Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Wiel rammel

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Wiel rammel

    Hallo iedereen

    ik heb sinds een tijdje een irritant lawaai aan mijn linker voorwiel. Het is enkel op hobbelig wegdek en lijkt op de remblokken die kloppen (ijzer). De wagen is een A6 3.0tdi quattro van 2004. Het is een firmawagen en vermits hij al een zekere leeftijd heeft wil mijn baas er niet teveel kosten meer aan doen. Daarom heeft onze vrachtwagenmechanieker op het werk de remschijven en blokken (origineel audi) alsook de schokdempers vervangen, maar het lawaai blijft. Ook als je je voet eens tegen het wiel zet hoor je lawaai. Enkel wanneet je remt is er geen lawaai. Iemand raad???

    thx

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Wiel rammel

    Welkom. Het helpt als je je vraag neerzet in het subforum voor dat model, heb je een A6 C5 of C6?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Wiel rammel

    Het is een A6 c6 2004 3.0tdi quattro. De wagen heeft het aan beide voorwielen en als je lichtjes remt is het weg. Volgens mij zit het probleem in de remklauw want schijven en blokken zijn vernieuwd. Als je de remklauw vasthoud en op de schijf klopt hoor je geen lawaai, laat je deze los wel weer. Nu heb ik iets gelezen van bussen in de remklauw of zo... Iemand een oplossing?

  4. #4
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.654
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Wiel rammel

    Zitten de aandrukveren van de remblokken wel goed?
    Deze voorkomen het rammelen van de remblokken.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Wiel rammel

    Bedoel je hiermee die ijzeren clipsen op de remblokken zelf? Die staan er toch op ja.... Moet ik daarbij naar iets speciaals kijken?


  6. #6
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.654
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Wiel rammel

    Thx!
    Ff kennis mechanieker laten naar kijken en blijkt dus dat het de remklauw zelf is. Waar de 2 bouten de remklauw vasthouden hebben deze te veel speling waardoor de remklauw los staat. Nu mijn vraag... Heeft iemand dit al voorgehad? Is er een manier om het op te lossen? (Enkel opspannen van die vijzen helpt niet veel). Of worden het nieuwe klauwen wat naar t schijnt een duur grapje is.

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Wiel rammel

    Er vanuitgaand dat de schroefdraad in de klauwen nog goed is zit de speling in de bouten en/of de remzadels. Begin eens met de bouten te vervangen of laat iemand met kennis van zaken alles losmaken en opmeten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    33
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Wiel rammel

    Is de oplossingen gevonden? Ik zit momenteel exact met het zelfde probleem!

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Leeftijd
    59
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Wiel rammel

    Kan ook de koppelstang zijn vd ophanging (of deze zelf). Eens (laten) controleren op speling.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •