Pagina 79 van 81 EersteEerste ... 296975767778798081 LaatsteLaatste
Resultaten 1.561 tot 1.580 van de 1603

Onderwerp: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

  1. #1561
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    Niet kopen dus dat wordt een frustratie van heb ik jou daar. Ik zou zowieso geen facelift a5 of A4 kopen. Niks dan ellende mee.
    '01 rs4 641 ps

  2. #1562

    Standaard Re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak) Bekijk Berichten
    Niet kopen dus dat wordt een frustratie van heb ik jou daar. Ik zou zowieso geen facelift a5 of A4 kopen. Niks dan ellende mee.
    Mensen blijven dat ondanks forums vol met bakken ellende toch gewoon doen. Onbegrijpelijk.
    A5 Coupé 2.0 TFSI Multitronic Proline Yellowstone - verkocht

  3. #1563

    Standaard Re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak) Bekijk Berichten
    Niet kopen dus dat wordt een frustratie van heb ik jou daar. Ik zou zowieso geen facelift a5 of A4 kopen. Niks dan ellende mee.
    Heeft de facelift A4 dit stuurprobleem ook? Heb 1 van 2015 en precies geen last van ..

  4. #1564

    Standaard Re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oliebolman Bekijk Berichten
    Heeft de facelift A4 dit stuurprobleem ook? Heb 1 van 2015 en precies geen last van ..
    Ik ook niet met een facelift A5 sportback van juni 2013 stuurt prima, vindt hem op normal wel ligt sturen, daarom ADS altijd op dynamic.

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  5. #1565
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    Ja is goed mogeljjk
    '01 rs4 641 ps


  6. #1566
    dweep's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    30
    Posts
    675
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    Ik ben mij aan het inlezen over de Audi A5, omdat dit misschien mijn volgende auto word. Alleen kwam ik dit topic tegen over stuurproblemen met de A5. Is nu al bijna een jaar geleden dat hier een update in het topic is geweest? Heeft iemand nog nieuws?

    Zit er verschil tussen de A5 2.0 en 3.0 met het stuurhuis en wat is het verschil met de pre-facelift en de facelift met het stuurhuis? Adviseren jullie door dit probleem om te kijken naar een pre-facelift of is het inmiddels al opgelost dmv software updates of?
    Audi A5 B8 Sportback (current car)
    Audi A4 B8 Sedan Monza Zilver
    Rijden op lucht - AirRide system | See my showroom topic!

  7. #1567
    knalselder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    394
    Kudos
    27
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    Momenteel is het weer behoorlijk koud en staat de A5 op winterbanden. Dat waren altijd al de meest kritische omstandigheden voor de stuurproblemen. Verbazend genoeg heb ik er nu nog maar amper last van, alhoewel ik er nog steeds bewust op let. Soms heb ik 's morgens de eerste kilometers nog een zweem van rastersturen, maar veel minder dan vorige winters. Op mijn A5 SB staan ondertussen net geen 70.000 km en het enige wat eraan gedaan is, is de software-update (dus geen stuurhuis vervangen oid). Het lijkt wel alsof de software na de update een soort van leerproces kent en uiteindelijk toch naar behoren werkt?

  8. Ad
  9. #1568
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knalselder Bekijk Berichten
    Momenteel is het weer behoorlijk koud en staat de A5 op winterbanden. Dat waren altijd al de meest kritische omstandigheden voor de stuurproblemen. Verbazend genoeg heb ik er nu nog maar amper last van, alhoewel ik er nog steeds bewust op let. Soms heb ik 's morgens de eerste kilometers nog een zweem van rastersturen, maar veel minder dan vorige winters. Op mijn A5 SB staan ondertussen net geen 70.000 km en het enige wat eraan gedaan is, is de software-update (dus geen stuurhuis vervangen oid). Het lijkt wel alsof de software na de update een soort van leerproces kent en uiteindelijk toch naar behoren werkt?
    Heb je de allerlaatste versie?
    Ik heb die wel en ik heb deze winter voor het eerst totaal geen last. Het lijkt er serieus op dat ze het hebben weten te fixen met een softwareupdate.

  10. #1569
    Lion of Judah's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    235
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    De mijne had (inmiddels niet meer in bezit) er ook last van. Ik had één van de eerste FL modellen (eind 2011). Bij mij hebben software updates nooit geholpen, ook het opnieuw uitlijnen (camber etc) hielp niet. Uiteindelijk een nieuw stuurhuis gekregen en toen was het opgelost.

  11. #1570
    knalselder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    394
    Kudos
    27
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    Het lijkt er dus op dat Audi dit probleem uiteindelijk onder controle gekregen heeft. Dat verklaart dan ook dat de klachtenstroom hier is opgedroogd. Daarmee is de vraag @dweep volgens mij beantwoord. Ik ga ervan uit dat ik de laatste softwareversie heb (ben in de zomer bij 60.000 km nog op onderhoud geweest) en rijd nog met het originele stuurhuis uit 5/2013.
    Ik zou er bij een proefrit extra op letten en als hij fijn stuurt er me niet te veel zorgen meer om maken. Besteed daarnaast ook extra aandacht aan een soepele werking van de koppeling (en dus het vliegwiel). Daarmee zijn ook wel wat issues bij deze modellen (zowel voor als na de FL), vooral dan bij het vertrekken vanuit stilstand en met koude motor, of onder zwaardere belasting (een proefrit alleen met een warmgedraaide auto zou ik niet accepteren).

  12. #1571

    Standaard Re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    Na 2 a3's 8p en veel rijplezier zonder veel kleerscheuren verder te zijn mijn oog op een a5 sportback uit 2012 laten vallen en was van plan zaterdag a.s. te bezichtigen.
    Maar na het lezen van dit topic krijg ik toch wel mijn bedenkingen gezien de vele ervaringen of ik er aan moet gaan beginnen.
    Blij dit topic in ieder geval tegengekomen te zijn.
    Audi A5 Sportback 2.0 tfsi Quatto S-line S-tronic

  13. #1572
    wisso's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2007
    Posts
    110
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    A5 uit 2012 gereden. Was echt toch wel een van mijn mooiste modellen, maar wat een drama op de weg. Toch maar weer naar een A4 gegaan en hiermee nooit last gehad.
    Wees nooit sneller dan dat je beschermengel kan vliegen!

  14. #1573

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    50
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Angry Re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    Goedenavond.
    Sinds juni ben ik eigenaar van een hagelnieuwe Audi A5, 1.8 TFSI. Zoals ik hier lees is mijn ervaring direct vanaf dag 1 hetzelfde. Wat is er toch mis met het stuurgedrag? Ik heb al diverse Audi's gehad. Van A3's naar A4's en zelfs 2 Q5's. Allen stuurden prima. Maar wat ik nu ervaar is niet des Audi's. Enfin, we zijn ondertussen in februari (bijna maart) aanbeland en de dealer geeft het op. Ze hebben avn alles geprobeerd, te weten, 2x opnieuw uitlijnen, software update, nieuw stuurhuis, andere set wielen... Maar nu weten ze het niet meer en zeggen ze dat eigenlijk elke A5 zo 'hoort' te sturen en ik maar naar de importeur moet met mijn klacht. Ten einde raad, wend ik mij tot jullie. Is er iemand die weet wat te doen? Is er ¨überhaupt een oplossing voor handen? Oh ja, misschien wel belangrijk om te vermelden. De auto is mij verkocht als een S-line. Met een S-line exterieurpakket. Naar nu blijkt zijn dat alleen de bumpers en het S-line type plaatje en NIET een S-line onderstel ... Heel vreemd allemaal.

    Hoor graag van jullie!

    Groet, Erwin

  15. #1574
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    @Ottoquattro

    heb je Audi Drive Select? Hoe rijdt dat als je je stuur op Dynamic zet?

    Vervelend om te horen, zijn alle TPI's uitgevoerd?
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  16. #1575
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ottoquattro Bekijk Berichten
    Goedenavond.
    Sinds juni ben ik eigenaar van een hagelnieuwe Audi A5, 1.8 TFSI. Zoals ik hier lees is mijn ervaring direct vanaf dag 1 hetzelfde. Wat is er toch mis met het stuurgedrag? Ik heb al diverse Audi's gehad. Van A3's naar A4's en zelfs 2 Q5's. Allen stuurden prima. Maar wat ik nu ervaar is niet des Audi's. Enfin, we zijn ondertussen in februari (bijna maart) aanbeland en de dealer geeft het op. Ze hebben avn alles geprobeerd, te weten, 2x opnieuw uitlijnen, software update, nieuw stuurhuis, andere set wielen... Maar nu weten ze het niet meer en zeggen ze dat eigenlijk elke A5 zo 'hoort' te sturen en ik maar naar de importeur moet met mijn klacht. Ten einde raad, wend ik mij tot jullie. Is er iemand die weet wat te doen? Is er ¨überhaupt een oplossing voor handen? Oh ja, misschien wel belangrijk om te vermelden. De auto is mij verkocht als een S-line. Met een S-line exterieurpakket. Naar nu blijkt zijn dat alleen de bumpers en het S-line type plaatje en NIET een S-line onderstel ... Heel vreemd allemaal.

    Hoor graag van jullie!

    Groet, Erwin
    Ondermeer/met name de A5 FL staan sinds de introductie bekend om hun waardeloze en soms zelfs gevaarlijke stuurgedrag. De reactie van jou dealer is des AUDI. "Echt? Wat raar, nooit van gehoord. Zet u hem maar neer, we kijken wel even." Ze blijven deze reactie vertonen ondanks dat er letterlijk 1000en pagina's zijn volgeschreven op diverse fora.
    Ook onze vrind PON verschuilt zich achter een muur van "onwetendheid".

    Ikzelf heb sinds de laatste software update geen enkel last meer. Ook zijn er leden op het forum en daarbuiten die een nieuw stuurhuis hebben gehad en daarmee geholpen waren.

    Mijn tip. Blijven zeuren. Ondanks dat AUDI het "we maken de klant meldingsmoe" als een volkssport ziet en er verdomde goed in is.

    Ze weten dondersgoed wat er speelt en hoe het komt. Alleen iedereen een nieuw stuurhuis geven kost ze een flink stuk uit hun spaarvarken. Dus mag je als klant lekker de rambam krijgen.

    Groet, en veel succes.

    Peter

  17. #1576

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    50
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    @Rainesh
    Nee, ik heb geen Audi Drive Select. Wat bedoel je met TPI's?

  18. #1577

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    50
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    Dank voor je reactie Peter.

  19. #1578

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    50
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    Heeft iemand al eens deze klacht juridisch aangevochten of bij de Bovag Geschillencommissie neergelegd? En zo ja, wat was de uitkomst?

  20. #1579
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ottoquattro Bekijk Berichten
    @Rainesh
    Nee, ik heb geen Audi Drive Select. Wat bedoel je met TPI's?
    Audi Drive Select is een stukje software wat in de auto zit, waarmee je je stuur en gasrespons mee aan kunt passen. Als je bijv verstelbare dempers hebt, dan kun je dat ook daarmee instellen etc. Maar op veel Audi's is het vaak enkel Stuur en Gasrespons. Vaak rijdt een facelift A5 met Audi Drive Select toch weer wat fijner dan standaard, vooral als je je stuur op Dynamic hebt staan.

    Uit welke regio kom je?

    TPI = Technische Product Informatie. Zijn vaak oplossingen die Audi voorschrijft als er problemen zijn.
    Laatst gewijzigd door Rainesh; 01-03-17 om 16:46.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  21. #1580

    Standaard Re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    Voor degene die problemen ondervindt, (ik zelf niet).
    Probeer het eens met de meedenkerij uit (DSR) driver steering recommendations op off

    44 - Steering Assist Coding

    Byte 0 Bit 4 (Driver Steering Recommendations) off
    44 Byte 0 Bit4.png

    Zie post 710 in dit topic -> http://www.audiforum.nl/forum/model-...ml#post1437382

    Meer info -> http://www.audizine.com/forum/showth...es-VAG-COM-Fix


    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •