Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Benzine uit retourleiding t.b.v. standkachel

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Benzine uit retourleiding t.b.v. standkachel

    Ik heb gisteren een Webasto Thermo Top C standkachel gekocht, welke binnenkort ingebouwd gaat worden. Volgens de handleiding moet de benzine-toevoer vanuit de retourleiding worden afgetapt, om geen last the hebben van de brandstofpomp in de tank. Maar dit is alleen mogelijk als er geen terugslagklep in de tank zit in de retourleiding, weet iemand of dit wel of niet zo is? En daarnaast moet de retourleiding diep genoeg in de tank eindigen om altijd brandstof te kunnen leveren, is dit zo?

    Ik weet in ieder geval wel dat als er origineel een standkachel zit ingebouwd, dan zit er een extra aansluiting op de tank (toevoer, retour en eentje voor de standkachel), maar deze heb ik uiteraard niet. Dus de concrete vraag: "Komt het goed als ik een T-stuk in de retourleiding zet, gevolgd door het webasto doseerpompje etc, of krijg ik dan geen benzine uit de tank?".

    Auto is een A6 (C5) 2.4 (APS) Quattro sedan uit 2000.

  2. #2
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Benzine uit retourleiding t.b.v. standkachel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik Hoedemaekers Bekijk Berichten
    Ik heb gisteren een Webasto Thermo Top C standkachel gekocht, welke binnenkort ingebouwd gaat worden. Volgens de handleiding moet de benzine-toevoer vanuit de retourleiding worden afgetapt, om geen last the hebben van de brandstofpomp in de tank. Maar dit is alleen mogelijk als er geen terugslagklep in de tank zit in de retourleiding, weet iemand of dit wel of niet zo is? En daarnaast moet de retourleiding diep genoeg in de tank eindigen om altijd brandstof te kunnen leveren, is dit zo?

    Ik weet in ieder geval wel dat als er origineel een standkachel zit ingebouwd, dan zit er een extra aansluiting op de tank (toevoer, retour en eentje voor de standkachel), maar deze heb ik uiteraard niet. Dus de concrete vraag: "Komt het goed als ik een T-stuk in de retourleiding zet, gevolgd door het webasto doseerpompje etc, of krijg ik dan geen benzine uit de tank?".

    Auto is een A6 (C5) 2.4 (APS) Quattro sedan uit 2000.
    Ik heb zelf een (diesel)standkachel ingebouwd in m'n brand new A5 en op de toevoer zit een aansluiting die dichtgesmolten zit. Deze heb ik open gemaakt en een buisje aan vast gemaakt. Voila, "OEM"…:-)

    Groet, Peter

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Benzine uit retourleiding t.b.v. standkachel

    Bij mij zit het helaas anders, OEM betekent bij mij een ander inzetstuk(ik bedoel het ronde deel dat in de tank zit waar de opvoerpomp in/aan zit en de aansluitingen uit komen) in de tank waar een extra aansluiting op zit voor de standkachel.

    Deze extra aansluiting is eventueel ook na te maken door een tankdoorvoer van Webasto in mijn inzetstuk (zou evt ook nog aan de linkerkant van de tank kunnen waar wat meer plaats over is) te plaatsen, maar als een T-stuk in de retourleiding ook werkt is dat heel wat gemakkelijker en sneller te maken. Iemand dit al eens gedaan bij een vergelijkbare tank?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Benzine uit retourleiding t.b.v. standkachel

    Update voor geïnteresseerden:

    Ik heb de retourleiding even los gehad en een tevergeefse poging gedaan om door deze aansluiting brandstof uit de tank te zuigen. Ik had er een doorzichtige slang op en er was geen druppel te zien. M.a.w. er zit een terugslagklep in.

    De enige opties zijn dus om een andere aanzuigunit te kopen of om zelf een extra tankdoorvoer erin te maken. Waarschijnlijk het makkelijkst om dit in de andere deksel (links) te doen, omdat daar heel wat meer plaats is.

  5. #5
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Benzine uit retourleiding t.b.v. standkachel

    Heb je wel geprobeerd om te blazen op de leiding m.a.w. of de leiding niet verstop/bekneld zit?
    90 km/h-astronaut


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Benzine uit retourleiding t.b.v. standkachel

    Laten we er even vanuit gaan dat er verder niks mis is met de retourleiding, zover ik kan zien wordt de retourleiding gebruikt om het linker deel van de tank leeg te zuigen (venturi-werking). Aangezien ik vorige week in mijn 70L tank 69,4L moest tanken, werkt dit nog goed. Dus ik ook de retour in orde.

    Voor wat betreft de brandstofaanvoer voor de standkachel, dit heb ik opgelost door een tankdoorvoer van een kettingzaag te nemen. Dit is een simpel doorvoerrubber waardoor de brandstofslang de tank in gaat, voor de zekerheid heb ik dit aan de buitenzijde nog gekit. Ik heb hier een aantal foto's toegevoegd voor de geïnteresseerden, misschien heeft er iemand ooit nog iets aan.

    2014-12-19 14.06.22.jpg
    2014-12-19 17.03.59.jpg
    2014-12-19 14.07.20.jpg
    2014-12-19 17.03.32.jpg
    2014-12-19 17.03.19.jpg
    2014-12-21 14.09.42.jpg
    2014-12-19 14.08.05.jpg
    2014-12-19 17.38.54.jpg
    2014-12-20 15.34.38.jpg
    2014-12-20 15.45.54.jpg
    2014-12-20 15.45.44.jpg
    2014-12-20 15.52.36.jpg
    2014-12-21 14.10.11.jpg

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •