Pagina 36 van 81 EersteEerste ... 2632333435363738394046 ... LaatsteLaatste
Resultaten 701 tot 720 van de 1603

Onderwerp: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

  1. #701
    fokkert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.085
    Kudos
    1063
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Stuurgedrag Audi A5 SportBack 2012

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcogeleijns Bekijk Berichten
    Hoi allemaal,

    Al weer een tijdje niks van me laten horen, maar het is er allemaal niet beter op geworden.
    Na m'n auto opgehaald te hebben bij PON, leek het dé oplossing te zijn.
    Er werd mij toen verteld dat ik alvast dé update had gehad als een soort van test.
    Echter is ook nu het probleem weer teruggekomen. Al duurde het wel langer dan na de vorige softwareupdate.

    Ook bij mij is 160 nu weer de absolute max, daarboven is het zelfmoordpoging.
    Heel erg om zoiets te horen. Ik denk dat de A5 FL nooit een goed/perfect sturende auto zal worden.... Helaas, volgende wagen zal dan een kia worden met 7jaar garantie.
    A5 Sportback 2.0TDI MT S-Line MY2013. JD TUNED: 218.5PK - 441NM
    A6 Avant 4G Competition BiTdi MY2015
    RS6 Avant 4G Performance MY2017

  2. #702
    rhwolly
    Guest

    Standaard

    En daar ging mijn laatste beetje hoop.

    Ik heb juist deze laatste kans afgewacht, omdat dit DE oplossing zou zijn en dan maken ze er nog een potje van.

    Ik zie het nu al gebeuren. Haal ik binnenkort mijn auto weer op en dan is er in 1e instantie niets aan de hand. En dan na een aantal maanden begint het hele gedoe weer van voren af aan.
    Laatst gewijzigd door rhwolly; 22-06-13 om 12:18.

  3. #703
    boxy&boraman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    387
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Unhappy re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    SLIK SLIK................. wat een horrorverhalen..........

    Heb vorige week mijn A4 Avant (2007) verkocht, en sta op het punt een A5 SB proline S-edition te bestellen.................denk niet dat het nog doorgaat, zou bijna zelfmoord zijn....al rijd rijd mijn vrouw er voor 80% in

    Toch maar een gebruikte van voor de facelift kopen.....
    Audi A5 SB S-Line 2013
    Porsche Boxster PDK 2012. VAG-COM Zuid limburg
    VW Caddy TDI 2015

  4. #704

  5. #705
    skylinemike's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    542
    Kudos
    24
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boxy&boraman Bekijk Berichten
    SLIK SLIK................. wat een horrorverhalen..........

    Heb vorige week mijn A4 Avant (2007) verkocht, en sta op het punt een A5 SB proline S-edition te bestellen.................denk niet dat het nog doorgaat, zou bijna zelfmoord zijn....al rijd rijd mijn vrouw er voor 80% in

    Toch maar een gebruikte van voor de facelift kopen.....
    Ik heb net een Audi A5 SB Pro Line S besteld bij de lease(wacht op goedkeuring), ik heb wel vertrouwen in Audi dat ze dit gaan oplossen.
    Nu: Audi E-Tron 55 (2020) / Audi A5 3.0 TFSI quattro (2015) / Audi A5 3.0 TDI quattro (2015)


  6. #706
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    Ik heb zonet de "oplossing" die hier in dit topic staat toegepast. Even met VCDS de automatische stuurcorrectie uitgezet.

    Het voelt nu al strakker. Zodadelijk even 150km rijden. Ik ben heel benieuwd.

  7. #707
    rhwolly
    Guest

    Standaard re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skylinemike Bekijk Berichten
    Ik heb net een Audi A5 SB Pro Line S besteld bij de lease(wacht op goedkeuring), ik heb wel vertrouwen in Audi dat ze dit gaan oplossen.
    Ik wil sfeer niet bederven, maar dat dacht ik afgelopen december ook. En voor sommige mensen hier is dat al bijna een jaar geleden. Het enige positieve van het hele gedoe is dat ik een leenauto (a6 avant 2.0 tdi) heb die wel redelijk tot goed rijdt. Zeker ten opzichte van mijn a5c is dit gewoon een hele fijne maar ook praktische auto. Achteraf gezien had ik misschien een a6 moeten kopen.

    Neemt niet weg dat ik mijn a5c pro line s wel een super mooie auto vind. En dat zal die a5 sb pro line s dus ook zeker zijn. En mocht de oplossing wel DE oplossing zijn, dan zal ik waarschijnlijk ook wel weer blij zijn met mijn a5. Tegelijker tijd moet ik ook zeggen dat wanneer ik het allemaal van te voren had geweten, dan zou ik 'em niet gekocht hebben.

  8. Ad
  9. #708
    skylinemike's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    542
    Kudos
    24
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rhwolly Bekijk Berichten
    Ik wil sfeer niet bederven, maar dat dacht ik afgelopen december ook. En voor sommige mensen hier is dat al bijna een jaar geleden. Het enige positieve van het hele gedoe is dat ik een leenauto (a6 avant 2.0 tdi) heb die wel redelijk tot goed rijdt. Zeker ten opzichte van mijn a5c is dit gewoon een hele fijne maar ook praktische auto. Achteraf gezien had ik misschien een a6 moeten kopen.

    Neemt niet weg dat ik mijn a5c pro line s wel een super mooie auto vind. En dat zal die a5 sb pro line s dus ook zeker zijn. En mocht de oplossing wel DE oplossing zijn, dan zal ik waarschijnlijk ook wel weer blij zijn met mijn a5. Tegelijker tijd moet ik ook zeggen dat wanneer ik het allemaal van te voren had geweten, dan zou ik 'em niet gekocht hebben.
    Je verpest de sfeer niet hoor , ik was al op de hoogte van de situatie en lees ook mee. Als je een A6 Avant krijgt als leenauto kan je eigenlijk ook niet klagen over de afhandeling, lagere brandstof kosten en een auto die beter rijd(hele klasse hoger0. Ik denk soms dat dit probleem een beetje overdreven word, als iedereen er last van had was de 'al' grote lijst veel groter geweest.

    Dat neemt niet weg dat het amateuristisch afgehandeld word door Audi, de oplossing duurt al zó lang. Ik word ook niet nerveus van de situatie. Stel dat mijn auto niet goed stuurt; kan ik net zo lang klagen tot ik een A6 meekrijg en dat is ook geen straf. Maar die van mij is wel een lease auto dus ik snap dat jij wat meer bezorgt bent dan ik; het is tenslotte jouw auto.
    Nu: Audi E-Tron 55 (2020) / Audi A5 3.0 TFSI quattro (2015) / Audi A5 3.0 TDI quattro (2015)

  10. #709
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skylinemike Bekijk Berichten
    Ik heb net een Audi A5 SB Pro Line S besteld bij de lease(wacht op goedkeuring), ik heb wel vertrouwen in Audi dat ze dit gaan oplossen.
    Vast gefeliciteerd met je mooi uitziende auto. Maar vertrouwen in Audi... Niet lullig bedoelt hoor, maar beetje naief. Ik rijd voor het eerst Audi (A5 nieuw gekocht). En Pon en mijn dealer Wittebrug in Den Haag zijn de grootste ******* op aarde.

    Maar lees even wat ik hier onder ga posten.

  11. #710
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    Beste collega A5 rijders.

    Ik volg dit topic al een hele lange tijd en ben ook verre van tevreden over het stuurgedrag van mijn verder perfecte A5 Sportback.

    Nu zag ik laatst in dit topic een "oplossing" voorbij komen. Met VCDS in module 44 Byte 0 Bit 4 uitzetten (vrij vertaald, automatisch corrigerend stuur).
    WAT EEN VERSCHIL! Echt! Je stuurt iets zwaarder, maar daarmee gelijk veel directer. Net 150km gereden en je mag van mij weten, ik WIL helemaal geen zogenaamde update meer. Ik laat dit lekker zo (uit) staan.

    Voor mij is dit dus echt de oplossing. Ik geef wel toe, nog niet high speed gereden. Dus hoe het is bij hoge snelheid kan ik nog niet vertellen.

    Nu ben ik benieuwd wie van onze forum lezers dit foefje met VCDS heeft toegepast en wat jullie ervaringen zijn.

    Dus doe mij en de rest een lol en reageer even centraal op dit bericht als jullie willen.

    Groet, Peter

  12. #711
    rhwolly
    Guest

    Standaard re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skylinemike Bekijk Berichten
    Dat neemt niet weg dat het amateuristisch afgehandeld word door Audi, de oplossing duurt al zó lang. Ik word ook niet nerveus van de situatie. Stel dat mijn auto niet goed stuurt; kan ik net zo lang klagen tot ik een A6 meekrijg en dat is ook geen straf. Maar die van mij is wel een lease auto dus ik snap dat jij wat meer bezorgt bent dan ik; het is tenslotte jouw auto.
    Ik klaag zeker niet over de A6. Ik vind dat ook echt heel goed geregeld. Wat dat betreft alle complimenten aan huiskes-kokkeler/pon.

    Maar dit alles neemt niet weg dat ik mijn a5 gekocht heb, omdat ik het een hele mooie auto vind. Ik had vele malen liever mijn a5 zonder problemen, dan die noodzakelijke leenauto.

  13. #712
    boxy&boraman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    387
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    Ik ben er van overtuigd dat het probleem wordt opgelost, maar dat het al een jaar duurt roept toch vragen op...
    Ik koop de auto zelf, dus als particulier, dus mijn eigen centjes, en dan verwacht ik voor bijna 50K toch waar voor mijn geld.

    Ik laat er morgen nog eens induiken door iemand die bij de dealer werkt, of er idd veel klachten zijn, en hoe ze er hier mee omgaan. (al ben ik uiterst tevreden over mijn dealer)

    VAGCOM heb ik, dus regel het zelf wel met uit uitzetten van eea....(hoe zit het dan met de 3 jaar garantie?????)

    Desondanks een vreemd gevoel erbij, toch kopen, of wachten tot het is opgelost...... (de auto die ik op het oog heb staat op voorraad, toevallig zoals we hem hebben willen), en zoals alles als hij besteld moet worden wordt alles weer duurder.....
    Audi A5 SB S-Line 2013
    Porsche Boxster PDK 2012. VAG-COM Zuid limburg
    VW Caddy TDI 2015

  14. #713
    MrEdge's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    140
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A5 Fan Bekijk Berichten
    Beste collega A5 rijders.

    Ik volg dit topic al een hele lange tijd en ben ook verre van tevreden over het stuurgedrag van mijn verder perfecte A5 Sportback.

    Nu zag ik laatst in dit topic een "oplossing" voorbij komen. Met VCDS in module 44 Byte 0 Bit 4 uitzetten (vrij vertaald, automatisch corrigerend stuur).
    WAT EEN VERSCHIL! Echt! Je stuurt iets zwaarder, maar daarmee gelijk veel directer. Net 150km gereden en je mag van mij weten, ik WIL helemaal geen zogenaamde update meer. Ik laat dit lekker zo (uit) staan.

    Voor mij is dit dus echt de oplossing. Ik geef wel toe, nog niet high speed gereden. Dus hoe het is bij hoge snelheid kan ik nog niet vertellen.

    Nu ben ik benieuwd wie van onze forum lezers dit foefje met VCDS heeft toegepast en wat jullie ervaringen zijn.

    Dus doe mij en de rest een lol en reageer even centraal op dit bericht als jullie willen.

    Groet, Peter
    Als je het topic hebt gevolgd - zoals je zelf aangeeft - dan weet je dat een beperkt aantal mensen, waaronder ikzelf, deze aanpassing heeft laten uitvoeren en dat de ervaring bij deze mensen hetzelfde is. Het sluit aan bij je eigen bevindingen. De auto stuurt zwaarder en strakker en is stabieler, ook bij hoge snelheden. Alleen het centreer-probleem is er niet mee opgelost.

  15. #714
    MrA1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    202
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q2
    Land
    Land

    Standaard re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    Mannen, het is zover!!!!!! actie 48k8 gaat morgen starten!!
    Dit voor betreffende wagens:
    a6/a7 vanaf 2011 tem 2014
    a5/a5 cabrio/a4 vanaf 2012 tem 2014
    q5/a8 2012 tem 2014
    Zal in downloads toevoegen!!
    Audi A1 1.6 tdi 116 pk S-tronic

  16. #715
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrA1 Bekijk Berichten
    Mannen, het is zover!!!!!! actie 48k8 gaat morgen starten!!
    Dit voor betreffende wagens:
    a6/a7 vanaf 2011 tem 2014
    a5/a5 cabrio/a4 vanaf 2012 tem 2014
    q5/a8 2012 tem 2014
    Zal in downloads toevoegen!!
    48k8 was toch de oude niet-werkende update die meer veroorzaakte dan dat het oploste?

  17. #716
    MrA1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    202
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q2
    Land
    Land

    Standaard re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    dit was 48k4 48k8 is dus de nieuwe
    Audi A1 1.6 tdi 116 pk S-tronic

  18. #717
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrA1 Bekijk Berichten
    Mannen, het is zover!!!!!! actie 48k8 gaat morgen starten!!
    Dit voor betreffende wagens:
    a6/a7 vanaf 2011 tem 2014
    a5/a5 cabrio/a4 vanaf 2012 tem 2014
    q5/a8 2012 tem 2014
    Zal in downloads toevoegen!!
    Hilarisch. Vandaag (!!) nog bij een Audi dealer geweest en chef werkplaats gesproken. Augustus zei hij..... :-)

  19. #718
    MrA1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    202
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q2
    Land
    Land

    Standaard re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    De actie treed vanaf morgen in werking goeie dealer
    Audi A1 1.6 tdi 116 pk S-tronic

  20. #719
    boxy&boraman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    387
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Stuurgedrag A5 Sportback 2012

    Dus kan ik hem bestellen
    Audi A5 SB S-Line 2013
    Porsche Boxster PDK 2012. VAG-COM Zuid limburg
    VW Caddy TDI 2015

  21. #720
    fokkert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.085
    Kudos
    1063
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Stuurgedrag Audi A5 SportBack 2012

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boxy&boraman Bekijk Berichten
    Dus kan ik hem bestellen
    Zou nog eventjes wachten voor de zekerheid.
    A5 Sportback 2.0TDI MT S-Line MY2013. JD TUNED: 218.5PK - 441NM
    A6 Avant 4G Competition BiTdi MY2015
    RS6 Avant 4G Performance MY2017

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •