Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: 4.2 bokt en hapert

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard 4.2 bokt en hapert

    Standaard Help, ik kom er niet meer uit. Audi S5 bokt en hapert.
    Hallo, aller eerst wil ik zeggen dat ik de trotse eigenaar ben geworden van een Audi s5 4.2 Quattro bj 2008.


    en nu mijn hartpijn, bij aanschaf van de auto gaf die een storing aan dat er 2 lamdasensoren kapot waren. (auto haperde toen niet)

    sensoren vervangen en de foutcodes waren verdwenen. ( gelijk een beurt gegeven, nieuwe bougies,olie,luchtfilter)

    bij het stationair lopen loopt alles stabiel en goed. na 10 min te hebben gereden bokte en haperde de auto en begon de motormanagement lampje te knipperen. Terug naar de garage, na uitlezen gaf die misfire cilinder 2 en 3. Dus we gingen ervan uit dat de bobines kapot waren. Die vervangen alles gewist. En na 10 min rijden kwam de hartpijn weer terug. Weer gebonk en gehaper weer cilinder 2 en 3, bougies waren al vernieuwd.

    nu het grappige gedeelte, ik was per ongeluk de stekker van de nokkenas sensor vergeten erin te doen. epc en motormanagement lampje gingen branden.

    Lampjes aan, en de auto loopt als nieuw geen gebok en gehaper of rare vibraties. Dus we hebben de nokkenassensoren voor de zekerheid vervangen.

    10 min later na het rijden met ingeplugde nokkenassensor begon die weer te haperen en te bokken.

    nu geeft ie helemaal geen foutcodes bij het uitlezen. De eerste paar keren kwam foutcode 03157 terug.

    heeft iemand hier ervaring mee ?

    alvast bedankt voor jullie reacties.

    met vriendelijke groet Ace

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 4.2 bokt en hapert

    Dubbel geplaatst topic verwijderd, nietszeggende topictitel aangepast. Lees ook eens de forumreglementen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    guido
    Guest

    Standaard Re: 4.2 bokt en hapert

    Even terug naar het begin : 2 kapotte lambdasensoren, maar geen gebok. Na wisselen van sensoren begonnen ?
    Vraag 1 : welke lambda sensoren ? Bij dezelfde cilinderbank 1-4 of 5-8 en dus voor en achter de catalysator. Of bij beide banken 1-4 en 5-8 ? En originele sondes gebruikt ?
    Vraag 2 : heb je de vervangen sondes al los getrokken en bokt hij dan nog na 10 minuten ?
    Verder is 03157 een communicatieprobleem met modules onderling. Maar wat weet ik ook niet. Begin eerst eens bij de sondes.

  4. #4

    Standaard Re: 4.2 bokt en hapert

    Carbon build up kan dit soort problemen ook geven (Google maar eens of kijk op
    De site van oa HBT techniek) nokkenas timing (distributieketting of nokkenas verstellers zijn ook mogelijkheden).

    Ik zou beginnen met het wegstralen van de vervuiling,
    Laatst gewijzigd door JINXED; 29-03-17 om 22:44.

  5. #5
    Baas J's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    646
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: 4.2 bokt en hapert

    Defecte krukassensor kan ook nog, geeftie niet altijd aan. Brandstofdruk (en regelaar) in orde?
    S5 2013 Coupé: --VCDS Zeeland-- Bekijk mijn showroom topic voor retrofits aan mijn vorige A5! Geretrofit: B&O, Side Assist, FIS, Bluetooth, Keyless Go+Entry, S5 interieur, zelfdimmende binnenspiegel, klapspiegels, Side Assist, alarm, etc !


  6. #6
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 4.2 bokt en hapert

    Ik ben het eens met Jinxed, ga eerst je inlaat reinigen zorgen dat alles schoon is en dan verder kijken.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  7. #7
    JakeZeSnake's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    197
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 4.2 bokt en hapert

    Heb hetzelfde euvel gehad met m'n vorige A3 2.0 TFSI
    De garage heeft toen tot twee maal toe alle bobines vervangen (was toen terugroep-actie).
    De auto bleef het echter doen (inhouden en pruttelen bij half gas met warme motor, motor managementlampje knipperde en bleef uiteindelijk branden).
    Uiteindelijk bleken het de bougies te zijn, deze waren vervuild, daarna was het euvel verholpen.
    Ik zou iig eens een eruit draaien en checken.
    Don't speak unless you can improve the silence.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: 4.2 bokt en hapert

    Allemaal bedankt voor jullie reacties.

    Het was een defecte lambdasonde bij cilinderbank 1 tm 4.

    Ik heb het vervangen en hij leeft weer zonder gebok of gehaper.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •