Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 41

Onderwerp: 2.0 TDI BLB, witte rook en nu niet meer starten

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0 TDI BLB, witte rook en nu niet meer starten

    dat kan inderdaad alleen als de turbo defect is, waarom je alleen olie hebt bij 1 cilinder en niet allemaal is dan ook niet logisch.

    weet je al wat meer?

  2. #22
    quint1995's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    281
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0 TDI BLB, witte rook en nu niet meer starten

    Iets klopt er niet. Wat heeft het blok gelopen?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    39
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0 TDI BLB, witte rook en nu niet meer starten

    Nog niet. Hij staat nog bij de garage. Ze zijn er nog niet aan toe gekomen. Ikzelf vermoed dat de turbo gewoon de geest heeft gegeven. Jouw verhaal heeft me aan het denken/googelen gezet en ik kwam een paar vergelijkbare verhalen tegen. Allemaal te wijten aan een defecte turbo. En aangezien ik het probleem met de balansasmodule niet lang geleden ook heb gehad is het niet ondenkbaar dat de turbo te weinig smering heeft gehad en daardoor nu uiteindelijk is stuk gelopen.

    Km stand is 250.000

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    39
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0 TDI BLB, witte rook en nu niet meer starten

    Zojuist bij de garage geweest. Inderdaad, de turbo is kapot. De as van het binnenwerk is doormidden gebroken en de schoepen allemaal afgebroken. Wat is nu wijsheid.. Een nieuwe turbo kost €500,- een gereviseerde bijna hetzelfde.. Een gebruikte voor €100 zou het mooiste zijn. Dan kunnen we even kijken of de motor verder nog schade heeft. Stel dat ik de turbo laat vervangen en de motor zit vol metaal delen, dan is het geld van de turbo ook weg!
    Laatst gewijzigd door Jeffreyh1984; 20-05-17 om 17:19.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0 TDI BLB, witte rook en nu niet meer starten

    Wat ik zelf heb gedaan is het binnenwerk van Melett (UK producent van CHRA's) bestellen, +- 220 euro en zelf erop gezet. Zijn duurder als chinese partijen maar wel een stuk beter.

    Het is inderdaad een risico maar ik heb zelf nog niet heb meegemaakt dat er meerdere dingen kapot zijn gegaan door de turbo (Pa is automonteur - zodoende al vaker turbo's van defecte auto's vervangen, maar zeker niet dagelijks van 2.0 TDI's). Als een klep in een cilinder valt is het logisch dat alles kapot word geslagen, hele kleine delen worden meestal gelijk naar buiten gegooid door de hoge druk. Uitgesloten is natuurlijk niks.
    100 euro ga je niet vinden voor een complete turbo 2.0 TDI, statiegeld is nog hoger als 100 voor een defecte turbo.
    Met heel veel geluk kom je met 150/200 euro terecht. Ik koop vaak 2dehands delen vanuit duitsland (www.kleinanzeigen.ebay.de) omdat ik er dichtbij woon, maar je moet gewoon geluk hebben.

    Keep us posted!
    Laatst gewijzigd door rubensimon88; 22-05-17 om 07:43.


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0 TDI BLB, witte rook en nu niet meer starten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeffreyh1984 Bekijk Berichten
    Zojuist bij de garage geweest. Inderdaad, de turbo is kapot. De as van het binnenwerk is doormidden gebroken en de schoepen allemaal afgebroken. Wat is nu wijsheid.. Een nieuwe turbo kost €500,- een gereviseerde bijna hetzelfde.. Een gebruikte voor €100 zou het mooiste zijn. Dan kunnen we even kijken of de motor verder nog schade heeft. Stel dat ik de turbo laat vervangen en de motor zit vol metaal delen, dan is het geld van de turbo ook weg!
    @Jeffreyh1984 - wat is de stand van zaken?

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    39
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0 TDI BLB, witte rook en nu niet meer starten

    Stand van zaken:

    Zo ziet de oude turbo er uit 🙈

    IMG_3334.jpg

    Dan ziet de nieuwe er toch een stuk frisser uit 😎

    IMG_3337.jpg

    IMG_3338.jpg

    Ze zijn de auto nu klaar aan het maken voor de nieuwe turbo. Inlaat traject schoonmaken etc. Intercooler zat vol metaaldelen van de turbo. Deze wordt goed gespoeld.

    IMG_3328.jpg

    IMG_3331.jpg

    Zal wel flink pijn gaan doen in m'n portemonnee, het vakantiegeld is al weer uitgegeven ben ik bang. Maar wel alle lof voor m'n garage! Ze doen er wel alles aan om de auto zo snel mogelijk weer rijdend te krijgen. Ik hoop alleen dat het hierbij blijft. Niet dat straks na het starten het motorblok alsnog naar de haaien blijkt.

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0 TDI BLB, witte rook en nu niet meer starten

    mooi om te zien nieuwe turbo zal wel weer goed zijn voor +- 250.000

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    39
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0 TDI BLB, witte rook en nu niet meer starten

    Toch is het vertrouwen in de auto en het merk Audi wel een beetje verdwenen. Een auto in deze prijsrange mag, naar mijn mening, wel war beter geconstrueerd zijn. Ik zit sterk te overwegen om de auto in te ruilen voor wat anders na reparatie.

  11. #30
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TDI BLB, witte rook en nu niet meer starten

    Dan krijg je de investering niet meer terug.
    Alles kan stuk, Audi is niet echt fragieler dan de directe concurrentie. Als betrouwbaarheid je enige eis is, kun je voor een Japanner gaan.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    39
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0 TDI BLB, witte rook en nu niet meer starten

    Ik begrijp dat autorijden ook een stuk emotie is, dus wat dat betreft zit je bij Audi wel goed, want ik heb al vanalles gevoeld 😂 Japanners en diesel is over het algemeen ook geen gelukkig huwelijk. Dat ik de investering niet terug zie is zonneklaar, auto rijden is een dure hobby. Maar ik wil het risico niet lopen dat er verdwaald deeltje ijzer door m'n motor gaat zwerven en voor duizenden euro's schade aanricht. Ik zal niet meer met een onbezorgd gevoel in deze auto kunnen rijden denk ik. Ik zou hem zelfs niet eens particulier willen verkopen 😕

  13. #32
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TDI BLB, witte rook en nu niet meer starten

    Alle auto's gaan stuk. Het zijn gebruiksvoorwerpen onderhevig aan slijtage. Of het nu een goedkoop of duur merk is. Ik snap best dat je er nu van baalt, maar na de kilometerstand die je er nu op hebt staan is het eigenlijk niet meer dan normaal dat dingen stuk gaan.

    Een tip, ga nou niet kijken naar een frans of italiaans merk want dan kom je nog meer van een koude kermis thuis haha.


    Sent from my RS5 using Siri
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: 2.0 TDI BLB, witte rook en nu niet meer starten

    Ik zeg altijd maar zo. De beste auto's maakt toyota,maar wil je er in gezien worden ;-)

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    39
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0 TDI BLB, witte rook en nu niet meer starten

    M'n vrouw heeft een Aygo en voorlopig moet ik het daar mee doen haha 😋 Ik hou jullie wel even op de hoogte!

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0 TDI BLB, witte rook en nu niet meer starten

    @Jeffreyh1984

    Ik snap precies wat jij bedoeld want ik heb precies hetzelfde gehad met mijn 2.0 TDI van dezelfde generatie (BRD - op turbo & injectoren na identiek van jouw BRE). Op een gegeven moment is het vertrouwen gewoon weg in een auto als je er meerdere reparaties aan gehad hebt. Dit is een van de redenen waarom mijn 2.0 TDI ook weg is gegaan. Na meer als 200.000km met verschillende 1.9 TDI VAG's te hebben gereden was er voor mij geen discussie meer dat ik altijd AUDI TDI zou gaan rijden. Totdat ik een jaar lang alleen ellende heb gehad met mijn 2.0 TDI ->
    gescheurde cilinderkop (fabricage fout in de mal van AUDI)
    oliepomp (designfout constructie van AUDI)
    distributie spanner losgekomen (2.0 tdi heeft een M8 bout op 140/170 pk terwijl de 1.9 TDI 101/115/131 pk een M10 bout gebruikt...why??)
    EGR klep defect
    turbo defect, ect ect

    Let op, de auto had 250dkm gelopen en kwam van de 2e eigenaar. Netjes door maar 2 garage's onderhouden, dus niet 8e hands zonder historie. Waarschijnlijk rijdt iemand in Oost-Europa (Roemenie) nog 200.000 verder met mijn Audi zonder alle problemen die ik heb gehad....maargoed, voor hetzelfde geld is het voor de volgende ook alleen kommer en kwel. Mijn vetrouwen is iig helemaal weg in het 2.0 TDI blok en ook deels in Audi. Bekijk voor de gein ook eens even de problemen van de Bosch Dieselpompen van de nieuwe 2.0 TDI's (A4 B8 , A6 C6 facelift, Passat 2008+...). VAG concern wat zijn jullie aan het doen met de oude vertrouwde TDI's waarmee mensen zonder zorgen 500.000 haalden?? Toen ik wat minder km's ging rijden had ik geen enkele reden meer om in een onbetrouwbare auto te blijven rijden, hij is weg gegaan en flink wat afgeschreven.

    Is dit allemaal toeval? Helaas niet... forums staan vol met 2.0 TDI problemen, 2.0 TDI's zijn daardoor heel moeilijk te verkopen. A4 B7 1.9 TDI's zijn gewilder als ooit...

    De vraag kwam bij mij ook automatisch: zijn andere merken beter?
    -> MB CDI's, schijnen ook meer problemen te hebben als de oudere generaties...imago?
    -> BMW, N47 dieselblokken, distributie kettingen gaan ratelen na +- 150dkm
    -> JTD's, versnellingsbakken waar lagers dagelijks uit lopen, electronica?
    -> DCI's... geen ervaringen mee maar frans is voor mij een No-Go

    Ik denk dat we met zijn allen moeten accepteren dat de huidige auto's veel harder op de proef worden gesteld als voorheen, waar vroeger 100 pk uit een 2L al voldeed is nu 200 de maatstaaf. Zijn alle materialen 2x zo goed geworden dat ze deze belasting aan kunnen? Specificaties zijn zo nauwgezet bij bv injectoren dat enigszins vervuilde diesel al gelijk de dood betekend voor je injectiepomp & injectoren waar oude diesels (1.9 TDI) gewoon even door heen konden bijten. Alle merken hebben slechte series er tussen zitten, de een meer als de andere. 2.0 TDI's vanaf 2003 - 2008 zijn gewoon een ramp, VAG heeft dit nooit helemaal opgelost.

    Mijn conclusie is in ieder geval het volgende, voortaan blijf ik gewoon van een motor af waar heel veel spookverhalen over rond doen. Ik zoek informatie op forums of spreek monteurs die haarfijn kunnen zeggen welke motorcode's wel/niet betrouwbaar zijn. Combinatie van geluk/gezond verstand gebruiken.
    Mijn 2.0 TDI avontuur is helaas zoals bij velen slecht afgelopen, mijn financiele situatie is ook niet dermate zorgeloos dat ik reparatie na reparatie zomaar kon weg lachen.
    Maar o wat was ik verliefd op mijn 2.0 TDI met 170pk S-line uitvoering...standaard verlaagd, sport stoelen, zwarte hemel, grote remmen, 2 uitlaten....nog steeds draai ik mijn hoofd om als ik een mooie A4 B7 zie langsrijden en verlang ik erna terug totdat ik mijzelf wakker schud en denk aan alle kosten!

    Momenteel rij ik zelf even geen Audi...er is weer een diesel gekomen omdat ik door werk omstandigheden meer KM's ging rijden. In 3 maanden tijd 15.000 probleemloos gereden nadat ik bij aanschaf de auto een grote beurt heb gegeven van 500 euro. BMW 520D LCI 2007 met het oude M47 blok van 150 pk - handbak - gekocht met 300dkm maar nu al 315dkm. Aub niet vloeken! Zodra ik alle ellende weer vergeten ben ga ik weer terug naar AUDI...maar nu even niet

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    39
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0 TDI BLB, witte rook en nu niet meer starten

    Hij rijdt weer Turbo vervangen, intercooler vervangen, alles schoongemaakt en hij rijdt perfect voorlopig. Rekening moet nog komen, maar ik zal vast gaan sparen denk ik haha.

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0 TDI BLB, witte rook en nu niet meer starten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeffreyh1984 Bekijk Berichten
    Hij rijdt weer Turbo vervangen, intercooler vervangen, alles schoongemaakt en hij rijdt perfect voorlopig. Rekening moet nog komen, maar ik zal vast gaan sparen denk ik haha.
    Gok iets boven de 1000 euro als er een nieuwe turbo in zit.
    Wat rijden ze fijn als ze technisch goed zijn. Zit er een chip in??

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    39
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0 TDI BLB, witte rook en nu niet meer starten

    Turbo heb ik zelf opgescharreld bij een kennis. €600 nieuw in doos. Garett, geen revisie. Intercooler kostte €125 dus ik denk dat ik ver boven de €1000 ga uitkomen! Met €1000 zou ik meer dan blij zijn haha. Hij is gechipt tot 180pk. Het is op zich een hele mooie auto hoor. Zwart, sportonderstel, dus iets verlaagd 😎 Misschien moet ik er toch maar in blijven rijden haha.

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0 TDI BLB, witte rook en nu niet meer starten

    Goeie prijs voor de turbo van Garett!!( - 170 pk BRD heeft een turbo van KKK borg wagner met een nw prijs boven de 1000 euro - )
    Als het vertrouwen goed is moet je idd gewoon blijven rijden. Fijn dat hij weer gemaakt is!

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    39
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0 TDI BLB, witte rook en nu niet meer starten

    Inmiddels al weer bijna 2000km naar volle tevredenheid gereden. Vertrouwen in de auto is weer terug, dus ze mag blijven. Maar het had niet veel gescheeld 😉 Alles met alles was ik rond de €1250-€1300 kwijt.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •