Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Verschillen in climate controls?

  1. #1
    Unruled's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    36
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Verschillen in climate controls?

    Hoi allen,

    Ik ben slechts 29 jaar en toch behoorlijk verstokt Volvo coureur, echter is mijn eisenlijstje dit jaar wat aangepast en dat verandert de zaak. Ik rijd nu een V50, maar dat is me te klein geworden. Daarnaast vind ik hem vrij lawaaierig en was de "logische" 2.0 diesel (35.000/jr zit te ver buiten het omslagpunt om benzine te rijden) niet met automaat te krijgen, wat ik toch echt wel wilde en waar ik me steeds meer aan stoor. Volvo-gek als ik ben kijk je dan naar een V70, maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik er gewoon niet erg warm van word ten opzichte van de C6.

    Nu ben ik extreem van de voorbereiding en het goed inlezen en ik heb mijn huiswerk voor zover me dat lukte toch vrij volledig gedaan, nog zonder proefritten tot nu toe. Ik ken de zwaktes en sterktes van de C6 wel zo'n beetje en durf het ondertussen ook zelf wel aan de Multitronic aan een betrouwbaarheidstest te onderwerpen (jammer dat chippen er dan niet inzit), al had ik liever een traditionele automaat gehad. Feit is dat de 2.7/3.0TDI's met de mogelijke verscherpte milieuregels straks gewoon te duur worden, dus de 2.0TDI moet het zijn.

    Er is echter één ding waar ik echt niet uitkom. De A6 is een luxe auto dus een paar snufjes mogen er wel opzitten. Gewoon MMi High, niet dat beperkte monochroom rode schermpje (heeft die ook een naam eigenlijk?). Stoelverwarming zou erg fijn zijn, en cruise en climate zijn natuurlijk standaard maar... er zijn twee climate systemen en ik kan het verschil gewoon nergens vinden

    $_85.JPG$_85-2.JPG

    De eerste foto heeft zeker mijn voorkeur, gewoon omdat ik hem mooier vind. Maar functioneel? Voor zover ik kan zien zijn beiden gescheiden, beiden met of zonder stoelverwarming? Alleen is de ene dan digitaal... Heeft dit te maken met MMi integratie? Dat de digitale dit wel doet (daar weet ik van) en de analoge niet? Kan ik ergens op googelen voor meer informatie? Het is in ieder geval niet gerelateerd aan bouwjaar, business/pro-line of weet ik veel wat voor meetbaars... Als iemand me hierbij de goede kant op kan wijzen, heel graag! Ik zou het ook leuk vinden om een optielijst/folder van de C6 (pre-facelift) te vinden, mag digitaal, maar ik kan alleen een Engelse vinden. Heeft iemand er toevallig nog één?

    In ieder geval alvast bedankt voor de hulp!

    Luuk

  2. #2

    Standaard Re: Verschillen in climate controls?

    De bediening met schermpje is een comfort uitvoering. Die heeft meer sensoren en een andere kachel/aanjager. Voor de rest zijn ze hetzelfde. Mocht je MMI High hebben dan kan je bij de comfort uitvoering ook op je mmi je instellingen zien.

  3. #3
    rellp01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    59
    Posts
    410
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Verschillen in climate controls?

    Laatst gewijzigd door rellp01; 17-05-17 om 21:48.

  4. #4
    Unruled's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    36
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Verschillen in climate controls?

    Ah verrek, met de woorden basic en comfort wordt het allemaal erg duidelijk. Bedankt, we hebben een eis voor het lijstje extra

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •