Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Climate unit vervangen door nieuwere versie (4F2820043)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Climate unit vervangen door nieuwere versie (4F2820043)

    Ik heb mijn stoelen vervangen door leer. Nu komen de leren stoelen met ingebouwde stoelverwarming en dat had ik niet. Ik heb begrepen dat met een Kufatec kabelboom (veel te duur voor wat je krijgt, maar geen andere optie volgens mij) en een climate control unit met ingebouwde stoelverwarmingsknoppen het relatief eenvoudig is de stoelverwarming aan te sluiten. Nu ben ik op zoek naar een geschikte climate control unit en nu valt mij op dat er 2 versies zijn mett het zelfde nummer (4F2820043):

    Deze heb ik er nu in zitten:
    clima-nu.jpg

    Maar deze is natuurlijk mooier:
    clime-new-small.jpg

    Op plaatjes zien de aansluitingen er precies hetzelfde uit. Type nummer (4F2820043) is ook hetzelfde.

    Dus mijn vraag is nu: Kan ik zonder problemen de nieuwe plaatsen?

    Ik heb een A6 Avant, 4F uit 2005. Ik heb een VAG-COM cable in bestelling staan (maar nog geen ervaring mee). Ik heb iets gelezen over component protection maar ik weet niet of dat hierop van toepassing is en of dat bij vervanging door precies dezelfde versie niet ook een probleem is.

    Ik sta ook open voor alternatieve suggesties om de stoelverwarming aan te sluiten, bv door ergens anders een knopje voor de bediening daarvan te plaatsen en deze aan te sluiten (hoe dan?).

  2. #2
    rellp01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    59
    Posts
    410
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Climate unit vervangen door nieuwere versie (4F2820043)


  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Climate unit vervangen door nieuwere versie (4F2820043)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rellp01 Bekijk Berichten
    Bedankt! Maar wel teleurstellend... dat wordt dus niets. Ik ga dus maar voor het oude model. Krijg ik dan ook te maken met 'component protection'? Dus als ik mijn huidige vervang door precies dezelfde maar dan met stoelverwarmingsknoppen?

    Zijn er alternatieve mogelijkheden om de stoelverwarming aan te sluiten?

    Edit: toch twijfel ik nog, ik heb dat hele topic eens doorgelezen en kennelijk heb je geen last van die foutmeldingen die je krijgt en niet op kunt lossen?
    Laatst gewijzigd door Hasse; 22-02-17 om 13:33.

  4. #4
    rellp01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    59
    Posts
    410
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Climate unit vervangen door nieuwere versie (4F2820043)

    Ik zou het gewoon doen. Ik heb het destijds ook gedaan. Werkt gewoon goed en de foutmeldingen doen er eigenlijk niet toe. Daar merk je helemaal niets van. Daarbij vind ik het ook veel mooier staan. Als je toch voor de gewone model kiest, moet je ook langs de dealer. Daar zit ook de componentenprotectie op. Gewoon op elke climatronic die je van een andere auto in die van jou zet. :-)

  5. #5
    Sjonnnies's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2015
    Posts
    288
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Climate unit vervangen door nieuwere versie (4F2820043)

    Heb ik laatst ook laten doen maar ik moest ook een andere BCM aanschaffen want op de mijne werkte de stoelverwarming niet.
    Audi A4 B8 Facelift Sedan 2012


  6. #6
    Nelis72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    51
    Posts
    183
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Climate unit vervangen door nieuwere versie (4F2820043)

    Zoals @rellp01 aangeeft gewoon doen. De uitstraling is vele malen mooier dan de basic. Plus het feit dat je op de mmi ziet lijkt me toch wel de moeite waard. Inbouwen, CP eraf laten halen. En werken maar. Kortom niet een al te ingrijpende acties maar wel mooie retrofit upgrade.

    Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Climate unit vervangen door nieuwere versie (4F2820043)

    Ok, ik ben overtuigt. We gaan er voor. Zojuist de nieuwe versie besteld en ook een Kufatec kabel.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •