Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: trillen koppeling

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Posts
    201
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard trillen koppeling

    Hallo allemaal,

    Mijn A6 heeft zo af en toe last van trillen aan de koppeling. Dit is altijd als ik de koppeling laat opkomen en heel lichtjes gas geef.
    Geef ik op voorhand al wat gas en laat ik ze dan opkomen heb ik het probleem niet. Het komt niet altijd voor.
    Het is altijd bij het vertrekken in de 1ste versnelling dus.

    Men heeft mij eens verteld dat dit aan het vliegwiel ligt. Dit kan nog even mee gaan maar of te wel moet het vervangen worden.
    Wat denken jullie ? De auto is van 2005 met 205000 km.

    Groetjes,
    Audiclassic

  2. #2

    Standaard Re: trillen koppeling

    Ik neem aan dat het hier een 2.0 tdi betreft.
    Volgens mij is het een probleem van motor in combinatie met de auto.
    Ik heb met 80.000 km al op garantie een nieuwe koppeling gekregen toen was het heel erg.
    Maar het blijft ligt aanwezig de audi dealer heeft mij al een keer verteld dat ze dit blok een rustig willen laten draaien (zonder trillen)
    alsof het een 6 cilinder is. Vandaar is er een hele zwaar massa vliegwiel gemonteerd.
    Dus ik heb het ook nog steeds, daarnaast is de koppeling ook heel gevoelig (met afslaan van de motor).
    Je kan proberen het stationair toerental te laten verhogen.

    Mvgr

    Ferry

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Posts
    201
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: trillen koppeling

    Het gaat om een 2.0 tdi inderdaad. De persoon die mij vertelde dat het aan het vliegwiel ligt was de garagist vanwaar ik de auto kocht.
    We deden toen net samen een testrit. Natuurlijk heb ik een jaar garantie op de wagen. Zou ik er best eens mee terug gaan dan ?

    Groetjes, Audiclassic

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •