Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 23 van de 23

Onderwerp: [Alarm] Ervaringen met achterafinbouw alarm, tips, advies?

  1. #21
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: [Alarm] Ervaringen met achterafinbouw alarm, tips, advies?

    Toen ik in 2015 een A5 cabrio Duitse (import) via de dealer kocht werd mij verteld door de dealer dat voor een SCM-goedgekeurd alarm alleen de verplichting ontbreekt voor een aparte autorisatie (kaart of zendertje) als de auto door de fabriek bij de levering is voorzien van een fabrieksalarm. Ook op diverse websites van alarmsystemen wordt dat vermeld. Dat zou dan ook niet gelden voor een achteraf ingebouwd alarm met originele onderdelen. In feite komt het erop neer dat alleen de fabriek vrijstelling heeft voor de Nederlandse verplichting van een aparte autorisatie. Het zou mij verbazen als dat nu anders is. Uitgangspunt is immers dat de NL-verzekeraars de fabrieksalarmen niet meer willen accepteren doordat die minder veilig zijn vanwege het ontbreken van de aparte autorisatie en slechts aan de autofabrikanten vrijstelling hebben verleend.

  2. #22
    Nelis72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    51
    Posts
    183
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: [Alarm] Ervaringen met achterafinbouw alarm, tips, advies?

    Ik verbaas me een beetje dat er zo uitgebreid over de kosten wordt gebabbeld. Het betreft veiligheid van je nieuwe voiture. Dat een dealer duurder is lijkt me vrij logisch door het duurdere uurloon. Dat zie je ook met onderhoud. De dealer "stealer" is nou eenmaal duurder.

    Maar om met een alarmsysteem inbouw nu meteen voor een dubbeltje op de eerste rang te gaan zitten lijkt mij vragen om problemen. Ergens moeten die kosten er uit komen. Hetzij "cutting corners" met inbouwen of op een andere manier.

    Nogmaals je koopt een dure auto en gaat beknibbelen op een alarm. Uiteraard de keuze aan jezelf maar ik zou zeker niet op deze beknibbelen. En door het zelf in te bouwen heb je uiteraard geen certificaat.

    Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

  3. #23
    boldie74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: [Alarm] Ervaringen met achterafinbouw alarm, tips, advies?

    Dank voor jullie antwoorden. Ik wil niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar een prijsverschil van 400 euro is het overwegen waard.

    Als ik Cartronic mag geloven, bouwen zij ook voor Audi dealers in nieuwe auto's accessoires in en werken ze uitsluitend met originele Audi onderdelen.

    Daarnaast lijkt het me verstandig om naast het alarm ook onderstaande te bestellen.

    https://shop.okcomputers.de/obd-saver-spezifisch/vag-vw-audi-seat-skoda/2/obd-saver-vag-audi-vw-skoda-seat?c=7

    Iemand ervaring hiermee?
    Laatst gewijzigd door boldie74; 24-02-17 om 09:42.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •