Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Bevroren Matrix led koplampen

  1. #1

    Standaard Bevroren Matrix led koplampen

    Hallo,


    Ik heb een probleem met de Led koplampen van mijn audi A6.
    bij ijzel/sneeuw vriezen deze op. En wordt het zicht (bij donker weer) duidelijk verminderd.
    led geeft natuurlijk geen warmte af, waardoor de bevriezing niet als bij hallogeen weg smelt.
    Bij zowel audi als pon is er nog niet eerder een melding geweest van dit probleem.

    zijn er meer van jullie met dit "probleem" en zijn er eventueel ook oplossingen?

    alvast bedankt

    met vriendelijke groet,

    Jordy Brouwer

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    141
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Bevroren Matrix led koplampen

    Zo'n ontdooispray kopen, ik kreeg m vorige week gratis bij Audi mee toen ik ruitenwisser vloeistof kocht. Dus als je even langs de dealer rijdt geven ze het vast mee en anders kost het een paar euro
    Laatst gewijzigd door BentheAudiMen; 02-02-17 om 16:49.

  3. #3
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Bevroren Matrix led koplampen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BentheAudiMen Bekijk Berichten
    Zo'n ontdooispray kopen, ik kreeg m vorige week gratis bij Audi mee toen ik ruitenwisser vloeistof kocht. Dus als je even langs de dealer rijdt geven ze het vast mee en anders kost het een paar euro
    Spreken we hier over bevriezen van de buiten of binnenkant? Hopelijk buitenkant, dan is ontdooispray (in spuitbus) inderdaad goedkope en simpele oplossing. Werkt namelijk heel vlug .
    Als het de binnenkant is, door condens die bevriest, zit je met ander probleem :s.
    Condens is 'deels' normaal, enkel als het meer dan de helft is is er zeker ergens een lek.
    Dit had ik ook en na wat zoek werk ontdekt dat 1 afdekkapje (in motor gedeelte) waar een printkaartje zit net achter de ventilator in het licht zelf, gekraakt was op de vijs punten. Nieuwe geplaatst, geen condense meer .

  4. #4

    Standaard Re: Bevroren Matrix led koplampen

    Bedankt voor jullie reactie's.
    het gaat inderdaad om de buiten kant die bevriest.
    en kan me toch niet voorstellen dat een auto van dit kaliber ieder kwartier aan de kant moet om
    met ontdooi spray de koplampen te reinigen van ijs/sneeuw?

  5. #5
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Bevroren Matrix led koplampen

    Eenmaal ontdooit (en ontdaan van ijs/water) zie ik niet direct dat de koplampen zouden aanvriezen....tenzij je roadtrip naar antartica zou gaan?
    Moest je toch last hebben, dan geregeld eens ruitenwassprooier aantrekken (om de 3 keer gaan de koplampsproeiers aan?)


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Bevroren Matrix led koplampen

    Ik heb ooit in een folder over die facelift C7 gelezen dat er speciale apparatuur ingebouwd zit voor dergelijk probleem.
    Achterop de lamp zitten koelribben. Hier zou een ventilator over blazen en de warme lucht via kanaaltjes naar het voorste glas blazen teneinde toch een opgewarmd lampglas te verkrijgen.
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  7. #7

    Standaard Re: Bevroren Matrix led koplampen

    "LEDs do not reach especially high temperatures. Red light-emitting diodes withstand about 120 and white ones 150 degrees Celsius – much less than halogen headlights, which generate temperatures of up to 400°C. Audi’s designers therefore make sure that the LEDs transmit their heat in a targeted manner to the headlight glass, in order to keep it free of snow in winter and prevent misting over."
    https://www.audiusa.com/newsroom/new...g-technologies


    "Fans are additionally installed to direct the heat dissipated by the LEDs onto the headlight lens in order to keep it free of snow and prevent misting up in the winter."
    http://www.audi.com/corporate/en/inn...hnologies.html

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Bevroren Matrix led koplampen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sleeper Bekijk Berichten
    "LEDs do not reach especially high temperatures. Red light-emitting diodes withstand about 120 and white ones 150 degrees Celsius – much less than halogen headlights, which generate temperatures of up to 400°C. Audi’s designers therefore make sure that the LEDs transmit their heat in a targeted manner to the headlight glass, in order to keep it free of snow in winter and prevent misting over."
    https://www.audiusa.com/newsroom/new...g-technologies


    "Fans are additionally installed to direct the heat dissipated by the LEDs onto the headlight lens in order to keep it free of snow and prevent misting up in the winter."
    http://www.audi.com/corporate/en/inn...hnologies.html
    Dat was het dus ;-)
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •