Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 30 van de 30

Onderwerp: Linker voorraam sluit niet meer automatisch

  1. #21

    Standaard Re: Linker voorraam sluit niet meer automatisch

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark19 Bekijk Berichten
    Klopt inderdaad wat je zegt Raza. Deze optie kan ik bij mij in mijn MMI2 systeem ook kiezen en betreft inderdaad welke elektrische ramen mee moeten doen indien op afstand via de knopjes op de contactsleutel de rapen open of dicht gestuurd worden middels de comfort bediening. Wat bij mijn A6 niet werkt is dat alléén het linker voorportierraam niet automatisch (na de schakelaar ff getipt te hebben) dicht loopt. Ik dien dus de schakelaar omhoog te houden totdat de raam geheel gesloten is. Het openen van de raam gaat nog wel automatisch d.m.v. aantippen van de bedieningsschakelaar in het linker voor portier.
    De overige portierramen werken overigens wél goed.
    Alles gelezen hebbend en uit mijn "archief" puttend, gok ik op de schakelaar in de deur dat deze de oorzaak is.
    3 keer links is ook rechts

  2. #22
    A6SurveillanceDriver Raza's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.255
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door azesje Bekijk Berichten

    Alles gelezen hebbend en uit mijn "archief" puttend, gok ik op de schakelaar in de deur dat deze de oorzaak is.
    Wat ik dus al eerder vermelde..... belangrijk geheel vervangen! alleen de schakelaars heeft geen effect.
    Mooi moment voor de facelift ;-) zie het maar als een leuke upgrade @Mark19

    Sent from my iPhone using Forum Runner
    Audi A6 3.0TDI quattro Hartog Tuned

  3. #23
    A6SurveillanceDriver Raza's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.255
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Dubbel..
    Audi A6 3.0TDI quattro Hartog Tuned

  4. #24
    Mark19's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    181
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Linker voorraam sluit niet meer automatisch

    Bedankt voor je reactie Raza (en ook azesje)

    Ik hoopte op een vrij eenvoudige oplossing maar jullie geven al aan dat de schakelaar én de module vervangen dienen te worden om dit probleem te verhelpen....
    In dát geval houdt ik de raamschakelaar wel ff vast tot het raam dicht is, want mij loont het in zowel tijd als kosten niet om dat alles te gaan vervangen.
    En ja, Raza, een ugrade zal mijn A6 dan zeer zeker wel verfraaien maar heb eerst een motortuning op mijn verlanglijstje staan.. ;-)

    Maar toch ontzettend bedankt voor jullie advies !!

    Mvrgr. Mark
    Laatst gewijzigd door Mark19; 04-05-13 om 10:46.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    55
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Thumbs up Re: Linker voorraam sluit niet meer automatisch

    Had hetzelfde probleem met mijn A4 Avant 2010 alleen linksvoor, het "foefje" helemaal open dan los vervolgens min. 2 seconden vast houden dan weer helemaal dicht los en ook 2 seconden vast, werkt perfect en is opgelost 😊😊


  6. #26

    Standaard Re: Linker voorraam sluit niet meer automatisch

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Seumpie Bekijk Berichten
    Had hetzelfde probleem met mijn A4 Avant 2010 alleen linksvoor, het "foefje" helemaal open dan los vervolgens min. 2 seconden vast houden dan weer helemaal dicht los en ook 2 seconden vast, werkt perfect en is opgelost 😊😊
    Dat heet het inleren van de ramen, zo kun je ook tussenstanden programeren.
    3 keer links is ook rechts

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Linker voorraam sluit niet meer automatisch

    Ik heb hetzelfde probleem dat een bepaalde ruit niet meer automatisch dicht wil gaan. Het gaat om passagierskant vooraan. sluit wel automatisch met de schakelaar aan de passagierszijde, maar niet met de schakelaar aan bestuurderszijde. Met de schakelaar aan bestuurderszijde gaat het raam enkel volledig omlaag, omhoog doet ie enkel als ik de schakelaar 'vasthoud'.
    Ik heb reeds de schakelaar willen 'inleren', maar zonder succes. (moet ik alle schakelaars terug inleren? de passagierszijde werkt perfect...)
    Mag ik uit dit draadje leren dat mijn schakelaar aan bestuurderszijde aan vervanging toe is, eventueel samen met de hele module?
    Alvast bedankt voor een reactie

  8. Ad
  9. #28
    GewoonWouter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    331
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Linker voorraam sluit niet meer automatisch

    Hangt er vanaf of je het belangrijk vindt of niet. Ik heb dat ook voor aan de bestuurderszijde. Ik zou de hele module kunnen laten vervangen, maar uiteindelijk gaat het nog altijd deftig open en dicht, je moet gewoon de knop blijven bedienen. Als het jouw wel stoort dat denk ik idd dat vervangen de enige optie is.
    Audi A6 Avant 4G 3.0TDI Misano rood

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Linker voorraam sluit niet meer automatisch

    Sorry voor de late reactie. Ondertussen heb ik de schakelaar aan de bestuurderszijde vervangen omdat het me toch net iets teveel stoorde...
    Het stelt echt niet gek veel voor, 'gewoon' de deurbekleding demonteren, armsteun eruit schroeven en je kan bij de schakelaar.
    Tip: zorg dat je een paar plastic clips achter de hand hebt die de deurbekleding fixeren; hoe voorzichtig je het deurpaneel ook afhaalt, er is altijd een kans dat er een/meerdere stukgaan.

  11. #30
    B6 avant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    48
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Linker voorraam sluit niet meer automatisch

    Is het probleem nu opgelost?

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •