Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 98

Onderwerp: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

  1. #61

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door azesje Bekijk Berichten
    kijk, dat willen we horen!!
    We zijn nu een jaar en +/- 50.000 km verder, heb nooit meer het probleem gehad

  2. #62

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    142
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Het volgende heb ik nog niet gelezen op dit forum.
    Ik heb last van constant tikken uit het kleppenblok.



    warm en koud doet het volgens mij o.k.

    iemand een idee waarom dit constant staat te tikken.
    kan toch niet goed zijn.

    tevens het zingend geluid uit de aanjagerbox is ook irritant terwijl het niet de aanjagermoter zelf is want als ik die op een andere stand zet veranderd het geluid niet van frequentie.

    gr.
    msonic

  3. #63

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Mijn a6 had het zelfde probleem. Opgelost mbv dit topic. Helaas is er 1 schroefje afgebroken. Even afwachten nog of het houdt met 5 ipv 6 schroefjes.
    Bedankt iig.

  4. #64

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door msonic Bekijk Berichten
    Het volgende heb ik nog niet gelezen op dit forum.
    Ik heb last van constant tikken uit het kleppenblok.



    warm en koud doet het volgens mij o.k.

    iemand een idee waarom dit constant staat te tikken.
    kan toch niet goed zijn.

    tevens het zingend geluid uit de aanjagerbox is ook irritant terwijl het niet de aanjagermoter zelf is want als ik die op een andere stand zet veranderd het geluid niet van frequentie.

    gr.
    msonic
    Spoel Klep stuk denk ik ,als de spoel wel 12 volt krijgt maar niet voldoende kracht meer heeft krijg je dit soort geluid, hij trekt aan, blijft niet hangen valt terug en trekt weer aan.
    3 keer links is ook rechts

  5. #65

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Cool Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bartoz Bekijk Berichten
    We zijn nu een jaar en +/- 50.000 km verder, heb nooit meer het probleem gehad
    Zo. Weer een jaar verder, sinds kort begon de klep een enkele keer te haperen aan 1 kant, waardoor er weer gruwelijk hete lucht binnen kwam door de roosters . Niet echt fijn als hij buiten 28gr.+ is.

    Net maar weer de klephuisjes eraf gehaald, voorzichtig alles gedemonteerd en gecleand met Commandant. Was wel echt weer nodig, ook aan de binnenkant van de klephuisjes zat vuil aangekoekt.

    Links de vuile onderdelen, rechts gecleaned

    20140724_223943_resized.jpg

    2 jaar dus plezier van gehad en 2x € 300,- uitgespaard voor een nieuwe unit


  6. #66
    Hettijo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    54
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Zojuist de actie uitgevoerd voor mijn A6 uit 2006. Was inderdaad een eenvoudig klusje. Heb tevens de paravan maar eens goed schoongemaakt.

    Dank jullie voor alle tips!

    Gr Joost

  7. #67
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.304
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    @Florisk

    Geweldige How to heb je gemaakt. Ik had ook last van dit probleem. Begon heel langzaam met eerst 1 kant en na verloop van tijd kwamen beide kanten. Gelukkig hebben we dit forum en kwam op jou how to want ik wilde al de unit vervangen (op e-bay een nieuwe voor 230 euro). Nu gewoon schoongemaakt (was wel meer dan 15 min bezig trouwens) en alle aanslag weg gepolijst. Klept werkt weer als vanouds en dus een besparing van toch 230 euro.
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  8. Ad
  9. #68

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Leeftijd
    33
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Super How To,
    Had het probleem op vakantie!
    Ga er van de week meteen mee aan de slag!
    Danke!

  10. #69
    Qa6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    56
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Thumbs up Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Dag Audi broeders,

    Ik ga 't morgenochtend ook uitvoeren bij mijn 3.0 TDI Quattro uit 2007, ik hou jullie op de hoogte & op voorhand al bedankt voor de heldere uitleg!

  11. #70

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Hoi iedereen heb een Q7 van 2006 3.0 TDI de airco komt uit de bestuurderskant en achter de bestuurderskant dus de linkere helft van de auto krijg ik wel lucht van airco maar de rechterkant gewoon lucht van buiten.
    voor duidelijkheid links krijg ik airco rechts gewoon lucht.
    de foutcode is 18308 coolant fan control 2
    mvg

  12. #71

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    455
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Dan hangt er een luchtregel klep vast.
    Heb je al basissetting uitgevoerd om te kijken of die loskomt?
    Anders motortje wat vast zit demonteren en overnieuw invetten. Er staat hier ergens een how to van een andere audi, maar de motortjes zijn veelal dezelfde.

  13. #72

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    39
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Top bericht
    Laatst gewijzigd door Jack84; 16-03-16 om 21:06.

  14. #73

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    65
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Florisk Bekijk Berichten
    Hallo allemaal,

    De meeste hebben het al eens meegemaakt of over gelezen.
    Enorm hete lucht uit het rooster van de bestuurder ondanks dat de temperatuur op LO is ingesteld.
    We weten inmiddels dat het aan het de kleppenregeling ligt onder de motorkap onderdeel 4f1959617A Daar is een betere van uitgekomen namelijk de 4f1959617B. die te vervangen is tussen de 200 en 300 euro.
    Ik heb gezocht op internet of de bestaande ook te repareren is en na wat zoekwerk ben ik erachter gekomen dat er inderdaad wat aan te zien en of repareren is.
    Deze informatie wil ik natuurlijk graag met jullie delen. Tevens heb ik wat fotoos gemaakt zodat het wat duidelijker word.
    Het enige wat je nodig hebt aan gereedschap is een platte schroevendraaier om de stekker los te krijgen en Torx 10 om de behuizingen los te maken (6 schroeven) en nog wat keukenrol en eventueel wat schoonmaakmiddel.
    Er komt geen koelvloeistof vrij dus je zult geen vieze handen krijgen en het duurt maar 15 minuten.
    Uiteraard kun je dit het beste doen bij koude motor.

    Stap 1
    Waar zit deze regelklep eigenlijk:


    Stap 2
    Losmaken:
    Kijk uit dat er geen schroeven en of onderdelen naar beneden donderen want daar kom je heel moeilijk weer bij.
    Als je dit niet aandurft kun je altijd er een handoek omheen doen voordat je de eerste schroef losdraait


    Stap 3
    Losgemaakt:


    Stap 4
    Onderdelen:



    Stap 5
    Bekijken en schoonmaken (kan met een keukenrol en wat wasbenzine oid):






    Stap 6
    Spoel nakijken en eventueel controleren (moet op de buitenste 2 pennen ongeveer 40 - 50 ohm weestand meten) (2 x 20 Ohm spoelen)


    Stap 7
    Terug in elkaar na schoonmaak:





    Stap 8
    Terug in de auto:


    Stap 9
    Behuizingen er terug op schroeven en testen maar (kijk na even rijden of het niet lekt)
    Als de auto warm is moet je nu direct verschil voelen tussen HI en LO. dit duurt maar een paar seconde tussen heet en koud.

    Bij mij heeft dit tot nu toe perfect geholpen en me dus flink wat geld bespaard voor een nieuwe regeleenheid.


    Hoe werkt deze regeleenheid en wat is het probleem (Technisch):
    De glimmende ijzeren staafjes (op de laatste foto) worden doormiddel het magnetisch veld die de spoel maakt omhoog of omlaag bewogen zodat er dus warme koelvloeistof langsaf kan gaan of dat deze juist tegengehouden word.
    Omdat de spoel niet zoveel kracht heeft om deze ijzeren staafjes omhoog en omlaag te bewegen zal deze met de minst mogelijke aanslag op deze staafjes dus ook niet meer kunnen bewegen. Als de spoel het staafje niet meer naar beneden krijgt zal deze in de de normaal stand blijven staan waardoor dus alle hete koelvloeistof er langsaf loopt. De spoel moet dus continue de staafjes naar beneden houden om de koelvloeistof tegen te houden en er dus lekkere koele lucht uit onze roosters komt.


    Suc6

    Mochten er nog vragen zijn laat het even weten.

    Groet Floris
    Ok, allemaal schitterende uitleg maar ik krijg voor de d... die stekker niet los ik heb alles geprobeerd met een platte schroevendraaier, zonder, geen beweging in te krijgen. Kan U even uitleggen hoe je dit loskrijgt met die platte schroevendraaier, ik ben nu wel niet bepaald handige Harry, zeg maar gebrek aan ervaring kan men die onderdelen reingingen met enkel de cylinders los te draaien en het hoofdstuk in de stekker te laten zitten ?

  15. #74

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    42
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Dank je wel voor deze zeer uitgebreide duidelijke beschrijving. Ik ga ermee aan de slag en hoop hiermee weer een paar centjes in m'n zak te kunnen houden! Top

  16. #75
    RRvD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    40
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Dankzij deze "how to" weer een prima werkende clima. Dank!

  17. #76

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    54
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Smile Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Florisk Bekijk Berichten
    Hallo allemaal,

    De meeste hebben het al eens meegemaakt of over gelezen.
    Enorm hete lucht uit het rooster van de bestuurder ondanks dat de temperatuur op LO is ingesteld.
    We weten inmiddels dat het aan het de kleppenregeling ligt onder de motorkap onderdeel 4f1959617A Daar is een betere van uitgekomen namelijk de 4f1959617B. die te vervangen is tussen de 200 en 300 euro.
    Ik heb gezocht op internet of de bestaande ook te repareren is en na wat zoekwerk ben ik erachter gekomen dat er inderdaad wat aan te zien en of repareren is.
    Deze informatie wil ik natuurlijk graag met jullie delen. Tevens heb ik wat fotoos gemaakt zodat het wat duidelijker word.
    Het enige wat je nodig hebt aan gereedschap is een platte schroevendraaier om de stekker los te krijgen en Torx 10 om de behuizingen los te maken (6 schroeven) en nog wat keukenrol en eventueel wat schoonmaakmiddel.
    Er komt geen koelvloeistof vrij dus je zult geen vieze handen krijgen en het duurt maar 15 minuten.
    Uiteraard kun je dit het beste doen bij koude motor.

    Stap 1
    Waar zit deze regelklep eigenlijk:


    Stap 2
    Losmaken:
    Kijk uit dat er geen schroeven en of onderdelen naar beneden donderen want daar kom je heel moeilijk weer bij.
    Als je dit niet aandurft kun je altijd er een handoek omheen doen voordat je de eerste schroef losdraait


    Stap 3
    Losgemaakt:


    Stap 4
    Onderdelen:



    Stap 5
    Bekijken en schoonmaken (kan met een keukenrol en wat wasbenzine oid):






    Stap 6
    Spoel nakijken en eventueel controleren (moet op de buitenste 2 pennen ongeveer 40 - 50 ohm weestand meten) (2 x 20 Ohm spoelen)


    Stap 7
    Terug in elkaar na schoonmaak:





    Stap 8
    Terug in de auto:


    Stap 9
    Behuizingen er terug op schroeven en testen maar (kijk na even rijden of het niet lekt)
    Als de auto warm is moet je nu direct verschil voelen tussen HI en LO. dit duurt maar een paar seconde tussen heet en koud.

    Bij mij heeft dit tot nu toe perfect geholpen en me dus flink wat geld bespaard voor een nieuwe regeleenheid.


    Hoe werkt deze regeleenheid en wat is het probleem (Technisch):
    De glimmende ijzeren staafjes (op de laatste foto) worden doormiddel het magnetisch veld die de spoel maakt omhoog of omlaag bewogen zodat er dus warme koelvloeistof langsaf kan gaan of dat deze juist tegengehouden word.
    Omdat de spoel niet zoveel kracht heeft om deze ijzeren staafjes omhoog en omlaag te bewegen zal deze met de minst mogelijke aanslag op deze staafjes dus ook niet meer kunnen bewegen. Als de spoel het staafje niet meer naar beneden krijgt zal deze in de de normaal stand blijven staan waardoor dus alle hete koelvloeistof er langsaf loopt. De spoel moet dus continue de staafjes naar beneden houden om de koelvloeistof tegen te houden en er dus lekkere koele lucht uit onze roosters komt.


    Suc6

    Mochten er nog vragen zijn laat het even weten.

    Groet Floris
    werkt perfect na schoonmak . Bedankt

  18. #77

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Bedankt voor deze uitleg. Ik had het zelfde probleem.
    Ik heb de klepjes schoon gemaakt en gelukkig werkt de kachel weer als vanouds.

    Hartelijk dank,
    Bert

  19. #78
    RRvD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    40
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Mij heeft het schoonmaken zoals in dit topic te lezen ook eenmalig geholpen. Vorige maand helaas tóch het hele onderdeel (moeten) laten vervangen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Audi A6 (C6/4F) Avant S line 2.0 TFSI

  20. #79

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Leeftijd
    45
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Bij mij gaan de kleppen binnen allemaal niet open waardoor er geen lucht in de cabine stroomt, soms wel weer en nu alweer een tijdje (paar dagen) niet. kan dat ook met deze regelaar te maken hebben?

  21. #80

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    463
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Hete lucht uit luchtrooster + goedkope oplossing 15 minuten werk - How to

    Vandaag ook zelfde actie uitgevoerd bij mijn A6 allroad van 2006. Nu maar hopen dat het is opgelost. Morgen testen....
    Audi A6 allroad diesel

Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •