Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Cover lichtschakelaar vervangen?

  1. #1

    Standaard Cover lichtschakelaar vervangen?

    Besten,

    Heb uitvoerig gezocht maar geen eerder topic met deze vraag op dit forum gevonden, mocht ik toch iets over het hoofd hebben gezien bied ik nu alvast mijn excuses aan en hoop ik dat de moderators mij niet al te hard zullen straffen.

    Het kapje op de schakelaar voor de lichtknop is in mijn A6 C5 behoorlijk beschadigd. Dit was al zo toen ik de auto kocht. De rubber coating lijkt eraf geschraapt te zijn, misschien door de vorige eigenaresse met scherpe nagels? Nu heb ik op eBay een vervanging voor drie euro kunnen bestellen die overigens wel twee maanden onderweg was. Was het al een beetje vergeten om eerlijk te zijn. Ziet er op zich wel goed uit voor dit geld.

    De lichtschakelaar verwijderen is geen probleem (indrukken en naar rechts draaien), maar hoe krijg ik de kunststof cover van de schakelaar verwijderd? Ziet er allemaal erg kwetsbaar uit. Is dit überhaupt wel mogelijk of kan ik beter een hele nieuwe schakelaar kopen?

    Bvd!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Cover lichtschakelaar vervangen?

    Ik heb ook zo'n vervanging uit china laten komen. Geinig klusje om te vervangen. Ik kan me herinneren dat de draaiknop (jij noemt het de kunstof cover) met een vierkant pennetje in de schakelaar geklikt zit, maar dat je niet bij de ontgrendeling kunt zo lang de de draaiknop nog heel is. Die heb ik dan ook stuk gezaagd om hem te kunnen verwijderen. Vervolgens kun je de vervanging er gewoon in klikken. Ik heb er nog wel foto's van, maar geen idee hoe ik die hier kan plaatsen

  3. #3
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Cover lichtschakelaar vervangen?

    Denk dat het niet eens door nagels komt. Hoorde ook al dat het door handcremes kan komen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Cover lichtschakelaar vervangen?

    In Windows is het niet zo moeilijk om een paar foto's toe te voegen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  5. #5

    Standaard Re: Cover lichtschakelaar vervangen?

    Da's nog eens een fijn antwoord, heel erg bedankt!!


  6. #6

    Standaard Re: Cover lichtschakelaar vervangen?

    De cover heb ik kunnen vervangen door de oude cover los te zagen, eruit te halen en de nieuwe cover erop te zetten. Ging allemaal prima, totdat ik bij het testen merkte dat het dimlicht (Xenon) opeens niet meer aan gaat! Stadslicht en mistlampen doen het allemaal prima, interieurverlichting ook, maar de dimlichten ontsteken niet. De schakelaar lijkt wel goed te klikken, gewoon zoals ik was gewend, alleen gebeurt er dan dus niets.... iemand tips? :S

  7. #7

    Standaard Re: Cover lichtschakelaar vervangen?

    Nog een kleine update voor toekomstige bezoekers: uiteindelijk toch maar een hele nieuwe schakelaar erin geplaatst. Dat is overigens ook veel minder werk. Kost wat meer, maar nu werkt het gelukkig allemaal weer naar behoren. De nieuwe schakelaar voelt wel "rubberachtig", net als het origineel. Ben benieuwd of deze ook slijtage gaat laten zien. Enfin, alles werkt in ieder geval weer, bedankt voor de hulp!

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •