Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Vezels van carwash klem tussen koetswerk en optieken

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Vezels van carwash klem tussen koetswerk en optieken

    Ik rij sinds 03/2015 met een Audi A6 Allroad BiTDI, uitgerust met matrix-LED koplampen.
    Bij mijn eerste bezoek bij de carwash bleven er vezels geklemd zitten tussen het koetswerk en de optieken vooraan.
    Met veel moeite kon ik ze verwijderen, maar bij elke volgende beurt geraakten de vezelresten steeds verder en verder geklemd, tot dat ik ze niet meer kon verwijderen zonder gevaar het koetswerk of de optieken te beschadigen.

    Ik heb dit reeds aangekaart met mijn garagehouder, maar zonder succes.

    Ik wilde langs deze weg vernemen of er nog eigenaars zijn die met dit probleem ge confronteerd zijn.
    Ofwel is dit courant, en dan moet Audi dit weten, en moet er een oplossing komen, ofwel ben ik alleen en dan is het ook een probleem, aangezien mijn wagen dan afwijkt van de massa.

    Ter illustrie heb ik enkele foto's gepost.

    Bij voorbaat dank voor enige reactie.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    Fatih's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.115
    Kudos
    72
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Vezels van carwash klem tussen koetswerk en optieken

    Op de 2e foto ziet die naad er wel heel groot uit? Dat is waarschijnlijk ook de probleem waarom die resten vast komen te zitten omdat ze er gewoon in passen. Zo'n groot naad hoor niet tussen de koplamp en zijscherm.

    PS. Ik rij bijna dagelijks de wasstraat in en heb dit probleem niet.
    Laatst gewijzigd door Fatih; 27-01-17 om 18:12.
    Audi A6 2.0 TDI Pro Line - Taxi - S6 Spiegels - S-Line Spoiler - Xenon/Led >> Showroom

  3. #3

    Standaard Re: Vezels van carwash klem tussen koetswerk en optieken

    Beste BDeJonghe,

    ikzelf rij met een Audi A6 C7 2.0 TDI, en ik heb dit ook al een 2 tal maal meegemaakt en aangekaart bij mijn dealer.
    Ik dacht eerst dat het een soort van pakking was die misschien ergens tussen zat en losgekomen was maar de onderhoudsmensen wisten me te vertellen dat dit van
    de carwash kwam.
    Nu ik maak maar af en toe eens gebruik van de carwash, en was het grotere deel mijn auto zelf met de hand maar je bent geen alleenstaand geval dus ;-)

    Mvg Erwin

  4. #4
    narcotic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    37
    Posts
    394
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Vezels van carwash klem tussen koetswerk en optieken

    Offtopic:
    Wasstraat? Beetje jammer voor zo'n prachtige wagen.

    Ontopic:
    Ik heb het ook al gezien bij een 4G Pre-facelift. Volgens mij niet veel aan te doen, behalve dat je er een dun rubber slangetje tussen kan steken.
    Audi A6 Avant 4G 2.0 TDI Ultra S-Line 220pk
    Audi A3 SB 8P 2.0 TDI Ambition 140PK

  5. #5

    Standaard Re: Vezels van carwash klem tussen koetswerk en optieken

    Hier hetzelfde probleem bij een 4G uit 2012 met LED. Het is even frunniken, maar met een tangetje heb ik vaak genoeg grip om de lap eruit te trekken...


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    38
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Vezels van carwash klem tussen koetswerk en optieken

    Ik had dit ook met de A6 2013 (xenon verlichting dus denk niet dat de LED koplampen er veel mee te maken hebben), nu met de A6 facelift ga ik niet meer naar ze wasstraat dus geen idee of het nu beter zou zijn.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    159
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Vezels van carwash klem tussen koetswerk en optieken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BDeJonghe Bekijk Berichten
    Ik rij sinds 03/2015 met een Audi A6 Allroad BiTDI, uitgerust met matrix-LED koplampen.
    Bij mijn eerste bezoek bij de carwash bleven er vezels geklemd zitten tussen het koetswerk en de optieken vooraan.
    Met veel moeite kon ik ze verwijderen, maar bij elke volgende beurt geraakten de vezelresten steeds verder en verder geklemd, tot dat ik ze niet meer kon verwijderen zonder gevaar het koetswerk of de optieken te beschadigen.

    Ik heb dit reeds aangekaart met mijn garagehouder, maar zonder succes.

    Ik wilde langs deze weg vernemen of er nog eigenaars zijn die met dit probleem ge confronteerd zijn.
    Ofwel is dit courant, en dan moet Audi dit weten, en moet er een oplossing komen, ofwel ben ik alleen en dan is het ook een probleem, aangezien mijn wagen dan afwijkt van de massa.

    Ter illustrie heb ik enkele foto's gepost.

    Bij voorbaat dank voor enige reactie.
    Hier ook met hetzelfde voertuig. Wel geen matrix maar gewone led-koplampen maar maakt niet uit. Heb mij er ook al kwaad in gemaakt maar valt weinig aan te doen denk ik. Ik heb standaard een punttang/tang met lange bekken in mijn wagen liggen speciaal daarvoor.
    Voor ik de wasstraat in rij zet ik het voertuig steeds in zijn hoogste positie en dan wil het wel al wel eens helpen maar zeker niet altijd. Speling tussen koplamp en carrosserie is veel te groot en een perfecte "geleider" voor die borstels van de carwash omdat die vanuit een "punt" vertrekt.

    PS: hoe kom je aan een S-tronic als automaat in je BiT aub?
    Laatst gewijzigd door O Odigos; 04-02-17 om 23:44.
    A6 Avant Allroad BiT on the road!
    En mijn andere is nog leuker!...

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •