Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Mooie verrassing bij MMI 3G+ upgrade 2014

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Mooie verrassing bij MMI 3G+ upgrade 2014

    De nieuwste (2014) maps bevat niet alleen nieuwe kaarten (met de tunnel op de A2 bij Utrecht erop, aangepaste knooppunt Ewijk, etc) maar ook...........de 130 km/h aanduiding! Niet alleen waar het permanent is (zoals A73) maar ook waar het alleen in bepaalde tijdperiode is (zoals A12). Sterker: dan geeft ie tussen 19-6 uur 130 km/h aan, en daarbuiten niets (wat 120 betekent neem ik aan, of elk ander door matrixborden getoonde snelheid).


    Onverwacht slimme upgrade dus en nu (tijdelijk) bij de Audi dealer voor Euro 99,- :-)

    (MMI firmware gaat dan gelijk naar laatste versie 767 of 770, hiermee is tegelijk gebruik (data)sim en BT GSM mogelijk, zie A6 draadje!)
    RS5

  2. #2

    Standaard Re: Mooie verrassing bij MMI 3G+ upgrade 2014

    Dat werkt neem ik aam alleen bij de facelifit modellen?
    A5 Coupé 2.0 TFSI Multitronic Proline Yellowstone - verkocht

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Mooie verrassing bij MMI 3G+ upgrade 2014

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3F3F Bekijk Berichten
    Dat werkt neem ik aam alleen bij de facelifit modellen?
    Alleen bij de MMI waar "snelheidsindicatie" mogelijk is (dus soort verkeersbord met max snelheid erop). In de pre-facelift dus niet lijkt me.

    De nieuwste kaarten uiteraard wel beschikbaar voor andere MMI.
    RS5

  4. #4
    Lpa5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    56
    Posts
    106
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Mooie verrassing bij MMI 3G+ upgrade 2014

    Weet iemand van jullie of de firmware upgrade naar de allerlaatste versie noodzakelijk is voor de kaartupdate? Ik was vandaag bij de dealer en deze zei dat het waarschijnlijk niet noodzakelijk is voor mijn A5 van januari 2013. Nu kan mij die kaartupdate eigenlijk niet echt veel schelen maar het eindelijk oplossen van het dataonly verhaal via de vaste sim in de mmi met het tegelijk koppelen van een telefoon via bluetooth zit ik al anderhalf jaar op te wachten. Die €99 had ik er dan ook graag voor overgehad. Geld betalen voor alleen een firmware update vindt ik persoonlijk niet aanvaardbaar omdat ik tijdens de aankoop specifiek gevraagd heb of ik een data sim kon gebruiken in de mmi en daarnaast mijn iPhone via bluetooh kon koppelen. Natuurlijk kon dat zoals alles bij aankoop. Helaas werkte het bij aflevering natuurlijk niet.

  5. #5
    HJR
    Guest

    Standaard Re: Mooie verrassing bij MMI 3G+ upgrade 2014

    dit was mij nog niet opgevallen. ik ga er morgen eens op letten! mooie toevoeging!


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    66
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Mooie verrassing bij MMI 3G+ upgrade 2014

    Bij mij werkt de max. snelheidsweergave niet goed. Als ik de oprit van de snelweg oprijd herkent hij wel het snelwegbord en geeft dan kortstondig even 130 km/u aan, maar zodra ik op de snelweg zelf rijd, wordt het 120 en nooit meer hoger. Ook ziet hij vaak tijdelijke borden niet en een reactie op een 120 km bord waar onder staat dat het van 6 tot 19 uur geldig is, heb ik nog helemaal nooit gehad. Ik ben inmiddels al op vele snelwegen door heel het land heengereden. Ik heb ook mijn navigatieversie gecheckt en dat is inderdaad 6.17.3, dus die van 2014. Wat zou er fout kunnen zijn? Heeft iemand anders ook nog ervaring hiermee?

  7. #7

    Standaard Re: Mooie verrassing bij MMI 3G+ upgrade 2014

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    dit was mij nog niet opgevallen. ik ga er morgen eens op letten! mooie toevoeging!
    Ik heb het ook nog niet gezien. Alleen een bord met de snelheid maar geen tijden.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Mooie verrassing bij MMI 3G+ upgrade 2014

    Was denk ik niet duidelijk in mijn verhaal: je krijgt op je MMI geen borden met tijden te zien, maar.........afhankelijk van hoe laat het is, de juiste maximum snelheid die op dat moment geldt (rij maar eens op de A12 bij Veenendaal, dan zie je om bv 20:30 de vmax van 130 km/h staan, om 17:00 niet).

    Geloof inderdaad dat die fw upgrade nodig is voor deze kaartupdate. Maar als je tegen je dealer zegt welke problemen je hebt met gelijktijdig SIM en BT gebruik, dan zal deze normaliter om niet de nieuwe fw er op zetten (was bij mij ook gebeurd). Zo niet, dan andere dealer zoeken!
    Laatst gewijzigd door HAWKiS5; 14-09-14 om 19:15.
    RS5

  10. #9
    MrEdge's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    140
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Mooie verrassing bij MMI 3G+ upgrade 2014

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lpa5 Bekijk Berichten
    Weet iemand van jullie of de firmware upgrade naar de allerlaatste versie noodzakelijk is voor de kaartupdate? Ik was vandaag bij de dealer en deze zei dat het waarschijnlijk niet noodzakelijk is voor mijn A5 van januari 2013. Nu kan mij die kaartupdate eigenlijk niet echt veel schelen maar het eindelijk oplossen van het dataonly verhaal via de vaste sim in de mmi met het tegelijk koppelen van een telefoon via bluetooth zit ik al anderhalf jaar op te wachten. Die €99 had ik er dan ook graag voor overgehad. Geld betalen voor alleen een firmware update vindt ik persoonlijk niet aanvaardbaar omdat ik tijdens de aankoop specifiek gevraagd heb of ik een data sim kon gebruiken in de mmi en daarnaast mijn iPhone via bluetooh kon koppelen. Natuurlijk kon dat zoals alles bij aankoop. Helaas werkte het bij aflevering natuurlijk niet.
    Ik heb precies hetzelfde probleem. In het buitenland werkt de aanduiding feilloos maar eenmaal in NL is het afwachten of de borden getoond worden. Soms gaat het goed, soms zie je bij een snelheidsovergang inderdaad kort het bord in beeld flitsen en meteen weer verdwijnen.

    Laatst werkte alles spontaan een keertje naar behoren en werd inderdaad netjes 130 aangegeven toen ik na 19:00 uur op een snelweg reed waar je overdag 120 mag.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    66
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Mooie verrassing bij MMI 3G+ upgrade 2014

    Ik had al wel begrepen dat je geen borden met tijden te zien krijgt, maar bij mij blijft in het 'verkeersbord' altijd 120 of minder staan en nooit komt er 130 te staan, alleen even tijdens het rijden op een oprit van een snelweg. Ook mijn firmware is geupdatet door de dealer, dus daar kan het niet aan liggen. Zou ik iets in het hidden menu moeten veranderen?

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Mooie verrassing bij MMI 3G+ upgrade 2014

    Apart. Je hebt, behalve de firmware upgrade (K767 ?) ook de 2014 kaartupdate? Die is voor deze feature wel nodig namelijk.
    RS5

  13. #12

    Standaard Re: Mooie verrassing bij MMI 3G+ upgrade 2014

    Ik heb het vandaag ook gezien op de A58 richting Zeeland. Eerst 120 en vanavond terig net 130 waar borden 120 staan met een tijdbeperking. Was me tot nu toe niet opgevallen ... want niet opgelet
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    66
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Mooie verrassing bij MMI 3G+ upgrade 2014

    Het blijft vreemd. Ik heb inderdaad de nieuwe firmware én de nieuwste kaartupdate bij de dealer laten doen. Echter, het werkt bij mij echt niet. Waar borden staan met tijdbeperking krijg ik altijd de snelheid die op het bord staat, ook na 19.00 uur. Mijn firmware is K 770.
    Laatst gewijzigd door kerigemani; 24-09-14 om 19:27. Reden: toevoeging

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •