Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 58 van de 58

Onderwerp: Probleem Multitronic?

  1. #41
    Heuv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    57
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Probleem Multitronic?

    erikvb, hopenlijk blijft de storing weg. Enne je hebt twee jaar garantie. Misschien toch niet zo'n verstandige keuze van mij.
    Audi A3 limousine 35 TFSI CoD Advance Sport.
    Audi A6 limousine 2.7 TDI quattro Pro-line
    Audi A6 Pro-Line Avant 2.4 V6 multitronic 2004 (type 4B, C5)

  2. #42
    Erikvb's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    385
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Probleem Multitronic?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heuv Bekijk Berichten
    erikvb, hopenlijk blijft de storing weg. Enne je hebt twee jaar garantie. Misschien toch niet zo'n verstandige keuze van mij.
    De tijd zal leren :-). Baal wel een beetje omdat bleek dat er bij mij nog gewoon een 6 lamellen koppeling inzat...en dat in een revisiebak (170k km). Belachelijk!
    Audi A4 B6 Avant 2003 2.5 TDI Multitronic FWD Motorcode BFC..... >360k
    Audi A2 2002 1.2 TDI

  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Probleem Multitronic?

    Hmmm, heb nu ook een knipperende PRNDS (A6/4F) 2.0TDI+MT. Keuzehendel gaat niet meer uit P. Na ontgrendelen met noodontgrendeling loopt alles normaal. "Schakelen" normaal, trekkracht normaal geen bijgeluiden. Dit is nu de 2de keer in 3 dagen.... Ben al bij delaer geweest: regelunit moet vervangen worden. Prijs ca 800 euro. Coulance-regeling, 70% van de onderdelen wordt betaald door audi (importeur/dealer?)!

    Doen? Het lijkt een beetje jammer van het geld als hij verder normaal rijdt.....

  4. #44
    Erikvb's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    385
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Probleem Multitronic?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henrieC Bekijk Berichten
    Hmmm, heb nu ook een knipperende PRNDS (A6/4F) 2.0TDI+MT. Keuzehendel gaat niet meer uit P. Na ontgrendelen met noodontgrendeling loopt alles normaal. "Schakelen" normaal, trekkracht normaal geen bijgeluiden. Dit is nu de 2de keer in 3 dagen.... Ben al bij delaer geweest: regelunit moet vervangen worden. Prijs ca 800 euro. Coulance-regeling, 70% van de onderdelen wordt betaald door audi (importeur/dealer?)!

    Doen? Het lijkt een beetje jammer van het geld als hij verder normaal rijdt.....
    Als je er nog een tijdje mee wilt rijden dan vergeet je het bedrag vanzelf wel. Maar iedere keer starten met noodprocedure lijkt me irritanter.
    NB is 800 euro voor alles of alleen de onderdelen?? Nieuwe unit bij de dealer compleet geïnstalleerd voor 800 is een koopje.
    Audi A4 B6 Avant 2003 2.5 TDI Multitronic FWD Motorcode BFC..... >360k
    Audi A2 2002 1.2 TDI

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Probleem Multitronic?

    Die 800 euro is inclusief onderdelen, montage en nieuwe versnellingsbakolie. Hij zit er inmiddels in want ik moest bijna elke keer met de hand ontgrendelen. Dat was ik na 2 dagen beu. Na de reparatie geen problemen meer gehad....


  6. #46

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    95
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: probleem multronic?

    sorry foutje
    Laatst gewijzigd door Meddeler; 14-03-13 om 22:53. Reden: foutje

  7. #47

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Probleem Multitronic?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erikvb Bekijk Berichten
    gereviseerde/gerepareerde TCM zit er sinds vandaag in. het is inderdaad een gebruikt exemplaar geweest waar een nieuw soort pakking zichtbaar was. Garantie 2 jaar. Totale rekening ca. 800 Euri's (incl BTW). Ik kan er niet veel van zeggen want de storing was er bij mij af en toe. In de eerste 10 km was er in ieder geval geen storing!
    hoi ik heb een a4 van 2005 met een af en toe knipperende PRNDS, vanochtend bij een subdealer laten uitlezen en waarschijnlijk ook het regelapparaat stuk. stond ook nog ''vuil of metaalspanen verhinderen de goede werking van de magneet van schakelas voor rijstandsensor'' ik zat eerst te denken aan schoon laten spoelen en dan nieuwe olie, maar misschien moet er daarna toch een nieuwe TCM in. waar heb je dat laten doen, een gereviseerde bedoel ik?

  8. Ad
  9. #48
    Erikvb's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    385
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Probleem Multitronic?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simonrodney Bekijk Berichten
    hoi ik heb een a4 van 2005 met een af en toe knipperende PRNDS, vanochtend bij een subdealer laten uitlezen en waarschijnlijk ook het regelapparaat stuk. stond ook nog ''vuil of metaalspanen verhinderen de goede werking van de magneet van schakelas voor rijstandsensor'' ik zat eerst te denken aan schoon laten spoelen en dan nieuwe olie, maar misschien moet er daarna toch een nieuwe TCM in. waar heb je dat laten doen, een gereviseerde bedoel ik?
    Bel eens met Eur-O-matic in Oisterwijk. Er is waarschijnlijk een hall sensor overleden, die werkt op magnetisch veld (F125). Ze lezen de auto voor je uit en geven je een goeie diagnose+offerte. "vuil of metaalspanen" in je bak is geen code die je kunt uitlezen dus is een interpretatie van iemand. Dat zou ik niet vertrouwen.
    Audi A4 B6 Avant 2003 2.5 TDI Multitronic FWD Motorcode BFC..... >360k
    Audi A2 2002 1.2 TDI

  10. #49

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Probleem Multitronic?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erikvb Bekijk Berichten
    Bel eens met Eur-O-matic in Oisterwijk. Er is waarschijnlijk een hall sensor overleden, die werkt op magnetisch veld (F125). Ze lezen de auto voor je uit en geven je een goeie diagnose+offerte. "vuil of metaalspanen" in je bak is geen code die je kunt uitlezen dus is een interpretatie van iemand. Dat zou ik niet vertrouwen.
    idd is het een f125 code(rijstandsensor), dit is vanmiddag uitgelezen voor me. maar vuil of metaalspanen stond ook tussen de mogelijke storingsoorzaken. omdat hij het niet altijd doet, dat knipperen, hoop ik dat het misschien opgelost is met alleen olie en bak schoonspoelen, tcm word dan eruit gehaald en ook schoongemaakt. dit kost dan € 350,- en een nieuwe tcm met olie ed. kost €1750,-

  11. #50
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Probleem Multitronic?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simonrodney Bekijk Berichten
    idd is het een f125 code(rijstandsensor), dit is vanmiddag uitgelezen voor me. maar vuil of metaalspanen stond ook tussen de mogelijke storingsoorzaken. omdat hij het niet altijd doet, dat knipperen, hoop ik dat het misschien opgelost is met alleen olie en bak schoonspoelen, tcm word dan eruit gehaald en ook schoongemaakt. dit kost dan € 350,- en een nieuwe tcm met olie ed. kost €1750,-
    als de f125 sensor een foutmelding heeft gegeven, gewoon vervangen en iet hopen dat het door verversen van olie iod opgelost wordt...
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  12. #51
    Erikvb's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    385
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Probleem Multitronic?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door micky Bekijk Berichten
    als de f125 sensor een foutmelding heeft gegeven, gewoon vervangen en iet hopen dat het door verversen van olie iod opgelost wordt...
    +1
    Simon, bij mij was de fout ook niet continu en toch was de TCM kapot. Ook klopt die prijs voor geen meter. Bel het bedrijf dat ik noemde en het kan voor de helft. Ik heb het gevoel dat je vertrouwt op een garage die op het punt staat je een poot uit te draaien. Je bent gewaarschuwd!!!!!!
    Audi A4 B6 Avant 2003 2.5 TDI Multitronic FWD Motorcode BFC..... >360k
    Audi A2 2002 1.2 TDI

  13. #52
    Erikvb's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    385
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Probleem Multitronic?

    Gaat 'ie dit nou lezen vraag je je dan af.......... Zoveel leuke dingen die je kan doen met 1000€ http://www.youtube.com/watch?feature...&v=u-ALYArl5S4
    Audi A4 B6 Avant 2003 2.5 TDI Multitronic FWD Motorcode BFC..... >360k
    Audi A2 2002 1.2 TDI

  14. #53
    Heuv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    57
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Post re: Probleem Multitronic?

    Het kostte wat maar ik heb na vervangen van de TCM geen problemen meer gehad. Erikvb, leuke film
    Audi A3 limousine 35 TFSI CoD Advance Sport.
    Audi A6 limousine 2.7 TDI quattro Pro-line
    Audi A6 Pro-Line Avant 2.4 V6 multitronic 2004 (type 4B, C5)

  15. #54

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Probleem Multitronic?

    Oké dan, mijn teller staat inmiddels bijna op 200k en de MT is dan wel al voorzien van een nieuwe regelunit maar doet het nog steeds fijn. Inderdaad je moet wat anticiperen als je gas geeft, maar het -niet- schakelen blijft een niet te evenaren genot.

  16. #55

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    75
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Probleem Multitronic?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erikvb Bekijk Berichten
    Ik heb inmiddels van 2 bedrijven een offerte van rond de 600€ waarbij een gereviseerde/gerepareerde unit wordt gebruikt. Garantie 3 maanden bij de ene, 12 bij de andere. Misschien een risico (natuurlijk is een nieuwe beter!), maar aangezien er toch garantie op gegeven wordt ga ik dat wel aan. Volgende maand gaat het gebeuren.
    Bij welke leverancier is dat ?

  17. #56

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    119
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Probleem Multitronic?

    excuses verkeerd forum antwoord geplaatst
    Laatst gewijzigd door Alex400; 14-05-17 om 20:28.

  18. #57

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    119
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Probleem Multitronic?

    @Erikvb probeer je een berichtje te doen maar je box zit te vol of iemand een mail adres van hem? (wel aub in PB naar mij das wel zo netjes)

  19. #58

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Posts
    119
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Probleem Multitronic?

    Na veel post te hebben gelezen ben ik via google bij Autobedrijf Wout Bouman uitgekomen. Auto weg gebracht en de versnellingsbak keurig gerepareerd! En de auto rijdt weer als nieuw. Viel iets hoger uit qua kosten omdat er klemmen voor de uitlaat vervangen moesten worden. De klemmen waren vastgeroest en uitlaat moest iets zakken zodat ze bij de bak konden. Totale kosten net iets boven de 1000 euro. Enig nadeel is dat OV via den Bosch wel even duurt, maar het is goed te doen. En de reparatie wordt keurig met factuur geleverd en met BOVAG garantie. Zeker het ritje waard vanuit Amsterdam naar dit kleine Brabands dorpje. Toppertje dus!
    Laatst gewijzigd door Alex400; 16-06-17 om 08:31.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •