Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Foutmelding automatische koplampafstelling allroad 2001

  1. #1

    Standaard Foutmelding automatische koplampafstelling allroad 2001

    Heb onlangs aftermarket koplampen vervangen door originele Hella xenon koplampen. Er zaten aftermarket lampen in (geen xenon) maar wilde graag originele xenon lampen. Auto had origineel xenon want heeft koplampsproeiers en geen handmatige hoogteverstelling in het dashboard.

    Lampen branden alleen krijg ik na het starten zodra ik de auto start de melding van een fout in de koplamphoogteregeling (oranje koplamp met pijltje onder en boven).


    Uitlezen met vcds geeft de volgende melding

    Address 55: Headlight Range Labels: 4Z7-907-357.lbl
    Part No: 4Z7 907 357
    Component: dynamische LWR D06
    Coding: 00030
    Shop #: WSC 02325
    VCID: 0407EA3514CA8C62ED-4B7E


    2 Faults Found:
    01535 - Control Circuit for Right Headlight Range Adjusting Motor (V49)
    30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
    01534 - Control Circuit for Left Headlight Range Adjusting Motor (V48)
    30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent


    Had gehoopt door zekering 10 te verwijderen eea op te lossen. Maar 10 is leeg en hier heeft ook nooit een zekering gezeten, geen metalen clipjes waar de zekering in 'vast' blijft zitten. Dit blijkt zo te zijn met alle allroads. Heb de bedrading van de motors in de koplampen nagekeken, maar deze lijkt ok. Hoe krijgen de koplamp stel motoren stroom, heb gezocht naar de j431 module die de motors aanstuurt, deze zou achter het dashborad kastje moeten zitten maar deze kan ik niet vinden.

    Heeft iemand suggesties om deze melding te resetten, als ik de foutcodes reset in vcds komt deze gelijk terug. Heeft iemand een idee waar ik j431 kan vinden?


    Grt Niels

  2. #2
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Foutmelding automatische koplampafstelling allroad 2001

    Heb je wel de hoogtesensoren kabels aangesloten?
    Laatst gewijzigd door Rainesh; 03-04-17 om 19:48.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #3

    Standaard re: Foutmelding automatische koplampafstelling allroad 2001

    Rainesh, bedankt voor je reactie ,bedoel je de kabels op de sensoren linksvoor en linksachter die aan de ophanging zitten, deze zijn aangesloten. Op de koplampen per koplamp een stekker. Is er een aparte kabel voor de hoogtesensor die naar de koplamp loopt?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Foutmelding automatische koplampafstelling allroad 2001

    En opgelost?

  5. #5

    Standaard re: Foutmelding automatische koplampafstelling allroad 2001

    Nee, nog niet, ga binnenkort de stelmotors van de originele Xenon lampen inbouwen die origineel in de auto zaten, deze zijn 'vierdraads' terwijl de Hella's drie draads zijn. Update dit bericht of het wel of niet gelukt is, wordt trouwens pas over een klein maandje schat ik in.
    Grt Niels


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Foutmelding automatische koplampafstelling allroad 2001

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etmnidj Bekijk Berichten
    Nee, nog niet, ga binnenkort de stelmotors van de originele Xenon lampen inbouwen die origineel in de auto zaten, deze zijn 'vierdraads' terwijl de Hella's drie draads zijn. Update dit bericht of het wel of niet gelukt is, wordt trouwens pas over een klein maandje schat ik in.
    Grt Niels
    Succes.

    Ik heb ook zo'n mooie melding op mijn scherm. Vertelde de APK-keurmeester wat dit betekende. Had de auto bijna goedgekeurd maar op mijn opmerking dat de hoogteverstelling niet werkt komt er nu een afkeuring.

  7. #7
    Baserunner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    53
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Foutmelding automatische koplampafstelling allroad 2001

    heb dezelfde melding in mijn A6 Avant.

    Had op de sloop twee mooie koplampen gekocht, maar de melding is er nog steeds en kan ook niet gewist worden (via de laptop/tool van mijn monteur).
    Zou het echt in de kabelboom zitten? (heb nog tot november voor de eerstvolgende APK keuring).
    Echter passen de koplampen niet in mijn auto, want de voorkant is vanwegen de V8 anders.(ik moet er dus een vinden van een V8 = s6 of rs6 of mijn model)

    groetjes

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Foutmelding automatische koplampafstelling allroad 2001

    Van welk bouwjaar is je audi? Zie onderstaande tekst:

    Aanpassing xenonregeling vanaf 1 april 2012 (Nederland)

    Aanpassing xenonregeling vanaf 1 april 2012 (Nederland)
    De keuringseisen (APK) dat een voertuig voorzien van dimlichten met gasontladingslampen (xenon) en in gebruik genomen genomen na 31 december 2006, voorzien moet zijn van automatische hoogteregeling en koplampreinigingsinstallatie, komen per 1 april 2012 te vervallen. Deze twee eisen worden geschrapt omdat ze niet langer actueel worden geacht gezien de ontwikkelingen van gasontbrandingslampen op de markt. Door het vervallen van deze eisen uit de Regeling Voertuigen wordt voorkomen dat voertuigen onnodig aangepast moeten worden. Dit betekent dat bij inbouw van Pilotxenonverlichting, onafhankelijk van de ingebruiknamedatum van het voertuig en onafhankelijk van het aantal lumen geproduceerd, geen koplampreiningsinstallatie en hoogteregeling meer ingebouwd hoeft te worden.

    Een actueel overzicht van de APK regelgeving is terug te vinden via deRijksdienst voor het Wegverkeer: http://www.rdw.nl/nl/voertuigbranche...eving2011.aspx
    Let op, de aangepaste keuringseisen zijn pas zichtbaar vanaf ingangsdatum 1 april 2012

    De aankondiging van de wijziging in de Staatscourant (nr 19193, 28 oktober 2011) is hier te lezen:
    http://www.officielebekendmakingen.nl/

  10. #9
    Baserunner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    53
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Foutmelding automatische koplampafstelling allroad 2001

    hmm mijn audi is in 1999 door audi uitgelevert, maar pas in 2006 in nederland ingevoerd.

    Maar loos van of het nodig is voor de APK, ik wil gewoon dta het werkt :P
    Laatst gewijzigd door Baserunner; 02-06-17 om 08:36.

  11. #10

    Standaard Re: Foutmelding automatische koplampafstelling allroad 2001

    Vandaag de stelmotors vd originele xenon lampen overgezet. (bedankt kees!) foutmelding kunnen wissen via vagcom. Werkt als een zonnetje.

  12. #11
    Baserunner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    53
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Foutmelding automatische koplampafstelling allroad 2001

    ik heb gisteren de hoogte sensor links voor vervangen en de foutmelding in het FIS/BIS is weg en je kan nu zien dat de koplampen zich justeren als je ze aanzet ik ben blij

  13. #12

    Standaard Re: Foutmelding automatische koplampafstelling allroad 2001

    Hallo allemaal,

    Ik heb al een jaar het zelfde probleem, hoogtesensoren op de ophanging werken tussen de 1 en 5 volt dus dit zou goed moeten zijn.
    Het probleem is dat de koplampen ook niet meer in de basisafstelling komen oftewel bij het aansturen van de hoogteregelingsmotoren gaan ze wel zakken maar ratelen vervolgens en schieten dan weer omhoog. Ik heb vandaag nieuwe stelmotoren besteld omdat die voor mij verdacht blijven. Ook is de regelmodule al vervangen maar dit veranderde niks.

    Iemand nog een idee? Hoor het graaag.

  14. #13
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Foutmelding automatische koplampafstelling allroad 2001

    Lees graag mee maar kan je niet helpen. Heb er nooit last van gehad.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •