19. #18
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: MMI3G vs MMI3G plus in een A5 uit 2013

    @Sanrot

    ik heb je een mail gestuurd.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: MMI3G vs MMI3G plus in een A5 uit 2013

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    @Sanrot

    ik heb je een mail gestuurd.
    Rainesh, thanks voor je perfecte hulp laatst.
    Ben blij met de veranderingen.

    Als ik wat tijd heb, zal ik wat fotos posten van mn wagentje.
    Iig op de lijst voor de toekomst staan:
    * Rotor 19'' velgen
    * Privacy glas achterin
    * Nog niet zkr: Miracast functie voor projecteren tel

  21. #20
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: MMI3G vs MMI3G plus in een A5 uit 2013

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanrot Bekijk Berichten
    Rainesh, thanks voor je perfecte hulp laatst.
    Ben blij met de veranderingen.

    Als ik wat tijd heb, zal ik wat fotos posten van mn wagentje.
    Iig op de lijst voor de toekomst staan:
    * Rotor 19'' velgen
    * Privacy glas achterin
    * Nog niet zkr: Miracast functie voor projecteren tel
    Leuk om te lezen, de volgende week heb ik een afspraak bij @Rainesh.

    Jammer dat je zonder overige aanpassingen (verhaal van @Peeet gelezen) niet je PDC (alleen achter heb ik) in je scherm kan krijgen. Maar voor mij is belangrijkste de spraakbediening aktiveren (staat uit bij de cabrio) en achterlichten aan te zetten bij dagrijverlichting.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •