Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Raar geluid bij koude motor, 2.0 TDI

  1. #1

    Standaard Raar geluid bij koude motor, 2.0 TDI

    Beste Forumleden,

    ik wou ff informeren of hier nog iemand last van heeft.
    Sinds enkele maanden heeft de motor van mijn Audi A6 (C7) multitronic 2.0 TDI (177PK) een raar (slepend) geluid bij het vertrekken vanaf stilstand.
    Het geluid komt duidelijk van onder de motorkap maar wat het juist is weet ik niet.
    Nu bij het koudere weer heeft de wagen er veel last van maar nadat de motor een beetje opgewarmd is verdwijnt het geluid ook weer maar ben nu afgelopen donderdag,
    toch bij de dealer geweest om eens samen met een mechanieker een testrit te doen en gelukkig hebben ze het nu ook gehoord wat voor een geluid het was.
    Ze hebben de wagen direct uitgelezen en dan zouden ze het analyseren, maar na enkele uren kreeg ik telefoon dat de wagen voor een hele dag binnen moet om nog extra metingen en uitlezingen te doen ?!?
    De mechanieker in kwestie dacht dat er ofwel iets aan het differentieel of misschien de versnellingsbak zou schelen en dan eerder iets van slechte smering van een lager misschien ??
    Ik maak me hier toch zorgen over want wat gaat deze grap weer kosten ?? Ik heb nooit met de wagen bruut opgetrokken of boven de 4500 toeren geweest en dat ze dat maar uitlezen en nagaan maar als er iemand nog zulke dingen aan zijn wagen heeft dan hoor ik het graag.
    Alvast bedankt

    Grtn E.

  2. #2

    Standaard Re: Raar geluid bij koude motor, 2.0 TDI

    zet je kachel eens volledig uit ..
    als het dan weg is is het je compressor van de airco dit is normaal bevonden door audi
    er is ook veel over te lezen op verschillende forums http://www.audiworld.com/forums/a6-c...sound-2854304/

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Raar geluid bij koude motor, 2.0 TDI

    Erwins, weet je inmiddels wat meer?
    MVG

  4. #4

    Standaard Re: Raar geluid bij koude motor, 2.0 TDI

    Beste forumleden,

    ja ik weet ondertussen een beetje meer maar ik vind het een raar verhaal eerlijk gezegd...
    A6 is al 3 dagen binnen bij de onderhoudsdienst omdat ze allerlei testen moeten doen ?? 3 dagen ??

    OK dan gisteren telefoon gekregen en nu blijkt dat het iets in de transmissie is, dus een mankement in de multitronic ??
    Wat precies weet ik nog niet maarde technische dienst van Audi zelf is er mee bezig ??!!

    Ik maak me hierover toch wel degelijk zorgen over dit euvel ....

    Deze A6 moet in april nog 4 jaar worden en ik vrees een beetje voor dat de kosten behoorlijk gaan oplopen
    En ze hebben nu deze wagen helemaal uitgelezen en ik heb nooit gek gedaan met deze wagen (lees... nooit boven de 3500 rpm geweest), jawel 1 keer omdat ik de versnellingspook per ongeluk in S stand trok en de toerenteller naar ca 4300 rpm ging.
    Ik hoop dat Audi hier toch voor een deel gaat in tussen komen want anders gaan ze een paar boze mails en telefoons mogen verwachten.

    Vandaag vrijdag (17/2) mag ik hem terug gaan afhalen maar hij is nog niet gerepareerd daarvoor gaan ze eerst een gedetailleerde kostenraming maken en dan gaan ze me hierover contacteren (fingers crossed).
    Sjoemel software is er nu ook vanaf gehaald dus ik hoop dat dit ook niks aan de prestaties zal doen..... wordt vervolgd.....

    Grtn erwins

  5. #5

    Standaard Re: Raar geluid bij koude motor, 2.0 TDI

    Zelfs als je wel regelmatig flink gas gaf had het geen problemen moeten opleveren hoor, dus maak je daar maar niet druk om.

    Ik weet niet hoe goed je Duits is, maar mogelijk is het 't probleem in deze bijlage? Dat is een bekend probleem bij Audi.
    Hierbij gaat het dus om het tweemassavliegwiel dat dit geluid veroorzaakt, op motor-talk.de lees ik dat het vervangen ervan i.c.m. een software-update inderdaad de oplossing biedt. Laat je in ieder geval niet afschepen, voor een auto van 3 jaar is dit probleem beslist geen normale slijtage o.i.d. Coulance is het minste wat ze moeten doen.


  6. #6

    Standaard Re: Raar geluid bij koude motor, 2.0 TDI

    ik heb ook een geluidje bij het wegrijden is precies kleine sirene zachtjes blazend niet dat er iets sleept ofzo
    je hoort het alleen bij lage snelheden en vertrek
    en het gaat mee met het toerental het stoort me niet echt maar weet gewoon niet wat het is
    verder rijd de auto perfect naar mijn weten...

  7. #7

    Standaard Re: Raar geluid bij koude motor, 2.0 TDI

    Alvast bedankt voor het reageren allemaal maar de kogel is door de kerk ;-)

    Ik heb afgelopen woensdag bericht gekregen van mijn Audi dealer dat het probleem zeker iets is in de multitronic en deze moet ....jawel..... volledig vervangen worden dus het zal wel iets serieus zijn vrees ik ?!?
    Nu is het wel zo, ze hebben de data van de wagen volledig uitgelezen , de nodige filmpjes en andere opnames doorgestuurd naar de technische dienst van Audi en nu zal er een volledig nieuwe multitronic geïnstalleerd worden in onze A6.
    Ja dan volgt natuurlijk als 1e vraag wat gaat deze grap kosten ??
    Ze wisten me ook te vertellen dat een volledige multitronic nieuw 11000€ kost ......
    Als ik volledig voor deze kosten had ingestaan zou me dit dus een bom geld gaan kosten maar gelukkig neemt Audi dit volledig op zich om onze wagen te voorzien van een nagelnieuwe multitronic.

    Dus dat is al goed nieuws.......alleen zou ik wel de werkuren incl BTW zelf moeten betalen en dan zitten we rond de 1100€ en dat vind ik eigenlijk niet kunnen of zie ik dit fout ??
    Ik heb niet om dit probleem gevraagd en dit is een fout in onze multitronic dus vind ik dat Audi dit ook mee moet dragen ook al zijn het werkuren die moeten gepresteerd worden ??
    Dus ik heb een mail gestuurd naar de betreffende dealer dat we hiermee niet akkoord gaan maar daar wacht ik nog op antwoord ??
    Ik hou jullie zeker op de hoogte .

    Groeten erwins

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •