Resultaten 1 tot 11 van de 11

Algemeen Auto Social
      Sinds
      08 2012
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A5 SB

Unhappy Hoog olieverbruik Audi A5 SB 2.0 TSFI 180 PK

Na vele jaren BMW te hebben gereden ben ik vorig jaar overgestapt op een Audi A5 Sportback (180 PK 2.0 TSFI). Over de wagen ben ik echter geheel niet tevreden. Het rijden is prima en de uitstraling van de wagen is meer dan uitstekend. Echter vrijwel direct vanaf het begin werd ik geconfronteerd met het zeer hoge olie verbruik van deze auto. Sinds 30 juni 2011 heb ik met deze wagen reeds eenmaal langs de kant gestaan vanwege een rood olielampje dat aangaf dat ik moest stoppen met rijden (gelukkig was de ANWB snel ter plaatse) en heb ik reeds meerdere malen de olie moeten laten bijvullen.
      Ter informatie: op 28.500 km had ik reeds meer dan 4,5 liter olie (extra) bijgevuld. Gemiddeld kan ik niet meer dan 6000 km rijden zonder een waarschuwing te krijgen om naar de garage te gaan om olie bij te vullen. Inmiddels ben ik afgelopen jaar dat ik de wagen in bezit heb vele malen naar een Audi garage geweest. Ook heeft de Audi garage reeds meerdere malen een poging gedaan om het olieverbruik terug te dringen. Echter te vergeefs. De Audi importeur geeft aan dat een olieverbruik van 1 liter per 1000 kilometer binnen de marge valt!! Dit betekent tijdens een vakantie naar bv Spanje meerdere liters olie bijvullen.

Met mijn vroegere BMW's (3 serie; 5 serie) had ik geheel andere ervaringen. Deze behoefden tot aan de servicebeurt (30.000 km) geheel niet te worden bijgevuld. Ook andere auto's die ik of mijn vrouw eerder heb gereden (Ford, Toyota, Fiat, Kia) behoefden nooit te worden bijgevuld met olie. Alleen mijn eerste auto moest ik incidenteel bijvullen, maar ja dat was dan ook een oude spaarkever uit 1969.

Ik ben benieuwd wie soortgelijke ervaringen heeft gehad en op welke wijze de problemen zijn verholpen.

fred44nl's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      06 2009
      Leeftijd
      70
      Kudos
      50
      Auto
      Audi A5 SB
      Land
      Land

Standaard Re: Hoog olieverbruik Audi A5 SB 2.0 TSFI 180 PK

join the club

over olieverbruik hebben we zelfs een apart topic:

http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...-2-0-tfsi.html
      Vag-Com / VCDS - Scharendijke (Zld.)
      email: forumnaam at yahoo.com

Algemeen Auto Social
      Sinds
      04 2007
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A5

Hier zelfde ervaring met een A5 2012 coupe 2.0 211 pk. 6500 op 1 liter olie. (wel de eerste 6500, hoop dat de tweede ronde wat langer duurt.)

Tja, zwaar irritant. Maar om de auto daardoor meteen af te serveren... Ik neem standaard een litertje mee. Dat spul is ook niet zo duur. Verder rijdt de mijne fantastisch, daar gaat het natuurlijk ook om.

3F3F's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      05 2010
      Kudos
      38
      Auto
      Audi A5 Coupé

Zelfde hier (aug 2010). In totaal iets van 4 liter bijgegooid op 27.000 km.
      A5 Coupé 2.0 TFSI Multitronic Proline Yellowstone

Quest's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      03 2007
      Kudos
      2120
      Auto
      Audi A5 SB
      Land
      Land

Standaard

Ik maak me hier niet zo druk om.
      Het verbruik is idd wat hoger maar is niet in verhouding met de benzine die ik elke week moet bijvullen Die 2 x per jaar 1 liter olie is dan toch niet zo erg?
      Vroegah moesten we 2 x per jaar naar de garage voor onderhoud. En dan werd er waarschijnlijk ook olie bijgegooid
      A5 (2011) 2.0 TFSI 245 PK 390 NM - Sportback - Proline - S-Line - Moonlightblue - B&O - MMI+ - More details -> Showroom
      A4 B7 (2007) - 1.8T 160 PK - Avant - proline - Quartzgrijs

Algemeen Auto Social
      Sinds
      09 2011
      Leeftijd
      24
      Kudos
      1
      Auto
      Audi A4 Cabrio

Volgens mij is hier een servicecall voor, aangepaste carterontluchting zou het probleem moeten verhelpen/verminderen

fred44nl's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      06 2009
      Leeftijd
      70
      Kudos
      50
      Auto
      Audi A5 SB
      Land
      Land

dat staat allemaal in het hierboven genoemde topic
      Vag-Com / VCDS - Scharendijke (Zld.)
      email: forumnaam at yahoo.com

saso's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      02 2008
      Kudos
      1
      Auto
      Audi A4

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RonaldvA Bekijk Berichten
      Na vele jaren BMW te hebben gereden ...Met mijn vroegere BMW's (3 serie; 5 serie) had ik geheel andere ervaringen. .... Ook andere auto's die ik of mijn vrouw eerder heb gereden (Ford, Toyota, Fiat, Kia) behoefden nooit te worden bijgevuld met olie.

Alleen mijn eerste auto moest ik incidenteel bijvullen, maar ja dat was dan ook een oude spaarkever uit 1969.

Dus het lijkt echt alleen of het een vag probleem is

Wel succes met oplossen en elke 6000 km een liter bij een nieuwe [!] auto, tja als je marges van een brommer aanhoudt qua olie/benzine mengsel dan zal het binnen marges vallen, maar toch is wel balen bij een nieuwe auto zeg, succes met oplossen!
      Laatst gewijzigd door saso; 30-08-12 om 11:58.
      A4 20v

Moderator,

Gaarne samen voegen dit topic, met deze, al 20 pagina's aan ellende info : http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...-2-0-tfsi.html

Nu begint er een 2e topic weer van voren af aan.

Peeet
      A5 Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6/2013 - Daytona Grey - Black Optiek - 19'' Titanium Rotors -> Retrofits Topic A5
      ex A4-B8 2009 A4-B7 2005 A4-B6 2001 A4-B5 1996 80-B3 1988 VCDS regio zld Retrofits ex A4-B8-Topic

Algemeen Auto Social
      Sinds
      10 2012
      Leeftijd
      56
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A5 SB

Hi, Ik heb hier sinds kort last van. Heb nu 78000km gereden en plotseling is het verbruik vaan 1 liter op 9000km naar 1 liter op 2000km. De Audi gebeld en die gaan een olieweging doen. Er schijnt een foute serie te zijn waarvan de zuigers vervangen moeten worden. Dit zou het oliverbruik weer terug moeten dringen. Verder een hele fijne auto trouwens.

Algemeen Auto Social
      Sinds
      06 2012
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A5 SB

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andre2114 Bekijk Berichten
      Hi, Ik heb hier sinds kort last van. Heb nu 78000km gereden en plotseling is het verbruik vaan 1 liter op 9000km naar 1 liter op 2000km. De Audi gebeld en die gaan een olieweging doen. Er schijnt een foute serie te zijn waarvan de zuigers vervangen moeten worden. Dit zou het oliverbruik weer terug moeten dringen. Verder een hele fijne auto trouwens.
      Hou ons svp op de hoogte. Hier zelfde geval met A5 2.0 tfsi..

Forum Rechten