Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Lijkt dit volgens jullie op een nieuwe brandstofpomp die 2 dagen geleden geinstalleerd is?

  1. #1

    Standaard [OPGELOST] A6 Avant 3.0 (eind 2001): Waar zit de brandstofpomp? (namelijk niet onder achterzitting)

    Vandaag even de jongens met de gele autootjes langs gehad want mijn auto sloeg wel aan, maar sloeg vervolgens meteen af. Bij het direct inspuiten van brandstof bij de motor (trucje van die gasten om te testen of het aan de toevoer van mengsel ligt) liep de motor wel, dus hij vermoedde een euvel aan de brandstof pomp. Maar na het verwijderen van de achterzitting zagen we geen deksels waar normaal gesproken aan de bijrijder-zijde de benzinepomp moet zitten. Op elke instructievideo van deze auto (De C5) zit de pomp onder de achterzitting, maar dus niet bij mij.

    Heeft een van jullie een idee waar hij bij mij kan zitten? In de benzinetank?

    Dank voor de hulp en groet!
    Laatst gewijzigd door Gurtvh; 11-05-17 om 08:54.

  2. #2

    Standaard Re: A6 Avant 3.0 (eind 2001): Waar zit de brandstofpomp? (namelijk niet onder achterzitting)

    Die zit vermoedelijk onder de bekleding in je kofferbak. Heb je een quattro? Dan heb je ook nog 2 zuigstraalpompen omdat de tank uit 2 delen bestaat.
    Laatst gewijzigd door damaX; 03-05-17 om 18:16.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  3. #3

    Standaard Re: A6 Avant 3.0 (eind 2001): Waar zit de brandstofpomp? (namelijk niet onder achterzitting)

    Ha damaX, Dank voor je antwoord.
    Nee het is geen Quattro. Ik las inderdaad ook iets over een "overhevel pomp" om de benzine van het ene gedeelte van de tank over een "zadel" naar het andere gedeelte van de tank te pompen. Is dit wat je bedoelt en hebben alleen Quattro's dit?

  4. #4

    Standaard Re: A6 Avant 3.0 (eind 2001): Waar zit de brandstofpomp? (namelijk niet onder achterzitting)

    Is er nog iemand anders die zekerheid kan geven over hoe je makkelijk bij de brandstofpomp van deze A6 Avant 3.0 uit 2001 (geen quattro) kan komen, als deze niet via de achterbank te bereiken is?
    Moet dan de hele benzinetank er onderuit?

    Dank!
    Laatst gewijzigd door Gurtvh; 09-05-17 om 10:44.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 Avant 3.0 (eind 2001): Waar zit de brandstofpomp? (namelijk niet onder achterzitting)

    Bij een voorwiel aangedreven A6 uit 2001 is de brandstofpomp bereikbaar via de kofferruimte. In het geval van een Avant moet je even de kofferbodem uitbouwen, daaronder zit een deksel met 3 schroeven. Als die eraf is kun je bij de brandstofpomp.
    Audi A6 C5 2.4 Quattro - Sedan


  6. #6

    Standaard Re: A6 Avant 3.0 (eind 2001): Waar zit de brandstofpomp? (namelijk niet onder achterzitting)

    Beste Erik,

    Dank voor je antwoord. Ik heb hem inderdaad gevonden! Het is even een lastige klus om de bodemplaat van piepschuim te verwijderen. Hoe dat moet weet ik niet, maar hij was al gebroken, dus ik kon de rechterhelft er uit trekken en daar zit inderdaad de klep met daaronder de brandstofpomp.

    Afbeeldingen:
    IMG_8203.JPGIMG_8207.jpg

    Dank en groet,
    Geerten

  7. #7

    Standaard Lijkt dit volgens jullie op een nieuwe brandstofpomp die 2 dagen geleden geinstalleerd is?

    Mijn garage heeft eergisteren de brandstofpomp vervangen. Zij gaven aan niet via de achterbak bij de pomp te kunnen dus hebben de hele benzinetank gedemonteerd. Nu heb ik zelf even gekeken en je kunt prima via de achterbak bij de benzinepomp. Maar nu kijk ik naar die pomp en vraag ik me af of dit een nieuwe pomp is die er eergisteren ingezet zou zijn. Het lijkt er op dat de smerigheid in de randen van de stekker al een tijdje aanwezig is. Ook de smerigheid in de teksten lijkt niet een dag oud. Wat denken jullie?

    IMG_8207.jpg


    Dank en groet!

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Lijkt dit volgens jullie op een nieuwe brandstofpomp die 2 dagen geleden geinstalleerd is?

    Ze hebben dan waarschijnlijk alleen het pompje zelf vervangen en de behuizing behouden.
    Audi 80 2.8E Quattro '92 / Audi A8 2.8 Quattro '99 / Audi S2 Avant 709pk '94

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Lijkt dit volgens jullie op een nieuwe brandstofpomp die 2 dagen geleden geinstalleerd is?

    De pomp zit in de brandstof.
    Dus die zal vervangen zijn.

  11. #10

    Standaard Re: Lijkt dit volgens jullie op een nieuwe brandstofpomp die 2 dagen geleden geinstalleerd is?

    Ah ok, dat zal het dan zijn.
    Dank!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •