Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 36

Onderwerp: Wel of geen bluetooth

  1. #1

    Standaard Wel of geen bluetooth

    Even mezelf voorstellen:
    sinds een maand (na lang dromen en zoeken) in het bezit van een 2005 A6-avant quattro s-Line 3.0TDI met o.a. de volgende opties:
    -schuif kanteldak
    -adaptive cruise control
    -zonneschermen
    -electrisch bedienbare achterklep
    etc etc
    Ik heb hem/haar eigenhandig geïmporteerd uit Duitsland en dat is uitermate goed bevallen. Alleen die BPM... zucht... Nu nog even de MMI updaten zodat de menu's en spraak ook in NL zijn en dan ben ik helemaal tevreden.

    Op één punt wordt ik echter niet wijzer: ik heb de originele Motorola/Audi telefoon in de armsteun zitten. Hierin kan een duo-sim, maar dat ken ik nog uit mijn vorige A6 en ik persoonlijk vind het onhandig. Echter, door de menu's lopend en door het (duitse) instructieboekje bladerend, kom ik nu op diverse plaatsen "Blue Tooth" tegen. Met mijn eigen mobiele telefoon vind ik ook de "Audi telefoon" en daar kan ik mee verbinden. Nu weet ik echter niet of ik beschik over een BT-module in deze auto. Het lijkt alsof met BT in dit geval bedoeld wordt dat er een draadloze verbinding is tussen het handset en de auto zelf. De handset beschikt niet over een SIM-deze zit onder de handset in de armsteun. Ook vind ik het raar dat wanneer ik na het bellen met de Audi-telefoon (mbv duo-sim) handmatig de Audi telefoon uitschakel (en ook mijn mobieltje uitschakel) dat ik dan toch nog kan bellen (tijdelijk???). Ook als ik het contact van de auto even verbreek....
    Kern van mijn vraag: kan ik met mijn telefoon via BT nu wel og geen verbinding maken/bellen. Of moet ik een extra BT-module (laten) inbouwen? Waar kan ik zien of die midule aanwezig is? Ik ga allereerst de MMI update laten doen zodat dat allemaal klopt, maar ik hoor graag jullie bevindingen. Alvast dank!
    Swil.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Wel of geen bluetooth

    Verplaatst naar het juiste subforum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    FerrySwart's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    458
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Wel of geen bluetooth

    Ik heb een A4 B7 uit hetzelfde jaar. Bij mij is er vanwege de telefoon voorbereiding wel bluetooth aanwezig. Maar ik heb geen Audi telefoon. Maar een telefoon houder voor een of andere nokia rechts naast de middenconsole. Dat jij de Audi telefoon vindt komt waarschijnlijk doordat de telefoon zelf voorzien is van BlueTooth maar dat maakt het nog geen handsfree set die te gebruiken is voor je losse telefoon.

    Stel, je zet de Audi telefoon uit (als dat kan) en je probeert dan te pairen met de auto? Mocht je trouwens dan verbinding krijgen dan is de code die je moet intypen in je telefoon om de verbinding te maken 1234. Dat was bij mij zo en in veel huur auto's ook, dus ik denk dat dat een standaard is of zo.
    Audi A4 B7 2.0TDI avant multitronic uit 2005. 212.000Km, af fabriek navi, Carcheck systeem, bose speakers met subwoofer (af fabriek).

  4. #4
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.504
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Wel of geen bluetooth

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wsmulders Bekijk Berichten
    Even mezelf voorstellen:
    sinds een maand (na lang dromen en zoeken) in het bezit van een 2005 A6-avant quattro s-Line 3.0TDI met o.a. de volgende opties:
    -schuif kanteldak
    -adaptive cruise control
    -zonneschermen
    -electrisch bedienbare achterklep
    etc etc
    Ik heb hem/haar eigenhandig geïmporteerd uit Duitsland en dat is uitermate goed bevallen. Alleen die BPM... zucht... Nu nog even de MMI updaten zodat de menu's en spraak ook in NL zijn en dan ben ik helemaal tevreden.

    Op één punt wordt ik echter niet wijzer: ik heb de originele Motorola/Audi telefoon in de armsteun zitten. Hierin kan een duo-sim, maar dat ken ik nog uit mijn vorige A6 en ik persoonlijk vind het onhandig. Echter, door de menu's lopend en door het (duitse) instructieboekje bladerend, kom ik nu op diverse plaatsen "Blue Tooth" tegen. Met mijn eigen mobiele telefoon vind ik ook de "Audi telefoon" en daar kan ik mee verbinden. Nu weet ik echter niet of ik beschik over een BT-module in deze auto. Het lijkt alsof met BT in dit geval bedoeld wordt dat er een draadloze verbinding is tussen het handset en de auto zelf. De handset beschikt niet over een SIM-deze zit onder de handset in de armsteun. Ook vind ik het raar dat wanneer ik na het bellen met de Audi-telefoon (mbv duo-sim) handmatig de Audi telefoon uitschakel (en ook mijn mobieltje uitschakel) dat ik dan toch nog kan bellen (tijdelijk???). Ook als ik het contact van de auto even verbreek....
    Kern van mijn vraag: kan ik met mijn telefoon via BT nu wel og geen verbinding maken/bellen. Of moet ik een extra BT-module (laten) inbouwen? Waar kan ik zien of die midule aanwezig is? Ik ga allereerst de MMI update laten doen zodat dat allemaal klopt, maar ik hoor graag jullie bevindingen. Alvast dank!
    Swil.
    Modeljaar 2006 neem ik aan, die heeft standaard BT en een inbouwmogelijkheid in de middenarmsteun.
    Volgens mij kun je maar één van de twee gebruiken. Dus als er in de interface in de middenarmsteun een telefoon zit doet de BT het niet en andersom.
    Dus als je BT wilt gewoon niets in de middenarmsteun monteren en je telefoon syncen.

    Als je de MMI gaat upgraden pas dan op voor de waarschuwingen elders op het forum. Je kunt je BT interface om zeep helpen met de upgrade, is mij ook overkomen (reparatie van € 500,00 plus). Dan werken dus beide niet meer (de middenarmsteun interface én de BT zijn gewoon weg)

    BT synchroniseert geen adressen met de MMI voor de moderne telefoons. Als iemand je belt komt er wel een mooi schermpje in je MMI en je kunt natuurlijk opnemen op je stuur. (dat ben ik dus allemaal kwijt ) maar daar heb ik al genoeg over gezeurd op het forum in andere topics.

    Groeten André
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI

  5. #5

    Standaard Re: Wel of geen bluetooth

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andre A6 Avant Bekijk Berichten
    Modeljaar 2006 neem ik aan, die heeft standaard BT en een inbouwmogelijkheid in de middenarmsteun.
    Volgens mij kun je maar één van de twee gebruiken. Dus als er in de interface in de middenarmsteun een telefoon zit doet de BT het niet en andersom.
    Dus als je BT wilt gewoon niets in de middenarmsteun monteren en je telefoon syncen.

    Als je de MMI gaat upgraden pas dan op voor de waarschuwingen elders op het forum. Je kunt je BT interface om zeep helpen met de upgrade, is mij ook overkomen (reparatie van € 500,00 plus). Dan werken dus beide niet meer (de middenarmsteun interface én de BT zijn gewoon weg)

    BT synchroniseert geen adressen met de MMI voor de moderne telefoons. Als iemand je belt komt er wel een mooi schermpje in je MMI en je kunt natuurlijk opnemen op je stuur. (dat ben ik dus allemaal kwijt ) maar daar heb ik al genoeg over gezeurd op het forum in andere topics.

    Groeten André

    Dank André,
    Ik ben het meteen gaan proberen (handset en duo sim eruit gehaald) en de auto "vindt" mijn HTC wel, maar ik blijf hangen op een MMI-scherm dat zegt dat ik de code op mijn HTC moet invoeren. Ik blijf wat proberen, maar ik denk ook dat ik eerst de update moet doen ivm de nieuwe telefoontypes...
    Ik heb hoop dat het gaat lukken!


  6. #6
    FerrySwart's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    458
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Wel of geen bluetooth

    Die code is, zoals ik al zei: 1234. Gewoon intypen op je telefoon als je HTC daarom vraagt na het pairen.
    Audi A4 B7 2.0TDI avant multitronic uit 2005. 212.000Km, af fabriek navi, Carcheck systeem, bose speakers met subwoofer (af fabriek).

  7. #7
    Hansyii
    Guest

    Standaard Re: Wel of geen bluetooth

    Wat ik er allemaal van begrepen heb kan je met een telefoon af fabriek geen andere handy met BT verbinden.

    Het matchen vindt nu plaats vanuit het MMI met rSAP en daarvoor heb je een 16 cijferige code nodig.
    Ik heb het vermoeden dat deze code alleen op Audi telefoons zitten.

    Je zult dan idd een nieuwe BT module moeten kopen.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Wel of geen bluetooth

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FerrySwart Bekijk Berichten
    Die code is, zoals ik al zei: 1234. Gewoon intypen op je telefoon als je HTC daarom vraagt na het pairen.
    Ferry,
    Het lukt me niet. Ik heb een tijdje gewacht met contact uit en ben zojuist weer aan de slag gegaan:
    -op mijn HTC (mobieltje) zoek ik naar bluetooth apparaten
    -na een aantal seconden komt daar Audi Phone 05865036 (weet niet het hele nummer)
    -op de MMI verschijnt dan nog niets
    -op de HTC wordt dan gevraagd naar een code; hier toets ik 1234 in
    -pas nadat ik dit heb ingetoetst komt er op MMI de mededeling dat de Auditelefoon met HTC_SnapXXX probeert te pairen en of ik hiermee wil doorgaan; daarop ja geantwoord
    -Ook in de MMI moet je dan een code invoeren; hier ook 1234 ingevoerd
    -Op MMI komt dan te staan: voer nu dezelfde code in bij het bluetooth apparaat (terwijl ik dat al gedaan heb)
    -De Audi telefoon staat op mijn mobieltje dan al in het lijstje met bluetooth apparaten
    -melding op MMI blijft zo'n 30 sec. staan en daarna komt foutmelding dat pairen niet is gelukt en of ik nogmaals wil proberen.
    Wat doe ik fout?

  10. #9
    FerrySwart's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    458
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Wel of geen bluetooth

    Hmmm, vreemd. Misschien is het toch anders met een af-fabriek gemonteerde telefoon dan met een in Nederland ingebouwde telefoon voorbereiding zoals die er bij mij in zit. Die eerste code zou best eens die code kunnen zijn waar hansyii het over heeft.

    Als dat zo is zit er idd niets anders op dan een andere BT unit te kopen.
    Ik zou de audi dealer er eens naar vragen met deze info....
    Audi A4 B7 2.0TDI avant multitronic uit 2005. 212.000Km, af fabriek navi, Carcheck systeem, bose speakers met subwoofer (af fabriek).

  11. #10
    FerrySwart's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    458
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Wel of geen bluetooth

    Anders eens alle BT apparaten die met de audi te maken hebben verwijderen uit je HTC en ook je HTC uit je BT van de auto halen als dat gaat. En helemaal vanaf scratch opnieuw beginnen.... Anders zou ik het ook niet weten.
    Audi A4 B7 2.0TDI avant multitronic uit 2005. 212.000Km, af fabriek navi, Carcheck systeem, bose speakers met subwoofer (af fabriek).

  12. #11
    FerrySwart's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    458
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Wel of geen bluetooth

    Misschien nog een andere tip:

    Mocht het bovenstaande niet werken... bij Nokia loopt de BT wel eens vast. En om dat weer aan de praat te krijgen moet ik de telefoon uit zetten, de batterij eruit halen, paar seconde wachten, batterij weer terug en weer aanzetten. Dan doet ie het weer. (ppffff gelukkig gebeurd het maar zelden...)
    Audi A4 B7 2.0TDI avant multitronic uit 2005. 212.000Km, af fabriek navi, Carcheck systeem, bose speakers met subwoofer (af fabriek).

  13. #12

    Standaard Re: Wel of geen bluetooth

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FerrySwart Bekijk Berichten
    Misschien nog een andere tip:

    Mocht het bovenstaande niet werken... bij Nokia loopt de BT wel eens vast. En om dat weer aan de praat te krijgen moet ik de telefoon uit zetten, de batterij eruit halen, paar seconde wachten, batterij weer terug en weer aanzetten. Dan doet ie het weer. (ppffff gelukkig gebeurd het maar zelden...)
    Ook dat heb ik geprobeerd. De HTC blijft keurig wachten tot de Audi ermee gepaired is. Op de HTC komen geen foutmeldingen. Ik heb nog de functie Remote SIM Acces aangezte op de HTC, maar dat helpt ook niet. Ik vrees dus geen BT-Module....
    Wat kost zo'n module en is dat handig om in te laten bouwen? Is dat origineel Audi of krijg je dan weer overal draadjes etc?

  14. #13
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.504
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Wel of geen bluetooth

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wsmulders Bekijk Berichten
    Ook dat heb ik geprobeerd. De HTC blijft keurig wachten tot de Audi ermee gepaired is. Op de HTC komen geen foutmeldingen. Ik heb nog de functie Remote SIM Acces aangezte op de HTC, maar dat helpt ook niet. Ik vrees dus geen BT-Module....
    Wat kost zo'n module en is dat handig om in te laten bouwen? Is dat origineel Audi of krijg je dan weer overal draadjes etc?
    Lees deze ff door voordat je gaat upgraden. Zie bijlagen.

    De BT control unit is de 4F0910336H en die kost iets van bijna € 300,00 ex in NL. Ik weet niet of dat is wat je zoekt.

    Heb even een plaatje bijgevoegd.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI

  15. #14

    Standaard Re: Wel of geen bluetooth

    Voordat je van alles gaat kopen probeer eens de volgende optie/stappen.

    druk op de knop TEL en daarna de SETUP knop. je krijgt dat als het goed is een scherm met o.a. telefooninstelling. deze kan je als het goed is alleen selecteren en daarna kies je de optie voor PIN bluetooth. Deze kan je namelijk wijzigen. standaard is deze idd 1234, maar omdat het een gebruikte auto is kan de vorige eigenaar wellicht een andere PIN code hebben gekozen. Checkt het eens zou ik zeggen, ik hoop dat daar het struikelblokje ligt.

    succes.
    A6 2.4 V6 Avant uit 2005

  16. #15
    gaserop's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    143
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Wel of geen bluetooth

    Ik heb ook de Motorola in de armsteun, maar de vorige eigenaar had er in de asbak al een parrot (=bluetooth handsfree) laten inbouwen. Je ziet er dus niks van, werkt met alle telefoons, ook spraakbesturing werkt perfect en zo'n ding kost iets van 100 euro. hier bijv. €95.-
    Komen er nieuwe telefoons uit die problemen geven kan je eenvoudig de software updaten door even met een laptop met BT in de auto te gaan zitten

  17. #16

    Standaard Re: Wel of geen bluetooth

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Randy Bohlmeijer Bekijk Berichten
    Voordat je van alles gaat kopen probeer eens de volgende optie/stappen.

    druk op de knop TEL en daarna de SETUP knop. je krijgt dat als het goed is een scherm met o.a. telefooninstelling. deze kan je als het goed is alleen selecteren en daarna kies je de optie voor PIN bluetooth. Deze kan je namelijk wijzigen. standaard is deze idd 1234, maar omdat het een gebruikte auto is kan de vorige eigenaar wellicht een andere PIN code hebben gekozen. Checkt het eens zou ik zeggen, ik hoop dat daar het struikelblokje ligt.

    succes.
    Randy,

    Dank voor je input. Ik heb het meteen geprobeerd, maar ik kan alleen maar de pin veranderen van mijn vaste Auditelefoon. Hiervoor moet ik eerst inloggen met de auditelefoon en dan kan ik de PIN veranderen. Ik heb ook al geprobeerd zonder SIM kaart in de auto en met audi telefoon uit, en daarbij de PIN die op de Audi telefoon zit invoeren in mijn mobieltje, maar ook dat werkt niet. Ik vind het wel vreemd dat mijn mobieltje en de audi telefoon elkaar vinden (met naam en toenaam), dus er zit wel BLUE Tooth in, maar misschien zoals hierboven al eens vermeld, kan er alleen een verbinding gemaakt worden met de handset van de Auditelefoon.
    Blijven zoeken (en hopen...)

  18. #17

    Standaard Re: Wel of geen bluetooth

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gaserop Bekijk Berichten
    Ik heb ook de Motorola in de armsteun, maar de vorige eigenaar had er in de asbak al een parrot (=bluetooth handsfree) laten inbouwen. Je ziet er dus niks van, werkt met alle telefoons, ook spraakbesturing werkt perfect en zo'n ding kost iets van 100 euro. hier bijv. €95.-
    Komen er nieuwe telefoons uit die problemen geven kan je eenvoudig de software updaten door even met een laptop met BT in de auto te gaan zitten
    No offense, maar ik heb altijd een hekel aan naderhand aangebrachte "gadgets" in een auto waar je relatief al een vermogen aan uit hebt gegeven. Ik hoop niet dat ik iemand tegen de schenen schop, maar soms zie je een sjieke A6 rijden met mooie bekleding etc, en dan zit er zo'n TomTom op de voorruit geplakt: geen gezicht mijns inziens.
    In ieder geval bedankt @gaserop voor je hulp; maar als er geen BlueTooth module inzit dan ga ik eerst eens informeren of ik dat tegen een aantrekkelijk prijsjes in kan laten bouwen. De werking van de Parrot ken ik goed en werkt altijd naar behoren, dus dat zou nog mijn een-na-laatste optie zijn: laatste optie: lekker alles zo laten!
    Dank!

  19. #18
    FerrySwart's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    458
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Wel of geen bluetooth

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wsmulders Bekijk Berichten
    No offense, maar ik heb altijd een hekel aan naderhand aangebrachte "gadgets" in een auto waar je relatief al een vermogen aan uit hebt gegeven. Ik hoop niet dat ik iemand tegen de schenen schop, maar soms zie je een sjieke A6 rijden met mooie bekleding etc, en dan zit er zo'n TomTom op de voorruit geplakt: geen gezicht mijns inziens.
    Ik gebruik ook mijn TomTom wel eens in de auto. Ik heb de auto niet nieuw gekocht en kwam met een simpele navi. Dus alleen de pijlen tussen mijn klokken en geen fullmap. Die navi is leuk als je ff snel ergens heen moet maar een TomTom geeft toch wel veel meer info op zijn schermpje.

    Ben het met je eens, mooi is anders, maar de fullmap navi is gewoon duur. Iets wat ik iig niet overweeg om als optie nu nog in te bouwen. Wel heb ik van internet nieuwe kaarten kunnen downloaden en gebrand op CD wat uitstekend werkt. Want ik ga niet 100+ euro's uitgeven voor nieuwe kaarten. Dat is dan een voordeel want bv bij mijn collega die een Volvo V70 heeft zijn de kaarten op internet niet te vinden en dus alleen heel duur te koop bij Volvo.

    Af nieuw zou ik wel voor de full map navi gaan maar ik ga een auto die dat niet heeft er niet daarvoor laten staan. Feit blijft dat de prijs voor nieuwe kaarten van een TomTom vele malen goedkoper dan bij af fabriek geinstalleerde systemen.

    Nog een voordeel van de TomTom is dat je op de ANWB site alle touristische routes kan downloaden voor de TomTom. Heb die nog niet gezien voor andere systemen. En, ik neem mijn TomTom altijd mee als ik naar Amerika ga. Huren van een GPS daar kost al gauw 30 dollar per week. Dus een paar tripjes die kant op en je hebt je TomTom er alweer uit.

    Ik heb dan wel geen dure A6 met mooie bekleding maar een simpele A4 met niet al te veel opties. Maar voor mij zit er alles op wat ik wil (El. ramen, CruiseControl, Automaat, ClimateControl, avant, bluetooth) en de simpele navi was alleen maar extra voor mij.

    Wat ik veel zieliger vindt is wat ik erg veel zie: een dure mercedes, BMW, enz met een man erin die niet handsfree belt. DAT vind ik pas geen gezicht en ronduit zielig.
    Laatst gewijzigd door FerrySwart; 15-08-10 om 12:26.
    Audi A4 B7 2.0TDI avant multitronic uit 2005. 212.000Km, af fabriek navi, Carcheck systeem, bose speakers met subwoofer (af fabriek).

  20. #19
    gaserop's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    143
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Wel of geen bluetooth

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wsmulders Bekijk Berichten
    No offense, maar ik heb altijd een hekel aan naderhand aangebrachte "gadgets" in een auto waar je relatief al een vermogen aan uit hebt gegeven. Ik hoop niet dat ik iemand tegen de schenen schop, maar soms zie je een sjieke A6 rijden met mooie bekleding etc, en dan zit er zo'n TomTom op de voorruit geplakt: geen gezicht mijns inziens.
    In ieder geval bedankt @gaserop voor je hulp; maar als er geen BlueTooth module inzit dan ga ik eerst eens informeren of ik dat tegen een aantrekkelijk prijsjes in kan laten bouwen. De werking van de Parrot ken ik goed en werkt altijd naar behoren, dus dat zou nog mijn een-na-laatste optie zijn: laatste optie: lekker alles zo laten!
    Dank!
    Daarom is het mooi dat die parrot achter een (asbak)klepje zit; je ziet er niks van

  21. #20

    Standaard Re: Wel of geen bluetooth

    Heb hetzelfde, motorola audi telefoon met losse hoorn. Gaat niet lukken een andere gsm aan het systeem te koppelen. Zijn speciale, Ik noem het maar verloopstukken voor te krijgen. Die schuif je op de plek waar normaal de losse hoorn zit. Kost rond de 500 eurie en dan moet je hem nog uit de us importeren. En dat je nog een poosje kunt bellen nadat de auto uit is gezet, dat kun je instellen. Eeen soort vertraging, zodat je niet iedere keer zoals bijv na het tanken weer opnieuw de pincode moet invoeren. Je kunt de instelling ook zo "instellen" dat hij gelijk uit gaat.

    Gr een zeer tevreden A6 rijder

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •