Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Deurgreep buitenkant veert niet meer terug

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Deurgreep buitenkant veert niet meer terug

    Ik heb een klein probleempje rond een portier. Bij het openen vanaf de buitenkant gaat de deurgreep niet meer terug naar de standaard positie. Gevolg is dat bij instappen en de deur dichttrekken de deur niet in het slot valt. Het terugduwen van de klink kan de deur gewoon in het slot vallen.

    Waar moet ik zijn om dit probleem te verhelpen?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    30
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Deurgreep buitenkant veert niet meer terug

    Hallo Adje 243,

    Ik verwacht dat je veertjes niet goed meer zijn of misschien gewoon vies.
    heb zelf net de deur opengehad, als je het deur paneel verwijderd zie je het raam mechanisme, ik weet niet zeker of deze per sé weg moet maar dit is niet heel veel werk ( vergeet niet de bouten te markeren ).
    achter het glas/ raam mechanisme zit je handvat achter een plastic kap, de kap is eenvoudig los te klikken met een platte schroevendraaier.
    hierachter zit je hendel met de veertjes bovenop, misschien kun je deze even inspuiten met wd40 o.i.d.

    ben benieuwd of het lukt.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Deurgreep buitenkant veert niet meer terug

    Bedankt voor de tip. Vanaf de buitenkant heel veel WD-40 gespoten. Hiermee is het probleem wel verholpen. Ik kreeg er alleen een andere voor terug. Mijn slot bleek vaak vast te vriezen. Hoewel dat met WD40 niet kan, zegt men. Slotontdooier in mijn slot gedaan en er omheen. Werkt prima. Slot vriest nu niet meer vast. Gaat al ruim 2 weken helemaal goed.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •