Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 30

Onderwerp: Linker voorraam sluit niet meer automatisch

  1. #1
    Mark19's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    181
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Linker voorraam sluit niet meer automatisch

    Bij mijn Audi A6 Proline uit 2005 sloot voorheen mijn linker voorraam automatisch bij het eenmaal kort bedienen van de ruitschakelaar. Sinds enige tijd echter functioneert dat niet meer en dien ik de schakelaar vast te houden totdat het raam geheel gesloten is. Het openen van de voorruit functioneert echter nog wel automatisch. Mijn Audi is voorzien van het MMI 2G systeem (kleurenscherm) en heb daar ook al gekeken of dit ergens in te stelen valt maar heb daar niets over kunnen vinden. Audi kennende zal het waarschijnlijk wel een systeem zijn wat door toeval nu uitgeschakeld is en door een simpele handeling weer in te schakelen is maar ik heb geen idee hoe. Of is het toch een mankement en dient de schakelaar vervangen te worden?

    Weet iemand hoe ik het raam weer automatisch sluitend kan krijgen?

    Bij voorbaat dank voor uw advies !!

    Mvrgr. Mark

  2. #2
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Linker voorraam sluit niet meer automatisch

    Normaal kun je de elektronica even 'inleren' door de ruit volledig open te doen (knop op het eind nog een paar seconden langer inhouden), en dan weer volledig sluiten en wederom wat langer inhouden.

  3. #3

    Standaard Re: Linker voorraam sluit niet meer automatisch

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door al_bundy Bekijk Berichten
    Normaal kun je de elektronica even 'inleren' door de ruit volledig open te doen (knop op het eind nog een paar seconden langer inhouden), en dan weer volledig sluiten en wederom wat langer inhouden.
    Klopt, wel 5 seconden anders werkt het niet
    3 keer links is ook rechts

  4. #4
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.506
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Linker voorraam sluit niet meer automatisch

    Is mijn niet gelukt. Bij mij doet rechts voor het niet meer automatisch. Alle bekende trucs geprobeerd.
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Posts
    364
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Linker voorraam sluit niet meer automatisch

    Ook voorgehad, maar niet verder bij stilgestaan.
    Blijkbaar zat er een foutcode in toen ik de wagen binnenbracht voor onderhoud. Na het wissen van de fout werkte alles terug ok ( nog steeds trouwens)


  6. #6

    Standaard Linker voorraam sluit niet meer automatisch

    Heb ik toevallig ook gehad, al 2 keer in 2 weken maar het gaat bij mij vanzelf weg. Een paar dagen gaat hij niet meer volautomatisch maar toevallig gisteren weer wel en nu nog steeds.

    BTW: check mijn nieuwe post van "BRAKES lampje" eens, kan dit misschien verband met elkaar hebben?? Iets met de stroomvoorziening misschien? Slechte accu lees ik in deze forums regelmatig terug.

  7. #7
    dalmeijer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    41
    Posts
    478
    Kudos
    20
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Linker voorraam sluit niet meer automatisch

    Dit kan je gewoon via je MMI instellen. Druk op "CAR" dan op (ik meen) knop linksonder de draaiknop. Hier kan je van alles instellen van ruitenwissers tot coming home en ook of de ruiten ineens dichtgaan of niet (per ruit zelfs in te stellen)
    Q7 (4M) E-tron 3.0TDI V6 Quattro

  8. Ad
  9. #8
    A6SurveillanceDriver Raza's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.255
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dalmeijer Bekijk Berichten
    Dit kan je gewoon via je MMI instellen. Druk op "CAR" dan op (ik meen) knop linksonder de draaiknop. Hier kan je van alles instellen van ruitenwissers tot coming home en ook of de ruiten ineens dichtgaan of niet (per ruit zelfs in te stellen)
    Nee daar kan je alleen de comfort bediening van de ramen instellen, dus openen of sluiten met sleutel. Waar je miss mee in de war bent is de optie dat je de deurvergrendeling apart kan instellen.

    Je moet de deuren even inleren. Zal eff de link voor je zoeken.

    Sent from my iPhone using Forum Runner
    Audi A6 3.0TDI quattro Hartog Tuned

  10. #9
    A6SurveillanceDriver Raza's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.255
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    deze link dus
    Hier de juiste handeling

    Raam naar beneden,knopje even lossen,dan 2 seconden naar beneden gedrukt houden.Dan raam naar boven,lossen,2 seconden naar boven vast houden en zo bij elk 'defect' raam.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raza Bekijk Berichten
    Sent from my iPhone using Forum Runner
    Audi A6 3.0TDI quattro Hartog Tuned

  11. #10
    Mark19's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    181
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Linker voorraam sluit niet meer automatisch

    Ik heb de procedure die jij omschrijft gevolgd Raza, maar helaas heeft dit bij mij niet tot het gewenste resultaat geleid. De linker vooorraam gaat wel automatisch omlaag maar bij sluiten van de raam dien ik de bedieningsschakelaar vast te houden. Heeft iemand anders mogelijk een goede tip om deze raam weer automatisch te laten sluiten. (De storing trad van de een op de andere dag op en voorheen functioneerde alles nog prima.... )

  12. #11
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.506
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Linker voorraam sluit niet meer automatisch

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark19 Bekijk Berichten
    Ik heb de procedure die jij omschrijft gevolgd Raza, maar helaas heeft dit bij mij niet tot het gewenste resultaat geleid. De linker vooorraam gaat wel automatisch omlaag maar bij sluiten van de raam dien ik de bedieningsschakelaar vast te houden. Heeft iemand anders mogelijk een goede tip om deze raam weer automatisch te laten sluiten. (De storing trad van de een op de andere dag op en voorheen functioneerde alles nog prima.... )
    Ik heb precies hetzelfde, maar dan rechts voor. Heb me er bij neergelegd.
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI

  13. #12
    A6SurveillanceDriver Raza's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.255
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark19 Bekijk Berichten
    Ik heb de procedure die jij omschrijft gevolgd Raza, maar helaas heeft dit bij mij niet tot het gewenste resultaat geleid. De linker vooorraam gaat wel automatisch omlaag maar bij sluiten van de raam dien ik de bedieningsschakelaar vast te houden. Heeft iemand anders mogelijk een goede tip om deze raam weer automatisch te laten sluiten. (De storing trad van de een op de andere dag op en voorheen functioneerde alles nog prima.... )
    Das wel heel vreemd. Normaal moet hij weer functioneren na het "resetten" van de schakelaar. Miss is je schakelaar defect dat had ik ook.

    ik had dat me rechter achterraam niet meer dichtging, toen bleek t me schakelaar te zijn. deze heb ik vervangen en heb dan gelijk de facelift versie genomen met chrome rand.

    Sent from my iPhone using Forum Runner
    Audi A6 3.0TDI quattro Hartog Tuned

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Linker voorraam sluit niet meer automatisch

    dan moet je naar car en daar naar ramen je kan dan kiezen welke ramen automatisch open gaan

  15. #14
    A6SurveillanceDriver Raza's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.255
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mehmet27 Bekijk Berichten
    dan moet je naar car en daar naar ramen je kan dan kiezen welke ramen automatisch open gaan
    Neen...dat heeft er niks mee te maken. Dat is de optie comfort openen/ sluiten. Daarmee bedien je je ramen met de sleutel.

    Sent from my iPhone using Forum Runner
    Audi A6 3.0TDI quattro Hartog Tuned

  16. #15
    SuperMario's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    148
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Linker voorraam sluit niet meer automatisch

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raza Bekijk Berichten
    Neen...dat heeft er niks mee te maken. Dat is de optie comfort openen/ sluiten. Daarmee bedien je je ramen met de sleutel.

    Sent from my iPhone using Forum Runner
    Dat geldt toch niet voor mijn auto.
    Bij mij, en blijkbaar ook bij anderen, kun je het wel in en uitschakelen via het "car-menu".

    Het openen van alle ramen met de afstandsbediening kun je volgens mij alleen via VAG-COM in en uitschakelen.
    Audi A6 4F Avant 3.2FSI Quattro tiptronic (USA)
    ----------------------- A6cilinder ---------------------

  17. #16
    A6SurveillanceDriver Raza's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.255
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuperMario Bekijk Berichten

    Dat geldt toch niet voor mijn auto.
    Bij mij, en blijkbaar ook bij anderen, kun je het wel in en uitschakelen via het "car-menu".

    Het openen van alle ramen met de afstandsbediening kun je volgens mij alleen via VAG-COM in en uitschakelen.
    Bij mij staat er comfortopenen, voorramen, achterramen. Zijn jullie niet in de war met de portieren ? Zal zo wel een foto maken. Apart

    Sent from my iPhone using Forum Runner
    Audi A6 3.0TDI quattro Hartog Tuned

  18. #17
    SuperMario's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    148
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Linker voorraam sluit niet meer automatisch

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raza Bekijk Berichten
    Bij mij staat er comfortopenen, voorramen, achterramen. Zijn jullie niet in de war met de portieren ? Zal zo wel een foto maken. Apart

    Sent from my iPhone using Forum Runner
    Dat staat er bij mij ook, maar daarmee schakel je het automatisch openen en sluiten in of uit.
    Audi A6 4F Avant 3.2FSI Quattro tiptronic (USA)
    ----------------------- A6cilinder ---------------------

  19. #18
    A6SurveillanceDriver Raza's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.255
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Hmm oke. Dit is wat er bij mij staat.
    De optie comfort openen/ sluiten hiermee kan ik met afstandbediening de ramen openen of sluiten

    Sent from my iPhone using Forum Runner
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Audi A6 3.0TDI quattro Hartog Tuned

  20. #19
    Mark19's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    181
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Linker voorraam sluit niet meer automatisch

    Klopt inderdaad wat je zegt Raza. Deze optie kan ik bij mij in mijn MMI2 systeem ook kiezen en betreft inderdaad welke elektrische ramen mee moeten doen indien op afstand via de knopjes op de contactsleutel de rapen open of dicht gestuurd worden middels de comfort bediening. Wat bij mijn A6 niet werkt is dat alléén het linker voorportierraam niet automatisch (na de schakelaar ff getipt te hebben) dicht loopt. Ik dien dus de schakelaar omhoog te houden totdat de raam geheel gesloten is. Het openen van de raam gaat nog wel automatisch d.m.v. aantippen van de bedieningsschakelaar in het linker voor portier.
    De overige portierramen werken overigens wél goed.

  21. #20
    A6SurveillanceDriver Raza's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.255
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark19 Bekijk Berichten
    Klopt inderdaad wat je zegt Raza. Deze optie kan ik bij mij in mijn MMI2 systeem ook kiezen en betreft inderdaad welke elektrische ramen mee moeten doen indien op afstand via de knopjes op de contactsleutel de rapen open of dicht gestuurd worden middels de comfort bediening. Wat bij mijn A6 niet werkt is dat alléén het linker voorportierraam niet automatisch (na de schakelaar ff getipt te hebben) dicht loopt. Ik dien dus de schakelaar omhoog te houden totdat de raam geheel gesloten is. Het openen van de raam gaat nog wel automatisch d.m.v. aantippen van de bedieningsschakelaar in het linker voor portier.
    De overige portierramen werken overigens wél goed.
    Ja daar ging ik ook vanuit. Als reset niet helpt denk ik dat je module waar je knoppen op bevestigd is, defect is... Was bij mij ook. Had toen tijdelijk module van een a4 over gezet en je raad t al hij werkte weer. Heb toen de facelift schakelaars besteld.

    Sent from my iPhone using Forum Runner
    Audi A6 3.0TDI quattro Hartog Tuned

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •