Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 47

Onderwerp: Achterdeur niet open

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    46
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5

    Standaard Re: Achterdeur niet open

    Hoi,

    Ik heb hetzelfde gehad met een achterportier, hiervoor heb ik de bekleding er uit gehaald ( dankzij tips hier wist ik de schroefjes enzo te vinden) en aangezien ik nogal eigenwijs ben heb ik toch het slot er uit gehaald en open geschroefd, mede omdat een nieuw slot € 157,- kost en ik wilde weten wat er defect was.
    Na het verwijderen van wat oud en dus taaier geworden vet en het inspuiten van het mechanisme met WD40 werkt het weer als nieuw.
    Als iemand dit ook wil gaan doen wil ik graag wat tips geven om te voorkomen dat de veren je om de oren vliegen.

    Jos
    SQ5 2018

  2. #22

    Standaard Re: Achterdeur niet open

    Jos,

    Zoiets heb ik dus ook aan de hand! Na het verwijderen van de binnenbekleding, kun je dan direct het slotmechanisme verwijderen? Bij mij is,het een probleem aan de voordeur. Ik had ergens gelezen dat de ruit eruit moet voor je aan het slot kan? Heb je misschien foto's van een opengemaakt slotmodule?

    Mvg,

    Marc

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Leeftijd
    50
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Achterdeur niet open

    mijn A6 uit 2006 heeft dit ook. Het betreft de linker achter portier. Hij doet het nooit met de afstandbediening indien in de MMI ingesteld staat dat deze mee moet openen met de AB.
    Echter, zet je de deur in de MMI uit, dan gaat deze na twee keer drukken op de AB gewoon open. Via de knop in de bestuurdersdeur gaat ie ook gewoon open.
    Ik betwijfel dus heel erg dat dit een defect in het slot is, lijkt meer op een soort software bug.
    Heb m'n A6 nog maar net, heb nog geen vag-com en het hidden menu is niet enabled.
    Weer iemand of daar meer instellingen voor de ontgrendeling zijn te doen?

    gr. Kees

  4. #24

    Smile Re: Achterdeur niet open

    Hallo Audi A6 bezitters van .....bj 2005-2007, .....
    Ik heb zelf Audi A6 20 TDI van 2007.

    Ik heb dit probleem ook met rechts achterdeur en na een tijd ook rechts voordeur.

    Probleem>>

    Als ik deuren sluit ( met afstandsbediening) of rijden sluiten de deuren en gaat rechter achterdeur niet meer open van buiten. Eerst moet ik van binnen openen met hendel, daarna gaat het wel open zowel als binnen en buiten. Dit is al jaar zo bezig, In Zomer was het af en toe maar in winter werd het erger. Vanaf januari ging het niet meer open van buiten. En Rechts voordeur begon ook te haperen, eind januari ging het ook niet meer open vanuit buiten. Dus altijd vanuit binnen open trekken. Eenmaal deuren gesloten dan terug openen ging het niet meer open van buiten. In warme weer minder probleem en in koude dagen meer problemen of werkte helemaal niet meer.

    Uitlezen met VCDS:

    42-Door Elect, Driver -- Status: Malfunction 0010
    52-Door Elect, Pass. -- Status: Malfunction 0010
    72-Door, Rear Right -- Status: Malfunction 0010

    ddress 52: Door Elect, Pass. Labels: 4F0-910-793-52.lbl
    Part No SW: 4F0 910 793 E HW: 4F0 959 792 E
    Component: TSG BF H12 0120
    Revision: 00000000 Serial number: T˜7
    Coding: 0000522
    Shop #: WSC 02327 785 00200
    VCID: 2C5D1A698F10169

    2 Faults Found:
    02115 - Locking Unit for Central Locking
    008 - Implausible Signal - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00101000
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 10
    Reset counter: 132
    Mileage: 270047 km
    Time Indication: 0
    Date: 2015.02.21
    Time: 21:19:41

    Twee sloten rechts voor en achterdeur gekocht deze gemonteerd Alles werkt naar behoren. Geen storingen meer.

    Onderdeel nr slot rechts voor 4F1 837 016
    rechts achter 4F0 839 016

    Ik heb het slot mechanisme open gedaan, Je moet wel heel voorzichtig zijn. Als alles uiteen valt kun je gaan puzzelen of niet meer in elkaar krijgen.
    Alles goed bestudeert , oorzaak was gewoon in aansluiting op motortje, SLECHT KONTACT. Pinnen gesoldeerd ( vertind ) en alles terug in elkaar gestoken en uitgetest werkte prima.

    Om zeker te heb ik rechts achter slot terug gemonteerd op mijn auto en het werkt weer zoals het moet, dus die deursloten heb ik voor niets gekocht .
    Tweede hands +/- 50 euro en nieuw 192 euro in VAG garage per stuk.

    Mensen die zelf kunnen handig zijn kunnen ze zelf herstellen. Het kost gewoon een tijd.

    Groeten Ozzy
    Laatst gewijzigd door Ozzy; 04-03-15 om 22:53.

  5. #25
    Jaco-Z's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Achterdeur niet open

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jos Alroadje Bekijk Berichten
    Hoi,

    Als iemand dit ook wil gaan doen wil ik graag wat tips geven om te voorkomen dat de veren je om de oren vliegen.

    Jos
    Graag deze tips, Jos. Omdat het slot het bij mij sóms wel, sóms niet doet vermoed ik ook een reparabel defect.
    Groet,
    Jaco-Z


  6. #26

    Question Re: Achterdeur niet open

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jos Alroadje Bekijk Berichten
    Hoi,

    Ik heb hetzelfde gehad met een achterportier, hiervoor heb ik de bekleding er uit gehaald ( dankzij tips hier wist ik de schroefjes enzo te vinden) en aangezien ik nogal eigenwijs ben heb ik toch het slot er uit gehaald en open geschroefd, mede omdat een nieuw slot € 157,- kost en ik wilde weten wat er defect was.
    Na het verwijderen van wat oud en dus taaier geworden vet en het inspuiten van het mechanisme met WD40 werkt het weer als nieuw.
    Als iemand dit ook wil gaan doen wil ik graag wat tips geven om te voorkomen dat de veren je om de oren vliegen.

    Jos
    Hallo, ik heb exacte probleem bij mij rechts achter deur,heb je voor mij wat tips hoe ik die slot uit elkaar moet halen en waar ik moet opletten.

    mvg

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    90
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterdeur niet open

    kan iemand mij vertellen waar ik een handleiding kan vinden om het slot uit de deur te krijgen?
    groet,

    Gevonden: http://www.audiforum.nl/forum/attach...9&d=1250181957
    Laatst gewijzigd door ijzerboot; 23-11-16 om 09:54.

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    34
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Achterdeur niet open

    Een gekend probleem. Ik hed het al eens vervangen voor een klant bij een a6 avant van 2005. Nu heeft mijn eigen a6 avant ook 2 deuren die niet meer gaan. Rv en LA. Zal ook maar even nieuwe sloten steken. Toen ik las dat er enkele die microswitches vervangen heb ik het oude slot van de klant opengeprutst, lijkt mij niet onmogelijk maar ik begin er niet aan. 2 nieuwe sloten. En het raam moet er idd met heel de omlijsting af. Valt op zich wel mee. Ik probeer anders foto's te maken en een how to in elkaar te steken

  10. #29
    bensen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    49
    Posts
    115
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterdeur niet open

    Ik heb het ooit eens geprobeerd, maar eenmaal bij het demonteren van de omlijsting, heb ik afgehaakt. Net door een gebrek aan goede instructies. Zou dus een nobele zaak zijn om een uitgebreide how-to in elkaar te steken!

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    54
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Achterdeur niet open

    Hallo mannen,

    Sinds de zomer ook een LA deur die niet open wilde gaan.
    Heb het slot nu voor 2'de x uit elkaar gehaald ,merkte wel op dat die los in de hand met de stekker eraan staand of liggend wel en niet werkte.Met name het palletje welke de linkse microswitch bedient.oorzaak niet helemaal duidelijk waarschijnlijk toch smering, heb de contactstiften onder de motortjes vertint,alle asjes en wieltjes opnieuw in de vet gezet (vaseline spray).
    Na x aantal keer testen weer teruggeplaatst,even wachten hoe lang dit goed gaat.Mijn achterklep deed vorig winter ook moeilijk,viel niet meer in slot ,toen ook uit elkaar gehad ingevet en tot op heden geen probleem meer.Verder heb ik de ruit niet gedemonteerd of de portiergreep.Slot kan je verwijderen door deze om het raamframe om te klappen .
    Verder vond ik dit filmpje op youtube:https://www.youtube.com/watch?v=VJSYa22yv4M
    Laatst gewijzigd door stiki; 19-07-17 om 11:54.

  12. #31
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterdeur niet open

    Lekker klusje, zal d'r in het voorjaar ook aan moeten. Bij mij blijft de linker achterdeur dicht.
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

  13. #32

    Standaard Re: Achterdeur niet open

    Ik heb dit euvel ook gehad:

    - Geen storing in VCDS
    - Deur wil van buiten niet open
    - Deur wil van binnen wel open
    - Deur wil van buiten open, nadat de deur van binnen eerst is geopend

    Bij lokale Bosch garage deurslot laten vervangen. Totale kosten niet helemaal duidelijk, want was onderdeel van meerdere reparaties. Ik schat het op ongeveer EUR 300,-.

    Garage gaf aan dat hij het euvel herkend en ook te fixen is door het vervangen van de microswitch in het slot. Echter, gezien de loonkosten is dat niet rendabel.

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2017
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Achterdeur niet open

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieter230 Bekijk Berichten
    Ik heb dit euvel ook gehad:

    - Geen storing in VCDS
    - Deur wil van buiten niet open
    - Deur wil van binnen wel open
    - Deur wil van buiten open, nadat de deur van binnen eerst is geopend

    Bij lokale Bosch garage deurslot laten vervangen. Totale kosten niet helemaal duidelijk, want was onderdeel van meerdere reparaties. Ik schat het op ongeveer EUR 300,-.

    Garage gaf aan dat hij het euvel herkend en ook te fixen is door het vervangen van de microswitch in het slot. Echter, gezien de loonkosten is dat niet rendabel.
    Ik heb een slooponderdeel gekocht, heb twee uurtjes gesleuteld en was al met al voor 6 tientjes klaar.

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    34
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterdeur niet open

    Je kan er makkelijk zelf aan beginnen. Het is wat puzzelen om alles eruit te halen, maar dat wijst zichzelf uit.
    Ik heb ondertussen 3 deuren gedaan met slooponderdelen voor 50 euro/stuk. De eerste was in de garage voor +-350 euro.
    Nu is ook mijn tankklepje defect, maar daar ben ik nog niet aan begonnen...

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Leeftijd
    45
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterdeur niet open

    Ik had ook het zelfde probleem bij de mijne uit 2007. Niet meer te openen met de AB maar wel van binnenuit.
    Ik heb vandaag mijn slot LA eruit gepeuterd. Slot open gemaakt en de aansluitingen van de elektromotortjes schoon gemaakt en ingespoten met contactspray. Palletjes iets verbogen zodat ze beter contact maken. Het ene motortje moeten ze naar buiten en de andere naar binnen buigen. Alles weer gemonteerd en het werkt weer perfect. Kosten €0,- alleen uren.

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Leeftijd
    44
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterdeur niet open

    Ik heb zaterdag mijn a6 opgehaald en bij aflevering kinderslot achter erop willen zetten. Bij rechts achter bleek dit niet te kunnen dus gelijk gemeld en is nieuw slot besteld en aankomende week gaat die er in. Nu wou het zo gebeuren dat na paar uur rijden en in en uit stappen de linker achterdeur van buiten niet meer open wou en van binnen het kinder slot er op zit. Dus maandag maar eens bellen met garage, na hier het een en ander gelezen te hebben is dit dus bekend verhaal. Hoop alleen met nieuwe sloten wel gewoon kinderslot te kunnen gebruiken.
    Laatst gewijzigd door Bkprs; 14-01-18 om 21:40.

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterdeur niet open

    Ik heb dit probleem ook met de LA deur. Ik kon deze enkel openen via binnen.
    Toen ik op vakantie was merkte ik op dat de deur niet meer slot en heb het kinderslot opgezet waardoor de deur niet meer opengaat.
    Nu hebben de vriendelijke mensen op de autokeuring deze afgekeurd (terwijl deze vorige keer er wel doorging).
    Enige tips hoe ik de deur toch zou openkrijgen, ik ben aan het proberen om de bekleding eraf te halen maar geraak niet veel verder omdat de deur niet meer opengaat.

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterdeur niet open

    hoe is dit bij jou afgelopen?

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterdeur niet open

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timberdude Bekijk Berichten
    Ik had ook het zelfde probleem bij de mijne uit 2007. Niet meer te openen met de AB maar wel van binnenuit.
    Ik heb vandaag mijn slot LA eruit gepeuterd. Slot open gemaakt en de aansluitingen van de elektromotortjes schoon gemaakt en ingespoten met contactspray. Palletjes iets verbogen zodat ze beter contact maken. Het ene motortje moeten ze naar buiten en de andere naar binnen buigen. Alles weer gemonteerd en het werkt weer perfect. Kosten €0,- alleen uren.
    Hoe is dit bij jou afgelopen?

  21. #40
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterdeur niet open

    Als je het topic doorleest gaat het om defecte sloten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •