Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 42

Onderwerp: Verbruik S6 C5 Avant op benzine en LPG ?

  1. #1
    vitotiegje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    25
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Verbruik S6 C5 Avant op benzine en LPG ?

    Hallo , ik ben sinds een week de trotse bezitter van deze S6 Avant C5 , 4b uit 2001.

    Ongeveer 15000km geleden is deze auto voorzien van een Prins gasinstallatie.
    Nu is het verbruik op benzine ca. 1 op 7 , en wanneer ik met dezelfde rijstijl op LPG rijdt,
    dan verbruikt de auto 1 op 3,5 ??
    Er is recent door de vorige eigenaar, 1 cat. vervangen met de 2 bijbehorende Lambda's.

    Ik hoop dat iemand een suggestie heeft omdat het rijden op G3 anders zijn voordeel niet oplevert.

    De enigste foutcodes die ik krijg te zien is P0171 en P0174 (misschien mis ik een 0 ?) Mengsel to lean (arm.) ?!

    Ik heb zelf overigens het sterke vermoeden dat de uitlaat lekt tussen de kat's en de motor.

    Verder ben ik helemaal verliefd op deze S6 en zijn afwerking en prestaties !
    Dus aangezien dit mijn nieuwe hobby is geworden, hoop ik dat ik vaker aanspraak kan maken op techn.
    kennis mbt. dit model.

    M.vr.gr. Bert

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Verbruik S6 C5 Avant op benzine en LPG ?

    Ik denk dat je het puur in de gasinstallatie moet zoeken. Als hij op benzine wel een redelijk verbruik heeft, dan kun je de uitlaat/kats/lambda's wel uitsluiten.
    Nou is LPG wel kritischer met bv. bougies, maar daar zou hij iets slechter van moeten lopen, niet met het dubbele verbruik.

  3. #3
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Verbruik S6 C5 Avant op benzine en LPG ?

    een S6 op gas? ik zou die tank eruit gooien, hoort niet in zo'n auto...
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  4. #4
    vitotiegje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    25
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard re: Verbruik S6 C5 Avant op benzine en LPG ?

    Hoi micky,

    Deze reactie had ik natuurlijk verwacht.

    Ik begrijp dat de échte liefhebbers (klinkt wat raar , want ik ben helemaal verliefd op deze auto ), LPG verafschuwen .
    Deze discussie ga ik in ieder geval niet aan op dit forum , want ik ben hier als nieuwe fan van AUDI !
    De LPG-installatie schijnt , volgens een Prins-dealer , tot een van de beste te behoren en deze motoren zouden
    bij het gebruik van LPG geen nadelige gevolgen ondervinden !?

  5. #5
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.788
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard re: Verbruik S6 C5 Avant op benzine en LPG ?

    Ben wel benieuwd wat de beste man vind van je verbruik.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.


  6. #6
    vitotiegje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    25
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard re: Verbruik S6 C5 Avant op benzine en LPG ?

    Hoi,

    Toen deze man mijn installatie (LPG) had uitgelezen,gaf deze alleen aan dat ie te arm (lean) was (op twee banken).
    Ten tijde van deze diagnose was er ook nog een melding dat mijn (linkerachter) verwarming van deze betreffende
    lambda-sonde stuk was, en ik heb deze sonde dezelfde dag vervangen.
    Toen is het diagnose lampje uitgegaan na een reset.
    Op dit moment is het lpg verbruik nog steeds dramatisch en als ik bijv. op de snelweg even 'vol vermogen' vraag,
    dan schakelt de LPG installatie bij hoge toeren (>4500/pm) tijdens het acceleren over naar benzine, waarbij de auto
    met een schok weer gretig verder in toeren klimt.

  7. #7
    moron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Posts
    598
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard re: Verbruik S6 C5 Avant op benzine en LPG ?

    Bert,
    hoe het tegenwoordig is weet ik niet maar vele jaren geleden was bekend dat als je van benzine overging naar LPG het verbruik duidelijk hoger werd......

    Ik neem aan dat je veel snelweg km maakt als je op LPG gaat rijden en dan is je benzine verbruik een zeer realistisch getal , 1 op 7

    Veel plezier met de S6
    Ronald - lord of the 4 rings

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    886
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Verbruik S6 C5 Avant op benzine en LPG ?

    10-15% is normaal, 50% niet...

  10. #9
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Verbruik S6 C5 Avant op benzine en LPG ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vitotiegje Bekijk Berichten
    Hoi micky,

    Deze reactie had ik natuurlijk verwacht.

    Ik begrijp dat de échte liefhebbers (klinkt wat raar , want ik ben helemaal verliefd op deze auto ), LPG verafschuwen .
    Deze discussie ga ik in ieder geval niet aan op dit forum , want ik ben hier als nieuwe fan van AUDI !
    De LPG-installatie schijnt , volgens een Prins-dealer , tot een van de beste te behoren en deze motoren zouden
    bij het gebruik van LPG geen nadelige gevolgen ondervinden !?
    HAHA, ja, maar het is wel zo en ik weet uit vele ervaringen dat LPG gewoon vaak geen feest is, niet voor niets dat je bij veel Volvo dealers al niet eens meer een installatie kunt bestellen bij nieuwe levering van de auto, terwijl Volvo toch grote voorstander was.
    af gezien van het feit of je nu een S6 rijdt of welke andere A6, ik adviseer gewoon geen LPG omdat ik het netjes gezegd gewoon een kloten oplossing vind. Ik snap dat jij hier nu niets aan hebt en dat je graag je probleem opgelost wilt hebben, het enige advies wat ik je kan geven is naar de inbouwer gaan (meestal staat er wel een sticker op), die moeten het op kunnen lossen, maar ik denk dat je hier op het forum geen oplossing gaat vinden omdat het gewoon te complex is en te weinig voorkomt.
    succes in ieder geval.
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  11. #10
    vitotiegje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    25
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard re: Verbruik S6 C5 Avant op benzine en LPG ?

    Ja ,ik heb hem net bij een maat aan VAGcom gehad. En de lambdas lijken goed te werken , na de foutcodes van het te 'arme mengsel',
    te hebben gewist is het motorlampje uit. Tijdens het volgas accelereren op G3 gaat ie gewoon vol door in toeren en geeft noig steeds geen
    fouten.
    De motor loopt nu ook mooier stationair (rustiger).
    Ik hoop dat het lampje lang genoeg uitblijft om een volle LPG-tank leeg te rijden. Zodat ik het verbruik beter in zicht krijg.
    Een 15% hoger verbruik dan op benzine vind ik acceptabel ,maar nu heb ik een actieradius van maar 110 KM ! (30 liter LPG).

    Bedankt voor de reacties en ik hou jullie op de hoogte.

    groeten Bert
    Laatst gewijzigd door vitotiegje; 08-10-12 om 21:30.

  12. #11
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Verbruik S6 C5 Avant op benzine en LPG ?

    Een auto met een benzinetank van 82 liter voorzien van een LPG-tank van 30 liter?? Dan zou je zelfs met een verbruik van 1:6 elke dag moeten tanken als je een beetje snelwegvreter bent...
    90 km/h-astronaut

  13. #12
    vitotiegje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    25
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik S6 C5 Avant op benzine en LPG ?

    Tja mijn ruimte in de reservewielbak is niet groter denk ik.
    Maar de auto rijdt fantastisch verder !
    Ik krijg als enige storing elke keer terug 'mengsel te arm, weet iemand
    Misschien waar dit mee door wordt gedetecteerd ?
    En natuurlijk hoe dit op te lossen is?

    Bedankt alvast.
    Gr Bert

  14. #13
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: Verbruik S6 C5 Avant op benzine en LPG ?

    Bij vol vermogen schakelt het gas bij deze motor altijd uit, en over op benzine, de gasinjectoren kunnen niet voldoende leveren.

    Een lek in het uitlaatsysteem kost altijd brandstof aangezien de lambda verkeerde waardes doorkrijgt, zoals dat het mensel te arm is..
    Dus eerst het lek maken. Ook temperatuursensoren(van het gassysteem) kunnen kapot gaan.
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  15. #14
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik S6 C5 Avant op benzine en LPG ?

    geen gas dus voor deze motor, want dat overschakelen is wel erg schraal vind ik...
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  16. #15
    vitotiegje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    25
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik S6 C5 Avant op benzine en LPG ?

    Bedankt voor de informatie, ik ga de temperatuursensors eens controleren.

    Ook heb iets gelezen van 'actuators' of de hefboompjes hiervan die niet goed
    functioneren dan wel stuk zijn. Dit zou ook grote invloed op het verbruik en
    vermogen in de hogere toeren hebben.

    gr. Bert

  17. #16
    bartdehaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    347
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Verbruik S6 C5 Avant op benzine en LPG ?

    Je hebt toch niet zo'n gasboot met een km-stand van 300.000+km gekocht voor weinug? Mijn persoonlijke ervaring met die gashenkies is dat het nogal schrale lui zijn. Als je een S6 koopt op benzine kost het geld, klaar. Als je al overstapt op gas is zo'n auto je waarschijnlijk te duur, dit zie je vaak terug in het onderhoud en dergelijke. Er liggen zeker dikke sloffen onder van het merk Linglong?

    ....

    en nu maar hopen dat mijn vooroordelen eens onterecht zijn, zo ja, neem ik alles terug over gasboten.
    Audi A6 C5 2.4

  18. #17
    vitotiegje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    25
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik S6 C5 Avant op benzine en LPG ?

    Ja ook goedemorgen,

    Nee ik zal eerst dit misverstand ff uit de wereld helpen, hoewel ik dit forum eigenlijk heb aangewend voor een oplossing, maargoed dit alles had ik verwacht.

    Deze auto heeft 180.000 km gelopen en er is 15.000 km geleden eenG3 installatie ingebouwd,de onderhouds historie is compleet tot de 160.000 km bij de audi-dealer.

    En nogmaals ten overvloede , het verbruik is op benzine normaal.
    Voor het geld hoef ik het gelukkig ook niet te laten, en ik heb enkele jaren geleden een a8 4.2 op lpg gereden welke gewoon hetzelfde blok heeft alleen geen 's'-je !
    Geen enkel probleem mee gehad.
    Maar goed , hopelijk melden zich er nog wat mensen die zonder vooroordelen zijn en mij misschien kunnen helpen met onlogische verbruik.

    gr. Bert

  19. #18
    bartdehaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    347
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Verbruik S6 C5 Avant op benzine en LPG ?

    Goedemorgen!

    Ik ben er blij om dat de vooroordelen in dit geval onterecht blijken te zijn. Mijn excuses hiervoor.

    Is het mogelijk om nog contact te hebben met de vorige eigenaar? Ik ken de geschiedenis van de auto niet, maar meestal als je de investering in een gasinstallatie doet wil je er km's mee maken om de investering terug te verdienen. Daar lijkt me 15.000km wat te weinig voor, wellicht heeft de vorige eigenaar de auto weggedaan vanwege het tegenvallende verbruik.

    Het bedrijf dat de installatie heeft ingebouwd zal er toch ook meer van weten, dat advies is eerder ook al gegeven. Ik lees verder op internet dat bijvoorbeeld de 2.4 en de 2.8 30V v6 ook al snel 1:7 rijden op G3 (ik red normaal 1:11 met een 2.4) en dat de positie van de inspuiters mede bepalend is voor het verbruik.
    Audi A6 C5 2.4

  20. #19
    vitotiegje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    25
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik S6 C5 Avant op benzine en LPG ?

    Hoi Bart,

    De auto is in februari dit jaar vanuit Italie ingevoerd, kort nadat de installatie DAAR was ingebouwd, en idd denk ik ook dat de auto door de laatste NL eigenaar is
    verkocht door het tegenvallende lpg-verbruik.
    Navraag bij hem : De auto liep bij hem ook binnendoor 1:7 ?!
    De auto is ook al door de prins lpg dealer in eindhoven gecheckt door de vorige eigenaar , en na aankoop ook door mijzelf bij deze man.
    Hij zei dat alle waardes goed waren en herinnerde zich dat de vorige eigenaar ook problemen had met lambdas en kat.
    Die zijn nog door de vorige eigenaar vervangen (gelukkig). Dus aangezien de vorige eigenaar elke dag 250 km moest rijden voor zijn werk, zal hij
    elke dag twee keer hebben moeten tanken !! Dus dit zal de reden voor verkoop zijn geweest neem ik aan.
    Maargoed ikzelf rijdt de auto voor de fun, dus de actieradius is voor mij niet zo belangrijk.
    Het is alleen nu voor mij een uitdaging geworden om uit te vinden HOE dit kan !

    Voor de rest een plaatje van een auto en hij rijdt fantastisch !

    Bedankt voor de reacties en ik zoek nog vrolijk even door.

    Groeten allemaal

    Bert

  21. #20
    Peter65's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    61
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik S6 C5 Avant op benzine en LPG ?

    Gefeliciteerd met je S6, Bert. Fantastische wagens, ik ben er ook helemaal aan verslingerd! Met een beetje beschaafde rijstijl is een benzine verbruik van 1:7 a 7,5 goed haalbaar, maar een LPG verbruik van 1:3,5 vind ik absurd. Maar ja, dat laatste vind ik eerlijk gezegd ook van een 30 liter LPG tank in zo'n auto. Doe jezelf een plezier en sloop die LPG installatie eruit. Scheelt je in je wegenbelasting, bij dit (LPG-) verbruik is rijden op benzine niet duurder aan de pomp en je motor loopt er ook nog eens beter op. Die is tenslotte niet voor LPG ontworpen.
    2000 Audi S6 (C5) avant tiptronic black edition
    2005 Ducati Monster S4R

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •