Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 53 van de 53

Onderwerp: Ombouw DSP naar Bose

  1. #41

    Standaard Re: Ombouw DSP naar Bose

    Ik heb alle speakers van de deuren omgebouwd omgebouwd. Dat ging redelijk op de eerste deur na waar ik direct een 4 stuks knoppen stuk trok van de deur. Maar goed niet opgeven en doorgaan. Netjes de sleufen uitgesneden voor de woofer en dat past allemaal perfect. Ik had de deurpanelen erbij gehad dus die roostertjes had ik.

    Centerspeaker, microfoon en achterspeaker nog niet aangesloten.

    Center speaker moet redelijk eenvoudig zijn en doe ik eerdaags, direct kabeltje mee trekken.
    Achterspeakers is een wat groter probleem.. mijn hoedeplank is niet speaker voorbereid.. dat betekent dus dat ik een andere hoedeplank zal moeten aanschaffen. Kosten bij de dealer in de juiste kleur iets over de 200 euro heen. (inc roosters) Tweedehands zal lastig worden omdat ik ook nog een elektrisch achterscherm heb. Kans dat je die combo (bose en kleur) tegen gaat komen is klein. Je kunt voor 16 euro meteen de juiste kabel voor de speakers erbij bestellen dus dat is wel zo makkelijk.

    Microfoon aansluiten is mij nog niet geheel duidelijk... kan je nou ook de autotelefoon mic gebruiken...? Dealer kon het onderdeel niet vinden in zijn etka en ik ook niet. Iemand een idee?

    Versterker en een tweede component moeten ook nog ingebouwd worden.... maar ja dan loop je tegen het probleem van de instellingen aan die je alleen met de VAG com en wellicht zelfs alleen met de dealer kan regelen. Er moet iets omgezet worden naar Bose maar wat precies.... geen idee. Iemand suggesties?

    Ik heb wel een verloop kabel gekocht zodat de pin bezetting nu wel klopt zonder dat ik hoef te knippen etc. Kabel is de Dietz 18547.. hier kun je ook de extra speakers en mic op aansluiten.


  2. #42

    Standaard Re: Ombouw DSP naar Bose

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freshman Bekijk Berichten
    Ik heb alle speakers van de deuren omgebouwd omgebouwd. Dat ging redelijk op de eerste deur na waar ik direct een 4 stuks knoppen stuk trok van de deur. Maar goed niet opgeven en doorgaan. Netjes de sleufen uitgesneden voor de woofer en dat past allemaal perfect. Ik had de deurpanelen erbij gehad dus die roostertjes had ik.

    Centerspeaker, microfoon en achterspeaker nog niet aangesloten.

    Center speaker moet redelijk eenvoudig zijn en doe ik eerdaags, direct kabeltje mee trekken.
    Achterspeakers is een wat groter probleem.. mijn hoedeplank is niet speaker voorbereid.. dat betekent dus dat ik een andere hoedeplank zal moeten aanschaffen. Kosten bij de dealer in de juiste kleur iets over de 200 euro heen. (inc roosters) Tweedehands zal lastig worden omdat ik ook nog een elektrisch achterscherm heb. Kans dat je die combo (bose en kleur) tegen gaat komen is klein. Je kunt voor 16 euro meteen de juiste kabel voor de speakers erbij bestellen dus dat is wel zo makkelijk.

    Microfoon aansluiten is mij nog niet geheel duidelijk... kan je nou ook de autotelefoon mic gebruiken...? Dealer kon het onderdeel niet vinden in zijn etka en ik ook niet. Iemand een idee?

    Versterker en een tweede component moeten ook nog ingebouwd worden.... maar ja dan loop je tegen het probleem van de instellingen aan die je alleen met de VAG com en wellicht zelfs alleen met de dealer kan regelen. Er moet iets omgezet worden naar Bose maar wat precies.... geen idee. Iemand suggesties?

    Ik heb wel een verloop kabel gekocht zodat de pin bezetting nu wel klopt zonder dat ik hoef te knippen etc. Kabel is de Dietz 18547.. hier kun je ook de extra speakers en mic op aansluiten.


    Inmiddels al eruit of de telefoonmic ervoor gebruikt kan worde ...wil ook de ombouw doen

  3. #43

    Standaard Re: Ombouw DSP naar Bose

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rallyegolfg60 Bekijk Berichten
    Inmiddels al eruit of de telefoonmic ervoor gebruikt kan worde ...wil ook de ombouw doen
    Is wel te hopen na 4 jaar........
    3 keer links is ook rechts

  4. #44

    Standaard Re: Ombouw DSP naar Bose

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door azesje Bekijk Berichten
    Is wel te hopen na 4 jaar........
    Nou ik wilde zelf dus de ombouw gaan doen en dus de bose spekers wisselen. Heb de originele telefoonmicrofoon erin dus als deze gebruikt kan worden zou ideaal zijn...dsp speakers omruilen voor bose exemplaren...speakercenter plaatsen met kabel en achterspeaker met extra kabels trekken.

    dietz adapter en bose versterker plaatsen.

    is dan alles compleet?

  5. #45

    Standaard Re: Ombouw DSP naar Bose

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Giel Bekijk Berichten
    Hallo,

    Ik heb DSP in mijn auto.
    Nu vraag ik me af of dat het Bose systeem nu veel beter klinkt als de DSP.
    Als ik 'm om zou willen bauen, is het dan een kwestie van versterkers en speakers wisselen (en het extra setje in de d-stijl bij de avant inbouwen), of komt er meer bij kijken. Zie ook http://www.bose.de/DE/de/Images/Audi...tcm44-3010.pdf

    Is het verschil echt duidelijk merkbaar ? (geluid/ kwaliteit e.d. ?)

    Ik heb ergens gelezen dat Bose geen subwoofer heeft. Heeft de DSP dat wel ?

    Wie weet raad ?
    Kun je me aub het vagnr van de bose versterker geven?

    Ik ben van plan dezelfde ombouw te doen...de speakers heb ik al.
    alleen de versteker zoek ik nog maar kom er niet uit welk type ik moet hebben aangezien ze allemaal een andere eindletter hebben.

    dus aangezien jij de ombouw al gedaan hebt zou je me die info kunnen geven aub?


  6. #46

    Standaard Re: Ombouw DSP naar Bose

    Inmiddels al een aantal stappen verder.

    Heb nu de adapter kabel van dietz die nodig is om de bose versterker aan te sluiten.

    Echter kom ik er niet achter na zoeken op Internet op welke kabels ik de 2 d-stijl speakers en de center speaker op moet aansluiten.

    Kan iemand mij helpen?

  7. #47

    Standaard Re: Ombouw DSP naar Bose

    Inmiddels alles ingebouwd en aangesloten zoals beschreven met de Dietz adapterkabel.

    Gisteren de auto naar de dealer gebracht om de componentprotectie te verwijderen.

    Echter is er een probleem.
    Alleen mijn linker subwoofer werkt rest werkt niet linksvoor.
    De rechter voordeur alleen tweeter en middentoner.
    Links achter portier alleen de midden toner.
    En rechts achter in de deur helemaal niks.

    De d stijl surround en center speaker werken ook.

    Ook het gekke is als ik met de balance naar links draai spelen de speakers aan de rechter zijde en als ik hem na rechts zet speelt links de sub en rechts de tweeter?

    Ook in het dsp menu kan ik het surround level niet kiezen.

    Is de component protectie nog steeds actief of is er een verkeerde software opgezet?
    Voordat ik de auti bij de dealer zette speelde alle speakers correct.

    Als ik nu de oude dsp versterker terug aansluit kloppen die speakers ook niet meer.
    Maar spelen wel andere speakers....

    Iemand een idee?

  8. Ad
  9. #48

    Standaard Re: Ombouw DSP naar Bose

    Het lijkt mij OF verkeerde software, OF een enorme miskleun in de kabelboom..
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  10. #49

    Standaard Re: Ombouw DSP naar Bose

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Het lijkt mij OF verkeerde software, OF een enorme miskleun in de kabelboom..
    Nou de kabelboom is niks aan veranderd...alleen de adapterkabel van dietz erop gezet tussen de dap kabelboom en bose versterker.

    Ik vermoet echter dat er 2 kabels verkeerd zitten in de adapter en dat is de rechter tweeter en middentoon.
    Vandaar het rare gedrag met de balance.
    En dus zou als die kabels goed zitten dus alleen linksvoor geluid geven.

    En dan zou het dus kloppen dat de componentprotectoe nog steeds actief is.
    Laatst gewijzigd door rallyegolfg60; 17-07-16 om 19:57.

  11. #50

    Standaard Re: Ombouw DSP naar Bose

    Volgens mij doet het gewoon helemaal niks als de component bescherming er nog op zit...
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  12. #51

    Standaard Re: Ombouw DSP naar Bose

    Net weer opnieuw bij de dealer gezet....doen ze altijd zo geheimzinnig of lijkt dat maar zo....lijkt wel alsof ze geen verstand ervan hebben....
    Laatst gewijzigd door rallyegolfg60; 18-07-16 om 11:25.

  13. #52

    Standaard Re: Ombouw DSP naar Bose

    Wederom de auto opgehaald en de oude dsp versterker laten vrijschakelen.

    Als alles op de dsp versterker in aangesloten werkt alles zoals het hoort.

    Heb ze erna weer de bose laten aansluiten en dan werkt alleen:

    Lage tonen bestuurders deur
    Midden en hoge toon bijrijdersdeur
    Linker achterdeur alleen de middentoon.
    Rechtsachter helemaal niks.

    Dstijl speakers en centerspeaker werken wel.

    Ik zelf denk dat of de dietz adapter of de versterker niet goed is.

    Aangezien de auto met uitlezen aangeeft dat er kabelbreuken zijn en andere storingen terwijl als ik de dsp aansluit alles wel klopt.
    Dus auto kabelboom van de speakers kloppen.

    Iemand een schema van de dsp en evt de bose zodat ik de adapter kan controleren en evt de kabels goed kan ordenen?

  14. #53

    Standaard Re: Ombouw DSP naar Bose

    Ik heb vergelijkbare problemen opgemerkt toen ik een standaard versterker aan mijn Bose systeem koppelde als test. Er zit een verschil tussen in de pin-out van de grote 32 voudige connector. je moet je probleem zoeken in de aansluitingen van de connector vermoed ik.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •