Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Hoe LED achterlichtunit kofferklep zelf vervangen?

  1. #1
    GewoonWouter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    331
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Hoe LED achterlichtunit kofferklep zelf vervangen?

    Hallo iedereen

    Na de zoekfunctie en google uitgebreid gebruikt te hebben, maar geen duidelijk antwoord toch maar ff een vraag hier posten.

    Gisteren aan mijn wagen gemerkt dat de rechter Led achterlichten het niet meer doen (Audi A6 Avant 2.0 TDI 2006, led achterlichten af fabriek) . Bij het ongrendelen van de auto knipperen de leds van het rechterdeel (in de carosserie) van de passagierszijde eventjes, en dan gaan ze uit. Knipperlicht doet het nog en ook de rem leds in het rechterdeel doen het nog. Het deel in de achterklep geeft niemand meer thuis dus ik vermoed dat de storing daar zit.

    Ik vind hier in threads info over hoe je de led in het carosseriegedeelte makkelijk zelf kan demonteren en vervangen maar nergens iets over het deel in de kofferklep. Iemand die me kan vertellen hoe ik dit moet demonteren? En als ik zelf de nieuwe unit terugplaats, moet er dan in de vagcom nog iets terug geprogrammeerd worden of is het plug en play?
    Audi A6 Avant 4G 3.0TDI Misano rood

  2. #2
    Martin_M's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2006
    Posts
    119
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe LED achterlichtunit kofferklep zelf vervangen?

    Ik had een paar maanden terug exact hetzelfde, ook de rechter unit in de achterklep die geen licht meer gaf. Bij remmen branden wel keurig alle leds.

    Vervangen is vrij eenvoudig.
    Het luikje in de achterklep openen (met de klep open )
    Er komen dan links en recht twee kunststof "schroeven" tevoorschijn die je een kwartslag kan losdraaien.
    De hoekkap kan je er dan af pakken (zit aan de buitenkant gehaakt)
    Je kijkt dan tegen de achterlichtunit aan, deze zit met één stekker en twee moertjes vast.
    Zodra je de moertjes los draait komt ook het achterlicht vanzelf omhoog uit de achterklep.
    De moetjes zitten geklemd in twee kunststof beugels en die je gewoon op dezelfde manier kan terugplaatsen (kijk goed van te voren hoe je ze eraf haalt).
    Als alles goed zit dan moet je de lampunit met het vastdraaien weer zien zakken in de achterklep.

    Programmeren is niet nodig, werkt gelijk.
    Ik heb zelf de Valeo units geplaatst welke hetzelfde zijn als origineel (waren ook van Valeo bij mij) omdat ze dan ook zonder problemen bij de buitenunits zouden passen.
    Laatst gewijzigd door Martin_M; 30-11-15 om 19:12.

  3. #3
    GewoonWouter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    331
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe LED achterlichtunit kofferklep zelf vervangen?

    Bedankt voor de reactie Martin, had ook de Valeo's gezien. Had de storing van de unit in de achterklep bij jou ook invloed op het gedeelte ernaast in de carrosserie? Bij mij lijkt dit wel te zijn. Die werkt nu terug, de binnenste niet. In ieder geval scheelt het in de portemonnee als je het zelf kan doen. Bestelling wordt geplaatst. Nogmaals bedankt
    Audi A6 Avant 4G 3.0TDI Misano rood

  4. #4
    Martin_M's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2006
    Posts
    119
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe LED achterlichtunit kofferklep zelf vervangen?

    Ik had geen problemen met de buitenste unit Wouter. Die bleef ondanks het uitvallen van de binnenste unit gewoon werken.

  5. #5
    GewoonWouter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    331
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe LED achterlichtunit kofferklep zelf vervangen?

    Gisteren is de unit aangekomen en installeren valt idd mee, klein half uurtje werk. En blijkbaar had het invloed op de buitenste unit want deze werkt ook terug
    Audi A6 Avant 4G 3.0TDI Misano rood


  6. #6
    Martin_M's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2006
    Posts
    119
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe LED achterlichtunit kofferklep zelf vervangen?

    Mooi dat het opgelost is!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •