Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Temperatuur koelvloeistof

  1. #1

    Standaard Temperatuur koelvloeistof

    Bij mijn A6 Avant (2000, 2.5 TDI, 180 pk) blijft de koeltemperatuur op 70 a 75 graden steken, ook de temperatuur van de olie komt niet boven de 80 graden. Volgens de audi garage zou het de thermostaat moeten zijn en is dit volgens hen prijzig omdat bij dit type motor de helft uit elkaar moet en je dan beter meteen de distributieriem kunt laten doen omdat het zaakje dan toch al uit elkaar ligt. Klopt dit of kan de thermostaat op een simpelere wijze vervangen worden?

    Alvast bedankt voor de moeite.

  2. #2
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard

    Zijn je ritten wel lang genoeg en als ik zuinig rij met lage toeren gebeurt het ook, is het niet zo vreemd.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Golfer Bekijk Berichten
    Zijn je ritten wel lang genoeg en als ik zuinig rij met lage toeren gebeurt het ook, is het niet zo vreemd.
    Afgelopen donderdag 150 km, dat lijkt me lang genoeg. Na 40 km nog onder de 70 graden...

  4. #4

    Standaard

    Tja, als die thermostaat achter de distributie zit, zoals bij een 4.2 bijvoorbeeld.. Dan hebben ze waarschijnlijk wel gelijk.. Maar met dit weer moet je niet meteen je thermostaat de schuld geven he.. Er lopen een paar topics over een soort bijverwarming voor diesels.. Bij zon operatie zou ik graag alles willen uitsluiten alvorens te beginnen..

  5. #5
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.304
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kruidenpotje Bekijk Berichten
    Bij mijn A6 Avant (2000, 2.5 TDI, 180 pk) blijft de koeltemperatuur op 70 a 75 graden steken, ook de temperatuur van de olie komt niet boven de 80 graden. Volgens de audi garage zou het de thermostaat moeten zijn en is dit volgens hen prijzig omdat bij dit type motor de helft uit elkaar moet en je dan beter meteen de distributieriem kunt laten doen omdat het zaakje dan toch al uit elkaar ligt. Klopt dit of kan de thermostaat op een simpelere wijze vervangen worden?

    Alvast bedankt voor de moeite.
    Dit zelf ook gehad, en er is een andere manier, Pedro heeft het trukje voor mij gedaan om de thermostaat te wisselen. Exacte kosten weet ik niet meer maar de temperatuur klopte daarna weer.

    Wat je nu tijdelijk zou kunnen doen is (op advies van Pedro heb ik er ook even mee gereden (2mnd)) een plaat plexiglas gekocht en die voor de radiator geplaatst, hierdoor werd de temp hoger ±85°C. Weet niets doen kost wel extra geld, immers de motor komt niet op bedrijfstemperatuur en dus blijf je onzuiniger rijden. Verder kan het voor de techniek weinig kwaad om ermee door te blijven rijden.

    Olietemp van 80°C klopt, die komt bij mij ook niet hoger, deze zie je wel stijgen als je de auto zwaarder belast. (door bv met een caravan of zware aanhanger te gaan rijden.
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.


  6. #6

    Standaard

    Ik heb nu 3 prijsopgaven:
    1. dealer: 1400 euro
    2. Coen Donkers Veghel: 1100 euro (all in, 16 delen)
    3. Hartog Alkmaar: 810 euro (all in, hoeveel delen weet ik nog niet)

    Qua prijzen ver uit elkaar maar qua afstand ook (Veghel is voor mij een stuk dichterbij dan Alkmaar), kwaliteitsverschil voor mij onbekend????

    Iemand advies, met name over de laatste 2 opties en het eventuele kwaliteitsverschil tussen beide?
    Audi A6 Avant 2000 V6 2.5 TDI 180 PK (205.000 km, Hartog Tuned)
    Volvo 850 TDI 1996 140 PK (427.000 km en aftakelend)

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kruidenpotje Bekijk Berichten
    Ik heb nu 3 prijsopgaven:
    1. dealer: 1400 euro
    2. Coen Donkers Veghel: 1100 euro (all in, 16 delen)
    3. Hartog Alkmaar: 810 euro (all in, hoeveel delen weet ik nog niet)

    Qua prijzen ver uit elkaar maar qua afstand ook (Veghel is voor mij een stuk dichterbij dan Alkmaar), kwaliteitsverschil voor mij onbekend????

    Iemand advies, met name over de laatste 2 opties en het eventuele kwaliteitsverschil tussen beide?

    Niemand die mij kan helpen??
    Audi A6 Avant 2000 V6 2.5 TDI 180 PK (205.000 km, Hartog Tuned)
    Volvo 850 TDI 1996 140 PK (427.000 km en aftakelend)

  8. Ad
  9. #8
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.304
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kruidenpotje Bekijk Berichten
    Niemand die mij kan helpen??
    Sorry, even je vraag over het hoofd gezien. Ervaring met CD heb ik niet, met Pedro des te meer. Hij heeft magie betekend voor mijn vorige A6 (had hetzelfde probleem) en tevens liep de auto daarna beter want nokkenas stond niet goed afgesteld sinds de laatste beurt (die was gedaan door Martin Schilder Heerhugowaard). Ondertussen is zowel mijn auto als die van mijn vader bij Pedro in onderhoudt. En ik moet zeggen naar volle tevredenheid. Nu is het voor mij ook wel heel makkelijk om bij hem binnen te walsen (3km bij mij vandaan). Maar dan nog het verschil tussen CD en Hartog is 290 euro, nu wil ik niet rot doen maar zelfs als je auto 1op5 rijd is het nog interessant om even naar Alkmaar te rijden. Als je het goed met Pedro afstemt ga je op Zaterdag ochtend heen, jij gaat samen met je vrouw shoppen in Alkmaar (erg leuke binnenstad) en dan rijd je s'avonds weer lekker terug met een auto waarbij alles werkt. Je zou zelfs kunnen overwegen om Pedro nog een leuke upgrade (chippen) uit te laten voeren, immers hij staat er toch (moet hij wel tijd voor hebben dus of het te combineren is weet ik niet zeker). Ik zou er met zo'n prijs verschil snel uitzijn en Pedro bellen voor een afspraak.

    Maar die keuze moet jij maken (alhoewel als je vrouw 290 euro stuk mag gooien in Alkmaar heeft zij ook een leuke dag en heb je voor je gevoel gratis gewinkelt (vrouwen logica hoor).
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wazzup01 Bekijk Berichten
    Sorry, even je vraag over het hoofd gezien. Ervaring met CD heb ik niet, met Pedro des te meer. Hij heeft magie betekend voor mijn vorige A6 (had hetzelfde probleem) en tevens liep de auto daarna beter want nokkenas stond niet goed afgesteld sinds de laatste beurt (die was gedaan door Martin Schilder Heerhugowaard). Ondertussen is zowel mijn auto als die van mijn vader bij Pedro in onderhoudt. En ik moet zeggen naar volle tevredenheid. Nu is het voor mij ook wel heel makkelijk om bij hem binnen te walsen (3km bij mij vandaan). Maar dan nog het verschil tussen CD en Hartog is 290 euro, nu wil ik niet rot doen maar zelfs als je auto 1op5 rijd is het nog interessant om even naar Alkmaar te rijden. Als je het goed met Pedro afstemt ga je op Zaterdag ochtend heen, jij gaat samen met je vrouw shoppen in Alkmaar (erg leuke binnenstad) en dan rijd je s'avonds weer lekker terug met een auto waarbij alles werkt. Je zou zelfs kunnen overwegen om Pedro nog een leuke upgrade (chippen) uit te laten voeren, immers hij staat er toch (moet hij wel tijd voor hebben dus of het te combineren is weet ik niet zeker). Ik zou er met zo'n prijs verschil snel uitzijn en Pedro bellen voor een afspraak.

    Maar die keuze moet jij maken (alhoewel als je vrouw 290 euro stuk mag gooien in Alkmaar heeft zij ook een leuke dag en heb je voor je gevoel gratis gewinkelt (vrouwen logica hoor).
    Daar heb je natuurlijk gelijk in maar het gaat mij ook om de kwaliteit en die kan ik van beide niet inschatten. Ik betaal uiteindelijk liever 290 euro meer voor betere kwaliteit. Als ik jou zo hoor dan zit dat bij Hartog wel goed.

    Ik zal ze vandaag proberen te bellen, zijn ze eigenlijk open deze dagen?
    Audi A6 Avant 2000 V6 2.5 TDI 180 PK (205.000 km, Hartog Tuned)
    Volvo 850 TDI 1996 140 PK (427.000 km en aftakelend)

  11. #10
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.304
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kruidenpotje Bekijk Berichten
    Daar heb je natuurlijk gelijk in maar het gaat mij ook om de kwaliteit en die kan ik van beide niet inschatten. Ik betaal uiteindelijk liever 290 euro meer voor betere kwaliteit. Als ik jou zo hoor dan zit dat bij Hartog wel goed.

    Ik zal ze vandaag proberen te bellen, zijn ze eigenlijk open deze dagen?
    Volgens mij is Pedro aanwezig telnr. 0651943254
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wazzup01 Bekijk Berichten
    Volgens mij is Pedro aanwezig telnr. 0651943254
    Ik heb intussen een afspraak gemaakt bij Pedro, 18 januari gaat de A6 er heen, Pedro kijkt meteen naar de nokkenassen om te zien of die ook nog vervangen moeten worden...

    Ik denk dat er een flinke deuk in mijn portemonnee komt .....
    Audi A6 Avant 2000 V6 2.5 TDI 180 PK (205.000 km, Hartog Tuned)
    Volvo 850 TDI 1996 140 PK (427.000 km en aftakelend)

  13. #12

    Standaard Re: Temperatuur koelvloeistof

    A6 is inmiddels terug, rijdt nog fantastischer. Temperatuur koelvloeistof en olie is nu prima. Nokkenassen zijn ook vervangen en de auto is getuned door Pedro. Pakt nu veel beter op, is flink sneller maar toch zuiniger. Kost wel wat maar een stuk minder dan bij de dealer en je weet dat het goed gebeurt en dat vind ik het belangrijkste.
    Audi A6 Avant 2000 V6 2.5 TDI 180 PK (205.000 km, Hartog Tuned)
    Volvo 850 TDI 1996 140 PK (427.000 km en aftakelend)

  14. #13
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.304
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Temperatuur koelvloeistof

    Kijk, dat zijn de betere berichten. Alles dus wel naar wens verlopen ?
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  15. #14

    Standaard Re: Temperatuur koelvloeistof

    Behoudens een klein hikupje in de levering van onderdelen is het prima verlopen!
    Audi A6 Avant 2000 V6 2.5 TDI 180 PK (205.000 km, Hartog Tuned)
    Volvo 850 TDI 1996 140 PK (427.000 km en aftakelend)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •